Ga naar inhoud

Sammy90 : 18 juli 2013 : Dr. Bauland : Sanavisie


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Na jaren twijfelen of ik een borstverkleining moest doen ivm nekklachten heb ik eindelijk de knoop doorgehakt en heb ik 8 mei een afspraak voor het eerste consult bij sanavisie in Mill.

Helaas kon ik maar 2 verslagen vinden op deze site over deze kliniek. Ik heb eerst altijd gedacht dat ik dit hij een ziekenhuis wilde doen maar nu ik echt de knoop heb doorgehakt merk ik eigenlijk dat ik helemaal geen goed gevoel bij een ziekenhuis heb en heb daarom voor sanavisie gekozen.

Ik ben heel benieuwd wat het eerste consult mij zal brengen! En als jullie nog ervaringen vinden of weten over sanavisie dan hoor ik deze graag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sammy

Alvast heel veel succes gewenst!!

Sanavisie is hier wel eens besproken in verband met een aanbieding van prothesen, dacht ik... Verder heb ik nooit wat gehoord over bv's of bvk's bij hun.....

Is er nog een andere kliniek waar je eens een consult wilt plannen? Of misschien eerst kijken waar andere hier geweest zijn en of zij tevreden waren?

Ik zou niet zomaar kiezen voor een kliniek die toevallig bij je in de buurt ligt.. dat heb ik zelf de eerste keer wel gedaan (was wel een bv) maar dat is niet goed bevallen.... Een bvk is blijvend he.. voor de rest van je leven.. en je wilt dat het goed gedaan wordt :)

Doe je zelf de tijd aan om te zoeken naar een goede arts!

Daarmee heb ik niet gezegd dat er geen goede artsen in Sanavisie werken! Begrijp me niet verkeerd! Maar kijk wel of je je er goed bij voelt en of je alleen van het consult uit wilt gaan, of liever ook wat ervaringen van anderen wilt weten voor je het aangaat :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Een hele late reactie van mij! maar ik heb mijn consult bij Sanavisie ondertussen gehad en ik was heel tevreden over de kliniek, of ja tevreden kan ik dat al zeggen? ik voelde me er meteen op mijn gemak en er werd naar mij geluisterd, vragen rustig beantwoord dus dat was erg fijn.

Na het consult vielen me ook nog enkele vragen binnen en die heb ik gemaild. Ik kreeg er meteen uitgebreid antwoord op, heel prettig!

Ik was eigenlijk doorverwezen naar het ziekenhuis in de buurt, maar omdat ik daar al geen prettig gevoel bij had ben ik inderdaad verder van huis gaan kijken en alleen al bij het bekijken van de site van sanavisie gaf me dat al een goed gevoel! raar he, maar dit gevoel is dus bevestigd.

Ik heb meteen een datum (onder voorbehoud) vastgelegd. Ik wil graag in de zomer geopereerd worden omdat ik dan 6 weken volledige rust heb (moet na de zomervakantie stage gaan lopen). Ik kom 17 juli terug van vakantie en mijn datum is nu nog 18 juli. Ik hoor vrijdag of dit definitief doorgaat want er waren al 2 operaties gepland en ze wisten niet of het uitkwam met de kamer, of ze er een extra bed bij konden zetten (moet een nacht verblijven). Zoiets was het volgens mij, ik weet het niet meer precies was zo overdonderd en blij dat ik meteen een datum kon uitkiezen! in ieder geval was er iets die datum :46:

Ook ben ik nog in afwachting van de goedkeuring van de verzekering (CZ). Het is woensdag ingediend en hier heeft natuurlijk ook nog eens een feestdag en weekend tussen gezeten, maar ik de ongeduldige had vandaag gebeld en ze zeiden dat het gemiddeld 10 werkdagen zou duren, daar moet ik dus nog even op wachten.

Ik moet zeggen dat ik heel veel aan dit forum heb en vooral aan de operatieverslagen en het gezamenlijk aftellen! want net zoals (bijna) iedereen kijk ik heel erg op tegen de narcose en de pijn daarna, dus heb heel veel aan het lezen van de verslagen. Heel erg fijn!! Ik zal mijn verslag uiteraard ook plaatsen zodat andere mensen er ook iets aan hebben, maar dat duurt helaas nog eventjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Nou, heel fijn dat je consult je zo een goed gevoel gegeven heeft!!

Ik zal je titel al aanpassen en je al verhuizen naar de operatieverslagen. Dat doen we met iedereen die een datum heeft namelijk. Mocht hij nog veranderen, dan vermeldt je het maar, veranderen we het nog :)

Welke arts ga je krijgen?

En misschien dat je kunt inloggen bij MijnCZ met je DigiD.... Dan kun je elk moment van de dag kijken of er al iets bekend is ;)

Veel aftelplezier!! En laten we hopen dat de datum definitief is en dat CZ gewoon goedkeurt!!

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Best_Boobie,

Ik word geopereerd door dr. Bauland.

Ik kijk iedere dag minstens 3x op Mijn CZ :blush: , maar daar staat niet eens dat de aanvraag is ingediend :(. Heb dat vandaag ook aan de telefoon gevraagd, maar de medewerkster zei dat het er pas kwam te staan als het afgehandeld was. Nouja dan wachten we maar gewoon af. pffffffffffff ben al zo ongeduldig.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, dat 3x per dag op CZ kijken doe ik ook!
Op 2 mei is mijn aanvraag ingestuurd, per gister is hij te zien op de site van CZ en staat nu op: in behandeling..
Zou met 10 werkdagen ongeveer een besluit moeten worden genomen.
Voor mij is dat morgen.

Ik heb tussendoor al 2x gechat met de CZ om te vragen hoe het ervoor staat, maar het antwoord bleef.. afwachten.
En dat doen we dus maar ;)

Sterkte met wachten!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dan hoop ik voor je dat je het morgen hoort! duurt wel lang he. Als jij het al op 2 mei heb ingediend en nu nog geen antwoord hebt dan zal ik zeeeker nog een week moeten wachten :(

Ze zeiden gemiddeld 10 werkdagen dus hoopte dat het korter zou zijn, maar niet dus. Achja we horen het vanzelf! Heb jij al een datum?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oooh spannend, ik ken het ook.

Mijn aanvraag is op donderdag ingediend en ik had de maandag daarop al een mail dat het goed gekeurd was.

Ook ik zit bij CZ en tegen mij hadden zo ook 10 werkdagen gezegd.

Ik denk dat het er maar net aan ligt hoeveel aanvragen er binnen komen.

Vraag anders even aan de secretaresse van je arts of de aanvrager wel verstuurd is??

Ik was namelijk maandag op consult en donderdag hebben ze hem pas verstuurd.

Succes alvast, ik moet/mag vrijdag....spannend

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag (dus na 10 werkdagen!!!) een brief binnen gekregen met vragen.. over cupmaat, lengte+gewicht, klachten, smetplekken-vragenlijst.
Baal enorm want nu is het weer 14 werkdagen wachten.

Vind het even erg moeilijk om het van mij af te zetten want ik had juist gehoopt dat ik vandaag gewoon zou horen dat het door mag gaan.
Maarja, weer even doorzetten.
Hoop dat jij eerder beter nieuws hebt Sammy!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@paulinam Ik had inderdaad al gevraagd of mijn aanvraag was aangekomen en dit was wel zo, dus daarom was ik nog ongeduldiger haha. spannend dat jij morgen al mag!!! ik zal zo nog even in je eigen topic kijken en een berichtje sturen!

@Lots85 Neeeee dat meen je niet! pfff balen zeg. Heb jij je aanvraag zelf ingediend of je PC/assistente ervan? Dan neem ik aan dat die vragen ook al ingevuld waren toch. Moet je inderdaad weer zo lang wachten :(

Ik heb dus vandaag onder het kopje mijn zorgkosten --> Toestemming van CZ voor Zorg goedgekeurd staan. De aanvraag staat daar wel, want daar stond die eerst ook nog niet, maar hij ingediende nota's nog niet. En ook als ik in het correspondentiearchief kijk zie ik nog niet dat er een brief is verzonden, dus ik ben pas echt blij als ik het zwart op wit heb staan. Oke ik was net ook al heel heel blij, maar dan weet ik het 100% zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

altijd spannend dat afwachten of je het vergoed krijgt.. sammy wat voor cupmaar heb je nu.? en wat voor cup maat wil je?

ik las dat de consult goed bevallen was? super dat je de zelfde ervaring hebt die ik heb gehad toen der tijd. ik ben juist naar mill gegaan omdat ik van bekende hoorde dat deze arts goed was. ( hun hadden ook een bvk gedaan). anders zou ik naar ziekenhuis bernhoven gaan... en om eerlijk te zijn ben ik totaal niet over dat ziekenhuis te spreken. ( toen der tijd in iedergeval).

vaak krijg je de bvk vergoed. je moet minimaal een cupmaat dd hebben je bmi moet gezond zijn (tussen de 25 - 30 ) een gezond gewicht en wat je altijd moet doen is goed aandikken in een gesprek dat je veel lichamelijke en psychische klachten hebt...

maar jij word dit jaar in juli al geopereerd? doe je snel ik was beging december 2010 op mijn eerste consult geweest en toen werd ik op 1 april geopeerd..

geef aan dat je bang bent voor de pijn en zodra je pijn hebt geef dit dan gelijk aan.... dan krijg je er iets voor...

ze hebben super verpleegkundige enne het bed is heerlijk geniet ervan:-P

liefs

het

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Silvia ik heb nu cup 85E. en heb een volle C gevraagd. Hij zei, natuurlijk snap ik ook, dat hij ook maar eens mens is en dat het kan dat hij niet op die cupmaat uitkomt. Snap ik natuurlijk ook! maar ik ga hem wel nog voor de operatie zeggen dat ik liever een (kleine) D heb dan een B. Dat past gewoon niet bij mijn lichaam.

Ja ik mocht zelf een datum uitkiezen! zag ook op de site dat er maar een wachttijd was van 1 week. Maar ik laat me extra in juli opereren omdat ik dan niet naar school hoef en 5,5 week volledige rust heb. Daarna moet ik stage gaan lopen.

Ik hoor als het goed is morgen of 18 juli door kan gaan. Ik hoop het echt want de week er na zijn ze collectief gesloten en dat zou dus betekenen dat ik een andere kliniek uit moet kiezen (of pas in de week van 29 juli laten opereren maar dan heb ik nog maar 4 weken vrij) want wil me toch graag aan die 6 weken rust houden! Of ja in ieder geval 6 weken er voor uittrekken, mocht ik sneller al dingen kunnen doen is het altijd mooi meegenomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjulliewel allemaal! Nu dat ik mijn definitieve datum hebt beginnen de enge 'dromen' te komen...... NU al ja pffff..... Zo bang dat ik niks meer over hou. En dat 1 boobie kleiner wordt dan de ander ja met 3 cupmaten dan he!!! Daar 'droom' ik dan over nouja eerder nachtmerries haha. En dan moet ik nog ongeveer 2 maanden wachten aiaiaii ben benieuwd wat ik tegen die tijd droom..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Vandaag is het dan eindelijk zo ver... Ben gisteravond teruggekomen van vakantie dus heb lekker uit kunnen rusten. Ben nu ook nog niet zenuwachtig, komt dadelijk wel als ik bij de kliniek ben. Moet me om 12.30 melden en om 13.00 word ik geopereerd. Ben heel benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.