Ga naar inhoud

Borstvoeding na BV


Aanbevolen berichten

Hoi iedereen!

Ik lees al een jaar mee op dit forum en heb eindelijk besloten mee te doen :)

Ik ben 27 jaar en wil al ruim 10 jaar een BV. Heb daar helaas nooit het geld voor gehad, dus het was meer een droom.

Ik heb nu een zoonte van 1,5 die ik tot hij 8 maanden oud was borstvoeding heb gegeven. Mijn borsten werden zo groot dat ik van cup b naar dd ging. Na de borstvoeding en afvallen is er niks meer van over :102: Heb een kleine b cup, het zijn net uigeknepen theezakjes.

Nu moet en zal ik een BV nemen!! Wilde het toch al altijd en ben hard aan het sparen.

Ik wil het graag bij de Bergman kliniek laten doen.

Ik ben me al ruim een jaar aan het inlezen, maar nu zit ik toch met wat vragen;

Zijn er dames die na een BV nog borstvoeding hebben gegeven?

Ik lees dat het nog wel mogelijk is, maar ik zou graag ervaringen erover horen. Wil namelijk over een jaar of 2/3 nog een kindje.

En wat zal er met mijn nieuwe borsten gebeuren tijdens de zwangeschap? Wat als ze met implants weer huge worden??

Alvast bedankt voor het lezen van mijn verhaal!!

Groetjes Big wish

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Aardbeitje,

Ik had gelezen dat als ze gaan hangen, dat de implants dan op dezelfde plek blijven en dat je dan double double effect krijgt??

Wil straks niet met 4 borsten zitten :84:

Hoi hoi

Die double bubble kun je krijgen idd, maar alleen als je implantaten achter de spier, of dual plane geplaatst worden. Als je eigen weefsel (doordat je borsten groeien tijdens de zwangerschap en daarna weer slinken) gaat zakken, dan kan het over de prothese heen omlaag zakken.

Je krijgt dan idd een double bubble.. en dan kun je weer opnieuw gaan sparen, want daar ga je niet blij mee zijn...

Er zijn meiden hier, die na hun borstvergroting nog eens zwanger zijn geraakt, maar hoe dat bij iemand uitpakt daarna, is moeilijk te beoordelen. De ene krijgt een double bubble, omdat ze veel groei had tijdens de zwangerschap. De ander krijgt wat meer hangeffect (maar heeft dan bijvoorbeeld de prothese voor de spier, waardoor een double bubble niet mogelijk is) Of iemand anders ziet geen verschil, omdat de borsten sowieso niet veel groeiden bij de zwangerschap...

Ik begrijp dat je NU mooie borsten wilt, zeker omdat je er al zo lang over dubt... Maar... wat nou als je straks niet tevreden bent? Je weet dat je borsten veel groeien bij je zwangerschap...

Ik wil je niet bang maken hoor, begrijp me niet verkeerd, maar denk wel goed na of je dit nu wilt, of straks na je tweede kindje pas....

Heel veel succes!!

En welkom op het forum! Je weet vast al hoe het werkt, als je hier al een jaar meeleest :D

Maar mocht je vragen hebben: shoot!!

Weet je ook al bij welke pc je op consult zou willen?

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

BB, dank je voor je info!!

Ik zal het na vragen en nadenken :)

Ik wil bij de Bergman kliniek (den Haag), Lucas ziekenhuis en de Velthuis kliniek op consult. Iemand nog tips??

Ik zal toch nog geduld moeten hebben, want al het geld is er nog niet.

Maar ben die lege ballonnen zo zat!! Ik wil zo graag grote borsten!! Niets tegen kleine borsten hoor, had het jaren geaccepteerd. Maar nu zijn ze kleiner dan ooit, met los vel.

Ik ga het uitzoeken en zal jullie op de hoogte houden!!

Big wish

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey,

ook ik wil nog kindjes en kon niet wachten tot ik klaar zou zijn met kinderen krijgen en heb er dus voor gekozen om er nu voor te gaan.
ik moet wel zeggen dat ik minimaal gegroeid was tijdens me eerste zwangerschap.
maar we zullen zien hoe het wordt na een eventueel 2de kindje.
succes met het maken van je keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, ik heb sinds zestien jaar een borstvergroting en ik heb heb mijn twee kinderen borstvoeding gegeven na de operatie. Bij elkaar drie jaar. Het geven van borstvoeding ging helemaal goed. Ik heb ook niet het idee dat mijn borsten daardoor veranderd zijn. Ze zijn een beetje zachter maar goed de protheses zitten er dan ook al ruim zestien jaar en ik laat ze binnenkort vervangen.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

ik heb voor hetzelfde dilemma gestaan!!
Wil al meer dan 10 jaar een borstvergroting en na men eerste kindje en borstvoeding had ik ook niets van borst meer! Ik wou dan ook op dat moment gaan voor een borstvergroting en daarna dan voor men tweede !
Echter heb ik mijn ongeduld wat opzij geschoven en toch besloten om te wachten en ben daar eigenlijk wel blij om!

Dinsdag 12 maart mag ik op tweede consult bij Dr. Visser om in juli mijn operatie te laten doorgaan (moet nog even wachten omdat ik in december 2012 nog borstvoeding gaf).

Nu kan het niet snel genoeg gaan!!!!

Begrijp je ongeduld maar het zo zonde zijn als je na je tweede weer onder het mes moet en opnieuw een grote kost moet doen...

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi big wish,

Zelf heb ik een dochter van 1 en ik zou heel graag nog een kindje willen in de toekomst.

Wanneer dat zal zijn weet ik niet...maar ook ik had heel weinig over ma mijn eerste zwangerschap.

Ik heb dit overlegd met de pc en dit was geen probleem.

Vorige week maandag heb ik mijn bv gehad, ben er ontzettend blij mee, heel gelukkig. Dual plane.

Ja iedereen zit er natuurlijk anders in....mijn borsten zijn tijdens de eerste zw wel gegroeid maar niet giga Pamela' anderson ofzo.....en ik heb zoiets van: als er iets gebeurt tegen die tijd, zie ik dat dan wel weer....

Daar zit nu zat tijd tussen......9 maanden zwangerschap..........bevalling...bijkomen.....borstvoeding.....

Nu eerst maar even genieten!

Maar nogmaals, dat is voor iedereen anders.

Sterkte met je keuze :)

Liefs,

Jackie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel dames ;)

@ Jakie33 Ik denk er zo ongeveer hetzelfde over. Ik zie het wel.

Hoop alleen zo dat borstvoeding ze niet te erg zal verpesten :126:

Het zal bij iedereen ook anders verlopen. Ik kan in ieder geval bijna niet meer wachten totdat ik boobs heb. Ben te ongeduldig om nog 2/3 jaar te wachten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor ,je kunt tegenwoordig nog gewoon borstvoeding geven na een bv,alleen ja het werkt een beetje t zelfde als dat je borstvoeding hebt gegeven,je gaat van A naar d zeg maar en daarna slinkt het weer terug naar A.

Dat gebeurd dan dus ook,want ze gaan weer groeien en weer terug slinken als je stopt met borstvoeding geven,dus echt bevoorlijk voor je boobs is dat natuurlijk nooit.

Het beste is altyd om te wachten ermee tot je geen kindjes meer wilt,maar ja,die optie is niet voor iedereen weggelegd snap ik ook wel hoor.

Succes met je beslissing .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik voel me gewoon niet vrouwelijk op deze manier. En de maximizers ook helemaal zat!! Altijd maar me borsten verstoppen. Ik zal nog even goed moeten overwegen of ik wel borstvoeding ga geven, of gedeeltelijk!! Dat hele rekken/ krimpen gedoe lijkt me ook niet gezond. Starks vallen ze er nog af :viannen_51:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vriendin heeft bewust geen borstvoeding gegeven om haar boobs mooi te houden, en ze zijn nog steeds prachtig! Haar zoontje groeide als kool van de flesvoeding en is inmiddels al 4 jaar en kerngezond!

Snap niet zo goed waarom de meeste meiden hun boobs de ellende van borstvoeding aandoen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het is gewoon echt zo dat moedermelk goed is voor een kindje. Alleen zijn het alleen de eerste weken.

En het is ook een heel mooi gevoel je kindje aan je borst zo intiem. Thja momenten om nooit te vergeten haha...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier 100% pro borstvoeding. Zowel kind als mama genieten van de intense momenten en het blijft natuurlijk dé beste voeding voor je baby. Zoals vlinder zegt, al is het 'maar' 6 weken, al wat je kindje kreeg, kunnen ze niet meer afpakken!

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Ik twijfel heel erg!! Ben zelf met flesvoeding grootgebracht en raad eens?? Ik heb het overleefd! Maar ja, wil het beste voor mijn kids en vond het zelf voeden van mijn zoontje een geweldige ervaring.

Wat Vlinder zei; " De eerste 6 weken" Denk dat het zoiets al worden.

Ik heb ook ergens gelezen dat er siliconen in de melk terecht kan komen, denk dat dat ook niet echt gezond zal zijn. Het is een lastige beslissing. Voel me zo egoistisch als ik voor mezelf kies, maar wil dit al zooo lang en zooo graag!!!

Dank jullie voor het meedenken allemaal :125:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Ik zie dat er al even niet is gereageerd op dit topic, maar ik probeer het toch..

Ik ben op dit moment 4 weken PO, heb 300 cc anatomisch dual plane, ACCZ Dr van Onselen (had graag groter gewild, maar meerdere pc's zeiden dat dit echt niet zou kunnen ivm te weinig weefsel). Alles gaat prima. Nu had ik alleen na mijn bv heel veel tijd om te rusten, waardoor ik heel veel ben gaan lezen op internet, ook op zogenaamde anti-sites. Dat had ik dus niet moeten doen. Ik heb voor een borstvergroting gekozen omdat ik mijn hele leven al extreem weinig borstweefsel heb. Ik heb wel heel erg lang getwijfeld. Mijn grootste twijfel was het geven van borstvoeding. Ik heb mijn dochter (nu 6) 8 maanden borstvoeding gegeven en dat was echt de mooiste ervaring van mijn leven. Daarnaast is het ook voor de gezondheid van mijn dochter heel positief geweest en ook voor onze band. Ik heb de pc's waar ik op consult ben geweest expliciet gevraagd of ik nog wel borstvoeding kon geven, omdat dat voor mij echt heel belangrijk is. Ik heb namelijk inmiddels sinds drie jaar een vriend en over 3-5 jaar zouden we graag nog een kindje willen. Nu heb ik dus ook die verhalen over siliconen in de borstvoeding gelezen en daar loop ik me heel erg druk over te maken. Ik voel me echt heel slecht dat ik mijn uiterlijk heb verkozen boven de gezondheid van mijn toekomstige kind(eren).. Is het mogelijk om door een bloedtest erachter te komen of je echt een verhoogde hoeveelheid siliconen in je lijf hebt? Of zou ik ze beter eruit laten halen op het moment dat we besluiten zwanger te worden? Graag jullie reactie....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi bigwish, ik ben moeder van 3 heb ook alledrie borstvoeding gegeven. Zelf heb ik ervoor gekozen de bv zowieso daarna te doen, ik zou je ook meegeven als je toch al weet dat je een 2e wil binnen 2, 3 jaar om de bv daarna te doen. Snap wat je bedoeld en dat je het heel graag wilt maar die tijd gaat zo snel voorbij en dan heb je ze daarna gewoon!! Verder geen ramp als je het wel daarvoor zou doen, het schijnt echt wel veilig te zijn en komt echt niet of nauwelijks voor dat de implantaten van tegenwoordig gaan lekken.. Heel veel succes met je keuze! Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

dag allemaal,

6 maanden na mijn borstvergroting raakte ik zwanger.

ik heb 8 maanden zonder problemen borstvoeding kunnen geven.

Ik heb niet de indruk dat mijn borsten hierdoor meer zijn gaan hangen (ze hingen wel al wat, want het was niet mijn eerste kindje).

helaas had ik wel te veel kapselvorming (baker 4), ik heb dit bewust niet laten corrigeren tijdens mijn zwangerschap omdat ik bang was dan geen bv meer te kunnen geven. Dus zelf met het enorme kapsel heb ik bv kunnen geven.

Nu moet ik wel een hersteloperatie ondergaan omwille van het kapsel.

groetjes,

hoesje

Link naar reactie
Delen op andere sites

De moleculen van de siliconen die in borstimplantaten gebruikt worden zijn echter te groot om binnen te kunnen dringen in de melkproducerende cellen. Bovendien lossen siliconen niet op in water en dus is het vrij onwaarschijnlijk dat siliconen in de melk terecht zullen komen, áls de siliconenimplantaten al zouden kunnen lekken. Een gelimplantaat lekt niet, maar kan wel minuscule deeltjes uitzweten. De effecten daarvan zijn onbekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.