Ga naar inhoud

gedraaide prothese


Emanuelle

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik zal me even (opnieuw) voorstellen; Ik ben Emanuelle,35 jaar, getrouwd en moeder van twee kinderen.

3 jaar geleden heb ik een borstvergroting ondergaan en was ik hier actief lid!

In maart 2010 heb ik een bv ondergaan bij Dr D'hondt in Tongeren. Al direct had ik al klachten wb mijn rechterborst. De prothese daalde later in en ik had een zeurende pijn. Ook de jaren daarna bleef hij zeuren en kon ik weinig aanraking verdragen aan die kant.

Twee jaar geleden,tijdens een vakantie in Italie, lag ik op mijn buik. Toen ik overeind kwam bleek mijn prothese gedraaid. Mijn borst had een vreemde vorm en onder zat een scherpe rand. Op de e.o.a. manier is dat toch goed gekomen en is hij (blijkbaar) weer terug in positie gekomen. Ik draag sindsdien altijd s'nachts mijn sportbh en tot nu toe ging het goed. Tot vrijdag....

Ik moest een borstonderzoek ondergaan en moest gaan liggen met mijn armen onder mijn hoofd. Sinds mijn bv is dat een houding die ik niet prettig vind.

Na wat onderzoeken moest ik gaan zitten en weer was mijn prothese gedraaid. Degene van het onderzoek schrok en ging er meteen een arts bijhalen. Daarna meteen de pc in het ziekenhuis gebeld. Deze deelde mee dat ik het maar een paar dagen aan moest kijken en als er geen verandering in kwam,dat ik dan een operatie moest ondergaan ivm terug draaien.

Tot op dit moment is de prothese nog steeds niet terug in de goede vorm.

Wat ik me afvraag; Is de prothese nu alleen om zijn as gedraaid? Dus zit de onderkant boven of opzij? Of is het toch mogelijk dat de prothese zo is omgedraaid dat de achterkant voor zit? (Maar kan dat als je plat op je rug ligt en zij alleen maar wat voelt en beweegt?)

En heeft iemand ervaring met het zelf terug draaien? Ik heb al voorover gehangen,maar ik weet niet welke kant ik op moet draaien.

Ik ben ongerust over een nieuwe operatie (en de bijkomende kosten nu ik net een bedrijf aan het opstarten ben) en wil dat liever niet.

Iemand hier ervaring mee?

Ik ga niet terug naar Dr D'hondt. Hij heeft me prima geholpen,maar hij wijst alles van de hand en wil alleen opereren. Cash binnenhalen als je het mij vraagt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel!.

Ik heb even mijn oude operatieverslag opgezocht en toen schreef ik dit;

Geplaatst 23 oktober 2010 - 19:51


Even een update ;

Inmiddels alweer een half jaar PO en allebei mijn borsten zijn netjes ingedaald.
De een blijft iets groter dan de ander,maar het verschil is bijna niet te zien...
Het is uiteindelijk een 70 D/E geworden...
Mijn rechterborst is vanaf het begin af aan al altijd 'anders' Niet allen qua grootte en vorm,maar ook qua gevoel.
Ik ga binnenkort weer sporten en probeer te slapen op mijn buik (maar dat blijft lastig)
Hij verveelt vaak,net alsof er iets niet lekker zit...
Sinds enkele dagen hebben ik felle steken onderin nabij het litteken (voelt ook beurs en branderig),maar het lijkt van binnenuit te komen
Geen idee wat het kan zijn....? Ik heb een afspraak genaakt bij dr de Hondt voor controle,want het hoort iig niet!!

Herkent iemand dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh jeetje, wat vervelend zeg. Dit is wel waar is zelf bang voor ben, ik heb 3,5 week geleden een prothesewissel gehad en vanaf het begin een vervelend gevoel aan een kant, alsof de bolling aam de binnenkant zit... Ik heb er eigenlijk verder geen ervaring mee en kan je ook geen ander advies geven dan dat je naar de plastisch chirurg moet gaan.

Wellicht dat het wel zo is dat dit een medische complicatie is en dat de operatie gewoon vergoedt wordt door je zorgverzekering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Emanuelle

Welkom terug!

Ik zal dit topic even bij je andere topic voegen, dan hoef je er maar 1 bij te houden :)

En jeetje.... wat ontzettend vervelend en vreemd ook eigenlijk, dat na al die tijd je prothese alsnog draait!!

Gek is dat he, dat het lijkt alsof je altijd van te voren al voelt of het goed is of niet.... Dat je je beperkingen oplegt, en zodra je dan eens je eigen opgelegde beperkingen aan de kant moet leggen voor de een of andere reden, dat je dan op deze manier geconfronteerd wordt met dat je altijd al 'gelijk' had.... :(

Hm.. Niet terug naar D'hondt. Ik snap het wel. Hij is een goede chirurg, maar geeft niet gauw toe als het mis gegaan is, of hij daar iets aan kon doen of niet..... Dat is zó jammer! Daarmee doet hij zijn eigen kwaliteiten geen goed, helaas.

Zelf je prothese terug draaien?? hm... ik weet niet of dat handig is... Zeker als het niet duidelijk is welke kant op gedraaid moet worden.... Als eraan gedraaid zou kunnen worden, dan zou dat toch door een pc gedaan moeten worden, MAARRRRR..... Ik denk dat je niet onder een operatie uitkomt.. Ik vind het rot om te zeggen, maar als je zelf goed nadenkt, denk ik dat je tot dezelfde conclusie komt... Je wilt eigenlijk heel graag dat het echt goed komt he? Zonder dat je beperkingen hebt in je leven? Dat je kunt doen wat je wilt?

Dat kan alleen als de pocket op maat is en je prothese niet KAN draaien.. En een pocket kleiner maken, dat kan alleen een chirurg. Alleen dan kan de prothese helemaal vast groeien en dus geen kant meer op.....

Ik zou zeggen: zoek een goede chirurg, die voor een schappelijke prijs je pocket kleiner wil maken en je prothese op een goed manier wil fixeren!

Ik heb zelf verkleining van de pocket gehad (omdat ik eerst te brede prothesen had gekregen, al heb ik wel ronde prothesen, maar dat maakt geen verschil, het principe van hechten is hetzelfde)

Ik heb die tweede operatie bij dr. Demeyere gedaan, omdat ik na 4 consulten het meeste vertrouwen in hem had!

Het hechten van de pocket is niet echt lekker naderhand. Je kunt er zeker de eerste 6 weken tot 3 maanden last van hebben en beperkingen van ondervinden, máár, daarna is het dan ook goed! Je kunt dan langzamerhand alles weer!

Heel veel succes met het zoeken naar een goede pc! En pruts niet teveel zelf aan je prothese.. stel je maakt iets kapot?

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor je reactie.

Het lijkt er toch op dat hij weer goed zit... Vreemd. Precies zoals de pc had verteld. Schijnbaar kan het dus,maar het is natuurlijk alles behalve ideaal en het is pijnlijk. Mijn re-borst hangt nu wel iets lager (1/2 cm) dus er zal toch naar gekeken moeten worden. Zit te overwegen om toch gewoon naar een pc in het ziekenhuis te gaan,of anders naar Laura Moojen-Zaal. Iemand ervaring met haar?

Bedankt voor het meedenken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens; Toen ik 3 jaar geleden werd geopereerd woog ik 60 kg,2 maanden terug woog ik 70 kg en mijn borsten waren groot,zacht en rond en ik had nergens last van.

Inmiddels ben ik 8 kg afgevallen en mijn borsten zijn van cup F inmiddels weer naar cup D\E gegaan. Ik merkte de laatste tijd steeds meer ongemak van die rechterborst en zat het ook minder lekker. Maw; hoe meer vet in de borsten.hoe lekkerder mijn protheses zitten. Typisch dus dat die prothese juist nu omdraait. Vraag me af of dat met elkaar te maken heeft...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm vreemd idd..... Ik heb er nooit iets over gelezen of gehoord....

Lauren Mooijen-Zaal. Volgens mij is dat wel een goede pc. Heb wel vaker topics over haar gelezen.

Als je rechtsboven in de zoekbalk zoekt op haar naam (of kliniek of trefwoord) dan kom je topics over haar tegen :)

Wel zorgen dat het grijze vakje voor de loep, op: forums staat :)

Wel apart.. dat die prothese vanzelf terug gedraaid is.... Jeetje....

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Emanuelle, wat een ambetante situatie. Ik begrijp alleen niet goed dat je pc je niet attent heeft gemaakt op dir risico. Het is immers het meest bekende risico van anatomische protheses en uw pc heeft de plicht om u hiervan op de hoogte te stellen. Als je een nieuwe operatie nodig hebt zou ik zeker de pc proberen aan te spreken...

Veel succes en sterkte !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Heey,

Ik heb hetzelfde probleem!

Nu een jaar gelden en opeens een misvormde boob, hij is in de loop van de dag weer beetje op ze plek , maar zie dat ie van mij ook een halve cm lager hangt en het bollere effect van boven is ingezakt , ik mocht wel gelijk komen maar heb mijn afspraak op dinsdag gepland ik laat wel even weten wat mijn pc erover zegt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Ik ga niet terug naar Dr D'hondt. Hij heeft me prima geholpen,maar hij wijst alles van de hand en wil alleen opereren. Cash binnenhalen als je het mij vraagt.

Hoi Emanuelle

Vervelend allemaal voor je! Hoop dat je eruit komt bij een andere pc.

Wat bedoel je met 'wijst alles van de hand en wil alleen opereren'? Dat d'Hondt voorgesteld heeft het door een operatie te herstellen of dat hij dit niet kostenloos wil doen (en geen andere herstelopties kan/wil bieden)?

Succes, groet Moeke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen ervaring nog maar heb wel een consult gehad bij Laura Moojen en ze gaf aan dat haar protheses echt een minimale kans op draaien hebben omdat ze het precies pas maken. Maar zoals ik al zei, verder nog geen ervaring. Ze is wel een hele vriendelijke en naar mijn mening vertrouwbare pc.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi emanuelle,

Vervelende situatie. Ik krijg 24-5 bv bij dr laura mooijen zaal. Ik heb tijdens het consult aangegeven dat ik angstig ben voor het draaien van de protese. Zij gaf aan dat dit alleen kan als je pocket te groot is gemaakt, en dat het een fout van de behandelnd arts is.

Dr laura mooijen zaal tekent vooraf de grootte af zodat de pocket precies op maat is.

Niets is een garantie natuurlijk, maar ik had echt een heel goed gevoel bij deze arts. Ze was duidelijk, nam de tijd en kwam kundig over.

Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt.

Gr. MissJ

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben inmiddels 12 dagen PO en heb anatomische prothesen gekregen. Van mijn pc, dr. Plovier, moet ik de kliniekBH 2 weken fulltime aanhouden, dus ook tijdens het douchen. Donderdag ga ik dus pas voor het eerst douchen zonder BH. Na donderdag moet ik de BH nog 4 weken dag en nacht aanhouden, maar mag hij wel uit om te douchen. Volgens Plovier zijn die eerste 2 weken cruciaal voor het hechten van de prothese en is de kans op kantelen kleiner als ik de BH continue draag die eerste 2 weken. Ik weet niet hoe jouw pc heeft geadviseerd toen je je operatie net had gehad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.