Ga naar inhoud

last van borst, schuift heen en weer,en klein gaatje litteken


linnie129

Aanbevolen berichten

Gisterenavond geconstateerd dat ik een klein.. zo groot als een spelden knopje, gaatje op mijn litteken heb. Vanmorgen mijn pc op het spoednummer gebeld. Die gaf aan dat ik even langs moest komen want waarschijnlijk zal het een hechting zijn die niet oplost en welke dus verwijderd moet worden...

Ik moet hiervoor 2 uur rijden en er is morgen niemand die mee kan gaan.

Dus heb mijn eigen huisarts gebeld en ik moet daar 10 voor 10 zijn, ben benieuwd wat hij zegt.

Als hij aangeeft om toch langs mijn pc te gaan, zal ik morgen alleen richting belgie vertrekken. Ik maak me echt wel zorgen nu...snik...snik....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn pc gaf inderdaad ook aan dat de hechting naar buiten kan worden gedrukt door het lichaam.

Mocht dat gebeuren dan moet ik mijn pc ook meteen bellen op zijn mobiele nummer.

Hij zou het draadje dan afknippen.

Het lijkt mij dat de huisarts dit ook wel kan hoor.

Maar ben benieuwd!

Heel veel succes/ sterkte!

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi!

Ik had dat ook, een heel klein gaatje met 1 wkn po. Ben toen langs de huisarts gegaan en kreeg 2 kleine hechtpleisters. 1 1/2 week erop laten zitten, afplakken met waterafstotende pleisters tijdens het douchen en toen ze daarna vanzelf afkwamen, was t gaatje dicht. Ik was ook doodsbang, omdat bij mijn eerste Bv mijn litteken openging, en dan bedoel ik echt 3 cm open dus moest opnieuw worden geopereerd :(((

Met 4 wkn po kwam dmv een puistje op de andere borst een stukje hechtdraad eruit. Dat werk ook een piepklein gaatje, dus meteen daarop ook een hechtpleister gedaan en dat was de volgende ochtend al dicht.

Don't worry dus, maar zorg dat je het wel goed schoonhoudt, want als het geinfecteerd raakt dan kan het wel open gaan...

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben bij mijn huisarts geweest, die gaf aan wacht het nog 2 weken af. Heb hierna toch mijn pc gebeld, en die wilde me toch morgen zien. Dus moet morgen 2 uur in de auto om morgen ochtend bij mijn pc te verschijnen. Ben ineens helemaal down! Bah! Voel me echt ***! Maar zal morgen vast blij zijn als ik geweest ben.

Kan hij ook oordelen over het indalen, maar zie er wel tegen op, straks moet ik weer onder het mes voor een piep klein gaatje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

komt helemaal goed skat!!

als ik alweer met een pleister na huis word gestuurd, word jij dat helemaal.

Mijne was echt wel een stukje groter.

bekijk het maar positief dat je er heen moet, kan je gelijk alles vragen wat je nog wilt weten.

Ik moest 3,5 uur rijden hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voelde na een week of 2 zon puntje van een draadje,en ik ben een echte pulkert ,dus ik moest daar aan gaan zitten,t kriebelde ook nog es vreselijk!!

heb m toen met een pincetje eruit getrokken,wat een opluchting ,jeuk weg en geen kans op een ontsteking!

Maar ja als t een draadje is die NIET zal oplossen ,zal het idd wel een ander verhaal zijn.....

succes in ieder geval! Hoop dat t meevalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik ben normaal ook echt iemand die er aan zal gaan zitten, maar dit keer kon ik me beheersen haha! En lijkt t me verstandiger dat de pc ernaar kijkt. Hij zei vanmorgen dat het waarschijnlijk een draadje zal zijn, deze lossen normaal wel op, maar zal dan nu niet gebeurd zijn. Nou ben dus benieuwd. Ik vroeg al hoe ga je dat er uit halen dan? Zal waarschijnlijk onder plaatselijke verdoving zijn. Nou ja, laat ik morgen maar ff afwachten ne nog niet te hard van stapel lopen anders maak ik mezelf gek denk ik!

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Zo'n draadje probeert zich soms naar buiten te werken, je lichaam stoot dat af. Voel je zelf niet iets prikken in dat gaatje? (uiteinde van de hechting?) Ik heb ook zelf hele stukken draad naar buiten getrokken (heb een lift gehad dus best wel wat draad) rondom de tepels. Ik zorgde voor een schone pincet, dan pak je dat harde draadje (je ziet alleen een klein stipje soms, of voelt t alleen zelfs) en dan gewoon eruit trekken. Meestal komt t vanzelf mee omdat de rest al is opgelost. Dit kan allemaal helemaal geen kwaad. Wel nadien deppen met isobetadine voor t te ontsmetten.

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze gaat morgen naar haar pc dus als ik haar was zou ik lekker even wachten tot morgen in plaats van nu met een pincet aan de gang te gaan. Ik zou dat persoonlijk sowieso nooit doen trouwens en al helemaal niet als ik een gaatje zou zien. Is meer iets voor de pc, vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Ingrid zegt, klopt helemaal, maar ik kan me wel voorstellen linnie, dat je morgen toch even naar je pc rijdt. Je bent dan waarschijnlijk wat meer gerust gesteld.

Haal je geen gekke dingen in het hoofd over een her-operatie, want dat is absoluut niet aan de orde. Ik ga er met 99% van uit dat het een hechtdraad is, die niet opgelost wil worden door je lijf. Die komt er nu uit en je kunt ze (als het vaker voorkomt, nadat je morgen bij je pc geweest bent) er gewoon uittrekken. De eerste keer is even eng, maar er zijn er meer die je voorgegaan zijn (zei ik heel stoer, terwijl ik met mijn ogen dicht zou zitten en iemand anders zou laten trekken haha)

Morgen een lekker ritje naar Genk, radio aan, meezingend, om een draadje te laten verwijderen. Don't worry, komt goed!!

Wel goed dat Verdonck je wil zien! Al zaait ie wel een beetje paniek zo... Je huisarts had ook best wel even aan dat draadje mogen trekken... Wat een bangerik haha.

Succes morgen! Maar komt goed :)

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben ook wel benieuwd!
ik herken het wel idd maar dan van mijn knip vd bevalling.
die onderhuidse hechtingen kwamen ook naar buiten en ik wilde echt niet meer daar naar laten kijken haha heb ze er zelf uitgehaald maar was wel na ruim 6 weken dat ze er pas uitkwamen.
en toen het eruit was ging ook netjes alles dicht.
ben benieuwd of deze hechtingen er ook uit komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo meiden, nou heb een bezoekje gebracht bij verdonck. hij kon ze snel geen hechtdraad vinden, maar uit eindelijk toch wat kleine stukjes er uit gepulk. daarna een hechtpleister er over heen, en voor 3 dagen antibiotica en hups ik stond weer buiten.

als er nu na 1 week vocht op de pleister zit, dan moet ik effe langs mn huisarts een nieuwe hechtpleister laten plakken en als dat niet zo is dan even 2 weken aan kijken en dan de pleister eraf. wanneer het dicht is, joehoeeee.... niks aan het handje. als het nog open is, dan moet ik nog terug komen en gaf hij aan dat het dan inderdaad iets aan de binnenste lagen kan zijn wat er niet uit wil, en dat ie dan wel een sneetje moet maken waarschijnlijk. nou ja... maar heel hard duimen dat het over 2 weken gewoon helemaal dicht is, en weer geen ritje moet doen. had wel geluk, want er was markt, dus heb effe geshopt..en mn eerste bh gekocht!! Een 75 D :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.