Ga naar inhoud

Wel echt dual plane???????


Aanbevolen berichten

Hoi hoi Allemaal,

Ik lees hier regelmatig de vraag of iemand dual plane heeft of zal nemen of niet.

Ik vraag me af of de artsen die zeggen dat ze dual plane zetten wel echt dual plane zetten.

Als je nl echt medisch gaat kijken betekend het dat ze je borstspier in tweeën rafelen/scheuren/snijden en daartussen de prothese zetten.

Als men spreekt over achter de spier dan zal hij er aan de onderzijde altijd een stukje onderuit komen waardoor men vrij gemakkelijk praat over dual plane.

Eigenlijk klopt dit ook wel want een deel zit erachter en een deel komt eronder uit...kun je dus zien als duaal.

De borstspier is nl niet groot genoeg om de protheses in zijn geheel te bedekken, om dat wel te kunnen doen moeten ze de onderste borstspier losmaken en terug vastzetten...dit zal natuurlijk niet gebeuren mits er echt geen andere optie is.

Dit zou er op neer komen dat het dus eigenlijk in de meeste gevallen achter de spier is maar men wel tegen de mensen zegt dat het dual plane is.

Om echt dual plane te kunnen zetten moeten ze dus je spier in tweeën verdelen en hij moet voldoen aan bepaalde eisen om dit te kunnen realiseren.

Ik krijg steeds meer het idee dat dual plane dus niet echt dual plane is in de meeste gevallen maar gewoon achter de spier.

Ik ben van mening dat het niet uit maakt..zo lang je maar tevreden bent...wel vind ik dat ze eerlijk moeten zijn.

Ik heb geen idee of er bij de ene operatie nl meer wordt gerekend als bij de andere maar vond mede die gedachte en de eerlijkheid in informatie een reden om het hier te zetten.

Groetjes Guppie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Guppie!

De borstspier (musculus pecroralis) bestaat uit 3 laagjes zou maar zeggen. Die kan je makkelijk van elkaar los trekken. Bij dual trekken ze hem op de helft los, waardoor ze zo de prothese ertussen kunnen plaatsen. Bij geheel achter de spier maken ze de gehele spier los van de ribben, en schuiven ze de prothese er geheel onder. Maar als je silicone heb die geheel achter de borstspier zijn geplaatst, en je span ze aan, zouden de protheses naar buiten toe verplaatsen (de pier spant aan, dus er komt druk op te staan op de prothese). Daarom hebben ze nu de techniek van dual plane, waarbij de alleen de bovenkant van de prothese achter de spier zit en dus niet naar buiten kan verplaatsen

Ik hoop dat je het een beetje snapt haha ik vind het altijd moeilijk om dingen uit te leggen!

xxxxxxxxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dropje,

Zo is het me een stuk duidelijker, dank je wel.

Snap ik alleen niet waarom bij de spier zogenaamd te dun zou zijn om het op die manier te doen.

Volgens de pc...was hij te sterk ontwikkeld en te dun om echt dual te kunnen zetten.

Best vreemd dan als het alleen maar te maken heeft met de manier waarop ze hebt los maken.

Groetjes Guppie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een geweldig filmpje, goede uitleg. Nu weet ik zeker dat ik de goede keuze heb gemaakt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch heb ik nog even een opmerking betreffende het filmpje....

In het filmpje zie je dat de borsten minder bewegen na een bv met dual plane als je je spieren aanspant dan dat je ze volledig achter de spier hebt.

toch heb ik ze dual plane geplaatst en ze bewegen met spieraanspanning bijna net zo als in het filmpje met plaatsing achter de spier :(

Toen ik dat filmpje voor mijn bv voor het eerst zag was ik ervan overtuigd dat ik dat nooit zou willen. Maar ook ik had te weinig vet voor plaatsing voor de spier...

dus dat vind ik wel raar aan het filmpje...

En nu stoort het me trouwens niet meer, ben alleen maar blij ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een duidelijk filmpje! Super!

Bij mij is het een beetje vaag, de pc zei dat het dual plane geplaatst zou worden, maar in de brief voor de huisarts staat dat de prothese retro pectoriaal geplaatst is, dat betekent volgens mij gewoon achter de spier, als ik het filmpje zie bewegen mijn borsten exact zo als bij volledig achter de spier. Ik denk dus dat ik ze achter de spier heb...

Aanstaande donderdag krijg ik een wissel, ga eens goed vragen hoe ze nu geplaatst gaan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb iig echt wel dual plane haha ,zo duidelijk! :1big_boobs:

Bewegen die van jou niet zo erg dan als bij die vrouw in het filmpje met plaatsing achter de spier??

ik heb ook dual plane en toch bewegen mijn boobs heel erg als ik mijn spieren aanspan :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze achter de spier.. althans zo noemt Plovier het, maar in zijn geval is het dan dual plane :17: Nogal geheimzinnig wordt erover gedaan :45:

Anyway, bij mij beweegt er niks, en er sprint ook niks weg als ik mijn spieren aanspan.

Als ik echt mn boobs wil laten springen ( je weet wel.. 2 handen tegen elkaar duwen en focussen op de borstsperen) dan zie je wel dat ze erop reageren, maa r meer ook niet ?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Vlinder,

bij mij werkte die link ook niet maar heb wat geknutseld en kwam bij het filmpje van dokter Stevens uit, titel dual plane..

kun je het filmpje alsnog bekijken, snap je ook wat ik bedoel :38:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg verhelderend. Ik denk dat ik toch wel dual plane zou willen (ik heb nooit genoeg weefsel om voor de spier te krijgen)

boobs bij dual worden ze naar opzij geduwt,dat vind ik mooi om te zien ,maar ook een erg nadeel,want decolete is daarom weg..

dus tis t 1 of t ander haha

Bedoel je hiermee dat je borsten verder uit elkaar staan bij dual plane(dus meer naar de armen toe) dan bij voor of achter de spier?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg verhelderend. Ik denk dat ik toch wel dual plane zou willen (ik heb nooit genoeg weefsel om voor de spier te krijgen)

Bedoel je hiermee dat je borsten verder uit elkaar staan bij dual plane(dus meer naar de armen toe) dan bij voor of achter de spier?

Volgens mijn pc kun je de borsten voor de spier inderdaad dichter bij elkaar krijgen dan dual plane of achter de spier. Maar een goede dokter kan bij dual plane ook een mooie resultaat krijgen hoor, kijk maar naar de foto's hier op het forum. Ik denk dat het bij voor de spier plaatsen makkelijker is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja als je mij fotos bekijkt denk je ook wow geweldig valt wel mee ,maar ze worden idd naar buiten geduwt en als je ze bij elkaar duwt met je handen ,zul je merken dat dat naar aanvoelt,lastig uit te leggen,ik zou zelf nooit voor dual plane kiezen,dit omdat het herstel bij mij dramatisch is geweest en omdat ik graag mn borsten bij elkaar wilde,heb nu dus het tegenovergestelde bereikt,maar al met al ben ik wel blij,ze zijn mooi,heb rechtopstaande borsten en na 3 jaar nog steeds geen hangers,das denk ik een groot voordeel.

Achter de spier had ik zowiezo nooit gedaan,maar ja zo heeft ieder zn voorkeur he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hello,

Ik heb al achter de spier gehad en nu dual plane....

What's in a name.... :)

Maar naar mijn gevoel zitten mijn borsten toch dichter bij elkaar met de dual... En zien ze er net iets echter uit :)

Nadeel in mijn geval is dat ik toch iets van rimpelvorming ervaar onderaan, had ik niet toen ze volledig achter zaten....

Dus ik ben er wel heilig van overtuigd dat er een verschil is!

Maar wat nu t beste is? Hangt af van persoon tot persoon...

Link naar reactie
Delen op andere sites

OMG! Meiden mijn linker tiet beweegt ook naar de zijkant als ik hem aanspan :mellow: .... Me rechter niet... Echt vreemd.. Echt een gek gezicht is het.. Me zusje moest helemaal lachen van hahahahaha nu kan je ook aan de jongens laten zien dat je je tieten kan aanspannen <_< Alleen me linker dan... Ik dacht echt vn oooh heb dual plane, als ik me spier aanspan heeft dat geen invloed op mijn borsten.. Nou wel dus haha.. Dussss volgens mij maakt het helemaal niks uit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Heel raar misschien: maar ik ben afgelopen maandag geopereerd, als het goed is dual plane!! Maar.... ik heb werkelijk totaal geen pijn!!!! Dat zou toch moeten met dual plane???? Heb de verpleegkundige die 2 dage later belde nog gevraagd: in operatieverslag werd toch ect gesproken van dual plane.

Hoe kan ik dit zien?Ik zie geen prothese randen, vorm is mooi, staan nog iets naar buiten. Wie o wie heeft antwoord?

Of zal ik maandag toch even de kliniek bellen om te vragen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.