Ga naar inhoud

Zonnebank: tape die geschikt is om littekens af te plakken?


vivienne

Aanbevolen berichten

Even anticiperend op weer eens heerlijk een paar keer onder de zonnebank.. Maar pas na 6 weken po..

Weet iemand een tape die geschikt is om littekens mee af te plakken?

Ik zie het niet zitten om een handdoek over m'n borsten heen te leggen, bh aanhouden zie ik ook niet echt zitten (strapless maybe..), en alleen sunblock smeren is niet genoeg weet ik uit ervaring.

Daarom vraag ik me af of iemand toevallig een tape weet die wel al het licht tegenhoudt? Ik heb vaak gelezen dat mensen daar tape voor gebruiken, maar ik heb nooit echt begrepen wat voor tape?

Ben echt toe aan een zonnebankie! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede vraag....

Ik heb vaak gelezen idd, dat meiden dat doen. Geen idee welke tape ze gebruiken, welke tape uv-straling tegenhoudt.... (duck tape misschien? ;) )

Misschien kun je ze insmeren met sunblock en een beugelloze bh aandoen, laag modelletje of zo? Kleding laat geen uv door en als je dan ook nog smeert met sunblock, kan er niks gebeuren.

Bikini laat wel UV-straling door, dus wees daar voorzichtig mee!! En een litteken dat eenmaal rood wordt, als het nog niet wit was voor je onder de zonnebank ging, dat wordt lang zo mooi niet meer, helaas....

Sorry, ik weet niet welke tape dus.. :(

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleding laat geen uv door en als je dan ook nog smeert met sunblock, kan er niks gebeuren.

Bikini laat wel UV-straling door, dus wees daar voorzichtig mee!!

Tijdens mijn eerste consult werd er juist gezegd dat kleding alleen niet genoeg is en dat je dus ook met kleding aan nog moet sunblocken. Ze zei niks over bikinis, dus weer wat geleerd :) Als jij me dat niet had gezegd dan had ik daar echt nooit bij stilgestaan.

Ik zat eerst ook te denken om deze bh te kopen, die heeft geen achterkant en is laag etc. http://www.magicbodyfashion.com/nl/wing-bra

Toch ben ik benieuwd of iemand goede ervaring met een bepaalde tape heeft.. De mystery tape.. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die was ik ook al tegengekomen Tijgertje :) Doe je die dan een stuk lager dan op de foto? Ik neem aan van wel he :) Lijkt me dat 'ie net wel net niet het litteken bedekt? Ik wil toch net iets meer bedekking denk ik, omdat m'n ene litteken een heel stuk hoger zit en breder is dan het andere. Denk dat ik maar voor een laag uitgesneden strapless bh ga. Die komt op vakantie ook nog van pas :)

Tenzij iemand me natuurlijk een goede tape kan aanbevelen :) Toch raar dat je altijd leest over tape maar niemand eigenlijk weet wat voor tape dat dan is haha.

Piepke gaasje met een pleister deed ik vorig jaar maar door het zweten onder de zonnebank liet dat toch meestal los. Ik doe wel gaasje onder bh :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meis,

Je neemt een cup en knip deze schuin door midden

en plak deze dan aan de onderkant/oksel van je boob

Zodat het litteken bedekt is en een deel van je boobs

Werkt perfect!

Want hij last niet los tijdens het zweten.

Wil wel een foto posten als mn uitleg wat onduidelijk is ;)

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Ik heb onlangs mijn "eind controle" gehad, nou ja, het was voor de tweede keer dat ik op eindcontrole kwam. Ben nu ruim 7 maanden p.o. Heb aan pc gevraagd of ik inde zon mocht en onder de zonnebank. Het mocht allebei mits ik maar met mate begon en zou kijken hoe het ging. M.a.w. Sundays here I come? Geen tape meer nodig dus. Overigens smeer ik met een hoge factor vanwege mijn lichte huid,dus dan smeer ik mijn littekens gelijk mee in ( ik ga toch niet topless op het strand).

Anma

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben dus ook wel benieuwd in mijn geval, ik ben dus 4 dagen geleden onder t mes gegaan, wanneer ik weer zou kunnen? zou ik eventueel gewoon met mijn borsten eronder mogen, met het bh vestje wat ik heb? de wondjes zitten daar goed onder dus zijn niet zichtbaar.

en ik kreeg de tip wanneer ik dan weer de zon in ging met een bikini dat deze het litteken moest bedekken, maar zoals ik nu lees dat het uv doorlaat kan ik dan beter ook iets van tape erop plakken onder de bikini?

Link naar reactie
Delen op andere sites

en ik kreeg de tip wanneer ik dan weer de zon in ging met een bikini dat deze het litteken moest bedekken,

maar zoals ik nu lees dat het uv doorlaat kan ik dan beter ook iets van tape erop plakken onder de bikini?

Ja inderdaad ff wat tape ofzo erop plakken, het eerste jaar

ook onder je bikini etc, dan genezen de littekens mooi en drogen ze niet uit door de zon.

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke bedankt dan zal ik dat het eerste jaar doen, maar ik kon zou gauw niet lezen welke tape werd aangeraden? waar ik misschien aan dacht is een bikini die over het litteken valt te kopen en dan de eerder genoemde eve's bh te kopen en deze hierin te naaien? zo hoef ik alleen aan de sunblock te denken.

en weet toevallig iemand antwoord op mijn andere vraag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

Het Coupurecentrum in Gent waar ik ging raadt standaard de eerste maanden aan om Micropore-tape op het litteken te kleven, is voor gevoelige huid, ademend en biedt extra steun. Is vrij te verkrijgen bij de apotheek. Ik weet echter niet of deze UVstraling tegen houdt, dit best even vragen aan apotheek. Die kunnen wel aanraden met wat je littekens best kan afkleven tegen zon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.