Ga naar inhoud

Willie Wonka 23 januari 2013 : Dr de Blécourt : Bergman kliniek Bilthoven


Gast Willie Wonka

Aanbevolen berichten

Gast Willie Wonka

Hoi,

Al een tijdje lees ik mee op dit forum omdat ik meer informatie wilde over een borstverkleining. Sinds 15 jaar (misschien wel langer) denk ik al over een bvk. Eerst heb ik gewacht omdat ik mijn kinderen borstvoeding wilde geven. Dat heb ik bij allebei mijn kinderen gedaan. Maar daarna had ik steeds een excuus om het nog niet te doen.

Inmiddels heb ik niet alleen pijnklachten in mijn onderrug maar ook in het midden van mijn rug en in mijn schouders. Daarom heb ik in oktober voor het eerst gesproken met mijn huisarts over een bvk. Gelukkig begreep zij me heel goed en gaf me net dat ene zetje wat ik nog nodig had.

Daarna is het allemaal in een stroomversnelling gekomen. Op 13 december ben ik bij Dr de Blécourt geweest en op 23 januari 2013 krijg ik mijn operatie.

Even kort voorstellen; ik ben 43 jaar, woon in Brabant, heb 2 kinderen en een lieve vriend en heb nu BH maat 85 G. Volgens de pc kom ik uit tussen C en D dus dat zullen we wel zien. Helaas was de sleutelgatmethode bij mij niet mogelijk dus krijg ik een operatie volgens de ankermethode.

Natuurlijk vind ik het heel erg spannend allemaal, maar sinds ik het aanvraagformulier op de website van Bergman heb ingevuld is er een zware last van mijn schouders gevallen. Ik ben zo blij dat ik de beslissing nu heb genomen. Dr. de Blécourt zei dat ik veel profijt zou gaan hebben van mijn operatie. Dat geloof ik ook echt wel.

Ik heb mijn informatie map inmiddels binnengekregen, dat ziet er allemaal netjes verzorgd uit. Begin januari heb ik nog een afspraak met de anasthesist en daarna kan het wachten beginnen. Gelukkig weet ik het nu ruim van tevoren en kan ik alle voorbereidingen goed plannen. Alle tips die ik hier op het forum gelezen heb kan ik daarbij goed gebruiken.

Ik ga jullie op de hoogte houden van die voorbereidingen en van mijn zenuwen ;-)

Groetjes,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met het nemen van die stap! Die stap is vaak nog het moeilijkste van het hele traject. Ik heb er ook een jaar of 15 over gedacht voordat ik het aandurfde ;)

En bij De Blecourt en Bergman ben je in goede handen, dus niets om je druk om te maken ;)

Ik ben inmiddels alweer ruim een jaar verder en ben nog steeds heel erg blij dat ik het heb laten doen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi WW,

Net zoals iedereen heb ik jaren getwijfeld. Ik had regelmatig (vooral in de zomer) last van een slecht humeur door slecht zittende kleding, warmte/schuren onder je bh etc.
Daarnaast ook de rugklachten.

Toen ik eenmaal de knoop had doorgehakt heb ik mijzelf weinig druk gemaakt. Ik was zelfs niet eens zenuwachtig toen ik naar het ziekenhuis ging.
Ik ben nu 4,5 week PO. De eerste week was enorm afzien en als je het me toen had gevraagd zou ik het niet nog een keer doen, maar inmiddels; ik zou geen moment twijfelen!
Directe opluchting! Pijn direct vertrokken, nek hoofdpijn nooit meer gehad! Ideaal!

Aftellen is voor jou ook begonnen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meid

Good for you, zoals zovele ook hier jaren van twijfel e.d.

Ik ben 12-12 bij Drs. de Blecourt geweest en vanuit de narcose geen moment spijt gehad nog, moest het in de toekomst nog eens nodig zijn zou ik het zo weer laten doen! Pijn is mij vreemd gebleven gelukkig - DO IT - het zal je zo bevrijden daar kan je geen voorstelling van maken maar écht - nu komt eerst mijn buik binnen en dan ik ipv eerst mijn borsten en dan ik ;-)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook zeggen niet meer twijfelen hier nu 2.5 week na de operatie, heerlijk!

Ben helemaal blij, pijn ? nee ook niet van kunnen spreken ongemakkelijk en onafhankelijk zijn van anderen dat vind ik het ergste.

ik wens je veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Willie Wonka

Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Ondanks dat ik het spannend vind, ben ik wel rustig en helemaal overtuigd dat het goed is. Hoop dat dat zo blijft...

Ben inmiddels begonnen met een lijstje te maken met wat ik zeker niet moet vergeten mee te nemen naar de kliniek. En natuurlijk ook met een lijstje van wat ik thuis nog moet doen. Ik wil uiteraard mijn huis op orde hebben en helemaal bij zijn met de was en zo.

Ook ben ik mijn kinderen aan het voorbereiden op welke taken ze straks zelf moeten doen. Kunnen ze nu vast oefenen...

Van mij zou het morgen al zover mogen zijn, wachten duurt altijd erg lang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey WW, gefeliciteerd met de knoop doorhakken ... Ben blij dat je zo snel terecht kon en ook zo snel wen datum hebt gekregen.

Voor handigw tips en do en donts kan je bij de algemene bvk info kijken... Daar heb ik alles netjes gesommeerd.

De link daarheen kan je ook bovenaan vinden hier.... Hij staat gepinned.

Als je nog vragen hebt stel ze gerust... Dan helpen we jou ermee ;)

Voor de foto's stuur ik je zo nog de wachtwoord.... Ben nameljk ff van mijn mob aan het tikken..

Xx

Angel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Willie Wonka

Vandaag bij het anesthesie spreekuur geweest. Nog even een medische check gehad. Alles was goed gelukkig.

Voorlopig sta ik voor 11.30 u in de planning op woensdag 23 januari. Dat hebben ze meteen even gekeken. Hoop dat het zo blijft, dan kan ik 's ochtends nog mooi de kinderen naar school helpen en heb ik geen last van files als we naar Bilthoven rijden.

Kan bijna niet wachten tot het zover is, ben er nu al heel erg mee bezig in m'n hoofd. Benieuwd wat dat gaat worden over 2 weken.

Hoe hebben jullie dat gedaan met een beha voor na de operatie? Volgens de pc zal hij uit gaan komen op iets tussen een C en D cup maar welke maat moet ik dan aanschaffen? En wie heeft de beha bij Bergman aangeschaft? Zijn die fijn of zijn er andere soorten/merken die beter zijn? Heb al een beetje gegoogled maar er zijn nog best wat verschillende modelletjes op de markt.

Hoor graag jullie ervaringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

Ik heb twee bh's aangeschaft via Bergman, was behoorlijk opgezet en ze meten je daar een bh op maat aan, ik had een 95C terwijl ik na twee weken op mijn toegezegd maatje 85D al zat!

Je hebt er wel twee nodig is mijn mening, kan je lekker afwisselen, je hebt hem toch dag en nacht om en die investering is het allemaal waard, de prijzen zijn niet opgehoogd omdat het Bergman is, dus daar hoef je je niet druk om te maken.

Mijn idee was vooral ze zullen weten wat ze je aanmeten, geruststellend gevoel misschien, don't know maar na jaren dure bh's heb ik er geen seconde over nagedacht...

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi

Het komt al weer dicht bij voor je. Je vroeg me nog een ww, dat zal ik je zo even sturen in een pm, maar wilde je hier ook alvast even veel succes en sterkte wensen. Ik ben net als alle bovenstaande dames zeer enthousiast over mijn BVK, wat een geweldige verbetering en ook de kreet: "dat had ik veel eerder moeten doen" is ook helemaal van toepassing. Maar het blijft een behoorlijke operatie dus neem zo veel mogelijk tijd voor rust!

Ik heb misschien niet goed gelezen maar wat voor maat heb je en waar wil je naartoe?

x

Linus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Willie Wonka

Hoi,

@LInus - Dank je, komt nu echt heel dichtbij, heb gisteren nog ff de lijst doorgenomen met dingen die je niet moet vergeten en heb mn tas vast klaargezet. Ik hoop ook dat ik zal zeggen dat ik het veel eerder had moeten doen, maar dat weet ik volgende week pas natuurlijk.

Even voor jouw info, ik heb nu een G-cup en ga naar een C/D volgens de PC. We zullen zien.

@Em - Bedankt, gaat vast goedkomen.

gr

WW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi WW,

nog een dagje, spannend! Is de operatie tijd van 11.30 nog steeds van toepassing of is dit veranderd?

Ik wil je heel veel succes wensen morgen. Laat je ons even weten hoe het met je gaat?

Groetjes SR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Willie Wonka

Hoi meiden,

Voor de laatste keer mijn mail gechecked en ff op het forum gelezen voordat het zover is. Is nu toch wel spannend hoor, ben benieuwd hoe ik me morgen voel als ik op die operatietafel moet gaan liggen....

Maar goed, mijn tas staat klaar , het huis is schoon en opgeruimd en vanavond ben ik nog met een vriendin naar het theater geweest en heb heerlijk gelachen. Morgen om 10.30u ga ik me melden in de kliniek in Bilthoven en zodra het lukt laat ik even weten hoe het is gegaan.

Groetjes,

WW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.