Ga naar inhoud

Willie Wonka 23 januari 2013 : Dr de Blécourt : Bergman kliniek Bilthoven


Gast Willie Wonka

Aanbevolen berichten

Gast Willie Wonka

Hoi hoi,

Nou de eerste dag en nacht thuis zijn achter de rug. En ik zou zo graag even op mijn zij willen liggen :-(

Over het algemeen is het me best meegevallen. Ik heb best wat last gehad van de narcose en de morfine die ik heb gehad na de operatie. Ik voelde me echt ellendig daardoor. In de avond ging het een stuk beter.

Had een leuke buurvrouw in de kliniek, die ook een bvk had gehad en we hebben lekker liggen kletsen.

Pijn heb ik eigenlijk niet, ook niet veel gehad.

Het is voornamelijk het ongemak waar ik last van heb. Een beha die je de hele dag voelt zitten en drukken, mijn rug die al moe is van het zitten, hangen en liggen en van mezelf omdat ik zo afhankelijk ben van anderen.

Daarom zal ik blij zijn als ik een paar weken verder ben.

Maar dames ik ben wel blij dat ik het heb gedaan! Al vanaf het eerste moment dat ik rond mocht lopen voel ik duidelijk dat er minder gewicht hangt aan mijn nek. Wat een opluchting! Wat een verschil!

Nou goed, als iemand nog specifieke vragen heeft dan stel ze maar gerust hoor.

Groetjes

WW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi WW,

Super dat het je allemaal zo is meegevallen! 500 gram per borst is een enorm verschil!
De eerste week viel voor mij echt niet mee en had ik niet gezegd dat ik het zo nog eens zou doen, dat is nu wel heel anders!

Hoe moeilijk het ook is, probeer jezelf eraan over te geven. Ik had een dvd box van de gooische vrouwen, las boeken en deed wat werk op de pc.
Na 2,5 week reed ik weer in de auto en daarna is het allemaal zo snel vooruit gegaan! Na ongeveer 3 weken lag ik weer een beetje op mijn zij en met 5,5 week kon ik voorzichtig op mijn buik!

Wanneer moet je op controle?

Heel veel sterkte en hou je rustig!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Willie Wonka

Vandaag de eerste controle gehad in de kliniek. Tape is er af! En het eraf halen viel reuze mee.

Zit nu alleen links een plek die wat rood is dus ik moet uitkijken voor een ontsteking. Goed in de gaten houden dus. Voor de rest was de verpleegkundige tevreden met hoe de wonden er uit zagen. Gelukkig maar.

Verder gaat het naar omstandigheden best goed. Tja, je voelt het wel maar het doet niet echt pijn. En het niks mogen/kunnen is ook niet fijn. Maar goed, die paar weken zijn best te overbruggen.

Al met al is het me tot nu toe best meegevallen.

Gr WW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Willie Wonka

Vervelend dat de tekst die ik via die IPS app inzet geen open regels laat zien.

Kan ik helaas niets aan doen. Sorry als het even niet lekker leest. WW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjah ik heb die app ook en het idd soms verveld maar meer voor onszelf dan voor anderen hoor....doe je zo je best om allineas te typen is alles toch bij elkaar gehoopt door een app.... :93: ...dont worry niemand die ernaar omkijkt hoor :46:

Hoe gaat alles nu?

Xx

Angel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Willie Wonka

Ben afgelopen vrijdag toch onverhoopt nog terug geweest naar de kliniek. Ik had verhoging en wat rode plekken dus daar wilde ze wel even naar kijken. Heb recept voor antibiotica gekregen. Tot nu toe lijkt het te helpen. Bij de drielandenpunten is het nog een beetje open, de rest is al mooi dicht gelukkig. Vandaag 2 weken PO dus kan ik weer rustig gaan opbouwen met allerlei dingen doen ... Ben nog wel moe dus blijf het vanzelf rustig aan doen.

Ben wel blij met het resultaat, kan ik ook eens een gunstig geprijsd lingerie setje kopen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 weken PO is wel erg snel om alles super te gaan doen...Luister goed naar je lichaam en doe het rustig aan het zijn toch 2 grote wonden die je lichaam hard zijn best aan het doen is om te genezen....Als je erover na denkt dat een BVK herstel tot bijna 1 jaar kan duren snap je waarom ik zeg luister goed naar je lichaam. Ik hoop dat de antibiotica goed zijn werk blijft doen en dat alles weer snel onder controle is. De drielanden punt is het moeilijkst om te genezen en blijft vaak langer open....gewoon goed schoon houden en in de gaten houden.

En die mooie lingerietjes zijn echt wel de moeite waard hoor...dat kan ik 100% beamen met mun improved boobs :44:

Xx

Angel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Gast Willie Wonka

Vandaag, 4 weken PO, op controle geweest bij de PC. Hij vond dat het er goed uit zag en dat vind ik zelf ook. Alles is netjes dicht alleen op de drielandenpunten zitten nog korstjes.

Nu is het een kwestie van tijd (en dus geduld) voordat het allemaal weer helemaal mooi genezen is. Het bewegen gaat ook weer een stuk beter dus het gaat echt de goede richting op.

Enige waar ik nog last van heb is de vermoeidheid en de verminderde weerstand. Heb al m'n tweede verkoudheid na de operatie te pakken en dat is echt niet leuk. Zit niets anders op dan veel te rusten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo WW, fijn dat voor jou het zwaarste nu achter de rug lijkt te zijn. Wel vervelend voor je dat je nog zo moe bent...die ontsteking zal daar ook wel aan bijdragen en antibiotica kunnen je ook lekker lam leggen. Goed uitrusten maar, er zit ook weinig anders op he?

Ik wilde je ook nog vragen of je borsten mooi geworden zijn. Zelf heb ik binnenkort een consult bij dokter de Blecourt en ik wil door hem de protheses laten verwijderen en mijn borstjes die er overblijven laten liften. Ik ben dus heel erg benieuwd hoe tevreden patientes van dokter de Blecourt zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

goed om te lezen dat het de goeie kant opgaat !!

ikzelf heb men datum op 15 april

yes!!!

hoe lang ben je iegenlijk "buiten strijd"

goh ik denk dat ik best een lijstje opmaak

van wat e rnog te vragen valt anders vergeet ik alles haha

je mag je wel niet teveel "overdoen"

luisteren naar je lichaam is de boodschap

dan geneest alles veel mooier ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey lorke in beantwoord ook hier even je vraag,

Kijk even bij de lijst do's en dont's bij de algemene BVK info...je kan de link bovenaan vinden als je de operatie verslagen opent of gewoon door scrollen naar beneden. Iedereen geneest verschillend dus het is ook verschillend hoelang je eruit bent....Bij mij was het langer omdat er veel borst af was gegaan en bij een ander is het wat minder...Dus houd rekening dat je minstend 6 weekjes uit bent afhankelijk van hoe je je voelt. Ik snap dat sommige dames dan gelijk van alles willen gaan doen omdat ze hun perfect borsten hebben gekregen maar die vergeten vaak dat die perfecte borsten ook de nodige tijd nodig heeft om te genezen. Wat bij de een soepel gaat kan bij de ander met veel ups en downs gaan. Dus luister vooral goed naar je PC en naar je lichaam.

Sorry ik hyjackte ff je topic WW...Maar hoe gaat het nu met jou?

Xx

Angel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Willie Wonka

Hallo dames,

Ik ben nu ongeveer 5,5 weken PO en het gaat goed. Ben blij dat ik dat nu eindelijk kan zeggen.

Het is best zwaar geweest de afgelopen weken. Ik ben erg moe geweest en afhankelijk van anderen voor van alles en nog wat. Door een lage weerstand heb ik 2 keer een hele flinke verkoudheid gehad en ik had ook nog die ontstekingen waarvoor ik antibiotica heb gekregen. Maar nu dat alles voor het grootste deel is overwonnen, voel ik me al een stuk beter. De vermoeidheid zal ook vast wel minder worden maar dat heeft iets meer tijd nodig. Het dwingt me ook om regelmatig rust te nemen dus het heeft een functie.

Mijn borsten zien er ook goed uit. Op 1 van de drielandenpunten zit nog een korstje en de rest is mooi dicht. De littekens zijn nog best gevoelig nu en dan maar ook daar zit verbetering in. De vorm en de grootte zijn helemaal naar wens. Volgens een collega ben ik een heel ander mens geworden. Ik vind zelf dat het nu beter bij mijn lichaam past. Ik voel me vrijer, bevrijd van een zware last en heb zin om weer te gaan sporten binnenkort.

Op dit moment heb ik ook echt veel minder rugklachten en daar ben ik ook echt heel erg blij mee. Dat was de aanleiding voor mijn bvk maar ik had niet verwacht dat het al zo snel zo goed zou helpen.

Dus voor alle dames die erover nadenken zou ik zeggen: doen maar weet dat het even zwaar zal zijn. Succes allemaal!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.