Ga naar inhoud

Wat met mijn omgeving???


Ssssst...

Aanbevolen berichten

Wat ik mij dus afvraag...

Ik wil heel graag voor een bv gaan en ga dat dan ook doen maar wat met mijn omgeving?...

Ik heb enkele familieleden op de hoogte gebracht en enkele vriendinnen maar voor de rest wil ik dat stil houden. Uit de eerste reacties van die mensen heb ik opgemaakt dat het voor veel mensen toch nog echt taboe is!

Ze zeggen dan dat ge tevreden moet zijn met wat je hebt maar als je niets hebe kun je toch niet tevreden zijn??? Nu begrijpen ze me wel nu ik het wat heb uitgelegd maar toch...

In de kenissenkring is er ook iemand die een bv ondergaan heeft en als erover gesproken wordt is dat toch al snel 'die met haar valse tieten'... Zij heeft dat ook niet zelf tegen iedereen verteld maar het viel wel wat op dus er werd over geroddeld en nu weet iedereen het.

Nu wil ik weten hoe jullie dat gedaan hebben... Als ik er gewoon tegen iedereen over zwijg is de kans er dat er zal geroddeld worden want je zal het zowiezo zien... En als er iemand vraagt of ik een bv laten doen heb, zou ik dan best eerlijk zijn of erover liegen?... Tegen de zomer zal dat wel echt gaan opvallen hé, als ik van aa naar c ga, zoals ik wel van plan ben...

Pfff.....

Ssssst... xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Ssssst,

Ik begrijp je vraag volledig. Voor mij was dit ook een dilemma.

Ikzelf heb besloten om bijna niemand op de hoogte te brengen. Mijn man, ouders en schoonmoeder weten het en verder niemand.

Behalve één 'vriendin' (alle ik dacht dat het een vriendin was'), toen ik het haar vertelde zei ze dat dit heel belachelijk was dat ik een bv ging laten doen. Ze zei dat ik de andere mensen me maar moesten nemen hoe ik was, met kleine borsten dus. Terwijl ik een bv liet doen alleen voor mezelf. Nuja, een vriendin kan je dat dan niet noemen ;)

Het is inderdaad voor sommige mensen nog taboe en er zullen mensen zijn die positief reageren en andere eerder negatief.

En dat mensen stom reageren (valse tieten) dat zal dan wel menselijk zijn zeker. Daar moet je je niets van aantrekken. Waarschijnlijk zijn ze gewoon jaloers dat jij stevige en grote borsten zal hebben en zij niet :D

Voorlopig is er bij mij nog niemand geweest die het echt door had dat ik een bv heb laten doen. Maar ik droeg daarvoor ook dikke bh's. Dus heel veel verschil is er niet :) Tijdens de zomer zal het misschien wel wat meer opvallen. En mocht er mij iemand vragen of ik een bv heb laten doen, dan zou ik daar eerlijk op antwoorden. Tenslotte is het mijn lijf en ik beslis erover :)

Ik denk dat vele vrouwen hier mee zitten voordat ze een bv laten doen.

Maar ik kan je alleen maar zeggen dat jij beslist en dat niemand anders zich daarmee moet moeien!

Veel succes en als er nog vragen zijn: shoot! We zijn er om elkaar te helpen!

Groetjes!

N.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Ik begrijp je heel goed. Ik heb nog geen afspraak gemaakt, maar enkel mijn moeder, een paar vriendinnen, vriend en mijn baas weten het.

Het liefst zeg ik het ook tegen niemand, aangezien je je dan vaak moet verantwoorden tegenover anderen. Je bent ze eigenlijk geen verantwoording schuldig, als jij je zo voelt is het toch prima :)

Dat mensen gaan roddelen houd je denk ik niet tegen, ook al zou je het iedereen vertellen. Zolang jij tevvreden bent laat je ze toch lekker roddelen of wat dan ook.

Maar ik begrijp je heel goed hoor, daarom heb ik het ook nog aan bijna niemand vertelt,

Groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier net zo, ik woon in een dorp daar rollen ze achterom van dit soort dingen. maar je bent niemand verantwoording verschuldigd, dat voorop gesteld. ik vertel het de mensen waar ik me prettig bij voel en ook al valt het straks op, dat wil nog niet zeggen dat ik het hoef te vertellen, lullen doen ze sowieso. zolang ze maar niet van je vreten. ik ben inmiddels wel zo ver dat ik dat niet meer erg vindt. wel naar mijn kinderen toe, ik probeer ze mee tegeven tevreden te zijn, en dankbaar dat ze gezond zijn, naar hun toe vond ik het heel moeilijk te vertellen. de rest van de wereld boeit me niet. geniet jij straks maar lekker van je boobs, boeie wat een ander ervan vindt. xxx

wil niet zeggen dat ik het niet snap van je, maar probeer je te zeggen, ook zonder boobs vinden ze wel wat over je te kletsen.xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meis,

Ik zit met ongeveer hetzelfde, ik heb over een kleine maand m'n operatie, en tot nu toe weten mijn naaste familie en schoonfamilie het.

Oh en 1 stel vrienden. Maar voor de rest niemand.. Het zal vast wel gaan opvallen, maar daar wennen ze vanzelf wel aan.

Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die het lef zullen hebben om te vragen wat er met je borsten is gebeurd.. En wat de rest ookal zegt: je hoeft jezelf echt niet te verantwoorden voor iemand.

Toen ik het de familie vertelde, heb ik ook expres niemand om hun mening gevraagd. Het was gewoon een mededeling.. Sommige hebben hun mening gegeven zoals mijn moeder en mijn schoonvader, (moeder negatief en schoonvader redelijk positief) maar voor de rest heeft iedereen gewoon "oh, ok.. als dat is wat je wilt.." gezegd. Prima toch..

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap ook wat je bedoelt maar gelukkig kan ik me daar niet druk over maken.

Ik heb t dan ook gewoon verteld aan vrienden en familie.bij bijv. M'n klanten was t wel lastig ivm plannen dan zei ik van die tot die tijd ben ik er tussenuit voor een operatie en dan vragen mensen gelijk ' ow waarvoor moet je geopereerd worden?' Soms ben ik eerlijk geweest en sommige heb ik gezegd dat ik t liever voor mezelf houd.

En soms heb je dan mensen die nog doorvragen en dan zei ik dood leuk ohhh als je t echt wilt weten?! 'Ik ga me tieten op laten pompen!'dan zei ik t dus niet subtiel ;)

Maar moet zeggen dat de meesten t wel begrijpen maar ik zeg er ook wel bij van dat ik leeggezogen ben door 7 mnd borstvoeding....

Ik had zoiets van misschien zien ze het straks wel dan staat t ook zo gek als je iets anders hebt verteld....

Maar soms blijft t lastig :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Meid,

Het ligt natuurljk heel erg aan je eigen gevoel, en hoe de omgeving er tegenover staat.

Bij mij weet mijn familie het bijna allemaal, en op mijn werk maar een paar mensen met wie ik echt samenwerk. Dit kon niet anders omdat ik na 6 dagen weer aaan het werk ging.

Weet je wat het is, mensen hebben heel snel een oordeel, en iedereen vindt wel iets ergens van. Iedereen denkt meteen dat je a la Lolo Ferari super grote borsten krijgt, terwijl je zelf al aangeeft naar een C cup te willen. ( en al wil je ze supergroot, dat kan ook erg mooi zijn)Maar je doet dit voor jezelf, en je bent niemand, en dan ook niemand, verantwoording schuldig waarom je het laat doen. Jij bent niet happy met de borsten die je nu hebt, en dan heb je al het recht om daar iets aan te laten doen. Je vraagt niemand om geld, dus wat hebben ze ermee te maken(even rot gezegd, niet zo onaardig bedoeld hoor) Ik heb het een aantal mensen verteld, en de enige die het er niet mee eens was, was mijn toenmalige vriend. Gelukkig heb ik het wel gewoon gedaan, want nog voor mn operatie ging het uit(niet door mn operatie hoor, was meer aan de hand)

Je moet het zelf invullen meid, en doen wat je hart je ingeeft. Maar ik vind dat je best achter je keuze mag staan, en dat je het volste recht hebt om met JOUW lichaam te doen waarvan jij denkt dat je het goed doet:)

succes met je keuze, en hier op het forum steunen veel dames je in ieder geval:)

gr veer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg het ook tegen niemand hoor, mijn ouders weten het, en mijn diensthoofd want ik wilde niet liegen over waarom ik even niet kon werken. Zij regareerden allemaal erg goed! Op het werk ga ik het niet zeggen! We zijn met 30 vrouwen,waarvan eentje eind vorige week een borstamputatie heeft ondergaan vanwege kanker :(

Verder gaat ik het tegen niemand anders zeggen :) Mijn borsten, mijn keus! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik begrijp jouw verhaal als de beste! ik heb het zelf ook aan niemand verteld behalve mijn vriend en mijn moeder.. Ik vind ook niet dat iemand anders het hoef te weten, omdat iki inderdaad bang ben voor het 'die met die neptieten' verhaal. Ook ik heb besloten als het ze opvalt en ze vragen er naar dan geef ik eerlijk antwoord, maar ik zal het niet zelf ter sprake brengen!

Het is moeilijk om het voor mezelf te houden, omdat ik er gewoon enorm blij mee ben dus dan wil ik het al snel delen met anderen, maar heb tot nu toe mijn mond weten te houden XD.

Dus als jij het niet wil vertellen aan iemand dan moet je dat lekker niet doen en zowel dan wel! ze moeten je maar nemen zoals je bent, het is jouw lijf en jouw keuze en als ze daar zo nodig over moeten praten is dat alleen maar een teken dat ze het interessant vinden ;)

X gwen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het helpt ook wel als je meisjes kent die een bv hebben! Want dan kan je je verhaal kwijt hé :) Ik heb 2 heel lieve vriendinnen die ook een bv hebben gekregen. Samen hebben wij afgeteld naar iedere bv en nu tellen we af naar de mijne :)

Tegen andere vriendinnen zeg ik het niet, ik had al eens gezegd dat ik het graag wilde laten doen en kreeg zo'n koele reacties dat ik het maar laat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Ik begrijp je heel goed. Ik heb nog geen afspraak gemaakt, maar enkel mijn moeder, een paar vriendinnen, vriend en mijn baas weten het.

Het liefst zeg ik het ook tegen niemand, aangezien je je dan vaak moet verantwoorden tegenover anderen. Je bent ze eigenlijk geen verantwoording schuldig, als jij je zo voelt is het toch prima :)

Dat mensen gaan roddelen houd je denk ik niet tegen, ook al zou je het iedereen vertellen. Zolang jij tevvreden bent laat je ze toch lekker roddelen of wat dan ook.

Maar ik begrijp je heel goed hoor, daarom heb ik het ook nog aan bijna niemand vertelt,

Groetjes.

whahahaahahaha jouw baas weet het al, en je hebt nog niet eens een consult gehad??? :45:

Dat is het toppunt van er vlug bij zijn :152: :152:

Maarja, als jouw baas de operatie moet gaan uitvoeren, dan moet ie idd wel op de hoogte zijn.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om trouwens even op het onderwerp te reageren (maar werd even afgeleid hahaha)

Ik heb het tegen mijn ouders gezegd (die waren 'not amused' ) en tegen mijn beste vriendin (van te voren) die was razend enthousiast. Die mensen die ik het niet verteld heb, is het niet opgevallen of ze zeggen er niks van (en dat mogen ze zelf weten :) )

Ben van 75btje, naar een 75F gegaan....

Gewoon doen wat jij wilt meid. Mensen roddelen toch wel, en doen ze het niet over jou, dan doen ze het wel over iemand anders. Wees blij dat je belangrijk genoeg bent om over te praten ;)

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

whahahaahahaha jouw baas weet het al, en je hebt nog niet eens een consult gehad??? :45:

Dat is het toppunt van er vlug bij zijn :152: :152:

Maarja, als jouw baas de operatie moet gaan uitvoeren, dan moet ie idd wel op de hoogte zijn.......

Hahah ik heb al wel een consult gehad bij ACCZ, maar ik kan pas een afspraak plannen in Januari... het grote "dan heb ik pas al het geld bijelkaar" probleem :93:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar goed :P

Ik heb het eerst tegen mijn beste vriendin gezegd en die was echt heel blij voor bij en steunt bij in deze beslissing. Mijn vriend vind het niet nodig, maar als ik het echt wil dan staat hij achter deze keuze.

Mijn moeder was niet blij toen ik het tegen haar zei, ze is erg bang voor complicaties. Dat snap ik ook wel, ze is mijn moeder..\

Een andere vriendin dacht dat ik het alleen maar deed voor de jongens... :29: Dat vond ik erg jammer dat ze dat zei.

Maar goed iedereen heeft recht op haar of zijn mening. Ik heb het daarna niet meer vertelt, ze zien het wel als de operatie voorbij is,.

Ik twijfel alleen nog of ik het moet vertellen aan mijn collega's, als het eenmaal zover is. Mijn baas zegt dat ik helemaal niets hoef te vertellen als ik dat niet wil en hij steunt mij ook in deze keuze, wat ik erg tof vind van hem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Ssst.

Je moet het inderdaad zeggen tegen de gene waarbij jij je prettig voelt.

Ik ben er vrij open in naar iedereen en heb eigenlijk nog geen een slechte reactie gehad.

Iedereen vind juist knap en stoer dat ik voor mezelf kies en het aan durf!

Te veel mensen denken nog aan Pamela tieten en niet aan hoe jij je voelt zonder borsten en dat een paar maatjes meer jou zo veel meer zekerheid zouden geven

en je het echt alleen voor je zelf doet en niet voor iemand anders.

Laat ze lekker jij weet waarvoor je het doet! en ik ben net 4 dagen p.o en ik heb geen seconde spijt

Super mooi gevoel om je eindelijk een keer echt vrouw te voelen!

Liefs zenna

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi

nou ik denk dat ik het dan heel makkelijk had want er kwamen altijd heel veel vragen en vooral zomers waarom loop je altijd met een wijde vest aan heb je het niet warm enz enz

toen ik eindelijk mijn bv kon laten doen heb ik heel veel mensen die deze opmerkingen maakte gezegd daar komt verandering in ik ga een bv doen

iedereen reageerde enthousiast na me toe van ow meid hoe durf je het maar ook van goh meid wat zal jij je er lekker bij gaan voelen en ja als ik ze zo had als jij had ik het ook gedaan

kijk het kan best zo zijn dat ze achter me rug om anders praten hoor geen idee maar daar trek ik me lekker niets van aan want heb de boobies voor mezelf en kan je zeggen ik ben er razend blij mee en ook nog eens super trots (dat ik nu zelfs nog in een straks t-shirtje loop hahah)

en nu zeggen de mensen wat is er aan je veranderd je bent veel vrolijker opgeruimde en dan zeg ik jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa kijk ik heb ze hahaha

en iedereen zeg dan wauw wat mooi echt iets om trots op te zijn

en ik woon in een plaats waar heel veel geklets word maar ze kunnen beter van me kletsen dan van me lullen of van me kletsen dan van me eten want dan verhongeren ze hahhaha

dus meid trek het je niet aan wat andere vinden je doet het voor jezelf en je zal zien dat de reacties toch mee gaan vallen

en mochten ze commentaar hebben lekker laten lullen

een bv is taboe maar een complete face lift is oke (bull shit dus )

xx es

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Ik heb vorige week 12 nov een bv gekregen en vind het ook lastig hoe ik hier in mijn omgeving mee om moet gaan.

Mijn familie en schoonfamilie weten het en een aantal vrienden, tot nu toe reageert iedereen er heel goed en begripvol op. En weet je, de een neemt een beugel om er mooier uit te zien, de ander laat der haar verven of is laat een plekje verwijderen om maar aan het 'schoonheidsideaal' te voldoen, en wij doen het op deze manier. Wie zijn zij om daar over te oordelen?! Het is erg persoonlijk en je hebt je eigen redenen ervoor. Je hebt er lang over gedacht en wilt het al heel lang, dan moet je er ook gewoon helemaal voor gaan en het allemaal maar op zn beloop laten.

Ik ga dinsdag weer aan het werk. Mijn werkgever weet er vanaf, maar collega's niet. Ik heb wel gezegd dat ik er 2 weken uit was ivm een operatie. Maar als ze vroegen wat er was zei ik alleen dat dat persoonlijk was. En dan vragen ze ook niet verder.

Wat ik nu wel vervelend vind, is dat ik volgende week nog niet alles kan/mag doen, waardoor mijn gestuntel misschien wel opvalt. Maar wie weet gaat het dan alweer wat beter met me en moet ik me daar nu ook nog niet te veel zorgen om maken.

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi meis,

als ik jou was zou ik me er niet te druk om maken, waarschijnlijk zal het men niet eens opvallen

als je de eerste weken iets wat ruimere shirts aandoen (het is toch winter) in plaats van meteen van die strakke shirtjes ;)

dit was bij mij ook het geval, ben bengin maart geopereerd en ik heb het alleen aan mn vriend vertelt want hij moest me brengen, halen en verzorgen, haha! :P

verder heb ik het aan niemand vertelt zelfs mn ouders niet.

anders kan je altijd nog zeggen dat je zon maximizer bh van de Hunkemoller aan heb, die geeft twee cupmaten meer ;)

je kan ook alvast beginnen met die maximizer bh nu te gaan dragen dan alt je bv nog minder op.

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ssst

Ik word binnenkort geopereerd. Alleen een goede vriend weet het. Ik heb geen behoefte om het aan anderen te vertellen, mijn privédingetje. Wel voelt het niet helemaal goed naar mijn ouders en zus en misschien een paar goede vriendinnen. Dat ik dit verberg ondanks prima band. Aan de andere kant heb ik geen zin om diverse meningen over me heen te krijgen. Kans bestaat dat het voor niets is; mogelijk is iedereen heel begripvol, maar schat in dat ik toch wat fronsjes krijg. Het is mijn keuze daar nu even niet mee te willen dealen. Mogelijk vertel ik het later nog eens. En inderdaad, misschien zien ze het (bikini, anders niet waarschijnlijk). Of ik krijg complicaties waardoor ik weer van alles moet regelen. Dat zien we dan wel weer. En ja, hier zou ook geroddeld worden, niet zozeer familie of goede vrienden, maar die kennissenlaag daarachter, vroegere klasgenoten etc.

Ik vind het ook spannend en zou ergens wel willen dat ik schijt aan de wereld had.

Maar ja....

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, die maximizer BH's draag ik constant. Om heel eerlijk te zijn draag ik daar zelfs nog een gevulde sportbh over en soms steek ik er dan nog van die prothesen in. In de winter heb ik dus al een goede c cup...

Maar in de zomer onder een topje gaat dat niet, die prothesen zie je dan zitten en die bandjes van die sportbh zijn veel te breed.

Vandaar dat ik blij ben dat ik de bv nu kan laten doen want nu zal dat niet zo opvallen, Als het zomer wordt, dan zullen de opmerkingen gaan komen vrees ik...

En dan weet ik nog niet hoe ik zal moeten reageren als iemand vraagt hoe ik opeens aan zo'n boobies kom :1bouncingboobs:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga het ook niet aan iedereen vertellen de meesten hier in onze omgeving hebben wel een mening klaar maar ik vind het iets persoonlijks en ze zien het vanzelf wel. en als ze er niet na vragen zeg ik niks. Ik heb het wel mn beste vriendin vertelt wat ik van plan ben en zei reageerde heel begripvol en snapte het wel.
Vorig zomer en 2 jaar terug liep ik zwanger rond en ook met dikke borsten dus weet neit of het hier zo op zou vallen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het op het werk verteld en nu weet ongeveer heel de stad het. Blijkbaar is het toch spectaculair genoeg om tegen Jan en alleman door te vertellen.

Achteraf bekeken had ik het beter tegen niemand gezegd. De bv was volledig mijn beslissing maar nu roddelt men bijvoorbeeld dat ik waarschijnlijk wel gepusht werd door mijn man terwijl hij er nooit iets van gezegd heeft. Niet het feit dat ze weten dat ze nep zijn maar dergelijke zaken maken het niet leuk en daarom zou ik het niet meer doen.

Ik ben van een B naar een E gegaan en eigenlijk zie je in 80% van mijn kleding geen verschil tussen een B met push up en een E gewoon. In dit push up maximazer tijdperk kan je vlot een bv doen zonder dat men het ziet en de dag dat men het vraagt kan je nog zien wat je doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.