Ga naar inhoud

Beugelvrije bh voor een jaar na de bv?


BCNmeid

Aanbevolen berichten

Hoi dames!

Mijn dokter raadt mij aan om voor een jaar geen beugel bh te dragen. Ik vraag me af of er meerdere dames op dit forum zijn die dit hebben gehoord en of gedaan hebben.

Zoals veel mss al weten woon ik in Spanje en op dit forum krijg ik niet het idee dat de dames in NL en België zo lang of überhaupt zonder beugel bh moeten lopen na de bv en al helemaal geen jaar!

Ik heb het idee dat ze hier mega voorzichtig zijn, vaak is dit wel oke, maar in dit geval zwaar kl*te!

Graag lees ik jullie feedback!

Bedankt alvast, groetjes BCNMeid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm....dit is wel het strengste wat ik (hier) ooit heb gehoord? Volgens mij mag iedereen hier gewoon wel weer een beugelbh aan hoor?

Ik zelfs al na 3! weken (doe ik nog niet) sommigen 4wk en de rest na 6wk.

Lastig.....als je hoort dat NIEMAND dat hier verder hoeft....je wil toch ook het advies van je pc opvolgen voor je gevoel natuurlijk. Tis wel erg lang 1 jaar

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mocht na 6 weken weer een beugel bh dragen. Voor een push up bh moest ik nog 3 maanden wachten ongeveer maar dat is nog niet nodig voor mijn gevoel :D

Een jaar is wel erggg lang he! Mss moet je het gewoon eens proberen na 6 weken po en kijken hoe dat voelt?

XX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jullie reacties! Ik vind een jaar ook errug lang en schrok er ook wel van!

Beugeloze bh's zijn inderdaad niet mijn ding en in mijn ogen dan ook echt he-le-maal niks. Hier in Spanje hebben zo zo ie zo een overbezorgdheid en na een bevalling blijf je bijvoorbeeld 4 dagen in de kliniek, maar aan de andere kant, kraamhulp bestaat hier niet...

Natuurlijk wil ik luisteren naar mijn dokter, maar ik had al zo'n idee dat dit niet bekend zou zijn in het noorden.. Ik heb morgenavond een afspraak staan en ben benieuwd naar zijn verhaal. Misschien door de maat (75 E) of voor weefselvorming of .... Nu is het alleen nog gissen waarom hij dit aanbeveelt, kan dan ook niet wachten tot morgen, maar voelde me wel verdrietig worden met het idee een jaar lang mega grote bh's te moeten dragen (grote cups, brede banden e.d. :'-(

Dames met een grote maat, misschien zegt dit jullie iets? Mochten jullie een beugel aan?

XX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu 70E en mag dus van m'n pc al met 3wk een beugelbh aan....

Ik wacht braaf tot het weekend met dragen, dan ben ik 4wk en paar dagen po.

Kan me voorstellen dat je daar depri van wordt! Je wilt mooie dingen kopen en showen die boobs! Niet met zo'n degelijk "harnas" :-(

Ben heeeeeel benieuwd wat er morgen gezegd gaat worden!

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden, vanavond even gevraagd waarom niet en zij zeggen dat een beugel bh de borst naar binnen duwt en dan aan de buitenkant zal irriteren en de stand van de borst niet natuurlijk staat.

Helaas heeft de dokter vanavond mijn borsten moeten induwen om mijn proteses los te maken en hij denkt aan inkapselen! De komende weken moet ik flink masseren dmv een duw techniek. Erg geschrokken uiteraard. De borsten zijn nu wel meteen losser. TOen hij ze induwde en kneep dacht ik dat ze zouden exploderen en voelde ook het 1 en ander knappen, dit was het loslaten van de protese.

Dus nu dit forum afspeuren naar "inkapselen" :-S

*Not happy

* Erg bang

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm.... hoe bedoel je 'induwen' ?

Ik snap er niks van....

Het inkapselen wil zeggen, dat er een vliesje om je prothesen ontstaat, waardoor de prothesen op hun plek vast gaan zitten. Dit hoort zo!

Wat belangrijk is, is dat dat kapsel niet beschadigd raakt. Waarom jouw arts met opzet dat kapsel wil losmaken, is mij een raadsel... Hij heeft hier misschien een goede reden voor, maar dan ben ik wel héél erg nieuwsgierig naar....

Stonden jouw borsten opeens verder naar buiten of zo?????

Laat je niet bang, maar misschien moet je eens even om opheldering vragen. Want ook 'masseren' kan het kapsel wat beschadigen... (wat dus niet de bedoeling is) Maar nogmaals, als hij een goede reden heeft, dan zal het wel goed zijn, maar dan moet je wel op de hoogte zijn van de reden. Laat het je tot in de puntjes uitleggen :)

Niet bang zijn :)

x BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Best Boobie!

Eerst werd mij uitgelegd hoe ik moest gaan maserem de komende 4 weken. Dit moet dmv met twee handen de bosrt heen en weer duwen zodat de protese zich beweegt. je legt je hand boven en de andere onder de borst en duwt deze om en om in zodat de protese opgeduwd wordt en ingeduwd.. om en om... Dit moest ik gaan doen om inkapselen te voorkomen en ze zacht worden.

Toen dit uitgelegd was kwam de dokter en die ging ze even voelen en flink induwen. Hij vind ze te hard en had het idee dat het ging inkapselen en heeft de proteses flink ingedrukt en gekneed en voelde hier en daar wat knappen aan de achterkant van de protese. Ze gingen meteen wat meer hangen (beetje, maar wel meer) en zijn nu een stuk zachter, Hij zegt de slechte inkapseling los gemaakt te hebben en hoopt dat ze niet weer hard gaan worden zeg maar.

Het masseren moest dus zo ie zo van hem en nu lees ik op het forum dat ruwe proteses juist met rust gelaten moeten worden!

Hier mag je dus ook een jaar geen beugel bh aan en krijg ik steeds meer het idee dat hij wat ouderwets is, maar dat kan ik me niet voorstellen. Ik ga hem nu even mailen..

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoii...zag nu pas je topic!ik mocht inderdaad na 6 weken gewoon een beugelbh aan hoor .En die drukt of duwd nergens raar als je een goed passende hebt.met de maat ook niks temaken lijkt mij want ik heb80 E of F.

Over dat maseren deden ze hier ook beetje vaag,heb ook ruwe protesen en lees hier overal dat dat niet goed is dus ik laat t .al is mn linker boob nog steeds heel hard na 8 weken.

Ze zijn inderdaad overvoorzichtig vanwege de wet,daarom moest je ook een nacht in de kliniek blijven,maar bij sommige dingen ook zo onzinnig en als je dan leest dat het in Nederland heel anders gaat ga je twijfelen he.

Met die bh lijkt me echt onzinnig hoor 1 jaar,maar de pc van een vriendin zei bijv.zoveel mogenlijk zonder bh want dan gaan de protesen t langste mee!!(hangen ze wel op je navel in een paar jaar maar ze zijn nog toppie!!)

Dus overal wat anders,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is idd ook wat ik weet, dat geruwde prothesen niet gemasseerd mogen worden, omdat er dan meestal juist te veel kapsel aangemaakt gaat worden....

Jij hebt waarschijnlijk nu al wat te veel kapsel aangemaakt en dat heeft hij 'los' gemaakt vandaag... Ergens kan ik daar de logica nog wel van inzien.... Maar dat masseren....

Maar hey, wij zijn geen pc, dus als hij goed kan motiveren waarom, ook als je zegt dat het normaal niet mag bij ruwe prothesen, dan zul je het gewoon moeten doen.

De reden dat je een ruwe prothese niet mag masseren is omdat het kapsel zich dan niet kan hechten op de geruwde prothese en dus kapsel aan blijft maken. Dit was altijd het probleem van de gladde prothesen en datzelfde effect veroorzaak je dan bij de geruwde.

Ben benieuwd wat ie zegt!

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de dokter gesproken en hij vertelde mij dat hij vermoede dat er een zwelling/infectie onder de protheses zat en deze weggeduwd heeft om zeker te zijn. Ik voelde hier en daar ook wat knappen idd en nu zijn ze een stuk zachter en losser.

Hij zegt dat ik geen contra inkapsel heb en de proteses goed zijn en vooral niet bang hoef te zijn. Ik moet nu beginnen met massage, dit is het om en om induwen van de prothese voor een paar weken. Hij is van mening dat dit goed is.

Pety, Ik heb idd al een nieuwe beugel bh gekocht en deze drikt helemaal niks samen of in, want deze is idd goed passend. Zie mezelf ook niet in een beugelvrije bh rondlopen met alle jurkjes en topjes straks! Maar het had idd niks te maken met de boobie maat, maar over de "natuurlijke hang". Maar zelfs jij hebt ook gewoon beugel bh's aan na 6 weken.

Ik moet over 3 weken terug komen en dan als het goed is weer over een jaar. Ik ben nu al 3 x geweest, veel controle dus hier in Spanje, had jij dat ook Pety? Ik vind het wel fijn hoor, laat er maar lekker naar kijken! Masseer jij nu ook dan, raadde jouw dokter het aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja inderdaad wel goed,mn pc is op vakantie en heb dinsdag een afspraak met een andere want mn linker boob zit niet lekker .

rechts is als van me zelf ,zacht,normaal.Maar links is hard en drukt.Als ikmn bh uit doe heb ik gelijk de neiging om m vast te houden van onder.en druk m steeds naar binnen.In dec, heb ik weer mn normale controle en dan idd weer over een jaar.

Gewoon masseren dus denk ik maar als hij dat aan raad.Bij mij niks van gezegt dat ik moest masseren.

Maar die bh zonderbeugel??hou je toch nooit vol zon oma bh hahaha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja inderdaad wel goed,mn pc is op vakantie en heb dinsdag een afspraak met een andere want mn linker boob zit niet lekker .

rechts is als van me zelf ,zacht,normaal.Maar links is hard en drukt.Als ikmn bh uit doe heb ik gelijk de neiging om m vast te houden van onder.en druk m steeds naar binnen.In dec, heb ik weer mn normale controle en dan idd weer over een jaar.

Gewoon masseren dus denk ik maar als hij dat aan raad.Bij mij niks van gezegt dat ik moest masseren.

Maar die bh zonderbeugel??hou je toch nooit vol zon oma bh hahaha!

Nee zeker niet als het straks weer warm is! zolang het gaat gaat het maar wanneer de mouwloze shirtjes en jurkjes weer aan kunnen zal je mij ook zeker niet in zo'n bh zien :S

Fijn dat je dinsdag heen kunt gaan. Misschien kan hij hem ook induwen zoals bij mij en komt hij wat losser. Ook heb ik op internet een filmpje gezien van een dame die har ene borst hoger had dan de andere, Dit moest ze dmv een soort van duw massage verhelpen.

Succes alvast Dinsdag en ik hoop dat je een goede vervanger hebt!

Fijne weekend :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.