Ga naar inhoud

Werk etc.


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag (of eigenlijk vragen) aan iedereen die al een bv heeft gehad.

Het niet zozeer over de bv zelf maar meer alles eromheen. Ik zou graag een bv willen maar twijfel en zie een beetje tegen alle "toestand" op die er bij komt kijken.

Voor mezelf is het niet zo'n probleem maar je belast ook je man, kinderen en evt. andere familie er mee. Misschien zouden ze het niet zo erg vinden maar voor mij voelt het wel zo. Ik wil altijd als het even kan zelf weer dingen doen en kan niet goed stilzitten. Ik weet dat dat bij deze operatie echt nodig is....

Hoe hebben jullie dat gedaan? Wat kon/ mocht je na ca 2 weken weer een beetje doen?

Dan ben ik ook erg benieuwd hoe jullie het op het werk hebben gedaan. Wat voor soort werk doe je? En wanneer zijn jullie weer gaan werken? Vakantie/ziekteverlof? Wisten collega's/werkgever er van af?

Ik werk in de zorg en doe dus best zwaar lichamelijk werk (borstvergrotingstechnisch gezien) dus ik vrees dat ik best veel weken moet opnemen en/of evt. ziekteverlof moet nemen. Daarbij zou ik het dus ook m'n werkgever moeten vertellen. Wat op zich niet zo'n groot probleem is maar ik wil niet dat al m'n collega's het weten. Het is ten eerste iets van mezelf (ze weten ook niet dat ik ienienienie's heb) en ten tweede is zo'n ziekenhuis een broeiplaats van roddels en verhalen waarbij iedereen wel een mening heeft over bv of andere esthetische ingrepen. Als ik na een aantal weken dan toch weer aan het werk ga en "zware" dingen aan collega's over moet laten, zie ik al die gezichten al voor me, zo van: "jij wou die bv, dan moet je ook niet zeuren". Ik weet niet of dit echt zo is maar ik haal me nu allemaal van dit soort dingen in m'n hoofd.

Ben erg benieuwd hoe jullie dit allemaal ervaren hebben en of het mee viel of op sommige punten toch tegenviel. En natuurlijk hoe jullie het hebben opgelost!

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Dat herken ik, in het ziekenhuis werken en roddels! :) Ik wil ook graag een bv en ga het ook tegen mijn diensthoofd zeggen, maar tegen de collega's ga ik echt zwijgen :)

Verder helas geen tips omdat ik ook nog aftellende ben ;) Maar ik vind het wel een leuk topic!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring is dat het erg moeilijk is om het te verbergen..

Ik zelf had het tegen een paar mensen gezegd waarvan ik dacht dat ik hun kon vertrouwen, maar uiteindelijk blijkt dat een borstvergroting zo'n groot onderwerp is om geheim te houden dat nu iedereen ongeveer in mijn omgeving het weet :(

Op werk weet niemand het ( omdat ik alleen in de vakantie's daar werk)

Op school weet dus iedereen het helaas.

En familie.. me moeder kon het blijkbaar ook niet voor haar zelf houden ( want ze vond de ingreep nogal eng enz.) dus weet me opa het nu ook.. Beetje schamend maar uiteindelijk ben ik niet meer boos op dr en heeft me opa zelfs na de operatie gebeld hoe het met me ging..

Als ik het overnieuw kon doen zou ik het tegen niemand zeggen.. En tegen familie heel duidelijk wezen :)

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi chery,

Ik wilde mijn bv ook voor mezelf houden. buiten 5 vrienden weet niemand ervan. Zelfs familie is niet op de hoogte vanwege allerlei redenen. Ik wilde ook niet de stempel krijgen van daar heb je haar met haar nep-tieten. Er zijn toch best veel mensen in mijn omgeving die zo zouden denken. En als je een dikke huid hebt maakt dat niets uit, want iedereen mag zijn mening hebben, maar in mijn geval was zwijgen/verbergen datgene waar IK mij het prettigste bij voelde.

Ik droeg het laatste half jaar voor mijn bv van die super-maximizers zodat de vergroting niet op zou vallen. Nu, na 1 jaar is nog niemand die het niet weet iets opgevallen...( of ze zeggen niets hahahaha) Maar mijn boobs zijn nu zo, zoals eerst met die maximizers.

Ik werk op kantoor en ben 2,5 week thuis geweest. Ik had erg veel last na mijn bv. Pas na een week of drie werd de pijn minder en kon ik weer lichte klusjes doen. Heel rustig en nooit de ellebogen hoger dan schouderhoogte. Een wasje aanzetten of was vouwen kon ik toen wel weer. Stofzuigen, boodschappen doen, dweilen..dat heeft mijn hubby de eerste 6 weken gedaan. Gelukkig zijn mijn kids al wat ouder, dus ook wel zelfstandig.

Maar jij werkt in de zorg, dus tillen is helemaal verboden de eerste 6 weken. Volgens mij zijn er meer dames die in de zorg werken, hopelijk kunnen die jou vertellen hoe hun het opgelost hebben als ze het niet tegen collega's wilden vertellen....

Heel veel succes met je beslissing!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

HOI!!

Tja hoe familie en vrienden reageren!?De een vindt het heel tof de ander belachelijk.

maar t is jou leven en als jij je niet goed voelt en wat kan veranderen moet je dat gewoon doen.

je leeft voor je zelf en niet voor wat andere wel van je denken,want daar wordt je op den duur ook niet gelukkig van.

Maar zo denk ik ,snap ook dat andere mensen er zich wel wat van aan trekken wat over ze gezegt wordt hoor!

Na de b.v heb je wel hulp nodig de eerste dagen,tuurlijk is er meer tedoen voor je mannetje dan,maar daar voor ben je toch ook samen?

Misschien kan iemand van je familie of vriendin ook wat helpen

Met jou werk wat wel zwaar is heb je wel een beetje meer vrij nodig,overleg het beste met je p.c wat hij vindt.

Tja en collegas zijn ook mensen he,dus daar zit van alles tussen.sommigen vinden het tof andere belachelijk.moet eerlijk zeggen dat ik tot nu toe bijna alleen leuke reacties heb gehad en sommige die het niks vinden moeten dat ook niet .ieder zn eigen mening!

Wat je thuis wel en niet kan doen is ook bij iedereen verschillend,hoe je je voelt.

Koken kan met sommige dingen beetje lastig zijn,ramen zemen (doe je ook niet iedere dag)en stofzuigen zou ik eerst maar iemand anders laten doen .maar wasje doen enzo gaat na een paar dagen wel..gewoon lekker op je gemak en als t niet gaat lekker laten staan.

maar ieder ervaard het anders dus iemand anders zou hier een ander verhaal schrijven.

In ieder geval wens ik je veel succes bij je beslissingen!

groetjes

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk ook in de zorg. Ik ben op mijn werk wel eerlijk geweest, mijn baas weet het en 2 collega's waar ik buiten werktijd ook wel eens mee afspreek. Ik heb gevraagd om 6 weken verlof. Die tijd staat toch voor de wondgenezing. Ik zou het mezelf nooit vergeven als ik na 3 weken toch weer zwaar werk zou gaan doen en er gaat iets mis binnen in. Helaas krijg ik de komende 4 maanden sowieso geen vrij en daarna is ook nog maar de vraag. Het is al zover dat ik bij het juridisch loket geweest ben om te vragen naar mijn rechten. Ik heb namelijk vakantie- en verlofuren in overvloed, maar mag ze niet opnemen. Baal hier enorm van omdat ik het voor de zomer gedaan wil hebben. Hoop dat het bij jou makkelijker dat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ pety: ik ben het helemaal met je eens hoor dat je voor jezelf leeft en ik heb ongetwijfeld ook hele lieve collega's aan wie ik het wel zou willen vertellen maar je hebt ze er ook bijzitten..

En het is toch wel fijn voor de sfeer als er niet zo gepraat zou worden. Dat draagt toch bij aan een prettige werksfeer

@ AEM: Balen zeg dat je je uren niet kan opnemen op korte termijn!

Ik denk dat dat bij mij ook niet heel makkelijk zal gaan. Je hebt toch te maken met andere collega's met wensen. Ik denk dat ik het zou plannen in de zomervakantie omdat er dan minder te doen is (gereduceerd programma) maar dat weet ik nu nog niet. Heb je trouwens verlof gevraagd van eigen uren/vakantie of krijg je ook nog ziektedagen van de baas? Hoe reageerde hij/zij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai,

Ik ben 27 september geopereerd ( 11 dagen geleden)

Ik kan bijna alles weer ( niet zwaar tillen) vanaf dag 8 kon ik mijzelf weer aankleden, eten koken en rustig stofzuigen,..

het is maar net hoe je lichaam reageert. Mijn vriend heeft de eerste 8 dagen alles in huis gedaan en mij verzorgd.. maar hij vond dat helemaal niet erg en dit hebben we ook overlegd voordat de operatie gepland werd.

Mijn werk weet het niet, (vakantie verlof) en alleen mijn moeder weet het, die vond het niet nodig maar stond volledig achter mij.

vanaf vandaag mag ik eigenlijk alles weer doen van de chirurg zolang ik maar naar mijn lichaam luister.. en vertrouw mij,.. je lichaam geeft het echt wel aan..en dan weet je dat je weer rustiger aan moet doen

Ik ga volgende week dinsdag weer aan het werk. Ik vertel dat ik door mijn rug ben gedaan dus zwaar tillen enzo kan ik nog niet. dit zullen ze wel begrijpen en mij hierin ontlasten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wilde gewoon mijn verlof inleveren hiervoor. Je mag je officieel volledig ziek melden volgens de nieuwe wet. Je hoeft alleen een dag vrij te nemen voor de operatie zelf, daarna mag je je 6 weken ziek melden. Omdat je dan niet doorbetaald wordt, vond ik dat niet ideaal. Daarnaast vind ik het ook niet eerlijk voelen om mijn werkgever er mee op te zadelen. De meningen zijn hierover verdeeld. Ik vind mijn werk echter ontzettend leuk en wil dit zo loyaal mogelijk spelen, ik wil heel erg graag een vast contract.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ liesje: goed zeg, dat je zo snel opknapt! Ik snap dat het natuurlijk bij iedereen anders is maar toch...

@ AEM: in de zomervakantie hebben we een kleiner programma ( ik werk op een OK) en is er meer ruimte om mensen vrij te geven. Buiten de vakanties kunnen er maar een paar weg. Nu is het nog maar de vraag of 6 weken gaat lukken want normaal gesproken gaat men 3 hooguit 4 weken op vakantie om iedereen een kans te geven om weg te kunnen. Helemaal omdat er veel collega's zijn met kinderen die gebonden zijn aan de schoolvakanties. Daarbij valt het denk ik ook meer op als je er 6 weken niet bent buiten de vak. om. (We zijn ook aan de schoolvakantie gebonden).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik zit met hetzelfde :)

Heb a.s. maandag mn eerste consult!!!

Ik heb 2 collega's en mijn afdelingshoofd op de hoogte gesteld.

Ik doe receptiewerk op een golfbaan en kreeg te horen dat we ivm bezuinigingen komende maanden op andere afdelingen moeten bij gaan springen en daar hoort ook horeca/bediening bij, wat lichamelijk weer wat zwaarder is..

Maar ik ga net als Liesje ook vertellen dat ik het erg in mn rug heb, dan moet het wel goedkomen!

Groetjesss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat met die rug is wel een idee ja (voor de rest van de collega's dan die ik niet op de hoogte stel). Heb wel eens eerder last van mijn rug gehad dus dat komt goed uit! Haha. Maar verder ben ik niet goed in liegen dus ik joop niet dat ze erg door gaan vragen. Sommige collega's zijn heel meelevend. Heel lief bedoeld hoor maar nu even niet handig! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Hey,

Ik heb een borstifting samen met een buikwandcorrectie gehad, ik ben wel volledig ziek gemeld (maar in Belgie ligt dat wat anders, de pc schrijft dan een ziekteverlofbriefje voor je baas, alleen als je daar recht op hebt) b.v. bij alleen een borstlifting of vergroting krijg je niet zo'n briefje omdat dat in feiten alleen een cosmetische operatie is. Er zijn hier verschillende topics over of je wel of niet in de ziektewet kunt in Nederland, moet je maar eens op zoeken! Ik denk dat je in principe wel ziekgemeld kunt worden. Ik las pas bij iemand in haar topic dat ze vertelde dat ze aan haar schouder geopereerd moest worden, en nadien een mitella aandoen, dan houd iedereen daar rekening mee dat je niet kunt tillen op je werk :) Je kunt dan misschien wat lichtere werkzaamheden doen? Je werkt in een ok? Als assistente? Dan misschien alleen materiaal aangeven oid? (weet niet of dat kan hoor, opper maar iets). Ik kon lichte huishoudelijke klusjes alweer na een dag of 4, zoals boterhammetjes opsmeren, koffie zetten, eten koken (geen zware pannen afgieten natuurlijk). Maar iedereen ervaart het anders. Na een week of 2 zijn de meeste al wel heel goed opgeknapt hoor, je mag dan alleen nog geen zware dingen doen en je armen niet hoger dan de schouders tillen.

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ingrid, dank voor je reactie. Jij hebt ook een grote ingreep gehad zeg! Maar begrijp dat je blij bent dat je het gedaan hebt. Ik zal tzt eens informeren op m'n werk over ziektedagen. Misschien zijn ze wel coulant. Wil eigenlijk niet gaan zeggen dat ik ergens anders aan geopereerd ben aangezien iedereen dan alle ins en outs wil weten (is ok-eigen hè). Ik hoop dan eigenlijk op het idee van " geen slapende honden wakker maken". Heb over 2 weken m'n eerste consulten. Kan ik mooi vergelijken en advies aan de pc vragen. Dus moet nog eventjes wachten.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.