Ga naar inhoud

even voorstellen


Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben Berna, 61 jaar jong. Ik heb al 37 jaar implantaten daar ik van nature geen borstgroei had. Eenmaal, in 1992 heb ik vervangende inplantaten gekregen.

Nu wil ik ze laten verwijderen want ik heb er last van, ze zijn hard en pijnlijk. Graag zou ik mensen spreken die een explantatie hebben ondergaan en hun ervaringen daarmee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Berna

Welkom op het forum!!!

Wat jij waarschijnljk hebt, is kapselcontractie! Als je kapsel littekenvorming heeft en die littekens gaan samentrekken, dan noemt men dat kapselcontractie. Soms (ligt aan hoe erg het is) kan dit op een simpele manier verholpen worden, maar andere keren moeten er nieuwe implantaten in. Explantatie kan natuurlijk ook.

Rechtsboven in het scherm is een zoekvenster. Daar kun je zoeken op kliniek, plastisch chirurg en op andere trefwoorden, zoals kapselvorming/kapselcontractie of explantatie.

Heel veel succes met lezen van ervaringen. Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust in dit topic. Er is altijd wel iemand die je wil helpen.

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Berna,

Welkom!!!!

Ik lees dat je 1992 je laatste BV hebt gehad. Ik denk niet dat ze daarmee de kapselcontractie gaan verhelpen met dezelfde implantaten.

Die zijn inmiddels al 20 jaar oud.

Weet je helemaal zeker dat je voor explantatie wil gaan en geen wissel met nieuwe protheses?

Ik kan je qua ervaring niet verder helpen daar ik maandag pas voor mijn eerste bv ga.

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Berna,

Ik lees dat je 1992 je laatste BV hebt gehad. Ik denk niet dat ze daarmee de kapselcontractie gaan verhelpen met dezelfde implantaten.

Die zijn inmiddels al 20 jaar oud.

Je hebt gelijk meiske.. ze zijn al 20 jaar oud idd.... Dan zijn ze ook wel echt aan vervanging toe en is kapselcontractie een redelijk normaal verschijnsel.

De vraag is echter, wat wil je zelf? Liever explantatie of toch gewoon nieuwe implantaten, zodat je weer 20 jaar verder kunt :)

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na zoveel jaar is het eigenlijk heel normaal dat je al een wissel zou moeten ondergaan, het beste is om ze na 10-15 jaar te vervangen,je bent natuurlijk ook wat ouder geworden,dus je huid veranderd ook in de loop der jaren,en dan is een wissel zo en zo aan te raden denk ik,of t moet er nog perfect uitzien.......

Ben benieuwd wat je nu gaat laten doen,eruit halen lijkt mij namelijk geen optie,omdat dat er heel raar uit zal gaan zien.(lege zakjes idee)

Succes met je beslissing iig,hoop dat je ons op de hoogte houdt.

gr Vlinder :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.