Ga naar inhoud

Welke PC doet transaxillary (via de oksel) BV?


Aanbevolen berichten

Ik ben mij aan het verdiepen in BV. En ik heb delen van het forum doorgenomen, echter ik kom nergens BV-ok's tegen die via de transaxillary/oksel gaan.

:42:

Mijn vraag:

(i) welke PC doet transaxillary-BV

(ii) wie heeft er ervaring met transaxillary-BV

(iii) zijn de resultaten bevredigend (tov Inframammary/borstplooi en Periareolar/tepelhof)

lfs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Femke,

Wat ik uit de consulten heb begrepen is dat die vaak niet wordt gekozen omdat een chirurg geen goed zicht heeft op wat hij doet. Wat de pc dus wel belangrijk vind lijkt mij

En als deze techniek wordt gebruikt dat het vaak met saline is. dan brengen ze een lege omhulsel in en vullen die pas als het op zijn plek zit.

En als ik het goed heb heeft Bboob een van haar bv via de oksel gehad. Ook via tepel en borstplooi dus ik denk dat die het meest expert is over manieren van plaatsen. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben hier nog geen verhalen tegengekomen van vrouwen die de incisie in de oksel kregen. De verhalen die ik ken zijn van vrouwen die het in het buitenland hebben laten doen. Als ik het allemaal overnieuw zou kunnen doen dan was ik zelf ook zeker op zoek gegaan naar een chirurg die het via de oksel kan. Dan wel een chirurg met voldoende ervaring hiermee, omdat het vrij lastig schijnt te zijn om de prothesen 'blind' te plaatsen. Oja en misschien weet je het zelf al maar als er een complicatie optreedt dan is de kans groot dat je alsnog een litteken onder je borst krijgt omdat sommige ingrepen gewoon niet te doen zijn via de oksel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Idd Bboob, heeft twee van de vier bv's :105: via de oksel gehad geloof ik. Nummer 3 via de tepel en nummer 4 via de borstplooi...

Verder weet ik dat Bonfire de incisie in de oksel had. Zij is echter (bijna) nooit meer op het forum, maar mocht je wat willen weten van haar, dan zou ik haar kunnen proberen te appen, laat je het maar even weten.... Weet niet of ze reageert, want heb haar heel lang niet meer gesproken :)

Verder geen idee.

Heb je het forum trouwens nog niet helemaal uit????? Jij moet echt onwijs veel gelezen hebben ondertussen :44:

;) xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank wel voor de zeer nuttige informatie.

Het is inderdaad een enorm studieobject geworden. Om niet teveel in de details in te gaan, las ik dat via de oksel minder complicaties gaf (temeer daar dit veelal pas IN de borstholte wordt gevuld met zoutwateroplossing) vandaar dat ik me hierin aan het verdiepen was.

Whatsappen (wat ben je toch lief BB) hoeft niet, ik zag dat Bonfire het via dr. Hermens in Vlijmen heeft gedaan en Bboob heb ik een PB gestuurd.... ;-)

lfs

Link naar reactie
Delen op andere sites

ah, je hebt het over zoutwateroplossing...

Je weet dat de kans op lekkage bij het pas vullen in de borstholte groter is, dan bij een gewone prothese? Of praat ik nu onzin, niet gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek? ;)

Nee, zonder gekheid, ik heb dat vaker gelezen, omdat daar een 'ventieltje' in zit en dus lekkage eerder kan voorkomen....

En die prothesen, met die zoutwater, zijn die niet glad? Of zijn daar ook geruwde prothesen van? Ivm kans op kapselcontractie :)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Femke,

Sorry voor t late antwoord, kreeg helemaal geen melding van je berichtje :(

In elk geval, ik heb 2 bv's via de oksel gehad, dit via Dr Decoopman in Brugge ( van de arts was ik niet zo tevreden, maar dat las je al in mijn topic )

Ik was gewonnen voor het idee om geen lidteken aan mijn boops zelf te hebben en ik dacht ook minder risico te nemen qua druk op t lidteken ( je hoort soms van infectie en het niet goed dichtgaan van de wond via de borstplooi, zeker met grotere volumes )

Minpunt vond ik het scheren van de oksel, de eerste weken een no go....

Nu heb ik via de artsen waar ik een second opinion gehad heb het antwoord gekregen dat dit eigenlijk niet veel meer gedaan wordt: dit voor de zichtbaarheid van de arts... Lijkt me ook logisch dat het practischer werken is via de borstplooi dan via de oksel.

Of het daardoor komt dat ik telkens niet tevreden was denk ik niet, ik ga er van uit dat een goede arts dit zeker kan!

Tenzij je ook voor de 900 cc gaat, dan vrees ik niet dat t aan te raden is...

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Femke, heb jij dit zelf gedaan, want het is een beetje gek haha... ALs dat niet zo is, moet ik eens aan Admin vragen hoe dit kan.....

xx

WTF?

Hey BB, dit is de pb die ik haar terug stuurde...

Strange????

Misschien copieerde zij de tekst hier even?

Waarom vertel jij jouw geslacht eigenlijk niet??? :45: In je profiel staat: not telling bij 'gender'. Doet me vermoeden dat jij een man bent met 1800 cc aan siliconen :45:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahaha... ben ik blij dat ik dit onderwerp tot een goed einde kan brengen ...

It was me....

Deze week had ik erg grote problemen om het forum te benaderen en/of onderdelen daarvan. Ik wilde

Bboob een persoonlijk bericht sturen maar dat ging niet. Dus dacht ik dan beantwoord ik haar op het forum. Dat ging deels. Het plaatsen van haar bericht ging wel. Het plaatsen van mijn reactie is niet gelukt. Gisteren kon ik pas er weer op. :102: Vandaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.