Ga naar inhoud

EssV : 9 januari 2013 : Dr. Bosmans : Global Care clinic


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ben een 25 jarige 'dame' uit Limburg en ben al jaren aan het uitkijken naar mijn BV.

Ben net terug van mijn consultatie bij dokter Luc Bosmans en aangezien ik deze website al enkele weken aan het volgen ben, heb me nu dan ook maar even lid gemaakt.

Mijn gesprek met dokter Bosmans verliep erg relaxed, echt een aangename dokter en zeer vlot in omgang. Voelde me dadelijk op mijn gemak.

Aangezien ik nogal slank gebouwd ben heeft hij me twee protheses laten passen, van 200CC en 240CC. Nogal moeilijk om in te schatten welke van de 2 ik het beste en leukste vond, dus ik denk dat ik nog maar eens terug ga om nog een keer te passen.

Ik ben blij dat ik eindelijk deze stap heb genomen, nu is het balletje wat aan het rollen zeg maar :1:

Ik draag nu altijd BH's met een goeie 'gel'vulling, doch ben het best wel beu om te doen alsof. Je kan die dingen nu ook niet eenmaal constant dragen en in de badkamer of slaapkamer wordt je dan altijd geconfronteerd met het feit dat er niet echt wat in de BH zit buiten de gel... niet leuk!

Ik heb op dit moment een 75B al denk ik dat het eerder een A is, maar dat ik de B's koop om het me mentaler wat makkelijker te maken :56: erg eigenlijk..hm..

Ik kijk dus enorm uit naar mijn echte 'boobies' al vrees ik dat ik nog vaak ga twijfelen of ik wel de juiste beslissing neem.

Daarmee dat ik dus lid ben geworden zodat ik hier terecht kan met m'n vragen en wa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps! Te snel op enter gedrukt denk ik hehe...

Wat ik dus wilde zeggen is ...

dat ik dus lid ben geworden zodat ik hier terecht kan met m'n vragen en wat verhalen van iedereen kan volgen.

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi EssV

Welkom op het forum!!

Bij vragen: shoot inderdaad.

Het verschil echter tussen 200 en 240 cc is meestal niet zo groot.... Het ligt er ook vaak aan, van welk merk ze zijn, want ieder merk heeft zijn eigen breedtes en eigen hoeveelheid projectie bij een bepaald aantal cc.

Wat er in je borst past, is afhankelijk van de breedte van je eigen borst en daar wordt dus de breedte van de prothese op aangepast. In de tabel die de pc heeft, staat dan hoeveel cc daarmee gepaard gaan :)

Heel veel succes met nadenken en een beslissing nemen.

Ga je nog ergens anders op consult, of ga je op basis van 1 pc beslissen??

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal zeker niet aarzelen met vragen te stellen hehe, al vind je wel al erg veel informatie door hier gewoon wat rond te neuzen.

Het was inderdaad geen mega groot verschil tussen de 200CC en 240CC, maar toch :106: Ik heb bang dat het TE fel gaat opvallen voor de buitenwereld, maar wil eigenlijk ook geen spijt hebben dat ik ze toch niet wat groter had genomen. Heb hier al zoveel gelezen over vrouwen die een beetje spijt hebben dat ze toch maar niet voor de grotere maat gekozen hebben.

Groter dan 240CC zou denk ik echt wel te groot zijn voor mij, als ik afga op de protheses die ik heb gepast. Wil ook niet van die MEGA boobies, ik wil gewoon een goed handje vol, daar ga ik al enorm fier op zijn.

Ik ben nog bij een andere dokter geweest, Dr. D'Hondt uit Tongeren. Ik ben met een vriendin hiermee naar toegegaan ivm een andere ingreep en heb toen ook even gevraagd hoe het zat met een BV. Hij zei dat hij daar toen niet echt tijd voor had om me dat helemaal uit te leggen omdat hij zich hier niet op voorzien had. Wilde dus eigenlijk terug gaan naar Dr. D'Hondt, maar mijn huisdokter had me Dr. Bosmans aangeraden en ben ik dan hier maar naar toe gegaan.

Moet zeggen dat ik me bij Dr. Bosmans dadelijk meer op m'n gemak voelde dus ik denk niet dat ik nog terug ga gaan naar Dr. D'Hondt.

Ik ga ook nog erg veel tijd hebben om na te denken, te twijfelen, te panikeren, ... aangezien ik de BV pas in januari zal laten doorgaan. Kwestie van nog wat centjes te kunnen sparen tegen dan...

Spannend spannend...

Groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Newbie,

Als je bang bent dat het op gaat vallen heb ik wel als tip om gewoon alvast een maximiser te gaan dragen of iets in die richting.

Ik droeg zowiezo al een push-up bh en sinds begin dit jaar een maximiser. Zo went iedereen al aan het gezicht...en is er na je bv geen verschil te zien. Zeker als je zometeen de winter ingaat en je wat wijdere of meer kleding aan heb.

Ik weet wel uit eigen ervaring dat in kleding je boops er zowiezo kleiner uitzien dan dat je in je blootje voor de spiegel staat. Dus ik zou zeggen...kijk veel foto's en vergelijk....zo krijg je vanzelf steeds beter een beeld van wat je mooi vind en wat je wil....en ik denk dat je een goed gevoel bij je pc moet hebben zodat je hem vertrouwt met welk advies hij je geeft.

Ik was zelf nooit voor 500 CC gegaan omdat ik bang was dat dat te groot zou gaan worden en nu ben ik er gewoon super blij mee en zo dankbaar dat ik niet getwijfeld heb want ik had daar anders echt spijt van gekregen.

Heel veel sterkte met het wachten...ik weet nog wel dat dat het ergste is...want als je eenmaal de beslissing heb genomen zou je het liefst gelijk willen.

Groetjes Cajo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

Als je een afspraak met dr. D'hondt maakt, dan zal hij zeker de tijd voor je nemen.. Het is natuurlijk begrijpelijk dat hij geen tijd heeft voor iemand die geen afspraak heeft he hihi. Ik ben zelf bij hem op consult geweest en vond hem heel kundig in zijn uitleg. Ik wilde zelf geen anatomische prothesen, en dat is de reden waarom ik niet bij hem voor operatie ben gegaan. Maar anders zou hij zeker eerste keus geweest zijn.

Mijn consult duurde een uur en ik heb echt alle vragen kunnen stellen en alles gehoord wat maar kon. Het was de 40 euro dubbel en dik waard.

Maar als je het niet meer wilt doen, ook goed natuurlijk. Wil alleen maar even aangeven dat de consulten van hem echt goed zijn :)

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeiemorgen!

Goh wat leuk toch om met mensen te praten over borsten haha...

Ik twijfel helemaal niet aan de kunde van Dr. Hondt, maar voel me eigenlijk super goed bij Dr. Bosmans dus dan denk ik, waarom nog veranderen als je toch tevreden bent hehe...

Ik kan natuurlijk ook nog steeds van mening veranderen, heb tenslotte nog een zee van tijd :106:

Heb eigenlijk ook totaal geen flauw idee welke prothesen Dr. Bosmans me heeft laten zien. Totaal ook niet bij nagedacht om te vragen, maar ik ga zowiezo nog een keertje terug om nog eens te passen dus dan kan ik nog wel wat vragen stellen.

Het gekke is dat ik dit heel graag wil doen, en toch twijfel ik zo veel en heb ik zooooo veel vragen hehe..

Nou, ik ga maar eens aan het werk.

Tot later!

Grtjs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi!

Ik ben er weer.

Dagelijks kom ik hier wel eens piepen en lees hier vaak over dat de borsten na de operatie nog moeten zakken... Weet niet helemaal wat ik me hier bij moet voorstellen haha...

Zitten de prothesen eerst wat hoger of hoe moet ik me dat voorstellen?

Groetjes EssV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ess

Als je de foto's bekijkt van de meiden die dual plane kregen, dan zie je dat de bolling van de borst eerst nogal hoog zit (vaak, niet altijd) De prothesen zijn dan redelijk hoog geplaatst en moeten dan nog 'indalen' :) Daarna zitten ze mooi op hun plaats.

Je moet maar eens in de galerij kijken dan zie je waarschijnljk wel wat we bedoelen :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

BB,

Aaah hehe, oepsie, voel me zo dom... Bedankt voor de uitleg!

Ben even gaan piepen in de galerij en zie nu idd wat het 'indalen' inhoudt hehe..

Is dit allen voor prothesen die 'dual plane' werden geplaatst? Dit betekent toch achter de spier eh als ik me niet vergis?

Dr. Bosmans zou mijn plaatsen voor de spier... Waarom weet ik eigenlijk al niet meer hehe, maar hij zal hier wel een goede reden voor hebben neem ik aan hehe.

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ess

Je hoeft je niet dom te voelen hoor. We zijn allemaal 'groentje' geweest op het gebied van borstvergrotingen :)

Normaal gesproken komt dit idd alleen voor bij achter de spier. Bij voor de spier ook wel een beetje, maar dat is minder duidelijk. Er is namelijk geen spier die de prothese tegenhoudt.

Plaatsing voor de spier wordt alleen gedaan als iemand voldoende eigen weefsel heeft. Anders nooit. Dus neem aan dat dat de reden is van jouw pc om het bij jou op die manier te doen. Dat was bij mij ook de reden waarom ik ze voor de spier heb :)

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmz, als je voldoende eigen weefsel hebt...

Als ik naar mezelf kijk vind ik dat ik daar echt niet veel weefsel heb zitten haha, maar de PC zal dat natuurlijk wel anders bekijken.

Bij de tweede consult toch maar duidelijk naar informeren, niet dat je achteraf die randen van de prothesen ziet zitten en dat ik opnieuw geopereerd moet worden.

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen heb ik mijn tweede consult bij dr. Bosmans om nog eens te gaan passen.

Had de vorige keer geen gewone bh (zonder vulling) bij en kon daardoor dus niet echt super goed zien wat het resultaat zou zijn.

Ik moet morgen nog snel een bh gaan kopen maar nu vraag ik me af welke maat?

Hij zei dat het niet veel uitmaakte maar de prothese moet er toch in passen hehe.

Morgen ook de datum vastleggen voor de operatie dus ik ben wel erg excited!

Whiii...!

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, en welkom op het forum. Ik ben zelf bij dr maas geweest in de bergmankliniek in bilthoven.

Ik ben 1.72 cm en weeg 59 kilo ik had altijd een 75 a en heb nu 260 cc, rond, eurocileconen erin high profile dual plane.

Ben nu uitgekomen op een ruime c, al geeft tie nu aan een D maar ik ben pas 3 dagen po.

Dus nog even afwachten wat het eind resultaat zal zijn.

Eventuele foto's staan in mijn gallerij alleen even vrienden worden en dan kan je ze zien :)

Scu6 en liefs Simone.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

Heb je foto's al gezien, mooi mooi en de ideale grote ook.

Zo wil ik ze ook hehe. Niet MEGA groot, maar toch genoeg voor mijn lichaamsbouw.

Mijn vriend heeft bang dat ik ze te groot ga kiezen en het dan niet meer natuurlijk oogt. Ik begrijp hem wel, maar wil ze ook niet te klein hehe.

Ik hou jullie op de hoogte ;)

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat riep mijn man ook, ik zou ook eigenlijk 240 cc krijgen, maar op de dag van de operatie heb ik toch besloten om er 260 cc van te maken.

Ze passen uiteindelijk precies bij mijn lichaam, niet te groot of onnatuurlijk :)

Dus geen spijt hier.

Ben benieuwd hoe het uiteindelijk gaat met jou ? en welke keuze je gemaakt hebt.

Xxx Simone.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ess

Je kunt het best een bh kopen met de cupmaat die je mooi zou vinden staan! Neem een paar bh's mee het pashok in en je vriend. Trek verschillende maten aan, zakdoeken erin totdat ie mooi gevuld is en dan eens strak truitje (geen zwart of andere donkere kleur) erover. Dan kun je zien wat je mooi zou vinden. Let wel op dat je de goede omvangsmaat hebt, want een 70D is heeeeeeeeeel anders dan een 80D.

Dan neem je de gewenste maat mee naar de passessie en kijk je of de pc een goede prothese heeft voor erin,, en of je wens haalbaar is :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeiemorgen Boobie Fans!

Hier ben ik dan opnieuw.

Gisteren mijn tweede consult gehad met Dr. Bosmans en heb de knoop doorgehakt!

Op 03/01/2013 zal ik eindelijk borsten krijgen! Yes Yes!

De operatie zal doorgaan in de Global Care Kliniek, waar hij vanaf volgend jaar zijn operaties zal uitvoeren. De consultatie was nu telkens in zijn praktijk te Hasselt.

Heb uiteindelijk gekozen, ook op aanraden van Dr. Bosmans, om te kiezen voor de 260CC, plaatsing voor de spier. Grote twijfel tussen de 240CC en 260CC en toen zei hij, pak dan maar de iets grotere hehe.. Dus OK, dat doen we dan maar :46:

Hij had me ook de 300CC laten passen, en WOW, dat was echt niet mooi bij mij hehe... Zag er nogal niet normaal uit gezien ik zelf maar een smalleke ben hehe...

Het merk van de prothese is van "Eurosillicone medium profile - ruw" en dit voor een prijsje van 2934,00 EUR. Toch wel wat geld als je er bij nadenkt maar daar ga ik nu lekker niet meer doen wat ik de datum ligt al leuk vast hehe.

Had bang dat je achteraf de randen van de prothese zou zien zitten, maar hij zei dat dit bij mij absoluut het geval niet zou zijn aangezien ik niet voor erg grote prothese ga en omdat ik van mezelf toch wel genoeg vetweefsel heb. Moest ik groter gaan, richting 300CC dan zou de kans er wel inzitten dat je het een beetje zou zien. Hier moet je denk ook de raad van je dokter best in volgen :51:

Goh, nu nog drie maanden wachten en uitkijken naar het moment van de operatie!

In de tussen tijd zoek ik hier bij jullie nog wat gezelschap en blijf ik jullie toffe verhalen lezen hehe..

Lieve groetjes van een blije Ess! :49:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met je datum, en ja drie maanden klinken nu nog ver weg, maar voor je het weet ben je echt de laatste uren aan het aftellen :)

Ik heb zelf ook 260 cc, ronde eurocilleconen prothese's high profiel, dual plane. Geopereerd door Dr Maas in de bergmankliniek in bilthoven.

Ik twijfelde zelf ook tot op de dag van de operatie, daar ben ik uiteindelijk toch voor de 260 cc gegaan ipv de 240 cc.

En ik ben echt heel blij met het resultaat, je kan het zien in mijn foto's gallerij :)

Ik ben nu vandaag 5 dagen po , voel me geweldig, dus ook met jou gaat het goed komen.

Liefs Simone en we houden je topic in de gaten :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

Ja Simone, heb je foto's al gezien en je borsten zijn erg mooi! Maar je hebt 260CC achter de spier en bij zullen ze ervoor komen te staan... Bij plaatsing achter de spier verlies je zo een beetje van je volume (ook niet erg veel), dus goh nu weet ik eigenlijk niet of 260CC bij mij niet te groot gaat zijn hehe...

De 240CC was mooi, ook al groot maar mooi en toch twijfelde ik of ze groot genoeg gingen zijn. En nu twijfel ik of de 260CC nu niet TE groot gaat lijken.

Man man, twijfels twijfels. Echt niet leuk haha.

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja die twijfels had ik dus ook tot op de ochtend van de operatie :( Maar goed, ik ben zelf erg blij met de 260 cc die ik nu heb

ik kon ook nog 290 cc erin laten plaatsen, maar dat vond ik echt veelste groot , dat paste gewoon niet bij mijn lichaam haha

ik ben 1.72 cm en weeg 59 kilo dus dit was precies genoeg voor mijn bouw :)

Liefs simone.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.