Ga naar inhoud

Moet je protheses wisselen na tien jaar?


Lies30

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Even vraagje.. Ga nu weer twijfelen.

Heb pas bv gehad. Heb van alles uitgezocht van te voren en wist zeker dat mn protheses mn levenlang mee zouden gaan. Vandaar dat ik ook de bv heb doorgezet. Nu hoor ik toch steeds weer dat mensen een wissel doen na jaren. Mijn arts heeft mij verteld dat ze een levenlang meegaan...

Kunnen jullie mij meer vertellen?

Gr lies

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn pc zegt dat de fabrikant van de protheses idd claimt dat ze een levenslang meegaan. Echter weten ze dit nog niet bij de nieuwste protheses, zolang zijn ze immers niet op de markt. Mijn pc zei dan ook dat het verstandig is toch na ongeveer 10 jaar weer een afspraak te maken met een arts en ze eventueel te laten vervangen. Ik zou er niet vanuit gaan dat je nooit meer onder het mes hoeft, die protheses slijten altijd wel wat denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Ik heb even dat andere (zelfde) topic weggehaald he Lies. De titels kwamen nogal overeen :)

Over het wisselen ja of nee....

De fabrieken geven tegenwoordig levenslang garantie op de implantaten. Maar het kan altijd voorkomen dat je bijvoorbeeld na jaren last krijgt van wat overmatige kapselvorming, of dat er toch een soort 'verslijten' optreedt. In principe wordt nog steeds aangehouden dat je na een jaar of 10-15 in ieder geval voor controle gaat. Maar als dan nog alles helemaal in orde is met je borsten en je implantaten en je nog tevreden bent over de grootte, dan is er geen noodzaak om te wisselen.

Een wissel is trouwens veel minder ingrijpend qua operatie dan een eerste borstvergroting!

Verder is het zo, dat als je in de tussentijd zwanger zou raken, of wat gewicht bij komt of verliest, dat je borsten dan ook kunnen veranderen en dat je sowieso graag wilt wisselen...

Laat het maar op je afkomen, zou ik zeggen. Ik ga er zelf van uit dat ik in mijn leven nog wel 1 of 2 keer zal moeten wisselen. Ben nu 34 en heb ze 3 maanden. Dus sja, we zullen zien :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hallo! Bedankt voor jullie reactie! Ik zal het idd maar afwachten en maar zien tzt. Heb ze nu pas drie weken. Merk dat ik nu beetje blijf hangen in t herstel.vooral als ik auto gereden heb kan ik daarna behoorlijk last hebben. Hoelang hield de pijn bij jullie aan?

Gr lies

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.