Ga naar inhoud

werken in de Verzorging na BV?


Aanbevolen berichten

Hellaba,

Ik zit met het volgende:

Ik ben nl; een zorgkundige.

Nu is mijn vraag hoelang je thuis zit na een po?

of wanner je terug aan het werk ging

Het is nogal een zwaar beroep door het heffen en tillen.

En ons oudbollig rusthuis heeft nog geen facilitieten zoals een stalen verpleegster en dergelijke. :)

Er is iemand die het laten doen heeft en gewoon het weekend erna al stond te werken.

Mijn po is begin december.

En heb een Back up van 1 week verlof ;)

xx Tes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Cecilia,

Weten ze eigen van uw bv op het werk. want ik weet niet goed

of ik dit eigenlijk wel hoef te zeggen?

En ben jij dan "ziek" thuis 3 weken?

Heeft de arts dit voorgeschreven om thuis te zitten?

xx Tes

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey,

op mijn werk weten ze van niets.

mijn huisarts heeft me 3 weken thuis geschreven.

heb het gevraagd en omdat die weet hoelang ik daar al last van had heeft hij me een briefje willen schrijven.

ik hoop dat 3 weken voldoende zal zijn, dat moet ik nog afwachten, maar momenteel gaat het eigenlijk wel goed. :)

mss gewoon eens vragen aan je huisdokter??

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Tillen en repeterende bewegingen, die je in de zorgsector regelmatig maakt, worden afgeraden de eerste weken, dus 1 week verlof is echt veel te weinig. Ik ben zelf verpleegkundige, maar werk op het moment niet, maar ik zou het ook pas na een week of 3-4 langzaamaan gedurft hebben als het nodig geweest was!

Vraag anders eens aan je pc wat je mag en wat niet, want onder de pc's zijn de meningen erover ook verdeeld ;)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad,

Volgens dat Heintz zei zou ik snel weer aan het werk mogen maar toch het heffen en tillen

een beetje uit handen geven aan collega's.

daar moet je dan ook weer een "smoes" voor vinden want zomaar gaan ze dat ook

weer niet doen he :)

ik vertel het liever niet op het werk.

Niet iedreen moet het weten he ;)

ik draag al een hele tijd gevilde bh's zodat na die bv alles normaal zou lijken.

dat was een tip van de ps zelf. :)

xx Tes

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat wordt er eigenlijk bedoeld met repeterende bewegingen??

hoort brieven plooien daar ook bij of alleen grote bewegingen??

want heb gezegd dat ik wel nog wat rustig moet houden dus dan krijg ik zo klusjes... zal soms eens kindje heffen zijn of op de bureau briefjes plooien enzo... denk dat dit nog wel zal meevallen, niet?

we hadden gisteren bezoek dat van niets wist, en ik vond dat mijn borsten niet zo veel groter leken dan met mn gevulde bh... en uiteindelijk zeiden we het en da meiske zei dat ze het al gezien had.. :)

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

ik werk oa als freelance verzorgende-IG Heb lekker de hele maand oktober vrij gehouden. En ga de 2 weken daarna ook alleen maar in de psychiatrie werken. (is ook het werk wat ik het leukste vind dus dat komt mooi uit)

En als dat dan zonder problemen lukt ga ik wel weer de rest oppakken.

Maar ik zou niet zomaar bij verstandelijk gehandicapten, verpleeghuis of thuiszorg snel beginnen. Daar belast je je borstspier net even te vaak in mijn optiek.

Ook met een tillift of stalen verpleegster zoals je dat noemt. Wel een mooier woord trouwens. hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik ben ook verzorgende IG en heb 4 weken vakantie .. ik maak me toch ook wel zorgen of dit genoeg is..!! ik ga bij dr. plovier en die zegt dat de hersteltijd 4 weken is en dat je daarna alles weer mag.. maar ik lees hier op het forum dat het 6 weken duurd voordat je implantaten ingekapseld zijn .. dus ben best bang voor kapselconcetratie of zo iets ..: :46:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Toverfee

De eerste twee weken zijn het allerbelangrijkst voor het inkapselingsproces!

In Belgie wordt over het algemeen 4 weken voor het herstel aangehouden en in Nederland 6 weken (voor zover ik dat weet)

In principe zouden 4 weken vakantie dan genoeg moeten zijn, maar dat is als je een ideaal herstel hebt... En dat kan niemand je van te voren zeggen :106:

Misschien moet je daar gewoon van uit gaan en mocht het niet lukken na 4 weken, wat je zelf goed aan zult voelen tzt, dan kun je je altijd nog ziek melden daarna... Je bent dan niet in staat om te werken, dus valt dat onder ziekte.

Succes!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ook ik werk in de zorgsector. Mijn pc schrijft me geen ziekteverlof voor, maar heb naar mijn huisarts gebeld, en zij gaat voor mij een ziekebriefje schrijven. Ik heb gezegt tegen haar dat ik zeker 6 weken niet mag heffen en tillen. Er is een vervanging aangevraagt voor mij, dus heb ik gezegt op het werk dat ik 6 weken niet ga kunnen werken .. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.