Ga naar inhoud

Mammografie


Aanbevolen berichten

ik wordt morgen geholpen en heb ook geen mammografie ?

denk dat dat voor mensen zijn die mischien bepaalde medicijnen hebben over iets anders hebben gehad waardoor het mischien beter is om een mammografie te laten maken voor het zekere dan het onzekere maar ik denk als je gewoon volledig gezond ben dat daar niks over gezegt of gedaan wordt ? maar weet het niet zeker

succes xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

ik heb dat ook niet gehad, en heb het inderdaad de laatste tijd wel eens gelezen. Maar daar zal vast wel een reden voor zijn waarom ze dat doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

De reden dat bij de een wel en de ander geen echo of mammografie hoeft is tweeledig, denk ik.

Ten eerste heeft het te maken met of er wel of geen borstkanker gevallen in de familie voorkomen.

Ten tweede heeft het veel te maken met de voorkeur van de chirurg. De ene chirurg wil het gewoon wel de ander hoeft geen echografisch onderzoek van te voren. Wat de motieven zijn van de chirurgen, is soms onduidelijk ;)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Ik heb t ook laten doen vantevoren. Mijn pc wilde dat toch heel graag hebben. Het is net wat BB hier beschrijft, t is maar net of je pc dat wel of niet nodig vind. Mijn pc is een pc die ook heel veel borstreconstructies doet na borstkanker, dus die ziet veel vrouwen die kanker hebben (gehad) en wilt dat vantevoren gewoon goed onderzocht hebben.

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk inderdaad dat het heel erg verschilt per pc. Mijn pc heeft het hele woord nog niet in zijn mond gehad!

Achteraf gezien vind ik dat eigenlijk best jammer....

Ik vind eigenlijk dat iedere vrouw die iets aan haar borsten gaat laten doen (vergroten, verkleinen, liften, wat dan ook....) er op gewezen mag worden dat je een mammografie laat doen. Of ben ik nou raar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat haalt een mammografie uit ? Niks !

Ik heb eentje laten doen enkele jaren voor mijn bv omdat ik een knobbeltje voelde .

Ze vonden niks en zeiden dat het tussen mijn 2 oren zat ...

Ben toen op een ander geweest , zag ook niks maar na een echo vond die er zelfs 2 .

Wil maar zeggen dat mijn geloof in een mammo ver te zoeken is .

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Bij mij werd er heel vast weefsel geconstateerd, en ik moest toen ook gelijk een echo laten doen. Er waren ook een paar cystes te zien (die op de foto niet te zien waren), dus een mammo haalt er zeker niet alles uit denk ik. Ik ga ook voortaan gelijk voor een echo.

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.