Ga naar inhoud

Hoe voelen de borsten?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

Ik heb nog geen borstvergroting gehad en ben heel erg benieuwd hoe de borsten aanvoelen na BV (bijvoorbeeld na 3, 6, 9 ,12 maanden). En dan bedoel ik als je ze met de handen aanraakt. En wat vinden jullie eventuele partners?

Kan je voelen dat het prothesen zijn (als je het niet ziet)?

En na hoeveel maanden na de BV kan je ze weer stevig (laten) aanraken?

Groetjes Moeke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neee dat kneden wat niet mag dat moet je een beetje in verhouding zien. Het is niet zo dat hij tijdens een potje kaarten niet meer eventjes fijn aan de boobies mag zitten :P

Het is echt zo bedoeld dat je ze de eerste 6 weken (of zelfs 3 maanden??) niet mag masseren om het inkapselproces niet te verstoren.

Daar bedoelen ze eigenlijk een dagelijkse handeling die je een aantal minuten uitvoert.

Gladde protheses raden ze juist wel weer massage aan om het inkapselen af te remmen.

Ruwe protheses willen ze juist weer dat ze zich in de eerste weken zelf gaan hechten aan het weefsel er omheen.

Dus no worries, husb kan gerust een keer kneden ;)

En hoe voelen ze aan?! Tjee, denk dat dit bij iedereen anders is. De ene heeft protheses die 85% gevuld zijn, de ander heeft protheses die 100% gevuld (en dus steviger) zijn.

Ik had voorheen een behoorlijke natuurlijke cup, gewoon zacht.. gewoon vet dus :P Daar kon je alle Barbapapa's van kneden die je maar wou.

EN wat ik nu heb (100% gevuld) is hard en stug, ze zijn nu na 9 mnd wel soepeler dan de eerste maanden na de bv. Maar dat ligt niet aan de prothese maar aan mijn egen huid die er nu niet meer zo gespannen omheen staat. Maarre.... daar is alleen een hele dikke ronde Barbapapa van te maken, en verder niks hoor ;)

Ik ben er blij mee, maar lekker kneedbaar zijn ze niet. Husb zegt er niks van, maar merk wel wel dat het deegrollen voortaan niet meer zo in trek is :45:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hahaha, Piepke, Barbapapa's!!! :45:

Hai Moeke,

Ik had er de 1e keer 260 cc in en dat voelt heel normaal hoor, heb vriendjes gehad die er niks van hebben gemerkt (of ze hebben gewoon hun mond gehouden! :44: Hahah)

Nee, maar serieus, ze zijn iets steviger, maar voelen vrij normaal aan hoor, na een jaartje helemaal!....

Wil je ervoor gaan of twijfel je nog?

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze nu 2 jaar en ze voelen super zacht!!

Vriendjelief weet niet eens meer het verschil met eerst haha

Je kan er goed in kneden al wil ik liever geen deegroller haha

Ze zijn lekker zacht maar stevig :D

Ik wil er nog wel bij vertellen dat ze na 1 jaar nog zachter zijn geworden dus meiden komt goed :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ook dan wiebelen ze mee hoor! Als ik ren hou ik ze zelfs vast haha

Ja het klopt voor de spier zijn ze beweegelijker (dan houd de spier het niet ''vast'') maar goed niet bij iedereen kan dit ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Piepke..

moest zo lachen over je Barba pappa's... :45:

@ Moeke...(grappige naam btw)

Mijn boobs zien er in bh wel natuurlijk uit, maar zonder BH zie je wel dat ze fake zijn...why?...nou, na 2 kids en een leeftijd die bij Moeke hoort... :46: ..kunnen natuurlijke boobs niet meer zo prontig staan.... :45:

Mijn partner voelt het verschil wel. Voorheen waren het leeggelaten balonnen zeg maar, en nu zijnze weer mooi opgeblazen haha. Als ik naar voren hang, dan blijft de prothese achter de spier zitten en zie je mijn oorspronkelijke borsten. Dat ziet er wel grappig uit.

Maar aanraken, ben nu 9 maanden po, maar vind het nog steeds heftig. Vooral de bovenkant, net boven mijn tepels...Auch...manlief weet dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai, thanx voor de antwoorden .

@tietenmiep: ik ga in ieder geval voor een consult en op basis daarvan beslis ik. Maar heb er eigenlijk wel mijn zinnen op gezet.

Zit alleen een beetje met de praktische kant (herstelperiode) omdat ik gescheiden ben en een kind van twee heb (en het verder aan haast niemand wil vertellen).

En omdat ik gescheiden ben en hopelijk weer iemand zal ontmoeten, vroeg ik me (ook) af of je nu meteen zal voelen of je siliconen hebt. En wanneer je ze weer mag aanraken. Beetje een afknapper als ik constant au zeg : ). Maar zover is het nog niet hoor, vooralsnog geen kandidaten : ).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja das lastig, heb je misschien een goede vriendin(die er wel van weet) die je de eerste dag beetje kan helpen? Of moeder/buurvrouw?

Want met een kind van 2 is het wel zwaar hoor, mijn jongste is ook 2 en aangezien je niet mag tillen enz....is hulp toch wel noodzakelijk....

Nee, tegen de tijd dat je weer 'op pad' kunt om iemand te ontmoeten, zijn je borsten al wel wat soepeler geworden hoor, daar zou ik me geen zorgen over maken, aan mij hebben ze ook nooit vragen gesteld....en ALS ze vragen of je er iets aan hebt laten doen, kun je altijd nog zeggen dat je een borstlift hebt gekregen....ihhihihi dat ze daardoor wat steviger aanvoelen...

Over dat aanraken, tja, bij de 1 zijn ze na 2 weken al niet meer gevoelig en bij de ander duurt het even, dat is per persoon verschillend...

Maar ze mogen er gewoon aanzitten hoor! Niet te hard in knijpen of masseren in het begin, maar naderhand kun je er gewoon alles mee doen hoor.....

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
  • 5 months later...

Oud topicje van me. Inmiddels 9 wk po en er gaat voorlopig nog niemand aankomen! Alleen de pc en ik : ).

Lijkt me echt nog niet aangenaam door overbelast gevoel van de spier, overgevoelige pijnlijke tepel en (licht) beurs gevoel in de borsten.

En ze voelen nog hard (wel al minder) en aan zijkanten ribbels. En soms koud. Dus voelen zal een vent het meteen. Ook aan de harde littekens.

Daarom ook liever geen her, duurt het allemaal weer zo lang :68:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hihi...

Sja.. het heeft tijd nodig, helaas....

Smeer maar goed je littekens in, dan worden die echt echt echt veel zachter en op een gegeven moment zie je ze bijna niet meer.

En dat zachter worden.. het is ook een kwestie van tijd, en zelfs nu (ik ben 8 maanden po) vind ik dat ze de laatste tijd nog zachter geworden zijn :) Dus er is nog hoop ;)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees net op blz 1 dat ruwe protheses niet gemasseerd mogen worden. Mag oedeemtherapie dan eigenlijk wel BB? Mijn fysio zet toch aardig druk op mijn borsten en masseert ze wel degelijk. Kan dat kwaad? Het voelt daarna wel veel minder hard, soort opgelucht zeg maar. Ik moet morgen namelijk weer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm.... ow dat is een lastige...

De spier mag in principe wel iets gemasseerd worden, maar niet het grote gedeelte van je borst (zover ik weet....)

Mijn ervaring met oedeemtherapie was, dat vooral de zijkant en naar de oksel toe gemasseerd werd. En dan niet eens met harde druk, maar lichte massage...

Ik weet niet of ik iets op google zou kunnen vinden over wat officieel mag, maar het is idd zo dat een geruwde prothese niet gemasseerd mag worden omdat dan het kapsel aan de binnenkant (dat gedeelte dus dat tegen de prothese komt) glad gewreven wordt en dan dus te veel kapsel aan kan maken (zoals vroeger gebeurde bij de gladde prothesen)....

Worden jouw hele borsten gemasseerd??

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.