Ga naar inhoud

Silhouet alias Acura MC


Daantje 77

Aanbevolen berichten

Hoi meiden,

Ook Acura MC in Weert (voorheen Silhouet) is weer in opspraak. Er zijn wederom een drietal dames die zich hebben gemeld met klachten. Het kan toch niet waar zijn....

:139:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ff gaan googlen ,

het gaat wederom om de schorsing van Dr Goerdin : wéreldberoemd in de Benelux maar niet om goede redenen ...

22-07-2009 - Nieuwe klachten tegen chirurg die borsten vergroot

AMSTERDAM - Drie vrouwen hebben een klacht ingediend tegen de Belgische thoraxchirurg die in privékliniek Acura Medisch Centrum in Weert borstvergrotingen uitvoert. Dat bevestigt de Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ). Tegen de arts liep al een onderzoek vanwege eerdere meldingen van complicaties na operaties.

De arts werkte voorheen in de Silhouet-kliniek. In februari dit jaar sloot de inspectiedienst de operatiekamers in Weert en Breda wegens slechte hygiëne. De OK in Breda werd door de kliniek zelf ontmanteld. Die in Weert werd aangepast aan de eisen van de inspectiedienst en werd in april weer in bedrijf genomen. Silhouet heet sindsdien Acura MC.

De inspectie wil niet ingaan op de inhoud van de nieuwe meldingen, maar volgens de Nederlandse Vereniging voor Plastische Chirurgie, die de klachten doorgaf, gaat het ‘weer om ernstige complicaties na borstvergrotingen’. De arts zou technische fouten hebben gemaakt bij het inbrengen van implantaten.

Atie Schipaanboord, directeur van de Nederlandse Patiënten en Consumenten Federatie, vindt het onacceptabel dat de arts tijdens het onderzoek aan het werk kan blijven. ‘Zo’n man moet worden gestopt; het patiëntbelang wordt hier ernstig geschaad.’

Hoogleraar plastische chirurgie Berend van der Lei spreekt van misleiding. Hij bekritiseert de doorstart van een omstreden kliniek als Silhouet onder een andere naam. ‘Het publiek moet weten met wat voor kliniek en met wat voor artsen het te maken heeft. Gebrek aan transparantie bij de privéklinieken is schadelijk voor de hele plastische-chirurgiesector.’

Anand Ramparichan, de manager van Acura MC die namens de Belgische arts reageert, zegt niets te weten van nieuwe klachten. Hij bestrijdt dat zijn kliniek onverantwoorde zorg levert. Volgens hem hoeven de meldingen niet te betekenen dat er iets ernstigs aan de hand is. ‘Als je vijfhonderd borstvergrotingen per jaar doet, is het logisch dat in enkele gevallen complicaties optreden.’

*Eind juni sloot de inspectie een andere privékliniek voor plastische chirurgie na negen meldingen van operatiefouten. Tegen deze Citykliniek in Den Haag stroomden sindsdien honderd klachten binnen bij de politie. Een arts – die geen plastisch chirurg is, maar gynaecoloog – is door de IGZ op non-actief gesteld.

De Nederlandse Vereniging voor Plastische Chirurgie pleit al langer voor strengere regels voor privéklinieken. Volgens de branchevereniging zijn de nieuwe klachten tegen de Belgische thoraxchirurg het volgende bewijs dat er een vergunningstelsel moet komen. Wie in Nederland een privékliniek begint, is niet verplicht zich aan te melden bij de inspectie. Deze voert alleen controles uit als er klachten binnenkomen.

Van der Lei pleit tevens voor een wetswijziging dat niet alle artsen alle medische handelingen mogen verrichten. Per ingreep dient vast te staan welke training de arts moet hebben gevolgd, vindt ook de brancheorganisatie. ‘Daarmee voorkom je dat artsen schade veroorzaken bij het uitvoeren van operaties waarvoor ze niet zijn opgeleid.’

Link naar reactie
Delen op andere sites

B-cupje :blink:

Dit artikel gaat echt niet over Goerdin hoor !

(Er is wel nog een ander artikel waarin pathalogisch liegende artsen in besproken worden waar Goerdin en "anderen" ook in vernoemd worden. Daantje heeft wel een link naar dat artikel.)

Waar dit artikel WEL over gaat is dat er bij chirurgen in eindhoven 3 NIEUWE gevallen zijn gekomen waarvan de chirurgen het zo erg vonden dat zij zelf ook melding bij het IGZ hebben gemaakt. Dus die meiden komen voort nadat de kliniek opnieuw geopend is geweest na de tijdelijke sluiting ...

Das toch weer van de zotte ???

In tegenstelling tot eerdere slachtoffers die melding gemaakt hadden vorig jaar ken ik deze nieuwe gevallen niet.

Ik kan me dan ook heel boos maken dat men nog steeds niets geleerd heeft en dat men op de oude voet gewoon doorgaat met technieken die niet kloppen.

Ik hoop dat die man nooit meer zijn beroep uit mag oeffenen als hij strax voor elk geval berecht is door het tuchtcollege en justitie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm, ik vraag me dan af of deze drie meiden niet eerst onderzoek hebben gedaan naar de privékliniek? Als die kliniek al eerder gesloten is geweest, moet dat ergens op internet te vinden kunnen zijn. Bij mij zouden dan gelijk de belletjes gaan rinkelen. Maar, dat neemt natuurlijk niet weg dat die 'arts' gewoon uit zijn functie ontheven moet worden.

Dat antwoord van die manager van die kliniek vind ik ook een beetje raar. ,,Als je 500 operaties per jaar uitvoert, is het logisch dat er enkele complicaties zijn." Een arts hoort gewoon die sileconen te kunnen plaatsen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Setteh,

Helaas zijn er nog steeds veel dames die ondanks allerlei rinkelende belletjes en loeiende koehoorns zich laten opereren op plaatsen waar voorheen een boel is mis gegaan... Denkende dat het allemaal wel zal meevallen of dat het hen niet overkomt. Heel treurig als je dan later in de rij mag aansluiten....

Ik wens de drie dames in kwestie veel sterkte de komende tijd!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond zijn we weer op het RTL4 nieuws te zien,

waarschijnlijk half8... naar aanleiding van die nieuwe gevallen.

Ze (de cameraploeg) zijn net een uurtje weg hier en gaan

nu naar een ander slachtoffer om beelden te maken en een interview

groetjes Krisp

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Exella

Morgen kun je het zeker trugkijken op rtl-gemist,

ik denk ms vanaaf al ;)

het was wel het half8 journaal.

Gisteren was het ook op het RTL4 nieuws van 6 uur

maar dan zonder slachtoffers en met de nieuwe manager van Silhouet/acura mc :wacko: ... brrrrrr....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag dames, wat een nachtmerrie! Ik heb echt te doen met de gedupeerden, het kan en mag gewoon niet zo zijn dat die prutschirurgen zomaar mensen kunnen mismaken. En dat daar dus ook niet zo heel veel controle op is, mits de kliniek zichzelf aanmeldt bij de inspectie. Aan de andere kant is het natuurlijk je eigen keus en moet je natuurlijk altijd zorgvuldig een kliniek uitkiezen. Maar ik vind dat medische profesionals hier echt hun verantwoordelijkheid moeten nemen om de patiënt te beschermen. Echt heel jammer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Excella,

Nee ik heb nog geen nieuwe borsten. Ik heb daar het geld niet voor ...

en ik moest/moet wachten tot vanbinnen alles helemaal genezen is (botvliesbeschadigingen duren heel lang)

OP zich wil ik grag nieuwe borsten maar ik ben ook bang, mijn vertrouwen is toch geschaad.

En ik ben bang dat het weer pijn gaat doen :(

(daarom zou ik ook niet meer onder de borstspier willen, maar erop als dat kan met mijn huid en weefsel)

Bij mij was er aan de buitenkant niet zo heel veel schokkends te zien,

maar mijn protheses zaten te ver naar de zijkant en het rechter litteken trok heel lelijk omhoog.

Na 3 maanden kriijg ik al rimpelingen en met 5 maanden was de pijn niet meer te houden zodat er besloten werd om de protheses te vewijderen. Het was verschrikkelijk elke dag pijn hebben, maar het was ook verschrikkelijk om mn nieuwe borsten weer op te moeten geven ... de aanblik van huid waar net protheses uitgehaald zijn is traumatiserend! Ook hoe het aanvoelt ... slap en vreemd, net of het niet jou huid en vel is maar dat van iemand anders. De 1ste maanden heb ik niet meer in de spiegel durven kijken, en heb ik bovendien met een korset gelopen dat mijn weefsel tegen elkaar aan drukte om het eerder en beter te laten genezen.

Vanbinnen was veel beschadigt en hebben ze verklevingen en beschadigde huid weg moeten snijden.

Dat gaat je niet in de koude kleren zitten.

Het andere meisje in de uitzending had zichtbaar meer en ergere gruwelijkheden.

Elk slachtoffer of elke gedupeerde maakt een gruweltijd mee ... emotioneel en lichamelijk.

@Curious

Ja ik waande mij in een nachtmerrie !

Niemand verwacht hier in nederland door een chirurg geïntimideerd en middels woorden en een brief bedreigt te worden.

"we weten je te vinden, we hebben je IP adres"

"We hebben de politie en de PIP-fabriek ingelicht en sturen een advokaat op je af"

etc ...

Dat dit zo uit de hand zou lopen had niemand toen kunnen weten.

Wat er destijds op het forum.nl te vinden was waren verhalen van mensen die vraagtekens zette bij het feit dat hij een thorix-chirurg was, dat iemand eerder wakker geworden was uit haar roesje, of van vrouwen die geen goed gevoel hadden gehad bij een intake-gesprek met de assistente ... van dat soort dingen, maar geen meldingen van ernstige complicaties of bedreigingen of stalking of intimidatie of zwijgcontracten of van dat soort dingen ... want geloof me > dan was ik er nooit heen gegaan.

Als men bepaalde ervaringsverhalen met succes weet te elimineren (ik heb met een vrouw gesproken die haar topic wel verwijderd had en niet meer openlijk durfde te reageren ...) dan is het niet moeilijk om gewoon je gang te kunnen blijven gaan.

Ik heb er niet voor gekozen om verminkt en bedreigt te worden, dus wees voorzichtig met bepalde uitspraken.

Het is idd zo dat de proffesionals altijd de verantwoordelijkheid hebben .... om zich an de wet en de regels te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Krispy, ik sta aan jou kant hoor! Ik vind het vreselijk voor je. Die bedreigingen zijn vast heel heftig geweest voor je. Ik hoop dat ze keiharde maatregelen tegen de kliniek/chirurg nemen! Ik wens je heel veel sterkte. Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij gaat die derde laatste paragraaf *toch over Goerdin (heb 't even in 't dik gezet in mijn bericht hierboven) : was 'Citykliniek' niet van hem of werkte die daar niet ?

In de Wellness is ie ook geschorst al had dat beter een jaar eerder gebeurt want dit komt hun algemene reputatie ook niet echt ten goede .

Heb toch ook even het filmpje bekeken , verschrikkelijk allemaal .

Wat ik niet begrijp is dat een gesloten kliniek terug kan openen onder enkel een andere naam .

Onwezenlijk ...

Aan de getroffen vrouwen : put kracht uit al het gene je bereikt hebt door je mond juist niet te houden . Respect !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben heel blij met volgende krantenartikel :

- Groenlinks stelt vragen aan kamer

http://www.kliniekoverzicht.nl/news/696/Gr..._chirurgie.html

28-07-2009 - GroenLinks Kamerlid wil duidelijke regels voor cosmetische chirurgie

DEN HAAG - Er moeten duidelijke regels komen voor privéklinieken waar cosmetische chirurgie wordt verricht. Te vaak verschijnen er berichten over complicaties bij cosmetische ingrepen. Onlangs maakte een omstreden kliniek in Breda vijf maanden na sluiting door de Inspectie een doorstart onder een andere naam.

GroenLinks Kamerlid Jolande Sap wil opheldering en maatregelen. Allereerst moet vastgelegd gaan worden welke artsen in deze klinieken ingrepen mogen uitvoeren. Dat staat nu namelijk niet vast: elke basisarts mag in dergelijke klinieken cosmetische ingrepen uitvoeren, terwijl zij daar niet direct voor opgeleid zijn.

Voorlichting

Ook vindt GroenLinks dat patiënten recht hebben op goede voorlichting, ook over de behandelend artsen. Zij moeten erop kunnen vertrouwen dat zij door kundige professionals behandeld worden, die opgeleid zijn voor hetgeen zij doen. Een patiënt moet er daarbij vanuit kunnen gaan dat in de privékliniek de dezelfde kwaliteit van zorg en veiligheid wordt geboden als in een regulier ziekenhuis.

Vragen

Vragen van het lid Sap aan de minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport inzake de door de Inspectie voor de Volksgezondheid gesloten kliniek die onder een andere naam is verder gegaan

1. Wat is uw reactie op de doorstart onder een andere naam die een kliniek voor esthetische ingrepen vijf maanden na sluiting door de Inspectie voor de Volksgezondheid heeft gemaakt ?

2. Bent u het eens met de Nederlandse Vereniging voor Plastische Chirurgie (NVPC) dat de Inspectie wel kan controleren op bijvoorbeeld infecties, maar dat controle op technische fouten door de inspectie lastiger is?

3. Klopt het dat de Inspectie geen reguliere controles houdt bij klinieken voor esthetische ingrepen en dat er alleen bij een ernstige melding een bezoek wordt gebracht?

4. Klopt de stelling van de NVPC dat op basis van de huidige wet BIG elke basisarts operaties in klinieken voor esthetische ingrepen kan uitvoeren?

5. Wat is uw reactie op de stelling van de NVPC dat er geen deugdelijke wetgeving is op het gebied van esthetische chirurgische ingrepen en op hun oproep om de huidige wet BIG te wijzigen zodat alleen speciaal daartoe opgeleide artsen deze behandelingen uit mogen voeren?

6. Klopt het dat een kliniek voor esthetische chirurgie zonder goedkeuring vooraf kan openen en operaties mag uitvoeren?

7. Wat is uw reactie op de stelling van de NVPC dat elke nieuwe kliniek voor esthetische chirurgie vooraf gecontroleerd dient te worden en een bestaande kliniek aan reguliere visitaties moet worden onderworpen?

8. Wat is uw reactie op de berichtgeving dat artsen van het Acura Medisch Centrum cliënten onder druk hebben gezet om medische fouten te verzwijgen, onder andere via een zwijgcontract ? Bent u van plan hier maatregelen op te nemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.