Ga naar inhoud

Lekkie: 23 april 2012 : Dr. van Onselen : ACCZ


Aanbevolen berichten

  • Reacties 51
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoi,

Hier weer ff een update. De olifant is gisteren bij mij langs geweest. Maar volgens mij is hij zijn spullen weet aan het pakken voor vertrek.

Vannacht 2 keer wakker geweest.

Vooral mijn rug deed dan pijn. Heb ook een spier bij mijn schouderblad die erg opgezet is.

Vandaag gaat het goed tot nu toe. Hopelijk gisteren de ergste dag gehad. Wist ff niet waar ik het zoeken moest. Maar boobies wel bekeken. Al erg blij met ze!

X lekkie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Lekkie,

Hie is het nu met je? Valt het je mee of tegen? Hier gaat het goed, het valt me erg mee allemaal. Ik voel me ook al wel weer goed fit en ben er al lekker op uit geweest gisteren. Alleen de BH en band vind ik wel heel irri zitten, maar ja, nog maar 5,5 week ;)

X Snooz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey snoozie,

Nou hier gaat het minder voorspoedig als bij jou. Heb echt veel pijn gehad. Overdag gaat steeds iets beter. Soms het gevoel dat mijn spieren zo vastzitten, dat ik geen kant op kan. Heb nog steeds hulp nodig bij meerdere dingen.

Vind het heerlijk als de bh en band even af gaan!

Wat fijn dat het bij jou zo goed gaat. Houden zo ;-)

X lekkie

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat fijn snoozie dat je er al effe uit geweest ben!

helaas dat lekkie bij de ongelukkigen onder ons hoort... nog effe doorbikkelen en de 1e week zit er al bijna op,die is het ergst...

en die stijfheid,als het goe is heb je oefeningen meegekregen..nou die deed ik dus ook niet van de pijn maar ze eggen dat je beter tochnin beweging kan blijven met je schouders enzo anders zit de hele boel straks vast geroest!

dat geintje heeft bij mij zeker 2,5week geduurd omdat ik "toegaf" aan de stijfheid...

succes x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Kirsten,

Nou idd. Die schouders zijn s'nachts nog erg pijnlijk. Wordt er ook echt 2 keer wakker van. Maar overdag gaat het steeds beter. Prima te doen. Herken dat helemaal van die oefeningen! Probeer dat ook echt te doen als het weer vast zit.

Vanaf wanneer kon je je haren weer zelf wassen en aankleden etc. Want in de 3e week po, zal ik toch echt alles weer zelf moeten doen?

Heb je nog tips voor de nachten?

Thanks voor je bericht Kirsten. Stelt me weer gerust!

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Lekkie,

Hoe is het er nu mee??

Hier gaat het goed, ben sinds 2 dagen van de pijnstilling af en had daardoor wel even meer ongemakken. Voel nu ook stijfheid in nek en schouders, dat werd eerst lekker onderdrukt door de pc :)

Verder gaat het nog steeds prima en ik vraag me echt af hoe ik serieus nog die 5 weken alles voor me moet laten doen, vind het zo lastig dingen niet te 'mogen' maar wel het gevoel het te kunnen....maar ja, ben ook weer bang anders mijn borstspieren die rust niet te geven, daar is het natuurlijk voor bedoeld, maar wel lastig hoor!

Groet,

Snoozie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heej,

Nou hier gaat het ook prima. Nog wel way pijnstillers. Maar een stuk minder.

Herken het helemaal. Heb ook de neiging om veel meer te doen. Vanaf volgende week ben ik weer in mijn eigen huisje. Dus zal ik echt voor mezelf moeten zorgen.

Dacht voor de operatie dat de 6 weken alleen voor het sporten gold. Ga volgende week bij het verwijderen van de hechtingen is vragen wat wel en niet kan. Iig aankleden, haren wassen en autorijden is voor mij belangrijk.

Nou leuk weer ff van je te horen.

X lekkie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Lekkie,

Na 2 weken mag je weer autorijden. Aankleden en haren wassen gaat ook prima zelf hoor, gewoon met haren wassen je hoofd naar voren. Zolang je maar niet met je bovenarmen boven je schouders komt.

Fijn dat het beter gaat! Succes nog!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

Vannacht 1e nacht zonder pijnstiller. Toch nog wat pijntjes hier en daar. Af en toe wat steken. En de druk van de bh en band zijn soms vervelend.

Wat ik me wel afvraag is, wanneer wordt.de vorm wat mooier? Vindt de stand van mijn tepels nog niet top.

Is dat iets wat nog veranderd?

X lekkie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het help een wel als je ze in de bh regeld. Voordat ze vast gelocked zijn. Bijv naar boven wijzend als dat je stand keuze is.

Mijn linker is altijd lager geweest. Nu lijkt t goed te komen met prothese en t fixen. Ik kijk steeds of m'n tepels op dezelfde hoogte zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

Gisteren zijn de hechtingen verwijderd. Dat ging prima.

Vandaag voor het eerst auto gereden. Dit was niet prettig. Het schakelen was erg voelbaar in mijn borstspier. Ook pijnlijk. Denk ook dat het iets teveel van het goede was. Ook heb ik wat steken bij het litteken.

Wat ik sinds vandaag ook zie, is dat onderaan de borst de prothese zichtbaar is. Wordt dat straks minder met masseren?

X lekkie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lekkie,

Weer een stapje verder he! En is een zucht en een scheet zijn ze eruit gelukkig:)

Dat autorijden was idd voor mij ook geen pretje! Heb na 4,5week voor het eerst gereden maar mijn auto schakeld nogal zwaar in zn 1 dus heb 2dagen echt erge pijn gehad!

Ik heb hetzelfde 'probleem' als jij...ik voel mijn prothese van onder duidelijk en als je heeel goed kijkt zie je t ook een beetje,ik maak me er ook erg zorgen om!

Vooral als je dan ff spiekt bij het Double Bubble topic...pff maak mezelf waarschijnlijk gek en moet gewoon even de controle afwachten;)

Masseren mag niet aan de onderkant,alleen je litteken.

De druk mag je alleen boven de tepel geven zegmaar.

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je hechtingen er uit zijn!

Maaruh, wel rustig aan blijven doen he. Voorlopig dus toch maar ff niet of zo min mogelijk auto rijden als dat toch te belastend is.

Ik heb al bedacht dat ik de eerste week als ik na de 2 weken rust weer aan het werk moet denk ik maar met de bus naar het werk ga ipv met de fiets. Gelukkig hoef ik nauwelijks auto te rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Kirsten, ja vervelend is dat van die prothese. Maar is inderdaad misschien ook niet goed om de double bouble topics te lezen. Bij mij zie je de prothese ook echt bij de linkerborst. De kliniek zei ook dat het bij het indalen ook goed kan komen. Heb zelf alleen het idee dat ie juist links al goed ingedaald is..

Maar ja, gewoon geduld hebben denk ik. Gelukkig geeft Sokkie al aan dat het bij haar ook goedgekomen is,

En dat autorijden.. pfff heb er nog steeds last van. Veel meer last van mijn spieren. Dus voorlopig maar even geen autorijden voor mij.

@ Essie, lijkt me heel verstandig om rustig aan te doen. Want je hebt zo weer meer last als je te snel gaat. Spannend joh. Voor jou is het bijna zo ver!! Ga voor je duimen hoor.

@ Sokkie, Wat ontzettend geruststellend dat jij dat ook hebt gehad met de prothese voelen. Dat stelt me weer wat gerust. En ja ik ben ook pas 17 dagen PO nu. Dus ze zullen echt nog veel meer gaan vormen neem ik aan..

Nog wel een vraagje: Ik heb nog steeds last van een soort warmte en kou aanvallen. Of ik krijg het verschrikkelijk heet. Of koude rillingen.. Is dat nog van de narcose?

Liefs Lekkie

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sokkie

zeker geruststellend!

@lekkie

dat indalen duurt wel een paar weken geloof ik dus er veranderd zoiezo nog een hoop.

en idd rustig aan doen hoor,geef je armen de rust die ze nodig hebben dan heb je overal minder last van!

ik jad ook veel last van die warm/koud aanvallen,dacht elke dag dat ik griep kreeg ofzo maar nee hoor,denk idd dat het van de narcose komt en je lijf is natuurlijk hard bezig te herstellen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey allemaal,

Hier ff een update. Het gaat best goed met me. Ik ben begonnen met masseren. Hoor alleen daarna soms een knak geluid in mijn borsten. Best raar. Ook is het daarna wat gevoeliger. De prothese bij de linkerborst is nog steeds goed zichtbaar. Hoop dat het in de loop van de week minder wordt.

Nu 2 dagen bijna volledig gewerkt. Dat gaat goed. Volgende week maar voor de 100% er tegenaan! Autorijden ga ik van het weekend weer proberen. Heb bijna geen pijn meer. Dys denk dat het nu wel beter gaat met schakelen.

X lekkie

Link naar reactie
Delen op andere sites

fijn dat je je steeds beter voelt!

wel prettig dat je deze week, met hemelvaart, nog even een kortere werkweer hebt voor je er volgende week weer vol tegenaan moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Lekkie,

Fijn dat je helemaal pijnvrij bent nu! Hier ook begonnen met maseren en daarna zijn mijn borsten inderdaad ook gevoeliger. Moet wel zeggen dat ik het geen kwartier per borst vol houd hoor! En alleen op vrije dagen lukt het me om het twee keer per dag te doen.

Hier trouwens de eerste paar keer autorijden ook veel last. Ook vond ik het een beetje eng. Zelf heb ik het gevoel dat doordat je je armen heel anders beweegt (en niet meer sport) je ook echt spierverlies kunt hebben in je armen en volgens mij voelt dat autorijden daardoor ook zo vreemd en pijnlijk. Na een paar keer rijden was ik daar wel doorheen.

Balen van die ene borst waar je de prothese ziet...tis wat dat betreft lastig om het geduld te hebben....hier is mijn linkerborst echt nog groter en nog leeg van de onderkant. Terwijl die dus aan de bovenkant weer veel boller is dan de rechter. Hoop ook erg dat dit allemaal nog bijtrekt.

Succes deze week met je werk en nog even lekker wat vrije dagen!

X Snoozie

Ps, wanneer heb jij eindcontrole?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.