Ga naar inhoud

Cloontje: 23 April 2012 : Dr. Plovier : BeClinic


Aanbevolen berichten

*** Nee hoor, alleen de knoopjes moeten worden afgeknipt, de rest lost je lichaam vanzelf op. Soms kan t voorkomen dat er een stukje draad naar buiten wordt gewerkt door je lichaam, dat kan je er dan met een pincet gewoon uittrekken, maar met een gewone bv. komt dat volgens mij zelden voor (meer met lifts, waarbij veel meer hechtdraad gebruikt wordt). Wel raar hoor dat de dokters dat zelf niet weten pfftt. Maar stuk trekken kan niet hoor, je bent al een tijdje po, als er een stuk draad mee uitgetrokken zou zijn kan dat ook helemaal geen kwaad, je lichaam heeft alles al mooi zelf laten helen (dmv bind/littekenweefsel). Dus geen paniek ;-)

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 118
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoi cloontje,

Wel raar dat ze dat niet weten...

Bij mij zijn de knoopjes eerst doorgeknipt en toen in 1haal er uitgetrokken,tenminste..ze glijden er zo uit voel je niks van.

Tegen mij zei de assistente dat dat zwarte hechtdraad niet oplosbaar is,wel de binnenste hechtingen.

Ik zou voor de zekerheid je pc effe bellen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben bij mij ook geprobeerd de hechting eruit te trekken, maar dat deed écht pijn!

BeClinic neemt niet op.. Ik heb gelijk een mailtje gestuurd..

Iedereen hecht anders en gebruikt ander hechtdraad. Ze vroegen ook hoe of met wat ik gehecht was. Ik had geen flauw idee haha.. En ze krijgen natuurlijk ook geen dossier omdat ik in België geopereerd ben..

Ik had begrepen dat, zoals kirsten27 zegt, de knoopjes worden afgeknipt en de hechting verwijderd werd.

Moeten we trouwens vragen of de gegevens van de bv doorgestuurd kunnen worden naar de huisarts? Het lijkt mij toch wel belangrijk als dit in mijn medisch dossier komt te staan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

ik ben ook door Plovier geöpereerd en had doorzichtige hechtingen met knoopjes aan het eind, maar mijn huisarts heeft alles eruit gehaald hoor.

Eerst het knoopje doorgeknipt en daarna het draadje in 1 keer eruit getrokken.

In de papieren staat toch niets over oplosbare hechtingen?

Of bij jou wel?

Ik heb bij Be-Clinic een brief meegekregen toen ik naar huis ging, speciaal voor de huisarts.

Ik zou het iig zeker navragen, evt. per mail, want als er niet-oplosbare hechtdraad blijft zitten, kan dat weer gaan ontsteken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O ja, bij mij ging het ook niet heel makkelijk hoor, dus dat zweten herken ik wel.

En mijn borsten waren na 2 weken nog behoorlijk stug, dus die stonden al die tijd dat ik op die tafel lag recht de lucht in, ha ha.

Voelde me niet echt op mijn gemak. :56:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig hebben ze je hechtingen dan maar laten zitten! ze kunnen er altijd nog uit als het echt moet!

Ik heb na de operatie een brief voor de huisarts meegekregen waarin staat wat er verricht is en een kaartje met middelen/medicijnen die ze toegediend hebben... weet niet of dit bij iedere kliniek zo gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooh verdorie zeg ! dat is even tandjes bijten :s

Bij mij was er een brief bij huidarts heeft eerst met een koud gaasje even snel over mn hechtingen heen gegaan ( wat heerlijk voelde)

Daarna met een mesje de knoopjes was zo gepiept ...

Had wel dat ik inenen een draadje per ongeluk eruit had .. heb het met een schaartje afgeknipt en verder gelaten.

Hoop dat het een beetje meevalt bij de huisarts ! sterkte .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou hier komt het verhaal:

Ik kom aan bij de huisarts om de hechtingen te laten verwijderen. Alles ziet er prima uit. Alleen wist ik zelf niet of ze er nou helemaal uit moesten, of dat alleen de knoopjes doorgeknipt moesten worden.

Er zijn 5 andere assistentes en dr's bij gehaald. En iedereen was van mening dat ze gewoon konen blijven zitten. Ze hebben wel geprobeerd om de hechtingen eruit te halen maar dit ging niet en het deed onwijs pijn. Ze wilden er (Verstandig genoeg) dan ook niet verder aan trekken.

Thuis aangekomen gelijk geprobeerd BeClinic te bellen, maar tevergeefs. Gelijk een e-mail gestuurd met de vraag of het klopt dat alleen de knoopjes afgeknipt hoeven te worden.

Als reactie kreeg ik terug dat de hechtingen geheel verwijderd moeten worden. Ik raakte helemaal in paniek. Ik kwam gelijk met rare ideeën in mijn hoofd dat de hechtingen in mijn borst waren verdwenen en dat je ze er dus niet meer uit kon trekken. Binnen 5 minuten naar de huisarts geracet en eenmaal daar aangekomen kwam een andere dokter en een assistent mij halen. Deze dokter heeft alles rustig bekeken en ook hij vind de boel er keurig uit zijn. Daarna heeft hij gekeken of de hechting er uit zou kunnen. Maar hij wist direct dat dit niet het geval was. Het zijn doorzichtige draadjes. Hij heeft ter plekke BeClinic gebeld en gelukkig namen ze uiteindelijk wel op. dr Plovier was aan het opereren dus aan hem kon ze het nog even niet vragen. Maar Marie had gezegd dat de hechtingen er echt uit konden. Mijn huisarts heeft toen gezegd dat hij mijn operatie dossier wil hebben en dat ze deze zo snel mogelijk naar mij toe mailen. THANK GOD heeft de huisarts de hechtdraad laten zitten. Want eenmaal thuis aangekomen krijg ik een mailtje met:

Heb net met Dr. Plovier je file bekeken en hij zegt dat de draadjes oplosbaar zijn en dus enkel de knoopjes dienen worden verwijderd.

U hoeft dus niet meer terug naar de dokter.

Ik hoop dat u nu gerust gesteld bent.

Lekker dan.. Ik heb alsnog om mijn dossier gevraagd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Nou meis gelukkig maar. Ik heb eigenlijk nog niet vaak gehoord dat hechtingen NIET oplosbaar waren, volgens mij zijn ze dat tegenwoordig allemaal eigenlijk wel? Niet druk maken hoor meis, komt allemaal goed. En als ze niet oplosbaar waren geweest dan werkt je lichaam ze er zelf uit, of kapselt ze in, no problem. Maar gelukkig ben je nu gerustgesteld ey!

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De rust is nu terug gekeerd haha. Ik was behoorlijk van slag hoor. Maar gelukkig zijn ze niet oplosbaar! Anders was het nog een hel haha

Foto's van de littekens staan nu in mijn album!

Thanks dames voor de steun!

1 van de assistentes vroeg of ze mocht voelen haha. Prima ga je gang. Iedereen was super geïnteresseerd en kreeg allemaal vragen. Het halve zorgcentrum kent heeft ze nu gezien xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Gelukkig dat je nu wat rust hebt. En sturen ze je dossier nog naar je toe? Lachen gisteren bij de dokter dat iedereen wilde kijken en zelfs voelen! Alsof ze dat nog nooit eerder hebben meegemaakt zeg.

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kirsten27 en Essie80 inderdaad, daar ben ook erg blij mee! Moet er niet aan denken dat ze de hechting er alsnog hadden uitgetrokken..brrr

Ingrid K ze hebben alleen de brief naar mij opgestuurd die ik aan de huisarts zou moeten laten zien. Daar staat wel in op welke manier en welke protheses er zijn geplaatst.

Haha ja het was een erg aparte ervaring

BeClinic vertelde mij dat ik Isobetadine kan gebruiken om het littekentje dat nog een beetje open is te ontsmetten.

Moet ik dit bij een apotheek halen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, gewoon bij de apotheek om vragen. Je hebt er ook zalf van, maar ik zou de gewone oplossing nemen. Je moet dat met een watje erop deppen en dan aan de lucht laten drogen. Wel ff een plastic handschoen aandoen of heel snel nadien je handen wassen want het is van dat vieze geelrode spul

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas kennen ze het bij mijn Apotheek niet :( Ik heb nog wel gewone Betadine zalf.

Ik ga nu lekker me kliniek bh in een korte was gooien, douchen en er dan Betadine zalf erop doen. In de tussentijd dat mijn bh aan het drogen is, kan de boel ook even luchtten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben echt zo super blij met het resultaat! Voor mij zijn ze gewoon perfect, en ik voel me nu écht een vrouw! Kan wel janken haha

Voorheen was ik bang dat ik een borstlift nodig had, maar dr Plovier heeft er een stel prachtige boobs van gemaakt zonder ze té groot te maken.

Ik kan dr Plovier echt aanraden. Hij doet zijn werk super. Hij beantwoord al je vragen, luistert naar wat jij wilt, maar geeft ook een professionele mening. Ook mijn nazorg is goed.

Gister een verwarring over het soort hechtingen, maar dat ben ik nu wel weer vergeten.

Ik hoop dat er meer dames net zo herstel als mij mogen hebben en ook net zo tevreden zijn!

*happy moment haha*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn om te horen cloontje echt waar. Ik heb vandaag een minder moment,maar ik ga na jou verhaal lezen ff naar de spiegel om te kijken waarom ik t ook alweer heb gedaan. Een hele fijne en gelukkige dag meid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.