Ga naar inhoud

anne1989 : 3 april 2012 : Dr. Wilmink : Cosmedic : Eindhoven


Aanbevolen berichten

Haaj Allemaal!

Ik heb gister mijn operatie betaald en 3 april is de dag :)

Ik ben erg veel afgevallen waardoor mijn borsten slap zijn en geen vollume hebben.. Ik heb een lege B cup, ben 1,75 en weeg 68 kilo..Ik wil graag een Volle C cup, misschien kleine D maar absuluut niet groter.

Ik had eerst 275cc rond, maar dit heb ik afgelopen maandag laten terug zetten naar 255cc rond. Ze worden dual plane gezet.

Wat denken jullie hiervan? Zou 255 te klein zijn, ik twijfel nu heel erg en wil ze mss toch naar 275 zetten..

Ben gewoon bang dat het niet goed is in een keer en dat zou ik zonde vinden van mijn geld aangezien ik er al jaren voor heb moeten sparen. Ook zie ik best op tegen de operatie, ondnaks dat ik dit echt al jaren wil..

Groetjes, Anne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey anne,

Herken je verhaal, wou de eerste keer ook niet TE gaan.

Denk wel dat je in je acherhoofd moet houden dat een nep C er iets kleiner uit ziet dan the real thing...

Die ellendige cc's, t blijft een moeilijke, niet te voorspellen waar je op uit komt, hangt van zoveel factoren af en vergelijken met een ander is zoooo moeilijk!

Ik zou bij twijfel foto's tonen aan je arts hoe je het er wil laten uitzien, hij zou volgens lij toch een goede inschatting moeten kunnen maken hoeveel cc, welke prothese,... Jij hier voor zou nodig hebben.

Ik wens je veel sterkte bij je keuze,

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die cc's zijn idd zo verwarrend en verschillend bij iedereen! hangt allemaal af van hoeveel je van nature hebt,welke soort prothese je laat steken,hoog,breed,achter of voor de spier... :wacko:

ik had 75B en heb 295 cc laten steken,volgens pc zou dit tussen C - D liggen,maar van andere hoor ik dan dat ze met zelfde maten als mij op een E uitkomen,dus weet ook helemaal niet wat ik uiteindelijk moet verwachten! Zolang je maar blij bent met vorm en grootte,maak je niet druk over cc's! Suc6! Grtjs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallow

Ik denk dat je met die cc wel mooi uitkomen gaat. In ieder geval je c cup haal je wel.

misschien wel een D dus laat het maar aan de plastich chirurg over.

groetjes vlindertje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik heb "maar" 200 cc gekregen wel op de spier maar ik heb een grote E cup eraan over gehouden. Ik had wel een slappe lege C voor de operatie, ik heb ze laten liften en volgens de pc zou ik dan een maat kleiner uitkomen, dus eigenlijk kun je dan ook zeggen dat ik een B cup had voor de operatie. Bij mij zijn ze erg groot uitgevallen misschien komt dat ook omdat ze op de spier zitten?? en inderdaad, zien "nep"tieten er kleiner uit dan ze uiteindelijk zijn.

Gr, Risje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Hoi Allemaal! :)

Help!!! Ik hoop dat iemand mij gerust kan stellen over het volgende:

Afgelopen dinsdag heb ik mijn borstvergroting gehad. Ik droomde al jaren over een borstvergroting omdat ik door veel gewichtsverlies (20 kilo) lege theezakjes had gekregen..Ik ben 22 jaar oud, 1.75 groot en 69 kilo, ik had een lege B cup.

Eerst had ik met mijn PC afgesproken dat ik 275CC zou krijgen, maar dit heb ik een week voor de operatie terug gezet naar 255CC dual plane (ronde prothese) omdat ik bang was dat het toch te groot zou zijn..

Toen ik eenmaal op de operatietafel lag (klaar om onder narcose gebracht te worden) bleek dat de bestelling niet goed was doorgekomen en ze maar 1 x 255CC hadden besteld...Ik dacht echt: "Oh nooo, hoezo moet dit mij weer overkomen"....

Ik wil toch echt graag 2 nieuwe borsten ipv 1 haha...dus heb er toen op het laatste moment toch voor gekozen om de 275CC te plaatsen omdat anders de gehele operatie afgeblazen zou worden, en sja 20cc verschilt niet zo heel erg veel zei mijn PC..

Ik zag erg op tegen de operatie omdat ik bang was voor de pijn, uiteindelijk is het mij erg meegevallen en heb ik weinig pijn gehad.. Alleen als ik smorgens/snachts wakker word en op moet staan is het even vervelend..

Gister mocht de tape eraf en eerlijk gezegd ben ik in huilen uitgebarsten :( Ik vind ze echt een neppe/rare vorm en t lijkt wel of mijn tepel veel te laag zit in verhouding van mijn borst.. (net of ik toch punt/hang tieten heb daardoor) Ik vind het helemaal niet mooi..

Trekt dit nog weg of recht? Ik heb er nu namelijk best veel spijt van en ik denk nu ook steeds: "Had ik het maar niet laten doen.." :(

Ik heb nog geen contact opgenomen met mijn PC..Mijn moeder en vriendinnen zeggen tegen me dat ik het echt even moet afwachten omdat het nog allemaal opgezwollen is..

Weet iemand of dit inderdaad zo is? of dat de vorm nog veranderd?

Volgende week woensdag heb ik een afspraak voor de controle/hechtingen te verwijderen..

Liefs, Anne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen dinsdag, och arme. Ze gaan nog alle kanten op en ze moeten nog naar voren, buiten, verbreden etc. Maak je geen zorgen. Ik ben twee weken geleden geopereerd en vind ze ook nog niet mooi. Sterker nog, ze zijn nog niet mooi. Geef het de tijd. Het komt goed!

Hoe voel je je verder?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hai Anne

maak je niet druk meiske de vorm veranderd echt nog wel.

Ik had 2 dobbelstenen na die tijd ook echt geen gezicht.

de zwelling gaat straks verminderen en dan worden ze mooier.

Komt dus heus goed het moet eventjes de tijd hebben.

liefs vlindertje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haai Vlindertje en London,

Oooh wat een geruststelling! Pfoe, ik ben echt in tranen uitgebarsten van de week omdat ik dacht: "jeetje waar ben ik toch aan begonnen".. Maar dan ga ik het gewoon even afwachten allemaal :)

Het gaat verder best goed moet ik zeggen..Het was mijn eerste operatie ooit en zag er best tegen op..Ik had het echt veel erger verwacht qua pijn etc.

Maar het is prima te doen hoor :)

@London: Hoe gaat het met jou na twee weekjes?

Liefs, Anne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een heel herkenbaar scenario ...

Keihard , onbeweeglijk en ze hangen net in je nek en onder je oksel :o

Vond die dingen ook spuuglelijk en had ook erg véél spijt :102:

Voor mij is die verandering (dat ik er dan toch tevreden mee was) pas na 2 maanden gekomen .

Heeft tijd nodig hoor .

Rond 3 maanden zie je ong. de uiteindelijke vorm maar tot een jaar PO veranderen ze nog (een beetje) .

Nu nemen ze mij die dingen niet meer af ! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke gelukkig :) dat is even afwachten, maar moet volgende week op controle dus dan zal de PC dat zelf ook wel zeggen..

Al met al is de operatie me echt ontzettend meegevallen merk ik nu! super fijn..

Vanavond heb ik feest want mijn moeder is jarig, 50 alweer :) hihi

Ik wilde het nog niet "iedereen" vertellen omdat het niet echt opvalt en anders krijg ik mss zon ophef vanavond en heb daar nog weinig zin in..Er zijn zo'n 70 gasten uitgenodigd vanavond, dus ben benieuwd in hoeverre ik het verborgen kan houden haha..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 months later...

Hey Allemaal,

Gister precies een jaar geleden heb ik mijn borstvergroting gehad bij Cosmedic Eindhoven. Super blij natuurlijk, want dit was iets wat ik al JAREN wilde en had er erg hard voor gespaard..

Rond oktober/november zat het mij toch niet zo lekker.. Mijn linker borst had een mooie vorm (uitgezakt) en rechts was nog steeds wat gespannen en hard.. Dit is de laatste maanden steeds erger geworden en daarom besloot ik in januari een afspraak te maken. En ja hoor, mijn ergste nachtmerrie op dat moment: "Kapselvorming!". Dat waar ik net zo bang voor was! Ik heb een MRI moeten laten maken om te kijken of er geen lekkage was (dit was gelukkig niet het geval). Maar de kapselvorming zit er nog steeds en het lijkt wel erger te worden. Mijn rechter borst zit hoger en staat strak/bol en heeft daardoor dus een andere vorm.

Nu ben ik naar huis gestuurd met het verhaal dat er eventueel nog een kans bestaat dat dit nog weg kan trekken. Is dit zo? En zo ja? wat moet ik doen om dit te bevorderen?

Ook werd me gezegd dat als ik er last van kreeg of ik het door mijn kleren ging zien ik terug moest komen. Doordat ik even dichtgeslagen was, heb ik niet veel vragen kunnen stellen. Ik eventueel kon kiezen voor vervanging van 1 of allebei (bij allebei zou hij dan willen kiezen voor een materiaal waarbij kapselvorming minder vaak voor komt). Ik dacht echt pfff, waarom heb je dat dan in eerste instantie niet geadviseerd.

Wat zouden jullie doen of adviseren? Wordt zoiets vergoed door de zorgverzekering (VGZ Jong Pakket).

Ik heb namelijk echt geen geld om weer een operatie te betalen, dus dan moet ik daar geld voor gaan lenen :(

Daarnaast baal ik er ook van omdat ik eigenlijk geen tijd heb. Ik zit strak dicht gepland i.v.m. mijn studie waardoor ik dus mijn zomervakantie zou moeten afzeggen om onder het mes te gaan. En anders kan het pas in juli 2014. Beetje lastig dus allemaal.

Ik ga zo even bellen naar mijn PC om te vragen hoe nu verder. Ik zit er namelijk heel erg mee.

Groetjes,

x Anne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Olivia23

Jeetje wat een nachtmerrie.. welke implantaten (merk etc) heb je, en waar ben je geopereerd? In mijn contract met de contour kliniek staat dat ik zelf aansprakelijk ben voor een eventuele nieuwe operatie ivm kapselcontractie. Je kunt even kijken wat er in jou overeenkomst met de kliniek staat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Olivia,

Ja ik vind het ook echt erg! En weet ook niet goed wat ik moet doen. 1 vervangen of alle 2 (maar bij alle 2 is de kans natuurlijk weer aanwezig dat het bij de andere prothese gebeurd terwijl die nu erg mooi is)

Ik ben geopereerd in Maxima Medisch Centrum Eindhoven - Cosmedic - Dhr. Wilmink, het merk implantaten weet ik zo niet uit mijn hoofd (zou ik straks even moeten kijken). Dankjewel voor de tip van dat contract, maar ben ook bang dat dat dan in mijn contract staat. Ik heb net gebeld en de receptionist zei al dat dat moet worden aangevraagd.

Heb maar een afspraak gemaakt bij Dhr.Wilmink om de opties te bespreken.

Weet ook niet als ik het helemaal moet betalen of ik weer naar de zelfde PC moet gaan, of naar een andere kliniek (veel vraagtekens nog dus).

Maar we proberen positief te blijven :)

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar de kapselvorming zit er nog steeds en het lijkt wel erger te worden. Mijn rechter borst zit hoger en staat strak/bol en heeft daardoor dus een andere vorm.

Nu ben ik naar huis gestuurd met het verhaal dat er eventueel nog een kans bestaat dat dit nog weg kan trekken. Is dit zo? En zo ja? wat moet ik doen om dit te bevorderen?

Ook werd me gezegd dat als ik er last van kreeg of ik het door mijn kleren ging zien ik terug moest komen. Doordat ik even dichtgeslagen was, heb ik niet veel vragen kunnen stellen.

Als er eenmaal kapsel zit dat voor vervorming van je borst zorgt, dan gaat dit niet weg, dit wordt ook niet minder, en je kan er ook niets aan doen om dit wél weg te laten 'trekken'.

Er zit nu een soort van ballon om je implantaat heen, en die ballon bestaat dus uit bindweefsel. Je lichaam wil het 'onbekende' eruit werken, en het gaat samentrekken ( dat samenstrekken noemen ze kapselcontractie).

Ik snap ook niet, hoe ze je zoiets kunnen vertellen, dat ze je de hoop geven dat het nog wel weg kan trekken. Ik vind het schofterig, want ze weten héél goed, dat dit echt geen optie is!

Ik eventueel kon kiezen voor vervanging van 1 of allebei (bij allebei zou hij dan willen kiezen voor een materiaal waarbij kapselvorming minder vaak voor komt). Ik dacht echt pfff, waarom heb je dat dan in eerste instantie niet geadviseerd.

Je prothese zou niet eens vervangen hoeven worden. Ze kunnen ook een sneetje maken in je borstplooi, en het kapsel wat er zit verwijderen.

Soms maken ze zelfs alleen een simpel sneetje in het kapsel, zodat de spanning eraf is, en je borst zich weer kan gaan vormen.

Hoe dan ook, het is niet noodzakelijk om alles te vervangen enz enz.

Máár ik kan begrijpen dat ze denken dat het weer terug kan komen, en dat ze daarom kiezen voor een ander type prothesen. Ik denk dat ze Polyurethaan implantaten willen gebruiken.

Deze hebben een apart laagje wat voor vermindering van overmatig kapsel zou zorgen.

Ik persoonlijk denk, dat je lichaam niet perse je implantaat afstoot, en dat daarom een ander type implantaat nodig is.

Maar dat denk ik alleen maar omdat je andere borst wel mooi is, en die heeft je lichaam wél geaccepteerd.

Misschien heb je in het begin met je rechterarm wel meer gedaan dan met links, onbewust daar dingen mee getild enz enz. Dat hoeft absoluut geen reden te zijn, maar kan heel misschien meegespeeld hebben. Soms verloopt een herstel heel soepel kwa pijn en ongemak en dan ben je nou eenmaal geneigd om niet 6 weken lang rust te houden maar om al weer sneller "je ding te doen".

Wat zouden jullie doen of adviseren? Wordt zoiets vergoed door de zorgverzekering (VGZ Jong Pakket).

Ik heb namelijk echt geen geld om weer een operatie te betalen, dus dan moet ik daar geld voor gaan lenen :(

Ja, in principe wordt je operatie vergoed. Wél dient het ziekenhuis je hiermee te helpen. Zij kunnen namelijk een verzoek indienen, en zij kunnen een bepaalde graad aangeven ( mate van kapselcontractie) Graad 4 ( en misschien ook wel graad 3) wordt vergoed door de verzekering. :35:

Zorg dat je dit eerst goed na hebt gevraagd, en dat je zekerheid hebt tot vergoeding!! Het is zeker mogelijk namelijk!

Daarnaast baal ik er ook van omdat ik eigenlijk geen tijd heb. Ik zit strak dicht gepland i.v.m. mijn studie waardoor ik dus mijn zomervakantie zou moeten afzeggen om onder het mes te gaan. En anders kan het pas in juli 2014. Beetje lastig dus allemaal.

Ik ga zo even bellen naar mijn PC om te vragen hoe nu verder. Ik zit er namelijk heel erg mee.

Groetjes,

x Anne

Geef aan dat je dagelijks pijn hebt, en dat het je belemmerd met je dagelijkse dingen.

Zeg dat de vorm en het verschil in borsten je nu zo erg stoort, dat je er psychisch ook last van hebt. Dit is geen smoes, het is de waarheid.. en je hoeft de pc echt niet te overtuigen van de ernst. Als zij je borst zien, dan weten ze wat voor een gevolgen dat heeft.

Maar vraag informatief of dat zij dus een verzoek tot vergoeding in willen dienen bij je verzekeraar :35:

Heel veel succes en sterkte!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er eenmaal kapsel zit dat voor vervorming van je borst zorgt, dan gaat dit niet weg, dit wordt ook niet minder, en je kan er ook niets aan doen om dit wél weg te laten 'trekken'.

Er zit nu een soort van ballon om je implantaat heen, en die ballon bestaat dus uit bindweefsel. Je lichaam wil het 'onbekende' eruit werken, en het gaat samentrekken ( dat samenstrekken noemen ze kapselcontractie).

Ik snap ook niet, hoe ze je zoiets kunnen vertellen, dat ze je de hoop geven dat het nog wel weg kan trekken. Ik vind het schofterig, want ze weten héél goed, dat dit echt geen optie is!

Je prothese zou niet eens vervangen hoeven worden. Ze kunnen ook een sneetje maken in je borstplooi, en het kapsel wat er zit verwijderen.

Soms maken ze zelfs alleen een simpel sneetje in het kapsel, zodat de spanning eraf is, en je borst zich weer kan gaan vormen.

Hoe dan ook, het is niet noodzakelijk om alles te vervangen enz enz.

Máár ik kan begrijpen dat ze denken dat het weer terug kan komen, en dat ze daarom kiezen voor een ander type prothesen. Ik denk dat ze Polyurethaan implantaten willen gebruiken.

Deze hebben een apart laagje wat voor vermindering van overmatig kapsel zou zorgen.

Ik persoonlijk denk, dat je lichaam niet perse je implantaat afstoot, en dat daarom een ander type implantaat nodig is.

Maar dat denk ik alleen maar omdat je andere borst wel mooi is, en die heeft je lichaam wél geaccepteerd.

Misschien heb je in het begin met je rechterarm wel meer gedaan dan met links, onbewust daar dingen mee getild enz enz. Dat hoeft absoluut geen reden te zijn, maar kan heel misschien meegespeeld hebben. Soms verloopt een herstel heel soepel kwa pijn en ongemak en dan ben je nou eenmaal geneigd om niet 6 weken lang rust te houden maar om al weer sneller "je ding te doen".

Ja, in principe wordt je operatie vergoed. Wél dient het ziekenhuis je hiermee te helpen. Zij kunnen namelijk een verzoek indienen, en zij kunnen een bepaalde graad aangeven ( mate van kapselcontractie) Graad 4 ( en misschien ook wel graad 3) wordt vergoed door de verzekering. :35:

Zorg dat je dit eerst goed na hebt gevraagd, en dat je zekerheid hebt tot vergoeding!! Het is zeker mogelijk namelijk!

Geef aan dat je dagelijks pijn hebt, en dat het je belemmerd met je dagelijkse dingen.

Zeg dat de vorm en het verschil in borsten je nu zo erg stoort, dat je er psychisch ook last van hebt. Dit is geen smoes, het is de waarheid.. en je hoeft de pc echt niet te overtuigen van de ernst. Als zij je borst zien, dan weten ze wat voor een gevolgen dat heeft.

Maar vraag informatief of dat zij dus een verzoek tot vergoeding in willen dienen bij je verzekeraar :35:

Heel veel succes en sterkte!!

Hey allereerst Dankjewel voor je reactie, ik heb er erg veel aan!

Het zou goed kunnen zijn dat ik onvoldoende rust heb gehouden, ik ben na 2 weken namelijk al naar een verjaardag geweest waar ik veel heb moeten staan etc. en toen had ik er al best wat last van. Ik weet natuurlijk dat ik rust moest houden, maar ik denk dat ze mij hier onvoldoende over hebben geinformeerd (waarom) het zo belangrijk was etc. Daar heb ik nu dus heel veel spijt van, maargoed dat kan ik toch niet terugdraaien..

Ik ga zeker aangeven dat ik er veel last van heb (psychisch) inderdaad ook, want dan lieg ik hier niet om, ik heb er psychisch last van gehad "voor" mijn operatie, maar nu ben ik weer hartstikke onzeker en heb ik een rot gevoel door wat er nu weer aan de hand is, dus het wordt er inderdaad niet beter op. Ik lijk het ook constant te voelen, maar dit kan ook zijn omdat ik er in mijn hoofd zo mee bezig ben..

Ik ga even de punten die je hebt genoemd opschrijven en ik neem die mee naar de afspraak met mijn PC. Ik wil graag alle opties even bespreken, ik ben wel blij om te horen dat ze niet perse vervangen moeten worden. Mijn lichaam accepteert het inderdaad wel want aan de linkerborst is niets te zien en niets mis :)

Ook qua vergoeding en verzekering ga ik even navragen, ik had al gezien in mijn VGZ pakket dat ze het in sommige gevallen inderdaad vergoeden. Het is dan alleen zo dat de PC dit moet motiveren/onderbouwen, dus een kleine moeite neem ik aan. Ik ga hier gewoon voor!! En als ik het wel helemaal moet betalen, dan ga ik ook op zoen naar een andere kliniek (misschien ook principe kwestie)

Nogmaals bedankt!!

Liefs, Anne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.