Ga naar inhoud

Slechte doorbloeding tepel na transplantatie


Moonte4711

Aanbevolen berichten

Heb 6 dagen geleden een borstlift met inplantaat ondergaan. Hierbij hebben ze mijn tepel getransplanteerd. Vanndaag op controlle geweest en nu blijkt dat de doorbloeding van de tepel (hof) niet goed is. Ze zien er erg donker uit.

Heeft iemand hier ervaring mee, want maak me grote zorgen.

Bang haasje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, kan me voorstellen dat je je enorm zorgen maakt!! Ik heb ook een lift gehad waarbij de prothese via de tepel (die er helemaal vanaf geweest is) geplaatst is. Nu, 12 weken PO, is het gevoel nog verre van normaal. Aanraking is vervelend en soms pijnlijk. De tepel begint wel weer wat te reageren op kou etc. Ook is de vorm/kleur iets anders dan voor die tijd. Maar het is niet een stuk donkerder geworden zoals jij aangeeft. Wat is er dan aangegeven wat je/ze er aan kunnen doen? Ze kunnen het wel constateren bij de controle, maar ze zullen op z'n minst toch wel zeggen hoe je hier verder mee om moet gaan? Kun je de doorbloeding misschien zelf stimuleren?

Moet je nog een keer extra terug voor een controle. Wat kan de oorzaak zijn? Ik kan je helaas niet verder helpen, maar vind dat de kliniek dat op z'n minst wel zou moeten doen en je geruststellen. Anders zsm weer bellen hoor, ze moeten je hier echt mee helpen!!

Groet,

Pam A

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Hier ook een lift gehad, en ook de tepel verplaatst (wel iets van 10 cm omhoog gekomen), maar ik kan je niet verder helpen met je vraag, heb t niet voorgehad. Ben het met Pam A eens dat ze je beter moeten voorlichten, hoe nu verder.. Wanneer ga je terug op controle? En wat als je doorbloeding niet beter terugkomt? Het is een complicatie die heel weinig voorkomt, maar wel kan gebeuren. Heb je het aan 1 of beide tepels? Laat je in ieder geval goed opvolgen hoor! Waar en door wie ben je geholpen? evt. ook elders een second opinion laten doen?

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie berichtjes

Ik moet nu 2x per dag de tepel(hof) insmeren met een speciale jodium en afdekken.

Dit zou een korstje aanmaken en dan zou onder dat korstje een nieuwe, goede doorbloeding komen.

Volgens hun komt dit wel vaker voor en moet ik me geen zorgen maken maar dat lukt dus niet.

Ik heb het aan alletwee de kanten, alleen aan een kant is het voor de helft en de andere helemaal.

Moet over 8 dagen weer terug dus hoop dat het dan een stuk beter is.

Bang haasje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren toch ff met ziekenhuis gebeld, voor alle zekerheid. Heb nu een antwoord op alle vragen gekregen.

De verkleuring blijkt een bloedblaar te zijn die ik dus 2x per dag moet insmeren met jodium, dit om hem in te drogen.

Als ik woensdag terug moet voor de hechtingen te laten verwijderen kijken ze of de bloedblaren genoeg zijn ingedroogd en worden ze eraf gehaald. Dus ff afwachten wat ze woensdag doen, ben in ieder geval niet meer zo ongerust dat ik was.

Bang haasje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Hallo aikie

Sorry voor de late reactie maar zit er eigenlijk een beetje doorheen.

De operatie is nu 8 weken geleden en het is nog steeds shit. De hele tepelhof is afgestoten en ben als zo'n 5 weken aan het smeren met zalf, want had gewoon 2 open wonden ( vrij diep nadat ze de bloedkorsten verwijderd hadden ). Een kant was vorige week bijna dicht, op een grote van ongeveer 1 cent, maar sinds 3 dagen gaat het slechter. De andere kant gaat super langzaam en is nog zo groot als een 2 euro munt open. Moet morgen weer op controle (iedere week) en ga nu vragen oor honinggazen die super moeten zijn. Tevens wil ik dat de arts komt kijken want heb al 4 weken geen arts gezien alleen verpleegkundigen. Moet nu eindelijk weten hoe en wat want we gaan op vakantie over 4 weken, dus weet niet wat ik nu moet.

Hopelijk gaat het bij jou beter want als ik geweten had wat er fout kon gaan had ik echt nooit en tenimmer die operatie laten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Ohhh wat vreselijk voor je meis... Kan me voorstellen dat je echt spijt hebt met deze complicaties. Groot gelijk dat je erop staat dat je een arts ziet, want met deze miserie en dan 4 weken geen arts zien vind ik onbegrijpelijk! Ik zie mijn arts bij iedere controle (hij doet uitsluitend zelf de controles!) dan kan je gelijk van alles vragen, maar jij moet t steeds maar doen met een verpleegkundige. Eerst moeten die gaten dicht, en inderdaad kan een arts daarop t beste zeggen hoe je dat t best doet. Is er ook nog niets besproken over hoe nu verder met je tepels, die er niet meer zijn nu? Het zal straks denk ik zo gaan net als bij een correctie van een geamputeerde borst dat ze de huid samennaaien voor een nieuwe tepel te maken, en dan met tatoeage een nieuw tepelhof maken. Maar dat is voorlopig nog ver van je bed he... ik hoop zo dat je wonden zich sluiten en dat je toch vrijwel zonder zorgen dan van je vakantie kan genieten, sterkte ermee....

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je, ik hoop dat ik morgen weer wat positiever ben want zit nu in een behoorlijke dip.

De ene verpleegkundige zegt weer dat het 2 weken duurt, kom je de week erna krijg ik weer een andere en die zegt dat het nog wel een paar weken duurt dat de wonden dicht zijn, dus je weet het gewoon niet en zakt iedere keer verder in je dip.

Maar nu maar afwachten op morgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een vreselijke ervaring :( Heb er even geen woorden voor.... Ik hoop dat op termijn alles helemaal goed gaat komen. Dit is niet wat je verwacht als je een operatie ondergaat.

Ontzettend veel sterkte..... en blijf hoop houden hoe moeilijk dat ook is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Laat je morgen horen wat je arts heeft gezegd? Wie is je pc eigenlijk, en waar ben je geweest, ziekenhuis neem ik aan (omdat je steeds verpleegkundigen krijgt)?

Nou meis, toch proberen hoop te houden, het komt goed..ooit!

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag weer op controle geweest en meteen de arts erbij laten roepen.

Volgens hun zouden de wonden met de zalf na 3 weken smeren dicht moeten zijn maar ik reageer er niet zo goed op. Ik had zelf al een tip gekregen van een vriendin, die in een rolstoel zit, dat zij altijd honing gaasjes deed gebruiken als ze was doorgelegen en zich daar prima mee kon helpen. Dus vandaag ernaar gevraagd en ook gekregen. Vroeger werkten ze altijd hier mee maar omdat de zalf goed was en stukken goedkoper gebruikten ze de gazen niet meer. Moet nu 1a2x per dag honing gaasje op de wonden leggen en als ik ze eraf haal moet dat onder de douche ivm vast plakken. De wonden zagen er wel goed uit, doorbloeding is goed en gelukkig geen ontstekingen. Dus nu maar weer afwachten tot donderdag, dan moet ik weer terug.

Groetjesssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag weer geweest, krijg nu wel elke keer de arts erbij, gaat gelukkig beter als de vorige week dankzij de honinggazen.

Arts kon nog niet zeggen wanneer de wonden dicht zouden zijn maar ze zagen er nog steeds goed uit, dus geen ontstekingen.

Ze zei dat het helaas erg lang duurt als e zich nieuw vel moet vormen, tevens zei ze dat er een tattooage gemaakt werd als alles geheeld was, zodat het leek dat er een tepel was en voor de kleur en vorm van de tepelhof. Mag wel gelukkig over 4 weken gewoon op vakantie, alleen niet in het water zolang de wonden niet dicht zijn maar daar is makkelijk mee te leven.

Nu weer wachten tot volgende week woensdag dan kon de arts meer zeggen over hoelang het zou duren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Nou gelukkig dat het de goede kant begint op te gaan zeg! Jeetje dat duurt dus wel heel lang voor er nieuwe huid vormt, met littekens gaat t sneller dan. Gelukkig dat je gewoon op vakantie kunt, niet in t water is misschien aanpassen, maar je kunt tenminste wel lekker gaan.

Over de nieuwe tepel heb ik hier ff een link voor je van mijn pc, misschien dat dat je een beter beeld geeft.

http://www.klinplast...ie_NL-9825.html

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je, heb net ff gekeken en had toevallig vorige week op de televisie een op van een tepelrecontructie gezien.

ben nu echt benieuwd hoelang het idd gaat duren, de gewone snijwonden waren heel snel dicht en heb er ook totaal geen last van gehad.

arts zei vandaag dat ze had gezegd dat deze complicatie kon voorkomen ( nog geen 4% van patienten ) maar weet zeker dat ze het NIET gezegd heeft, maar ik kan wel met haar een welles nietes spelletje gaan spelen maar heb er toch niets aan.

ze verontschuldigde zich wel dat ik nu die pech had, maar dat hoeft nu ook weer niet want zij kan er ook niets aan doen dat het transplantaat is afgestoten alleen dat ze het niet gezegd heeft is minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jee Moonte,

Kom terug van vakantie en lees al je berichten....wat een vreselijke pech en wat moet je je rot en onzeker gevoeld hebben zeg!! Ik hoop voor je dat het op een goede manier zal herstellen en ben wel heel benieuwd hoe het er uit ziet en er straks uit zal zien! Heel veel sterkte he!!

Liefs,

Pam A

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ben vandaag 11 weken na op en nog steeds iedere week naar het ziekenhuis omdat de wonden nog steeds niet dicht zijn. Je zag vorderingen met de honinggazen alleen was er 1 groot nadeel, ze plakten aan de wonden vast, wat je dan weer moest weken onder de douche, en namen toch iedere keer nieuw vel mee.

Heb nu via een vriendin( zit in een rolstoel en heeft heeft jammer genoeg ervaring met open doorlig wonden ) zilver gazen gekregen die ik erop doe, je zag na 1 dag dat de wonden er rustiger uitzagen maar ik wacht maar weer af of het ook zo blijft wnt durf niet meer te zeggen dat het betet gaat want meestal is het de dag erna weer bagger.

Donderdag weer op controle en krijg dan te horen of ik nu echt op vakantie kan gaan ( is al over 2 weken ) met natuurlijk wel een brief en verzorggingsgazen, als de wonden nog open zijn en natuurlijk als daar wat zou gebeuren dat ik meteen de medisvhe brif kan overhandigen en niet met armen en benen moet uitleggen wat ik heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag is het alweer 11 weken geleden en nog steeds zijn de wonden niet dicht. Heb vorige week te horen gekregen dat ik een corrogerende operatie moet ondergaan als de wonden dicht zijn. Ben nu sinds 2 dagen begonnen met zilvergazen, na tip van een vriendin in een rolstoel, dit omdat de honinggazen steeds bleven plakken en omdat ik het 1x per dag moest verschonen er iedere keer nieuw vel aan bleef hangen. Durf bijna niet te zeggen als het goed gaat omdat ik al een paar keer weer een terugslag kreeg maar na 1 dag zag ik dat het toch weer rustiger uitzag maar ben benieuwd hoe het straks uitziet. Nu maar weer wachten tot donderdag dan moet ik weer op controle ( nog steeds 1x per week ).

Tot de volgende keer met hopelijk een super goed bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Ahhh meissie toch, wat een shitberichten steeds van je zeg. Hoe komt het toch dat je wonden zo lang open blijven vraag je je af he. Hopelijk volgende week beter nieuws als je weer op controle bent geweest. Die corrigerende operatie komt wel hoor, eerst lekker flink genezen... (ik heb makkelijk praten, dat realiseer ik me ook wel..) Hopelijk dat t dicht is als je op vakantie gaat, zodat je daar wel van kunt gaan genieten!

Knuf van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Moet volgende week weer geopereerd worden, ze snijden de open wonden weg en hechten dan alles aan elkaar.

Huidtransplantatie was geen optie ivm afstoten.

Nou dan laat je ff je borsten liften, na 4 maanden nog de wonden van afgestorven tepels niet dicht en alweer op de snijtafel.

Ben daarna, als alles dicht is, nog niet klaar want krijg nog de tattoo aan allebei de kanten.

Als ik dit allemaal geweten had dan zou ik nooit maar dan ook nooit deze ingreep laten doen !!!!

Nu dus weer stressig naar de operatie toe brrrrrr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow....heftig zeg!! Ben je wel met vakantie geweest en was dat dan wel een beetje te doen?! Ik snap dat je dit van te voren nooit zou hebben kunnen denken! heel veel succes volgende week. Hopelijk nu wel een 'definitieve' oplossing!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Wat een ellende meis... Ik snap je volledig dat je het nooit had laten doen had je dit vantevoren geweten! Ik vind t zo raar dat ze je gewoon 3 maanden met die open wonden hebben laten lopen... ben ook wel heel benieuwd in welk ziekenhuis je dit hebt laten doen?

Laten we me z'n allen duimen dat je met deze opeatie toch in in ieder geval gelijk goed heelt!

Lekker veel vitamine nemen zo voor je operatie, en nadien goed eiwitten tot je nemen (zorgen voor aanmaak nieuwe cellen), en als je al rookt, zeker stoppen.

Ik heb echt met je te doen...

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.