Ga naar inhoud

sauna


schuimblokje

Aanbevolen berichten

hallo,

vriendinnen van mij gaan vanavond naar de sauna, ze hebben gevraagd of ik zin heb om mee te gaan. we gaan regelmatig met z'n allen naar de sauna.. nu weet ik alleen niet of dit al mag? ik ben vandaag 3 weken PO. ik heb op internet geprobeerd te zoeken naar het antwoord op mijn vraag en overal staat iets anders.

nu zou ik graag willen weten waarom het soms wordt afgeraden.. wat zou er kunnen gebeuren als de wondjes allemaal al dicht zijn en je niet gaat zwemmen maar gewoon alleen in de sauna gaat zitten?... ik wil altijd weten waarom iets niet mag... :66:

als het vervelende gevolgen kan hebben door nu naar de sauna te gaan dan zal ik het natuurlijk laten, maar wat kan er gebeuren als alle wondjes dicht zijn.. ik kan zelf geen reden bedenken om niet te gaan en op de ene site staat dat het wel mag en op de andere staat dat beter is van niet.. maar waarom niet wordt er dan niet bij vermeld...

met hoeveel weken gingen jullie naar de sauna?

Liefs xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit ook aan mijn PC gevraagd, en hij wou dit echt niet voor de 6 weken PO.

Ik mocht van hem ALLES, alleen een saunabezoek raadde hij af, omdat er heel veel bacterien zitten in je zweet enzo, en dan gaat het over de wondjes heen lopen enzO.. En mss voor de zwelling ook niet zo goed.

Ik ga vanavond met mijn vriend voor de eertse keer terug naar de sauna, en ben 7 weken en 2 dagen PO nu x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was ook nog op zoek naar het antwoord, heb van mijn vriend voor Valentijn een Sauna bezoek cadeau gekregen en daar heb ik zoveel zin om heen te gaan. Daarbij ging ik na het sporten ook altijd de sauna in.

6 weken niet dus net als sporten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben op advies van mijn PC pas op 4 maand PO terug met sauna gestart. Niet alleen de wondjes lopen kans op infectie wanneer die niet helemaal dicht zijn, maar het grote punt volgens hem was dat hitte infectiebevorderlijk is en het risico op inwendige ontstekingen dus zeker niet vermindert.

Mijn PC is sowiso geen fan van sauna's, maar ik vond het eventuele risico toch wel groot genoeg om zijn advies op te volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.