Ga naar inhoud

Wel of niet vertellen op je werk...


Jantje

Aanbevolen berichten

Hoi, In maart ga ik voor een borstverkleining naar de Bergmankliniek in Heerenveen. Daar heb ik 3,5 weken vakantie voor genomen, omdat ik niet van plan ben om te vertellen op mijn werk dat ik een borstverkleining krijg. Hoe doen jullie dat, neem je vakantie of meld je je ziek :):88:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is iets wat ik persoonlijk niet kan begrijpen. Je gaat een hele grote stap nemen met je lichaam, maar je bent niet bereid om je baas hiervan op de hoogte te stellen. Wat is voor jou de reden dat je dit niet wilt melden?

Als er nu iets (of achteraf) voor problemen zorgt, of je kunt pas later aan het werk (ook al heb je veel tijd ingeroosterd) zou je problemen kunnen krijgen met de ARBO e.d.

Ik zou het wel vertellen, in ieder geval aan je baas. Niet iedereen hoeft het te weten, maar je zal zien dat dit alleen maar kan zorgen voor begrip. Als je niks verteld en je hebt later problemen, waardoor je je bijv. moet ziek melden en je krijgt te maken met de ARBO, wordt het allemaal alleen maar lastiger.

Maar, om terug te komen op je vraag, uit respect voor je werkgever zou ik kiezen voor de optie 'vakantie opnemen'. Je ziek melden vind ik persoonlijk wel heel erg makkelijk, voor iets wat je 'jezelf aandoet'. Ik weet niet wat voor werk je doet, maar mijn werkgever heeft namelijk gewoon een gigantisch groot probleem als ik ineens 'ziek 'ben. Je plant het zelf in, dus vakantie opnemen is dan het beste. Mocht je daarna nog meer tijd nodig hebben (en je baas is op de hoogte), kun je je altijd nog ziek melden.

In ieder geval succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, In maart ga ik voor een borstverkleining naar de Bergmankliniek in Heerenveen. Daar heb ik 3,5 weken vakantie voor genomen, omdat ik niet van plan ben om te vertellen op mijn werk dat ik een borstverkleining krijg. Hoe doen jullie dat, neem je vakantie of meld je je ziek :):88:

Ik zit nog in de twijfelfase voor een bv, maar ik ga het zeker niet zeggen op mijn werk, ik zal eerder zeggen dat ik klieren of cysten moet laten verwijderen ofzo, en ik ga op ziekteverzekering! Ik werk al 3 jaar ben bijna nooit ziek en betaal er ook elk jaar voor en er zijn mensen die voor alles op ziektefonds leven awel ik vind het ons goed recht om dat ook te doen, ik neem daar geen verlof voor op, ze mogen ook eens betalen voor mij :) als ze mijn ingreep ook al niet willen terugbetalen omdat het voor hen niet noodzakkelijk is, maar dat is mijn mening :)

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor het jaar 2012 extra verlofuren gekocht en ik heb nu vier weken verlof opgenomen voor de operatie en herstel. Persoonlijk vind ik dat het mijn werkgever niets aangaat, maar ik vind het te ver gaan om me hiervoor ziek te melden. Op het moment dat er eventueel complicaties optreden, ik langer dan vier weken uit de running ben en er een arbo-arts bij betrokken raakt, vind ik het nog vroeg genoeg om te overwegen of ik het vertel of niet. Je moet doen wat je goed dunkt... Suc6!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai,

Ik had bij mijn eerste vergroting 2 weken vrijgenomen. Leek mij voldoende. Ik ben daarna wel weer aan het werk gegaan (had kantoorwerk) en heb alleen mijn directe collega's ingelicht. Ik wilde dat niet aan de grote klok hangen,omdat ik weet hoe snel je in dat bedrijf ' over de tong gaat...'

Ik heb toen nog 4 weken gewoon gewerkt,daarna belandde ik door complicaties in de ziektewet,waar ik nu nog in zit. Ik ben ook inmiddels officieel weg bij dat bedrijf,maar heb het ook nooit verteld. Het gaat ze gewoon niks aan.

Heb toen bij mijn arboarts verteld waar het mis gegaan is en dat was verder helemaal geen probleem. Dat soort info komt ook niet bij het bedrijf,want de arts heeft een beroepsgeheim. De arts mag alleen maar vertellen of je kunt werken of niet. En als je mag werken, in welke mate en hoeveelheid. Niks van je medische info mogen ze doorgeven. Ik weet dat nog heel goed, omdat dat voor mij heel belangrijk was en ik er met mijn neus boven op zat.

Je moet gewoon doen, wat je denkt dat goed is. Volgens mij mag je je ziek melden als je een cosmetische ingreep ondergaat omdat je als gevolg daarvan moet herstellen. Je hoeft op je werk niet te vertellen dat je een cosmetische ingreep onder gaat. Ik begrijp het ook als je zegt, ik wil me daar niet voor ziekmelden.

Sterkte met het nemen van een beslissing!

Groetjes,

A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

Ik wilde het ook niet vertellen bij mijn werk, heb eerst twee weken vrij genomen, maar omdat ik in een winkel werk kon ik nog niet terug , ik heb mij ziek gemeld, wat A hierboven zegt is juist, ze mogen niet zonder jou toestemming aan je werkgever vertellen wat je hebtl. Ik heb tegen de arts gezegt dat ik dat ook echt niet wil en zij begrijpt dat ook en ze verteld alleen aan mijn werkgever dat ik niet instaat ben om mijn werk te hervatten. Het is ook een operatie en daar moet je van herstellen,

Je moet zoiets ook niet overhaasten want dan kan het helemaal fout gaan.

suc6 met je beslising

xx kleintje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties. Bonita, ik zit in de zorg, begeleiding van jongeren en de reden dat ik vakantie opneem is dat ze mij ook vaak gematst hebben. Paar keer achter elkaar geopereerd en toevallig steeds in de zomervakantie periode, zonder commentaar. Verder heb altijd wat, last van rug mijn werk is er op aangepast, iedereen is er van op de hoogte. En misschien is het ook een soort schaamte, niet omdat ik mijn borsten laat verkleinen maar meer omdat ik niet weer iets zou mankeren, weer iets anders ook al kan ik er zelf niets aan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit nog in de twijfelfase voor een bv, maar ik ga het zeker niet zeggen op mijn werk, ik zal eerder zeggen dat ik klieren of cysten moet laten verwijderen ofzo, en ik ga op ziekteverzekering! Ik werk al 3 jaar ben bijna nooit ziek en betaal er ook elk jaar voor en er zijn mensen die voor alles op ziektefonds leven awel ik vind het ons goed recht om dat ook te doen, ik neem daar geen verlof voor op, ze mogen ook eens betalen voor mij smile.gif als ze mijn ingreep ook al niet willen terugbetalen omdat het voor hen niet noodzakkelijk is, maar dat is mijn mening smile.gif

gr

Dat je op ziekeverzekering gaat kan ik heel goed begrijpen.

Ik heb 2 weken verlof genomen, maar indien langer nodig zal ik ook op ziekteverzekering moeten gaan.

Ik werk meer dan 5 jaar in dat bedrijf en nog geen enkele keer ziek geweest, dus kunnen ze al niet over me klagen.

Denk dat ik de enige ben, al de rest is al meerdere malen ziek geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook niets gezegd op mijn werk. Ben gelijk de ziektewet ingegaan. Werk er al 20 jaar en heb één dagje in de ziektewet gezeten. Kom aan.. er zijn collega's die 3x per jaar de griep hebben ..denken of zeggen ze. Ik ben 2,5 week uit de running geweest. Ik werk op kantoor en ben toen weer begonnen. Klaar. Maar ieder moet dat zelf beslissen. Ikzelf wilde ook niet dat iedereen het wist. Ik heb geen controle oid gehad...gewoon omdat mijn naam volgens mij niet interessant is..als je zo weinig ziek bent staan ze niet meteen op de stoep. Gaat ze gewoon geen donder aan..it's my life!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

ben ook gelijk op ziekteverlof gegaan maar had ook niet veel keuze .

werk in de verzorging bij mensen thuis en mag 6 weken niet heffen en tillen , stofzuigen strijken enz.en heb in totaal maar een goede 4 weken vakantie

ik heb het wel gezegt op het werk mijn collega ook dus .xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Jantje,

Dat is uiteindelijk jou keuze.... ik heb het wel verteld (borstvergoting).

Ik heb 1 week aan vrije dagen ingeleverd en 1 week van de baas gekregen (ik ging ervan uit dat de baas mij niets zou geven, was dus een leuke meevaller).

Mijzelf ziekmelden zonder verder iets te zeggen vond ik persoonlijk niet kunnen, ook al was ik de afgelopen 3 jaar niet 1 dag ziek geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Jantje,

Dat is uiteindelijk jou keuze.... ik heb het wel verteld (borstvergoting).

Ik heb 1 week aan vrije dagen ingeleverd en 1 week van de baas gekregen (ik ging ervan uit dat de baas mij niets zou geven, was dus een leuke meevaller).

Mijzelf ziekmelden zonder verder iets te zeggen vond ik persoonlijk niet kunnen, ook al was ik de afgelopen 3 jaar niet 1 dag ziek geweest.

Dus na 2 weken ben je al terug gaan werken?

Wat voor werk doe je? zwaar werk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je op ziekeverzekering gaat kan ik heel goed begrijpen.

Ik heb 2 weken verlof genomen, maar indien langer nodig zal ik ook op ziekteverzekering moeten gaan.

Ik werk meer dan 5 jaar in dat bedrijf en nog geen enkele keer ziek geweest, dus kunnen ze al niet over me klagen.

Denk dat ik de enige ben, al de rest is al meerdere malen ziek geweest.

Ik zou echt geen verlof nemen daavoor dan heb ik bijna niets meer over, maar ga wel niet zeggen waarvoor ik geopereerd moet worden ik zal iets anders zegn verwijderen van cysten of iets gyneacologisch ofzo. begrijp heel goed dat niemand dit graag verteld op zijn werk, de vrouwen zouden roddelen uit jaloersheid en de mannen zouden er niet over kunnen stoppen en u bekijken en zoal; Eigenlijk wel jammer hé dat je het niet rechtuit kan vertellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

ben ook gelijk op ziekteverlof gegaan maar had ook niet veel keuze .

werk in de verzorging bij mensen thuis en mag 6 weken niet heffen en tillen , stofzuigen strijken enz.en heb in totaal maar een goede 4 weken vakantie

ik heb het wel gezegt op het werk mijn collega ook dus .xxx

Ik werk in de verpleging ben je dna 6 wekent huis geweest ook? de pc had mij verteld 10 tot 14 dagen,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus na 2 weken ben je al terug gaan werken?

Wat voor werk doe je? zwaar werk?

Ik werk op een laboratorium waar je veel handwerk moet verrichten (niet zwaar wat betreft gewichtheffen, maar wel veel gezwaai met je armen en een hoop gepipetteer).

Ik heb de eerste week terug op het werk vooral computerwerk gedaan (ging heel goed).

Verder hielpen collega's mij om bepaalde dingen te pakken die boven mijn hoofd lagen etc.

Dat is dan weer het voordeel als je het wel vertelt ;)

De 5e week na de operatie draaide ik wat praktisch werk betreft alweer voor 100% mee.

Ik heb tot 4 maanden na de operatie aan vooral mannelijke collega's gevraagd of dat zij de vaten van 10 liter voor mij konden tillen. Maar dat lukte mij voor de operatie al niet echt (kippenkracht :56: ), en al helemaal als je dat vat op een plankje moet zetten wat op ooghoogte hangt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jantje,

Ik neem aan dat je je BVK laat doen vanwege lichamelijke klachten?

Je mag daarvoor gewoon de ziektewet in hoor, daar hoef je dus geen vrij voor te nemen.

Alleen moet je het dan natuurlijk wel aan je baas vertellen.

Zelf zag ik er best tegenop om het tegen m'n leidinggevende te vertellen, maar ze reageerde echt heel positief :)

Ze had zelf ook 10 jaar geleden een BVK gehad en begreep dus heel goed dat ik het ging laten doen.

Ik ben 4 weken thuis gebleven en nu ben ik sinds 2 weken weer deels aan het werk. Ik heb een kantoorbaan, dus op zich niet zwaar lichamelijk werk. Het zou best kunnen hoor om weer hele dagen te werken, maar ik ga met het openbaar vervoer naar m'n werk en om er zeker van te zijn datbik kan zitten, reis ik dus buiten de spits. Dit doe ik om te voorkomen dat ik me ineens ergens aan vast moet grijpen als we de bocht door gaan.

M'n directe collega's heb ik het wel verteld. De overige collega's heb ik vooraf helemaal niks verteld. Tuur ijk vroegen ze zich wel af waar ik was en toen hebben m'n directe collega's (op mijn verzoek) verteld dat ik geopereerd ben om van m'n rugklachten af te komen, wat in feite ook waar is natuurlijk. Toen ik weer terugkwam op kantoor kreeg ik daar natuurlijk wel vragen over, sommigen dachten nl dat ik een hernia had haha, maar toen heb ik wel eerlijk verteld dat ik een BVK heb gehad. En ik heb eigenlijk alleen maar positieve reacties gehad.

Tegen wie je het wel of niet verteld moet je natuurlijk voor jezelf bepalen, maar ik zou toch kiezen voor de ziektewet ipv verlof opnemen. Je doet het tenslotte vanwege medische redenen en niet alleen omdat je er mooier uit wilt zien.

Ik weet niet wanneer je geopereerd wordt, maar als je het nu al meldt, kan je werkgever eventueel wat regelen voor je vervanging. En mochten er complicaties optreden, dan is er straks waarschijnlijk ook wat meer begrip als je daardoor langer niet kan werken.

Groetjes Kir

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
Gast 2bloemkooltjes

Hallo Jantje,

Gisteren had ik een gesprek gehad met de arbo - arts over iets anders.

Maarja was aan het doorvragen, dus uiteinderlijk toch uitgekomen van de BVK.

Hij reageerde heel goed, tuurlijk ga je dan gewoon de Ziektewet in.

Mijn arbo arts vroeg wat mijn klachten waren.

Verteld van nek en schouder klachten, vooral met werk, sporten enz..

Verder vroeg hij of ik pijnstillers gebruikte en hoeveel.

Je loopt op pijnstillers zei hij, dus echt nodig niet aan twijvelen.,

Dus hij weet dat ik erbinnen kort een periode uitlig.

Hij adviseerde wel aan een goede leidinggende te vertellen, namelijk een vertrouw ik niet echt.

Dat weet hij,

Ook hebben we erover gehad hoe je aan de rest van de colleguas moest vertellen.

Hij zei zelfs niet vertellen aan rechtstreekse collegua's, maar daar ben ik nog niet over uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.