Ga naar inhoud

Borstvergroting Wellness Kliniek


Aanbevolen berichten

Hey iedereen! :rolleyes:

Ben Melissa en nieuw op deze website, alhoewel ik er al wel een tijdje informatie van haal.

Hier ben ik al veel te weten gekomen, maar vond het wel leuk om mijn verhaal ook eens te posten.

Ik ben namelijk vorige week op consultatie bij Dokter Damen in de Wellness Kliniek in Genk geweest voor een borstvergroting en tepelcorrectie.

Eerst en vooral vind ik mijn borsten veel te klein, en ten tweede heb ik een milde vorm van ingetrokken tepels (platte tepels).

Ik wou eens vragen of het mogelijk was om deze 2 ingrepen op dezelfde dag uit te voeren.. Ja was het antwoord.

Ik ben bij de Wellness Kliniek terecht gekomen omdat ze daar een heel aantrekkelijke prijs voor borstvergrotingen hebben, maar de prijs voor ingetrokken tepels is dan wel dubbel zo duur als op een ander.. Bij de welness Kliniek kost dit 1699 euro en bij een ander ziekenhuis maar 900 euro. Ik vind het ook een beetje zot om me 2 keer te laten opereren en 2keer af te zien. :98: Ik heb dus toch maar besloten om 1999 euro voor de borstvergroting en 1699 euro voor de tepelcorrectie te betalen. Dit is een hele grote som, maar als deze ingreep slaagt ben ik een veel gelukkiger mens..

Ik ben 18 jaar en heb nu op de moment een cup tussen een A en een B, dit schilt van winkel tot winkel.

Ik zou graag naar een volle C , D cup gaan.

Dokter Damen vertelde mij dat de meeste "natuurlijke" cc's 300CC zou zijn, dus heb ik hier mee ingestemd. Nu vraag ik mij toch af of dit genoeg zal zijn?

Heeft er nog iemand recent bij Dokter Damen een ingreep laten uitvoeren?

En krijg je striemen van een borstvergroting?

Laat het mij maar weten !

Wacht spannend af tot 4 januari.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je krijgt geen striemen van borstvergroting .

Als je een natuurlijke look wil dan volg je best het advies van je chirurg wat cc betreft . Een cupmaat hangt van verschillende factoren af die voor iedereen heel anders zijn .

Ervaringen van meiden die door Dr Damen geopereerd zijn vind je in het operatieverslagentopic , in de titel staat de naam van de chirurg vermeld .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Melsje,

Ik ben ook op 4 januari aan de beurt.

Ik heb nu een A/AA cup en kon maximum 300cc krijgen, meer zou niet mogelijk zijn vertelde mijn pc.

Ik zou graag uitkomen op een C cup.

Ik heb gekozen voor anatomische, medium profile, achter de spier, voor de spier was niet mogelijk bij me.(te weinig weefsel)

Dit is hetgeen de pc vooorstelde, en ik vertrouw me daarop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Melsje,

Ik ben ook op 4 januari aan de beurt.

Ik heb nu een A/AA cup en kon maximum 300cc krijgen, meer zou niet mogelijk zijn vertelde mijn pc.

Ik zou graag uitkomen op een C cup.

Ik heb gekozen voor anatomische, medium profile, achter de spier, voor de spier was niet mogelijk bij me.(te weinig weefsel)

Dit is hetgeen de pc vooorstelde, en ik vertrouw me daarop.

Hey,

tof dat je dezelfde dag onder het mes moet gaan.

In welk ziekenhuis ga jij het laten doen?

Ik denk dat achter de spier zoizo een mooier en natuurlijker uitzicht geeft.

Ik heb monobloc ronde siliconen , extra high profile achter de spier ook 300cc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je krijgt geen striemen van borstvergroting .

Als je een natuurlijke look wil dan volg je best het advies van je chirurg wat cc betreft . Een cupmaat hangt van verschillende factoren af die voor iedereen heel anders zijn .

Ervaringen van meiden die door Dr Damen geopereerd zijn vind je in het operatieverslagentopic , in de titel staat de naam van de chirurg vermeld .

Ja ik vind het raar dat je er geen striemen van krijgt, want je huid zet toch in een keer uit?

Natuurlijk zoveel te beter :106:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

tof dat je dezelfde dag onder het mes moet gaan.

In welk ziekenhuis ga jij het laten doen?

Ik denk dat achter de spier zoizo een mooier en natuurlijker uitzicht geeft.

Ik heb monobloc ronde siliconen , extra high profile achter de spier ook 300cc.

Ik laat het doen in het ziekenhuis van Lokeren bij Dr. Dedoncker.

Normaal ging ik er nog es goe over nadenken tot begin januari, en dan in februari laten doorgaan.

Maar plots kwam toch de drang om het veel vlugger te laten gaan.

Rond 20 december belde ik voor een 2de consult (heb nog een hele lijst met vragen).

Uit nieuwgierigheid vroeg ik op welke data het nog mogelijk zou zijn voor de operatie,

kan al op 4 januari zei hij, dus maar meteen vastgelegd.

Eigenlijk beter zo denk ik, heb er nu al nachtmerries van.

De ene moment schrik dat ze nog te klein zullen zijn, en later dan weer dat ze te groot zouden zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik laat het doen in het ziekenhuis van Lokeren bij Dr. Dedoncker.

Normaal ging ik er nog es goe over nadenken tot begin januari, en dan in februari laten doorgaan.

Maar plots kwam toch de drang om het veel vlugger te laten gaan.

Rond 20 december belde ik voor een 2de consult (heb nog een hele lijst met vragen).

Uit nieuwgierigheid vroeg ik op welke data het nog mogelijk zou zijn voor de operatie,

kan al op 4 januari zei hij, dus maar meteen vastgelegd.

Eigenlijk beter zo denk ik, heb er nu al nachtmerries van.

De ene moment schrik dat ze nog te klein zullen zijn, en later dan weer dat ze te groot zouden zijn.

Ja ik ken het volledig.

Ik hoop ook dat ze groot genoeg gaan zijn. Soms ook schrik als je fotos ziet van anderen waar niet veel aan veranderd is. Het kost namelijk ni niks e..

denk dat ik toch nog naar 320cc ga gaan..

En als je weet dat je het zeker wilt, en niet tevreden bent met e borsten nu, vind ik dat je het moet doen. Als je er een gelukkiger mens mee kan zijn, en meer zelfvertrouwen kan hebben, waarom niet?

ff pijn, maar wel jaren plezier! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schrik begint toch met de dag toe te nemen, ben ook nooit nooit geopereerd geweest, pffff.

Maar we moeten doorbijten, nog 5 keer slapen en dan is het zo ver.

Kan het bijna niet geloven.

Haha ik wou juist dat het al zover was..

Ik heb nu ook al zenuwen, en begin meeer en meer te twijfelen over de cc's.

Mijn angst begint altijd pas vanaf ik het ziekenhuis binnenstap.

Heb een verschrikkelijke angst voor naalden!!

Ben al wel één keer onder narcose gegaan voor mijn wijsheidstanden te laten trekke..

Was niet om te lachen.. Werd wakkeer en ben volop beginen wenen van de emotie haha..

Ween niet snel, maar wel als er zo heftige of nieuwe dingen gebeure in mijn leven haha :D

Maarja dit is een slaapverdoving in de Wellness Kliniek , geen narcose dus. Van een slaapverdoving zou je naart schijnt ni zoveel last hebben van

misselijkheid enzo. Wat krijg jij? Narcose of slaapverdoving?

Greeetzzz x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg gewone narcose.

Ik heb gevraagd naar de slaapverdoving, maar de pc stelde toch volledige narcose voor.

Deze week heb ik mijn 2de consult gehad.

Ventje wou die implantaten ook wel eens zien, en kon de eerste keer niet mee, en ik had ook nog heel wat vragen.

Ook over de cc's twijfelde ik nog.

Hij zag die prothese van 300 cc liggen, en zei van "dat lijkt toch weinig zo", lap, ik nog meer twijfels nu over de cc's.

Maar de pc heeft gezegd dat ik normaal zou uitkomen op een C, dus dat is voor mij goed, denk dat een D zelfs te groot zou zijn voor mij.

Hetgeen waar ik voor vreesde komt uit:

Vanmorgen opgestaan met keelpijn, en nu al ne snotneus.

Weet iemand of het kwaad kan als je een snotvalling hebt? Men mag toch geopereerd worden dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ik wou juist dat het al zover was..

Ik heb nu ook al zenuwen, en begin meeer en meer te twijfelen over de cc's.

Mijn angst begint altijd pas vanaf ik het ziekenhuis binnenstap.

Heb een verschrikkelijke angst voor naalden!!

Ben al wel één keer onder narcose gegaan voor mijn wijsheidstanden te laten trekke..

Was niet om te lachen.. Werd wakkeer en ben volop beginen wenen van de emotie haha..

Ween niet snel, maar wel als er zo heftige of nieuwe dingen gebeure in mijn leven haha :D

Maarja dit is een slaapverdoving in de Wellness Kliniek , geen narcose dus. Van een slaapverdoving zou je naart schijnt ni zoveel last hebben van

misselijkheid enzo. Wat krijg jij? Narcose of slaapverdoving?

Greeetzzz x

Hey Melsje,

Ik zou geen twijfels hebben over het aantal cc hoor! Je pc weet dit goed in te schatten ;)

Ik had ook grote twijfels, zeker als je hier rondkijkt op het forum, dan stelt 230 cc niets voor (de meesten hebben hier een veelvoud van), maar het is heel mooi geworden bij mij :D

Begrijp je angst voor naalden / ziekenhuizen heel goed! Ik vind die ziekenhuisseries op tv dan ook walgelijk :P Maar ik heb me bewust naief opgesteld tegenover de operatie, ik wilde er gewoon niet bewust over nadenken. Het heeft gelukkig geholpen want ik werd pas zenuwachtig in de wachtzaal. Ik moest ook 'wenen' nadat ik wakker werd van de operatie (kon ik achteraf wel om lachen want dat is echt een typisch Vlaams woord dat je in Nederland nooit hoort :P).

Slaapverdoving heeft inderdaad voordelen ten opzichte van narcose, je hoort er inderdaad niet misselijk van te worden. Er zijn wel wat negatieve berichten over de slaapverdoving van de Wellnesskliniek maar ik heb van A1972 begrepen dat ze sinds 3 maanden met een andere verdoving werken.

Komt helemaal goed dus! :D

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg gewone narcose.

Ik heb gevraagd naar de slaapverdoving, maar de pc stelde toch volledige narcose voor.

Deze week heb ik mijn 2de consult gehad.

Ventje wou die implantaten ook wel eens zien, en kon de eerste keer niet mee, en ik had ook nog heel wat vragen.

Ook over de cc's twijfelde ik nog.

Hij zag die prothese van 300 cc liggen, en zei van "dat lijkt toch weinig zo", lap, ik nog meer twijfels nu over de cc's.

Maar de pc heeft gezegd dat ik normaal zou uitkomen op een C, dus dat is voor mij goed, denk dat een D zelfs te groot zou zijn voor mij.

Hetgeen waar ik voor vreesde komt uit:

Vanmorgen opgestaan met keelpijn, en nu al ne snotneus.

Weet iemand of het kwaad kan als je een snotvalling hebt? Men mag toch geopereerd worden dan?

Hey jesserke!

Ja als hij het 2 maal zegt dat 300cc zeker genoeg is dan zal dit wel zo.. Bij iedereen ziet het er ook anders uit.

En over die snotvalling.. Denk dat dit wel eens een risico kan zijn. Ik weet dat bij een 'slaapverdoving' je niet echt ziek mag zijn omdat je anders misschien in je slijmen kan verslikken, maar onder narcose word je machinaal beademt en dan zal het mss niet veel kwaad kunnen. Verzorg je goed;

drink wat thee citroen met honing, kleed je goed aan, en dan zal het woensdag wel veeeel beter gaan ! :)

Greeetzzz x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Melsje,

Ik zou geen twijfels hebben over het aantal cc hoor! Je pc weet dit goed in te schatten ;)

Ik had ook grote twijfels, zeker als je hier rondkijkt op het forum, dan stelt 230 cc niets voor (de meesten hebben hier een veelvoud van), maar het is heel mooi geworden bij mij :D

Begrijp je angst voor naalden / ziekenhuizen heel goed! Ik vind die ziekenhuisseries op tv dan ook walgelijk :P Maar ik heb me bewust naief opgesteld tegenover de operatie, ik wilde er gewoon niet bewust over nadenken. Het heeft gelukkig geholpen want ik werd pas zenuwachtig in de wachtzaal. Ik moest ook 'wenen' nadat ik wakker werd van de operatie (kon ik achteraf wel om lachen want dat is echt een typisch Vlaams woord dat je in Nederland nooit hoort :P).

Slaapverdoving heeft inderdaad voordelen ten opzichte van narcose, je hoort er inderdaad niet misselijk van te worden. Er zijn wel wat negatieve berichten over de slaapverdoving van de Wellnesskliniek maar ik heb van A1972 begrepen dat ze sinds 3 maanden met een andere verdoving werken.

Komt helemaal goed dus! :D

Groetjes

Heeey Parkiet!

Haha ja dat is de reden waarom ik ook niet veel schrik op voorhand heb.. Denk nooit na over de operatie zelf, zoals je zegt niet bewust over na denken.

Dit is langs de ene kant wel goed, want de meeste mensen worden al helemaal paranoïa (hoop dat je dit verstaat :P) op voorhand :D.

Hoe zeggen jullie dan wenen? :P Op mijn weekendjob is mijn baas en collega ook nederlands. Soms verstaan ze mij ook niet goed, maar al bij al loopt dit nog heel goed :P Zoals ze ook altijd zeggen: Het is glijbaan in plaats van rijsaf :P

Enja als je dat zo hoort is 230CC niet veel he! Raar dat elke CC anders uitvalt bij iedereen..

Het voordeel is wel dat hoe minder CC, hoe natuurlijker het er uitziet he!

En welke negatieve berichten waren er dan over de slaapverdoving?

Greeetzzz xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeey Parkiet!

Haha ja dat is de reden waarom ik ook niet veel schrik op voorhand heb.. Denk nooit na over de operatie zelf, zoals je zegt niet bewust over na denken.

Dit is langs de ene kant wel goed, want de meeste mensen worden al helemaal paranoïa (hoop dat je dit verstaat :P) op voorhand :D.

Hoe zeggen jullie dan wenen? :P Op mijn weekendjob is mijn baas en collega ook nederlands. Soms verstaan ze mij ook niet goed, maar al bij al loopt dit nog heel goed :P Zoals ze ook altijd zeggen: Het is glijbaan in plaats van rijsaf :P

Enja als je dat zo hoort is 230CC niet veel he! Raar dat elke CC anders uitvalt bij iedereen..

Het voordeel is wel dat hoe minder CC, hoe natuurlijker het er uitziet he!

En welke negatieve berichten waren er dan over de slaapverdoving?

Greeetzzz xx

Hey,

Ja ik denk dat ik ook paranoia zou worden hoor, als ik achteraf filmpjes / documentaires zie over een borstvergroting denk ik echt van gadver.. gelukkig wist ik dit niet op voorhand :P En ik begrijp wat je bedoeld met paranoia, maar of ik het 'versta' klinkt voor mij wel weer raar :P wij zeggen dan 'hoop dat je dat/mij begrijpt', en in plaats van wenen zeggen we gewoon huilen. Rijsaf? haha daar heb ik nog nooit van gehoord! Maar door je vorige berichtje over wijsheidstanden ben ik ook weer een stukje Vlaams rijker, had er nog nooit van gehoord (wij zeggen verstandskiezen). 153.gif

Tja het ligt er echt aan hoe je postuur is, hoeveel weefsel je van jezelf hebt en dergelijke hoe het aantal cc uitvalt. Ik ben vrij smal dus lijkt het al gauw groot natuurlijk en heb je niet zoveel cc nodig dan wanneer je bijvoorbeeld omvang 80 zou hebben. Maar het is heel natuurlijk geworden vind ik zelf!

Wat betreft de slaapverdoving, sommige dames werden een beetje wakker tijdens de operatie. Ze voelden geen pijn maar wel wat geduw en getrek. Maar maak je maar geen zorgen hoor, want ze hebben nu toch een andere verdoving en de kans was sowieso al klein ;)

Groetjes

Nog een fijne jaarwisseling vanavond! Laatste keer met je oude boobs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee!

Ik ben geholpen door Dr Damen. Hij is nogal voorzichtig met t aantal Cc. Ik zou Zr. Toch groter hebben gewild ik had beter de 420 Cc kunnen pakken! Heb nu 380 Cc. Het oogt als een grote B kleine C. Ik zou groter pakken als ik jou was , het slinkt altijd nog.... Er zijn een hoop dames die achteraf groter willen.

Succes

Xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee!

Ik ben geholpen door Dr Damen. Hij is nogal voorzichtig met t aantal Cc. Ik zou Zr. Toch groter hebben gewild ik had beter de 420 Cc kunnen pakken! Heb nu 380 Cc. Het oogt als een grote B kleine C. Ik zou groter pakken als ik jou was , het slinkt altijd nog.... Er zijn een hoop dames die achteraf groter willen.

Succes

Xxxx

Grote B / kleine C? Ik heb even je foto's bekeken maar dat is zeker wel een C/D hoor! Of verkijk ik me er nu zo erg op?

Je hebt gelijk dat veel dames achteraf groter zouden willen, maar dat blijft toch zo..

Denk dat 300 cc juist erg mooi gaat worden bij Melsje. Maar de keuze is natuurlijk helemaal aan haar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grote B / kleine C? Ik heb even je foto's bekeken maar dat is zeker wel een C/D hoor! Of verkijk ik me er nu zo erg op?

Je hebt gelijk dat veel dames achteraf groter zouden willen, maar dat blijft toch zo..

Denk dat 300 cc juist erg mooi gaat worden bij Melsje. Maar de keuze is natuurlijk helemaal aan haar!

Heey !

Hoe komt dat ik de foto's niet kan zien?

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Parkiet!

Haha je wijsheidstanden, voor ons klinkt het allemaal normaal he :P

Wat bedoelen jullie eigenlijk met mobiel zijn?

soms lees ik dan; na 4 weken was ik pas terug mobiel.

Bah , da van da wakker worden vind ik toch maar griezelig.

Bij jou gebeurt?

Heb jij misschien foto's?

Ik ga er ook eens werk van maken om fotootjes te plaatsen.

Grtzzz x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee!

Ik ben geholpen door Dr Damen. Hij is nogal voorzichtig met t aantal Cc. Ik zou Zr. Toch groter hebben gewild ik had beter de 420 Cc kunnen pakken! Heb nu 380 Cc. Het oogt als een grote B kleine C. Ik zou groter pakken als ik jou was , het slinkt altijd nog.... Er zijn een hoop dames die achteraf groter willen.

Succes

Xxxx

Hey Chimpie !

Ja dat heb ik wel gemerkt dat hij uitziet met de CC's en eerder de voorkeur geeft voor kleinere.

Het moet natuurlijk wel zichtbaar zijn he ..

Ik zou ook graag op een D uitkomen, en laat maar 300cc zetten. Heb nu al wel een kleine B.

Weet niet van welke maat jij kwam?

In ieder geval het kan zijn dat ik er toch nog 330cc van maak. Ik ga minder spijt hebben als ze wat groter zijn dan dat ze te klein zijn!

Ik ben zeker niet dik , ben 1m70 en weeg 55kg. Maar mijn omvang is wel heel breed heb ik al gemerkt?

Grtzzz x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Parkiet!

Haha je wijsheidstanden, voor ons klinkt het allemaal normaal he :P

Wat bedoelen jullie eigenlijk met mobiel zijn?

soms lees ik dan; na 4 weken was ik pas terug mobiel.

Bah , da van da wakker worden vind ik toch maar griezelig.

Bij jou gebeurt?

Heb jij misschien foto's?

Ik ga er ook eens werk van maken om fotootjes te plaatsen.

Grtzzz x

Hey Melsje,

Haha ja zo heeft ieder land/regio haar eigenaardigheden :P

Mobiel zijn betekend dat je je weer (of terug zoals jullie zeggen :P) goed kunt verplaatsen.

Ja dat is zeker griezelig, gelukkig heb ik het niet meegemaakt!

Ik had denk ik eerder teveel verdoving, heb langer dan een uur op de recovery gelegen :P

Nee ik heb geen foto's op internet staan, ben bang herkend te worden.

Zou wel leuk zijn als jij ze wel plaatst! Kun je de vorderingen zien :D

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Melsje,

Haha ja zo heeft ieder land/regio haar eigenaardigheden :P

Mobiel zijn betekend dat je je weer (of terug zoals jullie zeggen :P) goed kunt verplaatsen.

Ja dat is zeker griezelig, gelukkig heb ik het niet meegemaakt!

Ik had denk ik eerder teveel verdoving, heb langer dan een uur op de recovery gelegen :P

Nee ik heb geen foto's op internet staan, ben bang herkend te worden.

Zou wel leuk zijn als jij ze wel plaatst! Kun je de vorderingen zien :D

Groetjes

Haha beter te veel dan te weinig verdoving :P

Ja ik snap het, ik zou het ook zeker niet willen herkend te worden!

Ik schaam me echt hard voor men borsten nu.

Niet voor de maat, want iedereen is van kleine borsten gekomen,

maar voor mijn tepels.

Maar ik moet sterk zijn en het toch durven.

Ik zie dat er bijna nog niemand fotos heeft geplaatst met een tepelcorrectie.

Is raar, is maar een tepel, maar toch tast het heel je zelfvertrouwen aan.

Grtzzz x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee!

Ik ben geholpen door Dr Damen. Hij is nogal voorzichtig met t aantal Cc. Ik zou Zr. Toch groter hebben gewild ik had beter de 420 Cc kunnen pakken! Heb nu 380 Cc. Het oogt als een grote B kleine C. Ik zou groter pakken als ik jou was , het slinkt altijd nog.... Er zijn een hoop dames die achteraf groter willen.

Succes

Xxxx

Hey Chimpie,

Heb jou foto's eens bekeken, en vindt ze echt super mooi!

En zeker niet te klein! Die er uit als een grote D vind ik !

Echt goed gedaan!

Veel last gehad? En is het litteken nog heel zichtbaar?

Super, echt waar !

Grtzzz x

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

He chimpie, ik ben vandaag geopereerd geweest door dr damen. De operatie is goed verlopen, maar nu moet ik 12 dagen een verband dragen.. Heb jij dit ook moeten doen? Mijn tepels lijken zo laag te zitten onder het verband. Hoe was je jezelf? Groetjes, Sandra

Hey Chimpie,

Heb jou foto's eens bekeken, en vindt ze echt super mooi!

En zeker niet te klein! Die er uit als een grote D vind ik !

Echt goed gedaan!

Veel last gehad? En is het litteken nog heel zichtbaar?

Super, echt waar !

Grtzzz x

He chimpie, ik ben vandaag geopereerd geweest door dr damen. De operatie is goed verlopen, maar nu moet ik 12 dagen een verband dragen.. Heb jij dit ook moeten doen? Mijn tepels lijken zo laag te zitten onder het verband. Hoe was je jezelf? Groetjes, Sandra

Hey Chimpie,

Heb jou foto's eens bekeken, en vindt ze echt super mooi!

En zeker niet te klein! Die er uit als een grote D vind ik !

Echt goed gedaan!

Veel last gehad? En is het litteken nog heel zichtbaar?

Super, echt waar !

Grtzzz x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.