Ga naar inhoud

Lientjuh : 27 februari 2012 : Dr Luijendijk : Bergman Kliniek


Aanbevolen berichten

En de laatste wachtweek is aangebroken. Ohhhhhh ik vind het nu wel spannend worden hoor.

Ben inmiddels begonnen met de Arnica en de vit c. Van de week zal ik dus horen hoelaat Ik me moet melden. Laatste puntjes op de i zetten hier in huis. En dan............. Is het zover.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo nog een paar wasjes wegwerken en dan ben ik er klaar voor! Het huis opgeruimd. Nog even de bedden gedaan, het meeste al in de tas. Nog 2 nachtjes slapen en dan maandag ivm de spits vroeg gaan rijden. Het is 3 kwartier rijden naar de bergmankliniek, maar precies in de spits, dus maar een ruime marge nemen, gaan we daar nog wel een wandelingetje maken. Haha ik laat snel van me horen als het lukt.

Tot snel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, dat hebben we weer gehad. Gister om 9 uur geholpen in de bergmankliniek. Om 10 voor 9 kwam dr luyendijk me hallen voor de tekening. En daarna gingen we naar de ok. Om 11 uur werd ik weer wakker en kreeg ik te horen dat er 330 en 360 gram weggehaald is.

Best wel veel,, dr Luyendijk heeft gezegd dat hij voor een kleine d zou gaan. Ik heb gezegd absoluut geen E meer te willen.

Voor nu ziet het er mooi uit, ik heb het nog niet echt gezien, alleen van boven.

Vanachter een super brakke nacht gehad, zo ontzettend misselijk geweest, en veel gespuugd, steeds wegzakken in slaap, maar na 5 minuten weer wakker worden,. Ohhhh ik heb me nog nooit zo beroerd gevoeld.

Nu lig ik weer thuis in mijn eigen bed, en het gaat nu gelukkig een stuk beter. Pijn is goed te handelen.voelt wat trekkerig, maar is goed te handelen.

Nou tot zover even mijn verslagje, jullie horen het wel weer.

Groetjes Liene

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn om te horen dat alles goed verlopen is en dat je je nu al een stuk beter voelt!

Ik ben de eerste drie dagen behoorlijk misselijk geweest van die narcose.

Heb je dan nog steeds verband om je boobies heen, dat je ze nog niet gezien hebt? Bij mij werd de volgende ochtend het verband eraf gehaald (nog wel tape op mijn borsten) en kreeg ik een sportbh aan.

Nou, sterkte nog en ik lees vast binnenkort wel meer van je. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

Even weer een update, het gaat hier nog steeds goed. Ik heb eigenlijk geen last van vocht. Als het er al zit is het een beetje naar mijn buik gezakt. Daar heb ik het gevoel wel wat voller te zijn,

De obstipatie is opgelost. Heb er donderdag even een klysma in gedaan en na 5 minuten was ik het kwijt. Nu kan ik gewoon dagelijks weer naar het toilet.

Ik kan mezelf goed redden. Douchen , afdrogen, aankleden. Bakkie koffie pakken dat gaat allemaal prima.

Het begint nu wel iets meer te trekken, de wonden, en een beetje te jeuken. Maar ik had al gelezen dat dit er allemaal bijhoort.

Ik ben natuurlijk nog wel wat vermoeid, maar als ik het zat ben ga ik weer even naar boven, en even een poosje op bed zitten op liggen.

Heb van de week best veel bezoek gehad, erg gezellig allemaal.

As dinsdag weer terug naar de Bergman. Afspraak bij de verpleegkundige voor het verwijderen van de pleisters.

Maar ga ervan uit dat het allemaal prima is. Mijn borsten voelen ook gewoon soepel, al zitten er wel wat blauwe, gele groene plekken. Haha

Ja ik word goed verzorgd door het hele gezin, ze helpen goed!

Voor zover weer mijn update.

Het gaat top! Voel het als een beetje ongemak, maar erger dan dat kan ik er niet van maken.

Fijn weekend allemaal.

Liefs Liene

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey Liene, wat goed om te horen allemaal en wat fijn dat je zoveel dingen alweer zelf kan.

Slim dat je telkens even je rust pakt, heb je nu ook echt nog wel nodig.

Mijn borsten hebben er ook een aardige tijd mooi van kleur uitgezien haha (inderdaad ook paars, blauw, groen en geel).

Heel veel sterkte nog met het herstel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi allemaal.

vanmaorgen ben ik bij de bergmankliniek geweest voor controle!

de pleisters zijn verwijderd en de knoopjes doorgeknipt. ik had al een paar dagen een stekend gevoel in mijn borst, maar dacht dat dit van een trekkende hechting kwam, en ook dat dit vandaag wel opgelost zou worden dan.

het blijkt dat mijn rechterborst toch wel een beetje geirriteerd is. een beginnende ontsteking en de verpleegkundige heeft er voor de zekerheid toch maar even een dokter bijgeroepen.

mijn eigen pc zat vast in de OK dus een andere dokter heeft even gekregen en me voor de zekerheid toch maar een kuurtje antibiotica voorgeschreven.

ook heb ik zalf gaas gekregen voor de tepel die aan het vervelllen is! met een zoogcompres trok ik het steeds weer open en das nou ook niet de bedoeling natuurlijk.

de antibiotica is 4 maal per dag 5 dagen lang, en als het niet over is na die 5 dagen dan moet ik bellen.

maar ik ga maar van het positieve uit. ze verwachtte trouwens wel dat mijn rechter drielandenpunt nog open zou gaan, daar zat wel behoorlijk spanning op.

voor de dames die al geweest zijn, hielden jullie ook zoveel vocht vast? het zit niet in mijn borsten, maar is naar mijn buik gezakt. ook ben ik nu wel 3 kg zwaarder dan voor de operatie. en ik heb helemaal niet gesnoept of gekke dingen gegeten.

ik heb weer nieuwe foto's in het album geplaatst , deze keer zonder pleisters en ik vind het mooi!

tot zover weer de update.

als alles goed blijft gaan moet ik pas 21 mei weer terug op controle.

groetjes Liene

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Ik heb een bortslift gehad en ben ook wel 3 kilo zwaarder dan voorheen en ook niet gek gedaan en mijn buik houdt heel veel vocht vast dus, ik heb het ook, ik heb ook wel 19dec een buikwandcorrectie en bv ik zou ook een volledige lift krijgen maar de pc had toen besloten het niet te doen( vraag me niet waarom ik had er extra voor betaald) dus ik heb nu de lift 27 februari gekregen en hou toch een vocht vast bah, mij taille was eerst 68 nu is die 74/75 dus zoveel vocht zit er op m,n taille

l, sporty

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hield idd ook vocht in m'n buik vast. Ik heb me toen alleen niet gewogen, dus ik weet niet of ik daar veel door ben aangekomen.

Wat schijnt te helpen tegen het vocht vasthouden is het drinken van groene thee, dus misschien is dat een optie?

Ik hoop voor je dat die ontsteking snel weg is en dat je drielandenpunt niet al te ver open gaat staan (bij mij is het na 3 maanden eindelijk dicht)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi sporty en kir,

Bedankt voor jullie reacties.

Stelt me een beetje gerus, ik dacht al! Haha

Daar worden we niet blij van

Maar thee krijg ik niet door mijn keel.

Ga maar aan de groene thee capsules dan!

Het proberen waard.

Groetjes Liene

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo vandaag maar weer eens een keertje wezen shoppen, moet zo nog even, want heb ee mooi jurkje, eigenlijk twee gezien voor de bruiloft van onze oudste, maar kan niet kiezen.

Zo dus even terug met een vriendin.

Ook nog even een lingerie winkel in gestapt en een prachtig setje gekocht, cup 85 d past perfect, dank u dr Luyendijk! Ik vroeg, hij maakte.

Kreeg trouwens nog complimenten van de eigenaresse van de lingeriezaak dat ze het zo ontzettend mooi vond. Dus weer een compliment voor de pc.

Nu dus even aangedaan voor het passen van de jurkjes. En ik moet zeggen, zit perfect!!

Toen kwam ook nog de postbode met mijn bestelling van lingerieoutlet, waar ik 2 bh's en een bikini had besteld, en ook die zitten helemaal goed!! Joehoe , mijn mandje raakt weer enigszins gevuld!

Wat kan een mens daar blij van worden!

Groetjes Liene

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi allemaal,

Even een update 4 weken na mijn BVk.

Het gaat prima hier, heb het hier thuis weer op kunnen pakken. En heb geen last meer van mijn borsten, alleen als ik over de littekens wrijf is het nog wat gevoelig, maar niet pijnlijk.

Ik ga vandaag weer aan het werk, ik werk in de kraamzorg en ga vandaag weer beginnen,

Mw. Komt vandaag uit het ziekenhuis, en de vader is ook de hele week thuis, dus ik heb met ze overlegt wat ze wilden? Ik was hier met het eerste kindje ook al geweest dus ze wildn heel graag dat ik terug kwam. Ik heb dus even uitgelegd, dat ik nog niet heel zwaar kan rillen, en daar nog even hulp bij nodig heb, even stofzuiger naar boven en emmer water tillen? Ze wilden heel graag dat ik weer kwam en vonden het geen bezwaar om met sommige dingen even te helpen, dus dit is een prachtige kans voor mij om weer te starten!

Kan ik gelijk even goed kijken hoe ik het volhoud

Het zijn dit keer ook maar 6 dagen en 37 uur dus dat is ook mooi voor een eerste zorg!

Een normale zorg zit toch gauw rond de 50 uur!

Ik ben dus zeer benieuwd hoe het zal gaan.

Maar ik heb er best vertrouwen in hoor. Het gaat prima.

Ik heb op mijn borsten een paar open kleine plekjes, waar de hechtingen begonnen te irriteren.

Ik kon ze er wel uit knippen dus hoop dat het nu snel weer dicht gaat. Het lekt niet, maar voor de zekerheid heb ik toch maar een klein gaasje op de plekjes.

Nou tot zover weer de update.

Zal proberen vandaag weer even nieuwe foto's te plaatsen van vier weken post operatie.

Groetjes maar weer,

Liene

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Allemaal.

Heb op 22 februari een bvk gehad en de linkerborst is echt heel mooi,bij de rechter is mijn drielandenpunt opengegaan.Ongeveer 2 weken na de operatie, ik reikte iets te ver naar de autodeur met instappen.Echt lastig.

Afgelopen zaterdag schrok ik me rot,ik was de wond aan het verschonen (er zit vet gaas op en daaroverheen een gewoon gaasje)

en trok het vette gaasje eraf en het begon te bloeden, nu heb ik vanmorgen het zkh gebeld of de wond telkens afgedekt moet worden met het vette gaasje?

Lig vaak te rusten op bed en dan kan het er eigenlijk af, toch?Ze bellen nog terug van het zkh.

Heeft iemand hier ook ervaring mee?

Groetjes yvonne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Yvonne , is heel normaal hoor dat het bij het drielandenpunt iets open gaat, iets een hechting, iets te veel spanning erop, en hoppa open is het,

Toen ik op controle was 1 week na de operatie haddn ze me stal voorspeld. Het komt vanzelf weer goed, en na 5 weken knapt de boel echt niet meer geheel open hoor.dan is het een ontsteking of zo, maar de wonden kunnen best wel wat verdragen! Je hoeft r echt niet voor op bed te liggen.slacht bh uit doen dan kan het aan de lucht drogen, heb ik ook en zie het elke dag een stukje meer dicht gaan.

Succes

Snachts bh uit bedoel ik natuurlijk haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Yvonne , is heel normaal hoor dat het bij het drielandenpunt iets open gaat, iets een hechting, iets te veel spanning erop, en hoppa open is het,

Toen ik op controle was 1 week na de operatie haddn ze me stal voorspeld. Het komt vanzelf weer goed, en na 5 weken knapt de boel echt niet meer geheel open hoor.dan is het een ontsteking of zo, maar de wonden kunnen best wel wat verdragen! Je hoeft r echt niet voor op bed te liggen.slacht bh uit doen dan kan het aan de lucht drogen, heb ik ook en zie het elke dag een stukje meer dicht gaan.

Succes

Snachts bh uit bedoel ik natuurlijk haha

Hoi Liene.

Dank je wel voor je antwoordt en ik zal m s'nachts de bh uit doen.

Groetjes Yvonne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.