Ga naar inhoud

Via oksel, borstplooi of tepelhof?


Gast karin :)

Aanbevolen berichten

Gast karin :)

Hoi allemaal,

Prothesen kunnen via een sneetje in de oksel, de borstplooi of de tepelhof worden ingebracht, maar wat zijn jullie ervaringen daarmee? Wat zijn de voor- en nadelen en hoe zit het met de zichtbaarheid van de littekens? Heb ergens gelezen dat bij het inbrengen via een sneetje in de borstplooi kan voorkomen dat het litteken niet precies in maar net boven de borstplooi en dus op de borst kan komen te zitten...en dat wil ik niet! :blink:

Groetjes,

Karin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Karin,

Dat is nou precies waar ik ook bang voor ben.

Ik zit er dus ook over te denken om het via de tepelhof te doen.

Ik heb een vriendin die het ook op deze manier heeft gedaan en je ziet echt helemaal niets van het litteken.

Maar via de borstplooi valt het ook niet op hoor, alleen als dat litteken dan inderdaad niet volledig in de plooi valt volgens mij.

Ik weet wel dat als je het via je tepel doet, je het risico loopt op het verlies van gevoel in je tepel en dat de melkklieren

beschadigd raken, waardoor het misschien niet meer mogelijk is om borstvoeding te geven. Ik weet niet of dit bij jou van toepassing is,

maar ik ben 22 en ik moet dat wel meenemen in mijn besluit. Bovenstaand is wat mijn PC me verteld heeft tijdens mijn consult.

Over een plaatsing via de oksel of navel (kan ook al tegenwoordig) kan ik niets zeggen.

Groetjes en succes met je beslissing!

Natasja

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast karin :)

Hoi Natasha,

Ik heb foto's gezien van bv via tepel en het is inderdaad goed zoeken naar een litteken. Dat het op deze manier het minst zichtbaar zal zijn is duidelijk. Maar ik heb voor mezelf al wel zo goed als uitgesloten dat ik het op deze manier zal laten doen, omdat ik net als jij nog erg jong ben, 21 jaar, en het risico op gevoelloosheid en beschadiging van melkklieren niet durf te nemen.

Jij ook heel veel succes met je beslissing. Ben benieuwd waar jou keus op gaat vallen!

Groetjes Karin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn maar weinig artsen die je laten kiezen. Ze voeren de operatie uit zoals dat gewend zijn. De ene Chirurg kiest voor via de borst plooi en de andere via de tepel en weer een ander via de oksel.

Volgens mij is het ook zo dat je maar tot een bepaald aantal CC's via de tepel kan doen.

Je kunt het beste informeren bij je arts wat die uitvoerd en dan eventueel overleggen hoe en wat. Maar echte keuze heb je vaak niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast karin :)

Mijn pc adviseerde óf via borstplooi óf via de oksel. Ik had het gevoel dat hij stond voor sneetje via de oksel. Maar wat daar allemaal wel niet bij mis kan gaan... :wacko: verhoogde kans op bloedingen, te hoge plaatsing etc. En indien er dan complicaties optreden zal er alsnog via de borstplooi geopereerd worden, dus dubbel zoveel littekens. Chantal, via welke weg bij jij je bv laten doen en is dat bevallen? Hoe zijn je littekens genezen?

Groetjes Karin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze via de borstplooi gekregen en ben daar heel erg tevreden mee! Wonden herstelde snel en mooi :)

Ja, je kunt mijn littekens nog wel zien. Mits ik naakt ga liggen en je weet dat er een operatie is geweest. Komt waarschijnlijk ook omdat ik nauwelijks litteke creme heb gebruikt.

Ik zal een zien of ik een keer een goede foto ervan kan maken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey ,

dacht dat oksel een 'verouderde' methode was en de tepel de nieuwste maar via de borstplooi de meest voorkomende .

Alles heeft voor- en nadelen . Denk dat je voor je eigen moet uitmaken wat jou het meest aanspreekt .

Bij mij was dat om verschillende redenen de tepel en ik ben heel tevreden (net als Chantal met haar keuze langs de borstplooi) .

Als je daar niet achterstaat moet je het niet doen want dan ben je zowiezo telleurgesteld achteraf .

Complicatie's kunnen altijd optreden , dat is het risico dat je moet nemen met een bv .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast karin :)

Je hebt helemaal gelijk B-cupje, maar het is zo moeilijk om te kiezen. Je kunt immers maar 1 x kiezen en dan moet het wel goed zijn..daarom vind ik het ook zo fijn om jullie kijk op die dingen te horen. Thnx! :6: Heb trouwens net uitgevonden hoe ik foto's kan kijken en WOW zeg, de littekens zijn bij jullie nauwelijks te zien! Via de tepel ziet er trouwens wel erg pijnlijk uit..maar mooi genezen! Weet eigenlijk niet of het bij mij überhaupt via de tepel zou kunnen...de pc heeft het daar maar weinig over gehad en daarmee die optie volgens mij ook een beetje uitgesloten.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet te druk maken over hoe de implantaat er in gaat. Een litteken is niet te vermijden. Je weet met zo'n operatie (en met elke eigenlijk) dat je toch wel littekens krijgt :) Nu kan ik me heel goed voorstellen dat je het mooiste resultaat wilt qua littekens. Maar staat je er niet te blind op. De rest van het resultaat is belangrijker en daar komt bij dat vaak de eventuele littekens toch onder kleding zitten. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.