Ga naar inhoud

hoe wassen jullie je bh's??


marriebarrie

Aanbevolen berichten

Hoi Meiden

Ik was mijn bh's meestal op de hand maar nu zag ik van die lingerie zakjes voor in de wasmachine.

Is dat handig om te gebruiken?

Of is dat alleen voor niet voor gevormde bh-s,want die mag je toch niet in de wasmachine doen?

Mag je uberhaupt bh's in de wasmachine stoppen?

kortom de vraag is:

Hoe wassen jullie je bh's/lingerie??

groetjes marianne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Marianne,

Ik was mijn beugelbeha's altijd op de hand.

Een keer deed ik het niet en toen is de beugel uit een beha gegaan, dus dat is zonde.

Ze blijven het mooist als je ze op de hand wast!

Sportbeha's doe ik wel gewoon in de wasmachine.

Die lingeriezakjes heb ik ook, maar gebruik ze voor sokken. Die raken namelijk anders verstopt tussen mijn beddengoed enzo :P

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja geef nooit veel uit aan lingerie, dus ben best makkelijk, gewoon op 40 graden met een gewoon wasmiddel, wel laten drogen, geen droger..

tot nu toe altijd goed gegaan...

moet wel eerlijk zeggen dat mijn bh's altijd van H&M waren (85b) en nu moet ik 85 D gaan kopen, waarschijnlijk bij andere winkels en moet ik denk ik meer gaan uitgeven,

dus zal ik ook zuiniger/voorzichtiger moeten worden???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi van te voren gingen ze inderdaad gewoon in de wasmachine! Sommige zelfs in de droger...

Nu moet ik erg veel moeite doen om een bh te vinden, dus worden ze heel zachtjes met de hand gewassen en daarna te drogen gelegd. Ik vertroetel ze een beetje :55:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe het ook altijd met de hand en laten drogen aan de waslijn. Er is ooit een beugel ontsnapt in de wasmachine.... nouuu dat was een duur wasje, want de wasmachine was helemaal verpest. Een herrie dat ding daarna maakte tak tak tak tak tak.... Dus sindsdien doe ik ze altijd op de hand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik doe ze altijd per 1 in een netje/zakje wat je dicht doet en dan gewoon bij de was doe zelfde kleur heeft max 40 graden, trommel niet te vol!! en dan liggend op de cv radiator drogen( is super brede radiator trouwens...)....en ik heb bijna alleen maar hele mooie van marlies dekkers, nou die zijn zelfs na jaren nog mooi en nooit een beugel kwijt geraakt!

Ik was met robijntje....

Groetjes, Bar

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben iemand die alles maar dan ook alles in de wasmachine gooit, dus ook bh's wel in een zakje bij de fijne was en de trommel niet te vol...

een pak laat ik ook niet stomen, in een kussensloop in de wasmachine, op 30 graden of koud hangt van de stof af...

ik heb zelfs mijn trouwjurk in een sloop in de wasmachine op koud gewassen, bij mij gaat dat allemaal goed hihihi (had een strakmodel van jurk dus paste prima)

ik gooi daarintegen niet alles in de droger maar wassen jah.... :159:

Link naar reactie
Delen op andere sites

In t begin was ik ze altyd met de hand,maar na tijdje vind ik dat toch niet fris omdat ze toch naar mijn idee niet super schoon worden ervan,dus dan gaan ze alsnog de machine in ,in een netje idd,

of t moeten super mooie/dure bhs zijn dan blijf ik ze met de hand wassen.

heb idd net als wat Moon zegt een 30 min progamma,goeie tip! :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een kleine cup zou ik Betty ball adviseren idd, dat leek mij ook wel wat maar mijne passen er helaas niet in!

Ik pleur de boel gewoon in de wasmachine in een waszakje. Bij voorgevormd heb je wel eens dat de vulling dan een beetje bobbelig word maar dat verschilt ook per merk.

M'n moeder heeft een speciaal programma daarvoor op de wasmachine dus daar gaan ze in.

Nog een tip als je ze langer mooi wil houden: 1 dag dragen, 1 dag rusten. Dan kan de stof weer in oude staat herstellen zegmaar, en zo gaan ze veel langer mee en rekken niet zo snel uit. Je kan ze prima een keer of 3 dragen voor je ze wast maar zorg altijd ervoor dat ze na het dragen ook 1 dag rusten voor je ze weer draagt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Here the same story:

Ik gooide vroeger ook al mijn bh's in lingeriezakje in de wasmachine gewoon bij de gekleurde was.

En daarna drogen aan de lijn.

Nu durf ik dat niet meer aan en was al die tijd mijn bh's op de hand, maar ik vind ze ook niet allemaal zo fris na de handwas.

Ze ruiken wél fris, maar zeker de lichte kleurtjes zien er aan de randjes een beetje grauw uit... :rolleyes:

Ik had toen net na m'n bv naar de BettyBall gezocht en er bleek een XL versie op de markt te komen in juli.

Dus ik had me ingeschreven voor de nieuwsbrief, maar nooit meer wat ontvangen...

Zojuist heb ik net gegoogled en nu blijkt de XL versie al op de markt te zijn; deze is dan voor cupmaat D t/m F!

Die ga ik dus mooi eerdaags eventjes aanschaffen :D

En die tip van bxi is een goede zeg, dat wist ik helemaal niet :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem mijn bh's (die op de hand gewassen moeten worden) gewoon mee onder de douche. Lekker inzepen, afspoelen, ophangen en de volgende dag kan ik m weer aan, mocht dat nodig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens nog een tip. Mocht de bh nadat je hem in de wasmachine hebt gewassen bobbelig zijn (bij voorgevormde cups), dan na drogen neerleggen zoals je hem draagt (met de bolle kant boven) en met het stoomstrijkijzer flink stoom laten blazen. Niet ertegenaan maar vlak erboven. Zo komt het model weer terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.