Ga naar inhoud

Tekenen voor geheimhouding....


Gast Ymkje

Aanbevolen berichten

Beste allemaal.

Wat een afschuwelijk verhaal van Meisje1987 !

Het volgende viel me op- ' Dit gebeurt in 'de beste 'klinieken en ziekenhuizen, alleen hoor je er nooit iets over, omdat je moet tekenen voor geheimhouding...'

Proberen ze op die manier onder hun aansprakelijkheid uit komen?

En als je het toch naar buiten brengt, wat dan?

Zijn er meer mensen die dergelijke papieren hebben moeten ondertekenen?

Wat staat daar precies in? En als je niet wil tekenen?

groet,

Ymkje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niks hoeven tekeken ?

Maar misschien teken je alleen als er iets fout gaat ?

Lijkt me eigenlijk ook wel sterk dat je moet tekenen voor geheimhouding,

al vraag ik me heel erg af waar zij dan geweest is en bij welke arts.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaak heb je je verhaal en beklag toch al op internet gedaan voor je teruggaat, dus in hoeverre die " geheimhouding" effectief is weet ik niet haha.

Heb er zelf ook nooit eerder van gehoord, vind het grof schandalig en als ik wist welke kliniek het was zou ik er een topic over openen (tenslotte heb ik niks getekend over geheimhouding!!) omdat ik vind dat iedereen mag weten met wat voor een mentaliteit ze te maken hebben en aan wat voor kliniek ze hun lijf toevertrouwen.

Maarja wie ben ik? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik moeten tekenen dat ik geen contact zou opnemen met media enz...

Maar dit soort eisen zijn bij de wet verboden hoor. Dit is net zoiets dat als je bij jouw baas b.v. een opleiding gaat volgen en de baas wil dat je tekent dat je minimaal nog 3 jaar bij hem in dienst blijft anders moet je de opleiding zelf betalen.

Het is meer een angstmiddel, verder heeft het geen enkele juridische waarde en zal niet standhouden mocht er ooit een rechtszaak van komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet dat dit vaker gebeurd bij de velthuis kliniek en de bergman kliniek. als daar een fout word gemaakt word dit in de doofpot gestoken en word de client een oplossing aangeboden (vaak voor niets) als ze maar de geheimhouding ondertekenen.

deze klinieken hebben een naam hoog te houden in de media, en zetten de patienten/clienten dus onder druk te tekenen in ruil voor een oplossing.

dergelijke dingen gebeuren ook in ziekenhuizen.

inderdaad klopt het dat het vaak een angstmiddel is, want heel sterk staan ze er niet in. zeker niet als mensen "anoniem" op internet en dergelijke toch hun verhaal vertellen.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.