Ga naar inhoud

Na de operatie


Gast Annemieke

Aanbevolen berichten

Gast Annemieke

Hallo mede-bvksters!

Ik zag dat ze bij de algemene info over borstvergroting een topic hebben met tips voor na de operatie. Misschien is het voor toekomstige bvksters ook fijn om zo'n topic hier te hebben. Wij hebben met z'n allen immers een boel ervaring en ik denk dat we die goed kunnen gebruiken om in de toekomst anderen te helpen!

groetjes Annemieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Annemieke

Ik zal vast een beginnetje maken:

De eerste week na mijn borstverkleining was ik zo enorm opgezwollen dat ik wel een rugbyspeler leek. Het is door de zwelling lastig om je armen optimaal te bewegen en kleding die over je hoofd aangetrokken moet worden is een absolute afrader. Aan gaat nog wel, maar uit is een probleem... Dus tip 1: veel blousjes en vestjes die niet over je hoofd hoeven in de buurt houden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Annemieke

Haha, zeker weten!

Nog een tip: zorg dat alles niet te hoog staat. Ik ben maar een kleintje en had veel spullen zodanig staan dat als ik me uitstrekte ik er net bij kon. Dat uitstrekken kon dus de eerste 4 weken niet. Zet dus de spullen van de hoogste plank een paar plankjes lager, anders moet je elke keer een krukje zoeken en dat is ook niet heel prettig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Daantje87

Super zo'n topic! Tips zijn altijd fijn, zodat ik me optimaal kan voorbereiden! Mijn zus gaf me inderdaad ook al het advies om van te voren alles uit hoge keukenkastjes naar beneden te halen!

Nou, bloesjes heb ik genoeg, of ik ze nog pas na de bvk weet ik niet, maar dan gaan iniedergeval de knoopjes allemaal dicht hihihi!

Vraagje: Hoe zit het nou precies met die sportbh? Die moet je dus van te voren kopen? En als je geen idee hebt welke maat je precies gaat krijgen? Gewoon maar wat meenemen ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben in de Bergmankliniek geopereerd, en kon hem daar aanschaffen.

de dag na operatie voordat ik naar huis mocht kreeg ik hem aan.

ik zou dat even na vragen bij je pc.

succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Annemieke

Ja, vraag het even na. Je moet 'm wel van te voren kopen hoor, je bent daar namelijk echt niet toe in staat de eerste twee weken. Daarnaast moet je 'm ook aan als je naar huis toe gaat. Je kunt voor de zekerheid twee maten kopen. Dan laat je het kaartje eraan en dan zie je vanzelf welke het beste zit. Bij de meeste winkels mag je 14 dagen ruilen, soms zelfs langer. Maar... beter iets te groot dan te klein, want te strak is echt niet prettig!

Nog een tip: koop een sportbh met een voorsluiting: de eerste week kun je echt geen haakjes op je rug vastmaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Daantje87

Thanks =) Ik denk dat ik een 80C en een 75D aanschaf, omdat ik denk dat het toch ongeveer die richting op zal gaan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik laat lekker moeder naar de winkel gaan zodra ik in de OK lig, dan is ze tenminste ook een beetje bezig :rolleyes: .

Erg handig, zo'n algemene topic! :127:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Hi, ik ben nog in de orientatiefase zullen we maar zeggen, maar wat ik me afvroeg is, spreek je met je PC een nieuwe cupmaat af? Of maken ze een schatting ik lees al dat sommige meerdere maten bh's voor na de operatie kopen. Maar is dat uit voorzorg? Of hoe zit dat? ;)

Gr. Adies147

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoihoi!

Je geeft bij je pc aan wat je graag zou willen qua maat en hij geeft vervolgens aan of dit wel of niet kan (qua breedte van de borsten en of de vorm dan mooi blijft). Ze kunnen nooit een maat garanderen, ieder stel borsten is anders, maar vaak kom je wel ongeveer op de maat uit die je aangaf. De meeste pc's zorgen er in ieder geval voor dat je borsten goed bij je lichaam passen en dat is het belangrijkste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal is de omvang vlak na de operatie iets groter dan normaal, omdat de boel nog een beetje gezwollen is. En ook is het zo bijvoorbeeld dat als je een 80C krijgt, dat misschien een 75D ook past, en waar dat precies aan ligt, weet ik niet precies haha :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een tip voor na de operatie. Koop of huur een paar dvd box sets van één van je favoriete series.. Zelf heb ik Lost heel goedkoop via bol (70% korting) aangeschaft.. Ben nu bij seizoen vier en het zorgt er wel voor dat je iets beter stil kunt blijven liggen ;)

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, heb alle seizoenen van Grey's Anatomy en het houd me wel rustig hihi. En als het afgelopen is heb ik een probleem, moet ik weer wat anders zoeken.

Hele goeie, Setteh!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

Ik heb ook al een dvd-box aangeschaft van Vrouwenvleugel. Ik heb ook wel de dvd-box van Gooische Vrouwen maar daar heb ik de afleveringen al van gezien. Hoe deden jullie dat met het slapen? Want je moet op je rug slapen en je moet denk ik ook nog eens voorkomen dat je niet op je zij gaat rollen. Tips??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

nou ik lig ook altijd op mijn zij maar nu lig ik braaf op mijn rug, Netjes mijn handen op mijn buik gevouwen. Het ziet er rot uit hahaha.

Enne ik wordt echt niet wakker op mijn zij. maar heb wel onwijze rugklachten.

Ook een tip, zorg dat je gaasjes in huis hebt. 10X10. zodat je de eerste dagen iig iets hebt. Misschien krijg je wel een recept mee of uit het ziekenhuis maar zorg dat je iig wat hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 months later...

hoi,

Ik kreeg een tip van de verpleegster. Ik moest kijken voor een tussenstukje,

zodat je gewoon een bh kan kopen op de omvang die je nu heb en als het ging opzwellen dat je het dan wat losser kan doen.

Heb je er later ook wat aan. Ik moest wel 2 sportbh's kopen. een b en een c, omdat mijn chirurg niet precies kon zeggen welke maat overbleef. Ik heb overigens een sportbh van fila met buigzame beugels. Dit werd mij door het ziekenhuis aangeraden.

groetjes nathalie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 months later...

Ik ben een buikslaper dus heb het na mijn bvk operatie wel lastig ...want dat gaat niet hahaha duh!!!

Ik leg gewoon 2 kussens op elkaar en ga niet helemaal platliggen en het gaat goed en slaap best lekker....ik heb idd ook last van mijn rug, meer dan anders maar ja...tis voor een goed doel. Als ik in de middag op de bank lig kan ik een beetje op mijn zij liggen das wel fijn, maar een extra kussen in bed doet dus wonderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.