Ga naar inhoud

Als 2 borsten één worden...symmastia


Marieke1984

Aanbevolen berichten

Hoi dames!

Ik kwam op internet een complicatie tegen waar ik nog niet van gehoord had, en het zie er zoo raar uit...

Ze noemen het symmastia, breadloafing of uniboob. Wat er gebeurt is dat de huid tussen je borsten los gaat, waardoor de implantaten naar elkaar toeschuiven.

Kijk maar eens naar de foto's, die spreken voor zich...Jeetje, ben blij dat er hier niemand last van heeft, dit lijkt me echt héél naar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 66
  • Created
  • Laatste Reactie

Heb dit ook eerder gezien ja, wat ik las op Engelse/Amerikaanse sites is het "vaak" te wijten aan de pc die de protheses niet goed heeft geplaatst. Geen feestje mocht zoiets je overkomen... Heb ze nog extremer gezien als deze, arme meiden...

Er kan zeker wat aan gedaan worden, maar is een erg moeilijke ingreep voor een pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het artikel van ikke59 staat duidelijk dat dit alleen kan gebeuren bij plaatsing achter de spier waarbij de arts per ongelijk de spier die overdwars loopt kapot snijdt tijdens de operatie. Meteen erna is er nog niets zichtbaar, maar binnen korte tijd, vanaf paar uur PO krijg je dus deze complicatie.

Dus......idd fout vd chirurg en gebeurt niet 'zomaar'

Gelukkig! :1bouncingboobs:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Kennen jullie iemand waarbij dit is gebeurd?

Waarschijnlijk niet dus de kans zal heeeeel klein zijn dat dit jullie overkomt.

Misschien dat dit alleen gebeurt bij goedkope en waarschijnlijk slechte artsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Kleine aanvulling , het gebeurd ook wanneer er te veel zwelling na de operatie ontstaat waardoor de huid van het borstbeen losskomt ..Tot op heden wordt het hersteld door de huid op het borstbeen vast te hechten. Tegen woordig is er een manier waarbij ze een nieuwe pocket maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm.. Een nieuwe pocket maken...

Hoe doen ze dit dan? Want als je eenmaal een pocket achter de spier hebt, dan kan er hooguit een nieuwe pocket gemaakt worden voor de spier.. De ruimte achter de spier ligt dan al open, dus daar valt niks meer open te maken, toch? OF zie ik dit helemaal verkeerd.

Sorry, nieuwsgierig van aard :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm.. Een nieuwe pocket maken...

Hoe doen ze dit dan?

Sorry, nieuwsgierig van aard :)

xx BB

Sorry... bemoeizuchtig van aard :4:

Ik kon geen nederlandse tekst vinden.. maar in het Engels kom jij ook een heel eind omdat je de temen al kent :35:

A recently described technique to treat subpectoral symmastia is reported whereby a new pocket is created between the deep surface of the pectoralis major muscle and the anterior surface of the periprosthetic capsule, the boundaries of which are limited by the adherence between the capsule and overlying tissue. The "neosubpectoral" pocket is therefore not a "repair" of the excessively medialized symmastia pocket, but is a new pocket, limited at its perimeter by the patient's own tissues rather than by sutures or a patch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zat net naar die foto te kijken en ken iemand die dit beetje heeft máar zij heeft natuurlijke borsten en vond t er wel gek uitzien maar ook best mooi want ze zaten zo dicht tegen elkaar aan vooral met een push up bh zag het er best sexy uit

Hmz... het is mogelijk bij natuurlijke borsten dus de kans is groot dat je vriendin dit inderdaad heeft :17:

Soms lossen ze dit op door liposuctie uit te voeren in dat tussenstukje en dan een geruime tijd een speciale bh te dragen met een tussenstuk ( soort string tussen je borsten zeg maar)

Ik heb even gegoogled en dit is een foto van een natuurlijke borst die er ook op lijkt symmastia te hebben.

389983-263900.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.