Ga naar inhoud

Met welke litteken creme smeer jij?


Aanbevolen berichten

Heey meiden,

Heb vrijdag een recept mee gekregen van mijn pc voor een litteken creme : dermatix gel. Ik kom net bij de apotheek weg.

15 ml, 30,- en de prijs voor 60 ml is 110,-

Vind dit aardig prijzig, dus dacht, laat ik hier eens vragen waar ook wel mee gesmeerd word.. Hoeveel creme heb je eigenlijk nodig, en voor hoelang? Snap dat de littekens bij de 1 sneller vervagen dan bij de ander...

:116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gewoon de kruidvat litteken creme gebruikt en vond m heel fijn!

Heb ook bio oil gebruikt maar vond ik niet zo fijn! Na het smeren van de kruidat creme zag ik verbetering na een paar keer smeren :136:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons is de prijs hetzelfde, ik moet wel zeggen dat deze echt wel zuinig is. Je moet er maar een Klein beetje van gebruiken en helpt heel goed. Ik ga nu dermatix siliconenpleisters gebruiken deze zijn nog beter Dan de siliconengel zegt mijn Dermatologe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die litteken crémes zijn eigenlijk onzin weet je dat, je kan met de duurste creme smeren maar het ligt helemaal aan je lichaam zelf hoe je litteken geneest en hoe ie eruit komt te zien!

ik heb gesmeerd met biodermal en van de kruidvat! na 3 maanden gestopt en mn littekens zijn bijna onzichtbaar!

en ik rook ook nog eens en dat schijnt ook slecht te zijn voor lttekens!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou er net al een topic over openen maar zag toen deze...:)

Ik ben ook niet overtuigd over de noodzaak om een littekencreme aan te schaffen,het lichaam heelt dat toch ook wel vanzelf zeker??

De enige reden die ik kan bedenken is dat ik links doordat het litteken niet op dezelfde plaats (grrr)zit ik een afgeplatte borst heb die omdat hij niet mooi rond loopt ook (optisch!!) kleiner lijkt.

Ik hoop dat door littekencreme te smeren dit misschien toch nog overgaat??

Zijn er dames die eerst een afgevakte borst hadden door t litteken en waarbij het uiteindelijk goed is gekomen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb van mijn pc recept meegekregen voor Alhydran. Voor 1 mei werd dit nog vergoed door de verzekeraar. Nu niet meer.

45 euro voor 30ml.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou er net al een topic over openen maar zag toen deze...:)

Ik ben ook niet overtuigd over de noodzaak om een littekencreme aan te schaffen,het lichaam heelt dat toch ook wel vanzelf zeker??

De enige reden die ik kan bedenken is dat ik links doordat het litteken niet op dezelfde plaats (grrr)zit ik een afgeplatte borst heb die omdat hij niet mooi rond loopt ook (optisch!!) kleiner lijkt.

Ik hoop dat door littekencreme te smeren dit misschien toch nog overgaat??

Zijn er dames die eerst een afgevakte borst hadden door t litteken en waarbij het uiteindelijk goed is gekomen??

hey,

ik heb ook zo'n afvlakking langs 1 kant , nog maar 3 weken po dus ik kan je niet helpen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb me de cicabio crème van Bioderma nu al aangeschaft, iemand ervaring mee? Geloof er zelf eigenlijk ook niet echt in maar goed als ze pc het aanraadt... De massage zal belangrijker zijn dan de crème. Maarja, sommige crèmes zijn wel leuker om mee te smeren dan andere natuurlijk!

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren toch maar de dermatrix gehaald,hoefde ik hem tot mijn verbazing niet af te rekenen??

We sturen de rekening gelijk naar de verzekeraar kreeg ik als antwoord?

Ik zal toch niet straks van mn verzekeraar de rekening terug krijgen met het verzoek deze over te maken?

Nou ja, ik kan het me niet anders voorstellen,niemand krijgt dit vergoed toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben die dermatix nu exact een week aan het smeren en misschien zit het allemaal wel tussen mijn oren, maar ik vond dat er na drie dagen al duidelijk verschil in zachtheid en roodheid van het litteken waarneembaar was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Finimal : dat klopt, dat kreeg ik ook te horen, maar dat betekent wel dat het bedrag van je eigen risico af gaat wanneer je je eigen risico nog niet opgemaakt hebt voor dit jaar.. Hoop voor jou dat dat niet het geval is <_<

@ Sendai : dat kan, mag ook wel voor zo'n dure creme ;)

Ik ben zaterdag begonnen smeren met de litteken creme van kruidvat :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hee allemaal!

T beste lijkt me puur natuur, ik ben naar de natuurwinkel geweest en heb daar op advies de rozen bodylotion van Weleda gekocht! Rozen stimuleert t genezingsproces en wordt voor oa littekens gebruikt.

Kost 10 euro! en t zijn allemaal natuurlijke ingrediënten. Smeer er mijn Boobs ook mee in.

Fijn spul!!

liefs C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.