Ga naar inhoud

San2 : 23mei 2011 : Dr Lemmens : ziekenhuis Mol


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb de afgelopen dagen erg veel zitten lezen over de bv en ik ga steeds meer twijfelen over de grootte..

Ik ga naar het zkh in Mol en wordt geopereerd door dkr Lemmens.

Hij had mij 240cc geadviseerd omdat het anders onnatuurlijk groot gaat worden..nu heb ik een A cup (85A) en hoop ik wel naar een volle C te gaan maar na alles gelezen te hebben twijfel ik of ik wel voldoende heb aan 240cc.

Ook heb ik nog een vraagje over afvallen en bv: de arts zei mij om niet meer dan 5 kg boven of onder het operatie gewicht te gaan zitten ivm groter worden vd borsten als je aankomt maar ik moet voor mijn lengte nu nog 7 kg afvallen,zou dit wel raadzaam zijn na mijn operatie?

Groetjes San

Link naar reactie
Delen op andere sites

hee..

ik snap je twijfel helemaal... ik heb zelf in juli een bv gepland staan.. heb zelf 70A en wil naar een volle bcup. ik twijfel tussen 245cc en 280cc anatomisch bij mij raden ze achter de spier aan omdat ik tenger ben en dan de overgang mooier is.

ik vind het ook lastig, bij de een valt het zo uit en bij de ander weer anders, het gaat denk ik ook om de maat die je van te voren hebt en hoe het staat in verhouding met je figuur...

ik heb foto's van beide maten met pasprotheses gemaakt en bij mij ziet een 245 en natuurlijker uit dan een 280. bij de 280 zeiden ze dat het wel een C zal worden.

veel succes,, als je nog advies hebt na je operatie, hoor het graag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De cupmaat hangt idd van veel factoren af maar ik vind 240cc met een omvang van 85 eerder weinig .

Ik ben met 335cc van een B naar een C gegaan en heb een omtrek van 80 : om precies te zijn 77cm maar een bh maar 75 knelt meestalte fel > daar heb ik trouwens een D-cup in . Want met een kleinere omtrek heb je minder cc nodig om dezelfde cup te bereiken .

MAAR 't is idd lastig in te schatten omdat elk rezultaat individueel is en een chirurg kan dat beter inschatten . Langs de andere kant , als je echt twijfelt : grootste nemen , achteraf hebben de meestan dan spijt als ze dat niet doen en gaan dan voor een wissel .

Hou er rekening mee dat je net na je bv zwaarder bent . Je protheses hebben uiteraard ook gewicht maar je hebt dan ook een 3-tal weken zwelling .

Ik ben een echte jojo en als ik 3 kg minder weeg dan voel ik de protheses beter (minder vetweefsel dat ze bedekt) maar zijn ze zachter dan dat ik 3 kg bijkom ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu ik dit lees denk ik ook dat 240 klein is bij een omvang van 85.

ik heb een omvang van 70A (1.64 en 52 kg, 22 jaar) en bij mij zou een 245cc een bcup worden (zeggen ze).. op mijn foto's met pasprothese lijkt het net iest meer dan nu met een pushup bh, vandaar dat ik twijfel of ik niet de 280 zal nemen.

aan b'cupje: als het er in ligt, is het dan ook nog kleiner dan erop met passen? en achter de spier scheelt dat veel? anders moet ik zelf denk k maar voor de 280 gaan... twijfel echt te erg.

maar san2 ik denk ook dat het aan de leeftijd ligt, ik ben zelf 22 en bij mij zit mijn huid strak, dus zal het ook anders zijn, dan als je wat ouder bent en misschien wat vel over hebt.... ikd enk dat het heel erg van de uitgangssituatie afhangt, en zou het er met de arts nog even over hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu ik dit lees denk ik ook dat 240 klein is bij een omvang van 85.

ik heb een omvang van 70A (1.64 en 52 kg, 22 jaar) en bij mij zou een 245cc een bcup worden (zeggen ze).. op mijn foto's met pasprothese lijkt het net iest meer dan nu met een pushup bh, vandaar dat ik twijfel of ik niet de 280 zal nemen.

aan b'cupje: als het er in ligt, is het dan ook nog kleiner dan erop met passen? en achter de spier scheelt dat veel? anders moet ik zelf denk k maar voor de 280 gaan... twijfel echt te erg.

maar san2 ik denk ook dat het aan de leeftijd ligt, ik ben zelf 22 en bij mij zit mijn huid strak, dus zal het ook anders zijn, dan als je wat ouder bent en misschien wat vel over hebt.... ikd enk dat het heel erg van de uitgangssituatie afhangt, en zou het er met de arts nog even over hebben.

haha sorry hoor maar moet nog ffkes opletten hoe ik iets antwoord...:-)

ja hij zei dat ik niet t type ben wat aan paaldansen doet,haha ik zei nou dat weet u niet wat ik in mn prive leven ih weekend doe dus t ijs was meteen gebroken

maar ik krijg dus een anatomisch gevormde prothese

en hij zei dat hij het vaak voor de borstspier plaatst maar op de dag vd operatie heeft hij het er met mij nog uitvoerig over zodat ik precies weet hoe/waarom/hoeveel er uiteindelijk geplaatst gaat worden

ook zei de arts (pc) dat je niet naar het aantal cc's moet kijken omdat het bij iedereen anders uitpakt

nogmaals ik denk dat ik er te veel over gelezen heb,vandaar mijn twijfel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken dat : door het bos de bomen niet meer zien , je piekert je rot :rolleyes:

Toen ik op consult ging wist ik wat ik wou (en kreeg dat - ongevraagt- ook) , enkel de cc omdat het gewoon als leek niet in te schatten is .

Wanneer hij vroeg naar de maat die ik in gedachten had , heb tegen de chirurg gezegt ; 'natuurlijk , in verhouding met mijn lichaam' en heb wat die cc's betreft blindelings op de chirurg vertrouwd . Hij zei me dat 't een flinke C zou worden en dat is dus ook zo nu .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi dames,

bedankt voor jullie reacties!

ik heb nog met mijn pc gesproken en hij zei dat hij 3 maten heeft liggen..240, 255 en 270 dacht ik

heb duidelijk tegen hem gezegd dat ik echt een volle c wil dus nu maar hopen dat t goed komt

hij zei we spreken het maandag voor de operatie nog even goed door

Ik heb gisteren ook 2 sport bh's bij de hunkemoller gekocht en daar is mijn omvang 80 dus 1 maat groter gekocht op advies vande pc

bizar dat t zo kan schelen in omvang waar je je bh's koopt he

ik ga dus van een 80a naar een 80c hoop ik echt!!

groetjes en fijn weekend allemaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.