Ga naar inhoud

Kisha : december 2011


Aanbevolen berichten

Beste leden,

Na een tijdje vol interesse te hebben meegelezen, leek het me wel tijd ook een actief deel te gaan nemen en volop vragen te gaan stellen. Fijn dat het hier allemaal kan.

Ik overweeg al een tijdje een BV en heb inmiddels al twee consults gehad. Eentje bij Velthuis bij dr Mooien-Zaal en de ander bij Bergman bij dr van Engeland en ik ben nog niet klaar met rond kijken vrees ik. Er zijn zoveel moglijkheden met qua operatie techniek, vorm prothese, aantal cc's. Het wordt er niet makkelijker op. Nou ben ik 1.83, en weeg ik 64 en de ene pc zegt je moet minimaal 280 cc hebben dual plane en de ander zegt dat ik 235 op de spier( op mijn verzoek) prima kan hebben. Lastig. Ik heb liever geen dual plane maar ben nogal atletisch (van boven in ieder geval) en heb dus niet veel weefsel. Zijn er ook dames met weinig weefsel die ook op de spier hebben? Zijn er randen te zien? Wat zijn jullie ervaringen? Ik hoor het graag.

Groet, Kisha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Welkom hier :D !!

Welke cupmaat wil je zelf uitkomen?

Ik vond het ook allemaal erg lastig kiezen,

wilde zelf op de spier, maar kon helaas niet dus heb ik achter de spier gekregen!

Zelf ben ik er erg tevreden over..

Ik ben bij dr. plovier geweest! Misschien ook eens de moeite waard om te gaan kijken :D

Succes met kiezen :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai,

Wat leuk een eerste reactie! Ja, merk dat ik vergeten ben te zeggen wat voor maat ik heb en wil. Heb een 75b (lege b wordt het genoemd denk ik) en ik wil een volle B kleine C of volle C. Welke van de twee weet ik ook nog niet. Ik weet wel dat ik niet achter de spier wil. Voorkeur id op de spier, anders dual plane.

Groet,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maakt niet uit hihi :D nu weet ik het toch ook !!

Ja het is allemaal erg lastig, vooral als je bij verschillende klinieken ook weer ander advies krijgt !

Raak je ook nog eens lekker door de war..

Maar net zolang doorgaan totdat je een kliniek hebt gevonden die helemaal naar je zin is :D

Succes meis :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Wat ik vaak hoor is dat ze dan anatomische prothesen adviseren bij voor de spier omdat die mooi vloeiend aflopen en daardoor zie je minder randvorming.

Ik heb zelf ook anatomisch dual-plane geplaatst 380cc en heel tevreden. Ik heb mijn bv laten doen bij het ACCZ door van Onselen.

Heel veel succes met je zoektocht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meid,

ik ben zelf geholpen door dr. Plovier, ze zijn dual plane geplaatst.

Als je ze graag voor de spier wilt, en geen randen wilt zien, kun je misschien een afspraak maken bij dr. Demeyere.

Eefje is hier geholpen en haar boobs zijn prachtig, zij heeft prothesen met dunne randen.

Succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik me niet vergis is Dr Zaal een vrouw ?

Die kiezen meestal - als vrouw zijnde - voor een 'natuurlijk' rezultaat , vandaar een ander advies (dual plane) dan de mannelijke chirurg :rolleyes:

Het is ook zo dat je 'onder de spier' (wat dual plane deels is) een aantal cc's 'verliest' wat het verschil in cc's verklaard .

Ja gaat bij beide dezelfde cupgrootte uitkomen , de vraag is wat jij het mooist vind en dat is geen gemakkelijke keuze .

Als je zelf op de spier wil , en het kàn , dan ga je beter daarvoor denk ik om teleurstelling achteraf te voorkomen . Dan blijf je waarschijnlijk denken 'waarom mijn eerste gedacht niet gevolgd' . Een ronde prothese is dan ook niet 'gewoon rond' maar er zijn verschillende profielen die mee bepalend zijn voor de vorm .

En een korter herstel is dan ook weer mooi meegenomen .

Je bent atletisch gebouwd zeg je , ben je dan erg sportief ? In dat geval is op de spier beter lijkt me .

Moeilijke keuze idd maar je zal er zélf moeten uitkomen ... derde consult ? :wacko:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeilijk he die keuzes. En ook de verschillende adviezen zijn soms verwarrend.

Ik heb ze ook voor de spier maar ik had genoeg weefsel.Ik ben ook bij dr demeyere geweest. Maar ik zou zeker even vragen of je eefje haar foto's mag zien.

Zij heeft ze ook voor de spier en het is zo mooi en natuurlijk bij haar.

En idd ben ik het ook eens met wat B-cupje zegt.

Succes met je beslissing!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een 75b (lege b wordt het genoemd denk ik) en ik wil een volle B kleine C of volle C. Welke van de twee weet ik ook nog niet. Ik weet wel dat ik niet achter de spier wil. Voorkeur id op de spier, anders dual plane.

Ik heb dus, zoals de andere meiden reeds zeiden, voor de spier en weinig eigen weefsel, ben bij dr. De Meyere geweest. Je ziet absoluut geen randen door die prothese met dunne randen. Maar ook de kwaliteit/dikte van je huid speelt een rol bij het bepalen of je ronde of anatomische kunt hebben, je hebt blijkbaar toch meer eigen weefsel dan ik, dus misschien kun je ook rond hebben. Kan je zeker eens een consult bij dr. De Meyere aanraden, als je graag voor de spier wilt. Zal je ook m'n ww even sturen, kun je je eens een idee vormen wat je graag wilt.

Succes met je keuze!

Liefs, Eefje :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 months later...

Lieve lezers,

Aangezien ik met veel interesse de verhalen van alle dames op dit forum heb bijgehouden de afgelopen tijden lijkt het mij wel leuk om nu mijn eigen verslagje te doen.

Vandaag 21 dec was dus mij dagje. Ik zal eerst even kort vertellen hoe ik ernaar toe geleefd heb. In het begin was ik erg bang voor de operatie en narcose, tot zo ongeveer een maandje voor de operatie. Toen heb ik tegen mezelf gezegd, of je gaat ervoor of niet en als je er zo bang voor bent misschien moet je het dan maar afblazen. Gek genoeg heeft dat geholpen om mij erover heen te zetten en alleen maar positief erover te denken. Afgelopen dagen was ik vreemd genoeg heel rustig en niet zenuwachtig, een soort van berusting erin dat het onvermijdelijk is dat ik onder het mes ga aangezien ik ervoor kies.

Vanacht dus redelijk oke geslapen en toen kwam vanochtend. Moest er om 8:30 zijn en om 9:00 werd ik geopereerd. Toen wel heel even spanningen ervaren, maar was blij dat ik ff kon gaan 'slapen'. Nou precies een uur erna werd ik wakker en toen was het gebeurt. rare gewaarwording vond ik dat. Het idee dat mensen kort ervoor allemaal aan je hebben lopen sleutelen, maar waar je niets van 'weet' .

Toen ik wakker werd dacht ik nog ff te kunnen slapen maar ik werd alleen maar wakkerder. Ik heb trouwens 320 cc voor de borstpier gekregen en het voelde heel beurs aan, nogal een zware druk op je borstkast, maar was prima te doen. Kan niet zeggen dat het echt pijn deed, meer een zeurderig gevoel. Toen ik goed wakker was kon ik voor mijn part gelijk naar huis maar moest eerst wachten op de arts en die had (wat later bleek) nog 3 operaties te doen. DUs in de tussentijd 2 broodjes gegeten, thee met suiker, (daar knap je inderdaad echt van op) blaadjes gelezen. eindelijk kwam de arts en toen keek hij nog of de drains mee moesten, had wel wat wondvocht dus die heb ik mee gekregen. De rest van de dag alleen maar in bed gelegen. Ik kan op zich alles zelf doen, moet denk ik juist oppassen dat ik niet te gauw te veel ga doen, maar goed is nog maar dag 1. Morgen kijken we weer. Nou dat is het voor nu.

Oja slik wel braaf mijn diclofinac elke 4 uur om de eventuele pijn voor te zijn en ook ontstekingen natuurlijk.

Gr Kisha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk om te horen kisha!! Dat het allemaal goed gegaan is en dat je je ook zo goed voelt! Ik mag morgen krijg 495cc op de spier, bekend van op de spier is dat je et het minste last van schijnt te hebben. Nou ik ben heel benieuwd naar morgen en fijn nog even zo'n positief verhaal van jou gelezen te hebben.

Groetjes joyce

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.