Ga naar inhoud

Dossier BV na 19 jaar niet meer te achterhalen


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb mijn eerste BV 19 jaar geleden laten uitvoeren door Dr. Tjong in het maasland ziekenhuis in Rotterdam.

Hij heeft mij nooit verteld wat erin ging en ik heb het ook nooit gevraagd eigenlijk.

Nu ik voor een wissel wil bij Dr. Plovier wil ik wel weten wat erin zit maar na een telefoontje met het ziekenhuis blijkt dat ze een dossier maar 10 jaar bewaren.

Het enige wat ze wist was dat ze met eurosilliconen werken.

Ik vind het best wel raar dat ik er nu niet meer achter kan komen.

Ik vind 10 jaar ook best wel kort om een dossier te bewaren. Zeker als ze 25 jaar max mee moeten kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het dossier niet maar de certificaten* van de protheses heb ik destijds (3 jaar geleden) wél meegekregen , tegenwoordig wordt dat blijkaar in veel klinieken gedaan .

*info : merk , vorm (rond) , inhoud (cc) , profiel (laag/hoog/medium)

Dan blijft het voor de rest natuurlijk 'raden' welke plaatsing er is gebeurd (op/onder de spier of dual plane)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey meid!!

Net als jou heb ik ook niks meegekregen maar wist wel wat ik had!

Nu na bijna een jaartje heb ik toch gebeld was wel eens nieuwschierig en ik blijk ook nog eens high profile te hebben iplv medium wat ik dacht! :blush: Dus nu alles opgeschreven en dit bewaar ik zelf maar als bewijs?

Plovier kan je vast meer vertellen hihi als je een operatie bij hem krijgt ^_^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Jess,

Na je wissel zul je toch wel weten wat er in zat, normaal staat dat ook op de prothese zelf, dus dan zul je het wel horen van dr. Plovier of je krijgt je oude prothesen mee naar huis als je dat wenst (en als ze niet te veel beschadigd zijn), bij mijn prothesen staat het op de achterkant in reliëf (van McGhan, heb ik gezien op de voorbeeldprothese die ik op m'n consult mocht voelen, zal vermoedelijk bij eurosiliconen ook wel zo zijn). Spannend in ieder geval!

Liefs, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige wat ik nog weet is dat ze via de oksel achter de spier zijn gezet.

Ik heb hier trouwens nog niemand gehoord die ze ook via de oksel hebben laten zetten :unsure: Ben ik dan zo'n uitzondering vraag ik me af?

Maar ik zal het dan idd van Plovier moeten horen wat hij eruit haalt. Ik hou jullie op de hoogte. Ik denk zelf de 220 of 240 cc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 jaar geleden waren de prothesen van eurosiliconen nét op de markt zie ik ...op de site staat dat ze dit jaar 20 jaar bestaan!

Ik heb toendertijd Mentor gekregen....deze werden toen heel erg veel gebruikt!

Het kan dus ook best zijn dat je mentor hebt.

Ze zeggen wel dat ze met eurosiliconen werken maar was dat 19 jaar geleden ook al??

bij mij was het 14 jaar geleden, maar van mij hebben ze alle gegevens nog in het ziekenhuis.

Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik jaarlijks gecontroleerd word, dus dat dossier is nog altijd actief!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige wat ik nog weet is dat ze via de oksel achter de spier zijn gezet.

Ik heb hier trouwens nog niemand gehoord die ze ook via de oksel hebben laten zetten :unsure: Ben ik dan zo'n uitzondering vraag ik me af?

Maar ik zal het dan idd van Plovier moeten horen wat hij eruit haalt. Ik hou jullie op de hoogte. Ik denk zelf de 220 of 240 cc.

Als ze de prothesen gaan vervangen doen ze dit altijd via een incisie onder in de borstplooi!

je krijgt straks dus ook een littekentje onder je borst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ok lijkt me ook het meest handige aangezien hij de oude eerst moet verwijderen. Ik denk ook dat het minder pijnlijk is in de borstplooi een inscisie.

En het zou best kunnen hoor dat het toch net die andere waren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

10 jaar is inderdaad kort. Daarom is in de nieuwe WGBO wet vastgelegd dat ze 15 jaar moeten worden bewaard. Je hebt echter wel altijd recht op een kopie van je dossier. Dus misschien voor de mensen die graag de gegevens willen hebben, is dit geen raar idee? Het is erg vervelend als je niet weet wat in je lichaam zit:S.. Ik heb wel een paspoortje meegekregen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.