Ga naar inhoud

Beweging van de spier?


Aanbevolen berichten

Dames,

Ik zit toch nog met een vraagje:

Mijn herstel gaat heel erg goed...na 6 dagen heb ik zo goed als geen last meer...ik neem nog maar 1 pijnstiller per dag (ben ze aan het afbouwen), maar ik heb elke ochtend weer hetzelfde probleem!

Ik slaap met 2 kussen en daarbovenop nog een voedingskussen...helemaal plat is het dus niet! Maar, het lukt me maar niet om alleen recht te komen...dus het ventje helpt me recht...en telkens dat gebeurt krijg ik een hevige steek in mijn L-borst...zo precies alsof die prothese wat verschuift of de spier beweegt...na 10 minuutjes is dat weer over.

Ik maak me wel zorgen over het feit of ik hiermee het herstel van mijn L-borst niet in gevaar breng door die spier te overbelasten bij het opstaan. Het verschil is namelijk erg groot t.o. mijn R-borst, want daar voel ik zo goed als geen pijn of steek...en net dat verschil baart me een klein beetje zorgen :unsure:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken, al ben ik natuurlijk geen pc!!

Maar ik had ook veel last van mijn linker borst en daar is het nu na 6 weken po ook nog net of ik de prothese af en toe mee voel bewegen als ik voorover ga. Ook ligt mijn linker borst nog steeds achter met indalen.

Ik heb echt 2 en halve week pijn gehad na de bv en maakte me behoorlijke zorgen, dus de kliniek gebeld en die vrouw had zelf een bv gehad en stelde me gerust dat het er allemaal bij hoorde.

Nu heb ik geen pijn meer, maar voel af en toe gewoon iets bewegen in mijn linker borst ( misschien de zwaartekracht?? )

Tip :bel gewoon de kliniek als je het niet vertrouwd, daar zijn ze voor!!

Liefssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt : normaal herstel !

Bij mij hinkte de linkerborst ook achterop qua herstel . 't Zijn ook 2 aparte wonden die elk een genezingsproces hebben natuurlijk . De rechter was ook rapper zachter , beweeglijker , minder pijnlijk , daalde snelst in .

Op 3 maanden zie je pas het uiteindelijke rezultaat al wordt er over een (basis)herstel van 6 weken gesproken : dan ben je niet genezen .

Niks om je zorgen over te maken .

Link naar reactie
Delen op andere sites

He dames

Net als jullie heb ik dat ook, vandaag ben ik 3 dagen PO (ik had vrijdag mijn borstvergroting) en mijn linkerborst doet ook veel meer pijn. En ja die bekende pijnscheut herkien ik. In mijn rechterborst voel ik veel minder, die arm is ook al veel bewegelijker. Ik heb natuurlijk geluk want ik mag vandaag al voor de eerst keer op controle. Tape gaat er vandaag af. Dus soms stel ik me gerust dat het iets te hard is ingepakt ;)

Heel veel succes met je herstel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik nu dag 6, en ook nog steeds drama met uit bed komen hoor! Ook net als jij die pijnscheuten aan links, met veel pijn en moeite lukt het om het alleen te doen.

Soms lijkt het alsif er luchtbelletjes bewegen of vocht verplaatst. Herkennen jullie dat ook toevallig???

En doordat ik mijn schouders veel naar voren laat hangen omdat datbde spanning op de borstspier verlicht, krijg ik ook vaak last van me schouders/nek, ook herkenbaar voor iemand??? Hahhaa, wat doen we onszelf toch aan he, maar het is het allemaal waard wat mij betreft!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pijnscheuten heb ik gelukkig niet meer als ik uit bed kom. Die vochtbelletjes heb ik ook gehad, dit duurde bij mij 2 dagen ongv.

Ik loop ook krom om op die manier de spier te ontlasten en krijg daar ook nekpijn van. Hahahah we maken wel allemaal hetzelfde mee he ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, gelukkig hebben we allemaal ongeveer dezelfde klachten.. Gelukkig maar, want dan gaat alles zoals het hoort te gaan! Ja die nekpijn is vervelend, mijn vriend zei nog; ik hooo niet dat je jezelf deze houding gaat aanwennen, je bent net de geboggelde van de Notre Dame! Ik heb van mijn pc ook fysiotherapie oefeningen gekregen... Daar moest ik meteen op de dag vd operatie mee beginnen. Ze zegt dat dat die stijfheid sneller over is, en daar geloof ik ook echt in! Die borstspier moet rekken, langer worden, dus als jullie dat ook gaan doen, dan helpt dat wellicht!

Ik zal proberen uit te leggen hoe het moet:

3x per dag 3x achter elkaar 20 seconden vasthouden:

Vlecht je handen in elkaar aan de achterkant van je lichaam, met de ellebogen naar binnen zodat je je armen kan strekken. Dan hangen je hamden op de hoogte vd onderrug.

Dan lift je met gestrekte armen je armen omhoog tot je niet meer verder kan, en dat hou je 20 sec vast. Dat 3x achter elkaar, en dat 3x per dag.

Nog een oefening;

Zet je armen in je zij, en druk je ellebogen naar achter richting je rug, dan voel je je borsspier ook oprekken.

Bij mij helpt het echt, je spant je borstpier hier niet mee, het ontspant juist! Dr Laura Moojen werkt sinds kort samen met een fysiotherapeute omdat het bewezen pijn verlichtend werkt, en een mooiere indaling verzorgd. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi meiden,

Hier dezelfde probleempjes... Heb een bv gehad 18 april en geraak ook nog steeds niet zelf uit bed 's morgens. Heb dan een enorme druk op mn linkerborst en rugpijn natuurlijk van da liggen op de rug! (kijk ernaar uit om weer lekker op mn zij te slapen, zalig :131:

Hebben jullie dat ook dat bij momenten de hele handel enorm onder spanning lijkt te komen? Als ik dan ff ga rust gaat het vanzelf weer over. Heeft dit mss te maken met de band die ik aanheb want ben goe ingetaped.

Want maak me daar soms wel zorgen over...

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.