Ga naar inhoud

B-lift : Elsje31 : 25 maart '09


Gast Elsje31

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben Els en zal volgende week een borstlift zonder prothesen ondergaan. Informatie over borstlift met prothesen vind je genoeg, maar over zonder prothesen helaas niet.

Ik begin nu toch wel zenuwachtig te worden als ik eraan denk.

Zou ik het wel doen? Misschien toch beter met prothesen? Hoe genezen de littekens bij jullie? Hebben jullie erg pijn gehad na de operatie? Hoelang vooraleer jullie konden koken, strijken, autorijden, gaan werken, de kinderen bezighouden, ze heffen,...???

Daarom ontvang ik graag jullie ervaringen, opmerkingen,...

Zijn julllie tevreden van de resultaten? Zouden jullie het nog steeds laten doen? Wanneer zie je het definitieve resultaat?

Groetjes

Els

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mols1234

Welkom,

Als je twijfelt, waarom dan geen second opinion.

Het lijkt alsof je mij alsof je met veel te veel vragen nog zit over de met of zonder protheses ingreep.

Dus ik geloof dat jij die hard nodig hebt.

Ik heb net mijn 2de bv gehad, de littekens zijn al bijna niet meer te zien na maar 18 dagen po.

Komt vast omdat de eerdere littekens opnieuw zijn gebruikt.

Na 17! dagen po had ik een doorbraak, nu gaat iedere dag alles met een grote stap vooruit.

Koken: 17 dagen po

Strijken: doe ik niet, droger, meteen eruit opvouwen en klaar.

Autorijden: 11 dagen po, maar pijnlijk en zeer kort stukje. 17 dagen po, voldoende en iedere dag beter.

Dochter 3: verzorgde ik alweer na 11 dagen, maar ze kan eigenlijk alles zelf. Dus deed tandjes poetsen en plekje wassen, maar was zwaar. De rest deed mijn man eigenlijk.

nu 19 dagen po en ik heb het gevoel dat ik zo alles weer kan.

Ik ben tevreden, zou het zo overdoen, ondanks dat mijn herstel trager gaat door achter spier operatie. En het resultaat, kijk in de gallerij en oordeel zelf.

Ik wens je sterkte met je beslissing!

Mols1234

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je het wel doen ?

Tuurlijk meid ! Iedereen krijgt 'cold feet' voor haar operatie , of dat nu een lift , bv of bvk is ...

Maar mss ligt het moeilijker en zit je in met wat je overhoud qua cupmaat ?

Je borstlift zonder protheses , betekent het dan dat je'r een kleinere cupmaat aan overhoud ?

Wat heb je , wat verwacht je daarvan ?

Hoe gaat het litteken zijn ? Herinner me vaag iets over 'anker' en 'sleutelgat' ...

Denk een beetje hetzelfde als Mols : is je intake wat snel verlopen ? Ik weet wel dat je op dat moment nogal overdonderd bent , de helft maar hoort én de helft maar vraagt ... Daarom niet een second opinion bij een andere chirurg of kliniek maar gewoon even een bijkomend consult . Als je morgen belt moet je'r vast even tussen kunnen om je onzekerheid te bespreken lijkt me .

Zelf ben ik zeer tevreden maar had enkel BV dus kan niet echt gericht antwoorden op de vragen war je mee zit .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vroeger altijd een 70D gehad maar na 2 zwangerschappen en borstvoeding en erg afvallen hou ik nu nog een slappe 80C over.

De PC heeft gezegd dat ik erna nog een 80B zal overhouden. Cupmaat is voor mij niet belangrijk. Waar ik aan twijfel is of ik genoeg klierweefsel heb om een borstlift zonder prothesen te doen en het blijvend effect ervan. Ik zou ook liever geen prothesen hebben.

Hij vond het ook de beste beslissing en moest ik nu echt ontevreden zijn dan kan ik binnen enkele jaren nog prothesen erin zetten.

Ik moet er ook nog bijzetten dat hij een borstlift met prothesen sowieso in 2X opereert (eerst de prothesen erin en 3 maanden later de lift); dus volgens mij kan ik dan beter nu enkel de lift doen en - indien later nodig- evt. de prothesen erin laten zetten.

Mijn litteken gaat sowieso een anker zijn, want de lift is nodig.

Maar ik ben de eeuwige twijfelaar hoor, dus ga gewoon doorgaan met de lift.

Els

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi,

Het is eigenlijk heel goed gegaan: zie mijn operatieverslag

Ik heb echt bijna geen pijn gehad (enkel wat branderig en trekkerig gevoel): heb enkel gisterenavond een pijnstiller genomen.

Slapen ging wat minder owv rugpijn, maar ik had nooit gedacht dat het zo vlot ging gaan.

Ik had ook schrik van de volledige narcose, maar is heel goed meegevallen.

Nu moet ik het dus wat kalmer aandoen en dat is vooral het moeilijkste: kan niet echt stilzitten :rolleyes: maar gaan we toch best doen he.

En jij, begin je al wat zenuwachtig te worden of kijk je er al zolang naar uit dat het niet rap genoeg 3 april zal zijn?

Van die dr. Visser heb ik ook al veel goeds gehoord (op deze fora).

Groetjes

Els

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ook vandaag is super verlopen. Ik heb enkel wat rugpijn (vannacht ook niet zo goed geslapen op mijn rug); volgens mij van heel de tijd op de zetel te liggen. Morgen best wat meer op een stoel zitten.

Aan mijn borsten heb ik echt maar weinig pijn: enkel een steek af en toe en wat jeuk. De jeuk zal -veronderstel ik- nog wel heviger worden :wacko:

Maar mag dus zeker niet klagen.

Groetjes

Els

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ook vandaag verloopt alles vlot. Ik heb beter geslapen afgelopen nacht (had een kussen in mijn rug geduwd ter ondersteuning).

Enkel wat jeuk en trekkerig gevoel af en toe, DUs valt supergoed mee.

Groetjes

Els

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.