Ga naar inhoud

Hilde12: BVK: Eerste consult 18 april: Dr Koopmann: Bergman kliniek


Hilde12

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

Zojuist dit forum gevonden, toen ik info wilde over de arts waarmee ik een afspraak heb.

Voordat ik ga zoeken en het voorstellen helemaal ga vergeten :rolleyes: , maak ik dus maar eerst dit topic aan.

Ik ben Hilde, 44 jaar, 1.58 hoog, 56 kg zwaar, cup 75E/F.

Ben mamma van 3 kids (15, 13 en 6 jaar) en ben al zo lang jaaaaaaaaaren aan het twijfelen.

Heb last van mn rug, speciaal met sporten, kleding kopen is drama (XL voor de boobies, maar dat is weer veel te groot voor de rest van mn lichaam). Maar tegen: geen borstvoeding, geen gevoel in tepels, bang voor misvorming.

Wel al, een jaar of 13 geleden, geinformeerd, maar bleef toen nog steeds twijfelen.

Maar inmiddels weer een kind verder, en een cup groter (waarom is het toch zo dat meiden met kleine borsten ná de bevalling/borstvoeding kleinere borsten krijgen, en ik na ieder kind een cup gróter overhield... :1bouncingboobs:

Zat vorige maand naar "gewoon mooier" te kijken, toen mijn man zei: waarom ga je nou niet eens gewoon informeren.

Een van mijn twijfels was altijd dat de kans erin zat dat geen borstvoeding niet meer gegeven kon worden, maar met kinderen krijgen ben ik inmiddels wel klaar, dus die twijfel is weg.

Heb info opgevraagd bij Bergman, en inmiddels staat mijn eerste afspraak bij Dr. Koopmann in Den Haag, voor 18 april.

Ik zal jullie wel op de hoogte houden en hoop hier info te vinden die mijn twijfels evt. weg kunnen nemen.

groetjes Hilde

Ben benieuwd !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Hilde

Welkom op het forum!!!

Ikzelf heb ook een E/F en wordt morgenvroeg geopereerd voor een BVK! Dus die E/F heb ik niet lang meer :D :D

Ikzelf heb er ook 20 jaar over gedaan om de stap te zetten, maar morgen is het eindelijk zover!

Veel geluk op je consult 18 april!

Groetjes

Dolfijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hilde,

Vervelend hè, elk kind een cupje meer!

Daar had ik nou ook last van!

En dan overal te horen krijgen dat er na de borstvoeding niks van over blijft grrrrrrrrrr :(

Ik hoop dat je het leuk gaat vinden hier op het forum,... nu we allemaal aan de bvk beginnen is het fijn over borsten te kunnen kleppen, de omgeving is er toch vaak veel minder mee bezig! ;)

Groetjes, Suzan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hilde welkom op dit forum:D

Ben zelf ook aan het wachten op een BVK die in juli zal plaatsvinden dus we zijn der allemaal om je te steunen en meer info te bieden natuurlijk ;)

xx yanet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Hilde,

Ook namens mij welkom :1bouncingboobs:

Ik heb nu een cup 75F, ben wel iets groter dan jij, 165 en 65 kg, dus ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt!

11 april staat mijn BVK gepland bij Bergman in Den Haag. Wel bij een andere pc, dr Van Drunen, waarover ik nog bijna niets heb gelezen. Denk maar zo, geen bericht goed bericht. Spannend dus!

Je zult mijn ervaringen met Bergman wel kunnen lezen voordat het bij jou zover is. Tot nu toe in ieder geval superpositief!

Groetjes en alvast veel succes met de voorbereidingen voor je consult!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

Bedankt voor de reakties.

Ben blij dat ik dit forum heb gevonden, hier zie ik tenminste echte reakties, en niet alleen heel positief (de reclame) of de horror-verhalen.

Zie wel aan de reaktie van Dolfijn dat het snel kan gaan.

Zit nog een beetje met vóór of ná de vakantie (ik ga in juli), maar dat zal allemaal 18 april wel duidelijk worden.

Ik ga jullie volgen ! :1bouncingboobs:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Hilde

Ja, na je eerste consult zal je al iets meer weten. Je kan daar ook even aan je pc vragen wat de wachttijd zou zijn. Hou vooral ook ruim rekening met je herstelperiode moest je voor je vakantie voor de BVK opteren.

Veel succes!!!

Groetjes

Dolfijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hilde,

Ook ik heb er jaren over gedaan om de stap te zetten. Ik ben 1.70 en weeg 74 kilo en heb maat 80H en hoop er over 4 dagen vanaf te zijn......

Ik laat het doen bij de Hanzekliniek in Heerenveen door dr. Kappel.

Vanaf donderdag zet ik mijn verhaal hier neer hoop dat je daar ook wat aan hebt.

Groetjesss Esther

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga naar Frankrijk.Maar jij doet het wel vóór je vakantie, of erna?

Ik doe het voor de vakantie i.v.b met school erna...k wil hbo gaan doen en die beginne meestal in de laatste week van augustus en de eerste week van september....door het in juli te doen ben k dan al lekker meer dan 6 weken verder en heb k niet zoveel doktersbezoeken meer dus kan ik me meer focussen op school... :101:

Dus mijn vakantie die jaar geef k op voor mun boobs en ik vind het helemaal niet erg...met kerst ga k dan op vakantie dus kan k lekker in het zonnetje genieten van mijn nieuwe boobs in een leuke passende bikini terwijl iedereen hier in de kou zit :126::wub:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker hoor, voor jullie.

Moet zeggen dat ik best nog wel wat vragen heb:

- hoe worden de littekens

- hoe gaat het met het gevoel in de tepels

- hoe zal het gaan bij de verzekering?

Vooral nu even het laatste: ik heb lang geleden geinformeerd (toen er nog een ziekenfonds was, hihi) en toen kreeg ik het vergoed. Maar weten jullie hoe nu de criteria liggen voor vergoeding??

@Esther: nog 4 dagen, er zijn er echt een hoop hier die rond die datum moeten, spannend hoor!

Waarom was trouwens de eerste aanvraag voor jou afgewezen? Heb net je topic gelezen, maar kon het daar niet uithalen.

Waar ik ook nog mee zit is naar welke maat ik wil.

Hebben jullie dat zelf besloten of beslist de PC dat?

Ik ben zelf namelijk nogal klein (158/56 kg) maar wil niet met een cup A eindigen omdat dat bij mijn lichaam past.

Ik bedoel: E is wat overdreven, maar wil wel borsten overhouden.

Maar ik heb dus geen idee hoe een B / C etc eruit ziet ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Hilde,

Met de littekens hangt het vanaf welke methode ze gebruiken.

Ankermethode: je hebt een horizontale litteken onder de borst en een vertikale op de borst onderin die samen een anker litteken vormen. daarbij heb je nog een cirkel vormige litteken rondom je tepel omdat die naar boven geplaatst wordt.

Sleutergat methode: je hebt 1 cirkelvormige litteken rondom je tepel en 1 vertikale litteken onderin bij je borst...je moet denken aan een soort lollipop... :68:

Welke methode een chirurg gebruikt bij jou bepaalt hij/zij zelf en hij/zij zal ook goed uitleggen wat dit inhoud en hoe het past bij jou lichaam.

Geen chirurg die je van een cup E naar een cup A helpt hoor... :46:

Hij of zij bespreekt dit met jou en hij/zij kijkt naar wat het beste past bij jou lichaam. Natuurlijk kan je tegen heb zeggen ik zou graag een cup B of C willen en dan kijkt hij/zij of dit goed past..

De regelgeving bij de verzekeringen zijn dat je een borst verkleining mag krijgen als je boven de cup DD.

Je chirurg zal dit aanvragen bij jouw verzekering door een brief te sturen en binnen 2 weken heb je je goedkeuring binnen.

Gevoel in je tepels verschild per vrouw...maar bijna iedereen krijgt die gewoon terug hor:P..soms duurt het een paar dagen, soms weken en soms zelfs maanden maar die krijg je terug. Het gebeurt tegenwoordig zelden dat je die niet terug krijgt.

Alles is bespreekbaar met de chirurg maar het belangrijkste is dat je je op je gemak voelt en veilig :D . Als dit niet zo is treur niet en ga op zoek naar een andere waar het wel zo is. Het is een ingrijpende operatie die heel persoonlijk is voor ons vrouwen omdat het om ons borsten gaat :7:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Angel: bedankt voor je snelle antwoord.

Wat betreft mijn vragen over de littekens is het niet over hoe gesneden wordt, maar hoe erg ze te zien zijn en zo.

Ik schijn (volgens mijn dermatoloog) nogal lelijke littekens te maken (zo zegt ze dat), schijnt per lichaam te verschillen, dus ik was benieuwd hoe de ervaringen hier zijn met de littekens.

Maar dan nog.. de littekens zitten onder mn bikini, dus het zal me niet tegenhouden :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hilde,

Waarom mijn 1ste aanvraag was afgewezen was omdat ik volgens hun nog iets te zwaar was dus heb ik een bezwaarschrift ingediend samen met de huisarts en pc. Toen moest ik naar het ziekenfonds toe en hebben ze me gezien en heb ik het wel gekregen.

Maar goed ik krijg alles vergoed zelfs de sportbh en drukhes :35: . Op je vragen heb ik geen antwoord alleen die van de verzekering dat komt allemaal goed je bent niet te zwaar dus maak je daar maar geen zorgen over.

Groetjesss Esther

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

:1boobs: Hoi allemaal,

Vanmiddag had ik mn eerste consult bij Dr. Maarten Koopmann.

Sprak met niet veel woorden, maar wel duidelijk.

Hij vroeg me wat ik wilde en waarom.

Daarna ging hij zelf kijken.

Hij vertelde me dat ik van E/F naar een grote C ga, met de ankermethode.

Het sleutelgat gaat niet omdat dat meer een soort "lift"methode was, en bij een grote verkleining is dit niet mogelijk.

Kleiner dan een grote C was ook niet mogelijk.

Ik had zelf ingezet op een kleine C, maar ja, dat is te overzien.

Vind het wel jammer dat de sleutelgatmethode niet kan, ivm de littekens.

Na het gesprek met hem kwam het vervolggesprek de assistente (of de beauty coach).

Zij vertelde dat de aanvraag bij de verzekering vandaag nog de deur uit zou gaan en zodra het binnen is ik moet bellen voor een afspraak.

Het zal dan alleen wel na mijn vakantie worden, want de aanvraag kan een week of 3 duren, en de steunbh moet 6 weken gedragen worden.

Ik wil wel met een lekker gevoel op vakantie gaan, en met net 6/7 weken daarvoor geopereerd ga ik dat dan denk ik niet.

Of de verzekering moet snel werken, dan kan ik misschien begin mei nog.

Maar we wachten af.

Spannend!!

Mn eerste stap naar nw boobies is in ieder geval genomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De verzekering werken snel hoor hilde echt waar 2 tot 3 weken is correct*ik had de mijne al na 2 weken echt super snel*...voelde je je gelijk goed bij de PC of ga je ff verder shoppen voor een second opinion? :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoihoi

Wat fijn dat je de stap voor jezelf hebt gezet !

Ik had in eerste instantie ook om de sleutelgat gevraagd meer dat ging ook niet bij mij , had een 70G ..

Maar de littekens zitten bij mij (11 april geopereerd) niet heel ver dus ze komen niet boven/naast je bh/bikini uitkijken denk ik !

succes met afwachten !!

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Angel: ik ga niet verder shoppen.

Het was een man van weinig woorden, maar als zijn werk maar goed is :1boobs: , toch?

Dus nu eerst afwachten op de verzekering.

@Maya: heb je veel pijn gehad? Of viel/valt het mee? Het is natuurlijk pas een week geleden gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hilde,

Ik heb een week nadat de aanvraag gedaan was naar de verzekering gebeld :P

En weer een dag later had ik de goedkeuring binnen!!

Als het bij jou verzekering ook helpt om te bellen,... 't geeft je net wat meer speling :)

Liefs Suzan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hilde !

Qua pijn vind ik het mee vallen gelukkig ik heb tot nu toe ook geen ontstekingen enzo ik slik sinds gisteren geen pijn stillers meer...de eerst dag na de operatie had ik het even moeilijk maar dat was dan meer geestelijk met de gedachtes waar ben ik allemaal aan begonnen.. maar dat was de volgende dag allemaal weer bij gedraait.

Ik doe gewoon heel rustig aan en dat is ook het beste en een advies ook voor jou tegen die tijd. Ook al voelt het alsof je heel veel kan gewoon niet doen (daar had ik het wel moeilijk mee zoals me naam ook zegt ben ik een bezig bijtje) gelukkig heb ik een vriend die me dan goed op me kop geeft :4: als ik iets wil doen...

De drains heb ik drie dagen in me borsten gehad i.p.v. 1 dag voor de rest deed dat niet heel veel pijn maar vooral onhandig met slapen/zitten/wc gaan.

Vandaag is het tape eraf gehaald en dat valt me ook mee kan gewoon recht op zitten (niet te lang) was bang dat het meer pijn zou doen als dat eraf was gehaald maar dat is gelukkig mee gevallen. Nu gewoon 2 maal daags onder de douche en dan moet dat goed komen.

Als je vragen hebt al zijn het hele kleine stel gerust!

leifs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je de stap heb durven zetten! Ik heb in het begin veel foto's bekeken van vrouwen met een bvk. De een was mooier dan de ander.

Ik ben zelf door Dr Holtzer geholpen. Ook een man die duidelijk maar kort is.

Ik vond het een fijne pc! Hij heeft ook heel mooi resultaat geleverd!! Kijk maar eens in de galerij! :) Ben nu 12 dagen PO.

Inmiddels al wat gehoord van je verzekering?

Link naar reactie
Delen op andere sites

HI Hilde,

Gelukkig is je pc niet om mee te praten maar om wat hij kan met zijn handen! Hahahah. Mijn pc was ook niet zo'n kletskous maar ik dacht, als ze hem bij Bergman hebben aangenomen, zo'n vooraanstaande kliniek, zal hij vast kundig zijn!

Dr Koopmann liep ik afgelopen maandag nog tegen het lijf bij mijn controle, hij zei wel vriendelijk gedag ;)

Verder krijg je bij de kliniek een bh aangemeten en die moet je de eerste weken dag en nacht dragen. Wat handig is, zorg dat je een reserve bh hebt zodat je de bh van de kliniek kan wassen tussendoor!

De bh's die je in de kliniek krijgt kun je via Emdaplast.nl ook kopen, ik heb de B11 van het merk Marena, met voorsluiting. Lekker stevig.

Alleen duurt het daar volgens mij even voordat je bestelling binnen is. Zelf had ik er niet aan gedacht om een tweede bh vooraf te kopen, en heb dus vorige week via wehkamp (is gelukkig wel lekker snel) een sportbh van triumph gekocht, de tri action. Ook prima maar wel een stuk minder stevig.

Als je vragen hebt gewoon roepen, er is hier altijd wel iemand die een antwoord heeft! En wat betreft de kliniek, daar ga je echt geen spijt van krijgen. Alles is tiptop geregeld.

Hopelijk heb je snel bericht van de verzekering.

Liefs x

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Hilde,

fijn en knap van je dat je da stap hebt genomen, hoe was je eerste consult bij de pc? en heb je al wat van de verzekering gehoord? ik ben 1 april geopereerd. zelf ben ik 21 jaar, maar ben echt blij dat ik het gedaan heb. had niet langer kunnen wachten. had veel lichamelijke klachten. ik hoop dat je hier genoeg informatie kan vinden die jij nodig hebt! als je vragen hebt dan hoor ik het wel.

ik heb foto's in de galerij staan. foto's voor de operatie en na de operatie. moet je maar als je wilt even gaan kijken!

Liefs Silvia,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.