Ga naar inhoud

Geen vergoeding van verzekering voor BVK! Wat nu?


Gast debbel79

Aanbevolen berichten

Gast debbel79

al jaren wil ik eem borstverkleing, ik heb ook al jaren veel nek/schouderklachten. ben doorgestuurd via de huisarts naar de plastisch chirurg in het CWZ te Nijmegen (dr Fabré)/ die vond het ook nodig en zei dat hij geen problemen met mijn verzekering verwachte, ook omdat ik het hoogste toppakket als aanvulling heb. ik zou van een F/G cup (tevens erg ongelijke brosten, ongeveer anderhalve cupmaat verschil) naar een grote C kleine D gaan.

er zijn zelfs al medische vóór foto's gemaakt.

vandaag viel de brief van de verzekering op de mat... negatief!!! er was geen sprake van verminking en/of een aantoonbare lichamelijk functiestoornis!!!

ik ben zoooo verdrietig! ik wil dit al jaren, ben bijna 20 kilo afgevallen voor deze operatie!! ik weeg nu 83 kilo met een lengte van 1.82. keurig binnen de BMI dus, wat willen ze nu nog meer??

ik ga maandag gelijk het ziekenhuis bellen, ik hoop dat de chirurg nog iets voor me kan betelenen. wie heeft hier ervaring mee en kan me tips geven wat ik nog meer kan doen om toch de vergeoding te krijgen?

ik ben trouwens verzekerd bij Aevitae, en dat is gewoon van VGZ, ze verwijzen me in de brief ook naar de voorwaarden van VGZ.

wie o wie kan me geruststellen :mellow:

groetjes debby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mariannev

Hoi Debby,

Als de Pc niets voor je kan betekenen, zou ik gewoon een andere verzekering nemen als het jaar om is.

Dan kun je het nog eens bij een andere verzekering proberen.

Echt heel rot voor je maar geef de moed niet op.

Ikzelf zit ook met spanning te wachten op mijn goedkeuring.

Ik heb 2 jaar geleden wel al een goedkeuring gehad, maar heb nu weer een andere verzekering dus voor mij is het ook nog even spannend.

Groetjes,

Marianne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat erg! Hebben ze niet gezegd waarom ze het afkeuren? Misschien dat als je met ze in discussie gaat, nog van mening veranderen? Het lijk me dat je met die lengte/gewicht/omvang juist een toestemming zou moeten krijgen..... Sterkte ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Annemieke

Hoi Debbie,

Ik zou even bij je PC navragen wat hij precies heeft ingevuld op de aanvraag, dat kan namelijk ongeloofelijk verschil maken. Ongelijkheid wordt nl. pas vanaf twee cupmaten verschil vergoed. Het wordt ook vergoed als je lichamelijke klachten hebt. Ik weet niet of je het daarover met je PC hebt gehad, maar mocht dat niet zo zijn zou ik dat alsnog doen (ook al heb je maar een beetje last van je nek/rug/schouders, het wordt spontaan tien keer zo erg: je hebt daardoor last van hoofdpijn, je schouders doen altijd zeer, je kan daardoor ook niet goed sporten).

Je kan bezwaar maken tegen de beslissing en op grond van lichamelijke klachten proberen alsnog goedkeuring te krijgen. Dan ook foto's maken van je borsten zodat ze kunnen zien dat er wel degelijk sprake is van een misvorming.

Ik zit ook bij VGZ en heb wel toestemming gekregen: had ook twee ongelijke borsten en had ook nog eens last van mijn nek en van hoofdpijn.

Mocht na je bezwaar de beslissing weer negatief uitvallen zou ik inderdaad zoals Marianne zegt volgend jaar een andere verzekering nemen en het nog een keer proberen. Vergeet dan niet bij je PC te klagen over lichamelijke klachten en zorg dat de PC het verschil goed duidelijk opschrijft.

Veel succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast debbel79

dank jullie wel, ik heb vanmorgen gebeld.. en de chirurg was "vergeten" mijn klachten erop te zetten!! oen!!

wordt alsnog ingediend, en met klahten erbij op zal het idd wel prima zijn. we wachten weer af!

bedankt!

groetjes debby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Annemieke

Gelukkig maar dat ie het vergeten was en dat het niet is afgekeurd terwijl je klachten er wel op stonden. Succes met afwachten, ik duim iig voor je! Als je behoefte hebt aan informatie of ervaringsdeskundigen: we hebben een errug gezellig kletshoekje hier in de topic operatie verslagen borstverkleining. We geven ook nuttige informatie ;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Daantje87

Suf is dat hè, dat ze die klachten dan niet doorgeven... Bij mij was gewoon de hele aanvraag niet doorgestuurd, ja vind je het dan gek dat je niks hoort van de verzekering hihi!

Hopelijk komt het nu wel goed? Heb je al iets gehoord?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 7 months later...
  • 1 month later...

bij mij heeft het zh de aanvraag voor de machtiging ook nog niet opgestuurd.zou anderhalf tot 2 weken overheen gaan.

Is wel een domper vind ik,nu nog langer wachten op goedkeuring en op operatie........

WAchten duurt altijd lang.

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.