Ga naar inhoud

5 maart BV operatie


Mas123

Aanbevolen berichten

Opstaan is erg lastig vind ik zelf. Vanuit zitten of halfzit gaat met wat schommelen, maar vanuit meer liggend.. dat is zwaar en wat pijnlijk. Maar dat ligt ook aan hoe sterk je buikspieren zijn denk ik. De mijne zijn niet sterk genoeg iig. Je kan je niet opdrukken met je armen..

Rondlopen en broodje maken enz gaat goed als je maar rustig aan doet. Maar ik heb tijd zat..  😁.

Op tijd je pijnmedicatie nemen en rustig doen is echt een must.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 70
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Ik neem paracetamol 4 keer per dag en 2 keer per dag Naproxen.  Tramadol nog niet gepakt. Die hou ik achter de hand voor als het te wordt. Vandaag was een pittigere dag dan gister. Morgen verwacht ik zoiets als vandaag. 

Morgen mag de bh even uit om te douchen maar je ziet met hem aan al heel erg veel. En het puilt enorm uit aan de bovenkant. 🙈🤣🤣 En je voelt wel hoe vol het is..  mega verschil met hoe het was in ieder geval.. 😁😁

Kan niet wachten tot de stuwing eraf ia en ze wat minder strak staan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe beviel het douchen? Heel eng de eerste x zonder bh hè 😆 maar de pijn word echt elke dag een stukje minder hoor. Soms even een dip dag, en daarna weer een stijgende lijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden, Rweisie zei:

En hoe beviel het douchen? Heel eng de eerste x zonder bh hè 😆 maar de pijn word echt elke dag een stukje minder hoor. Soms even een dip dag, en daarna weer een 

het is maar goed dat ik weet van hier etc hoe ze er nu bloot uitzien.. anders was ik echt gaan huilen.. haha. Wat een ontzettend raar gezicht... maar het komt goed!

De bh los maken en handen los was inderdaad heel erg spannend!! Maar eenmaal los.. ook wel echt een verademing en niet meer eng. 

De enige 'pijn' die ik nu zo voel is in de onderste buitenhoeken van de borsten. Voelt aan als een enorme blauwe plek maar er is niks te zien..  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi ladies, mag ik me ook even voorstellen in dit topic? Ik ben afgelopen woensdag geopereerd,  6 maart, en hoop hier over jullie herstel te lezen (ook om te kijken of het bij mij allemaal 'volgens het boekje' verloopt). Het bericht over de eerste keer douchen bijvoorbeeld...zo herkenbaar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En @Mas123, die eerste x in de spiegel valt tegen hè? Vooral die eerste keer dacht ik echt ‘wat heb ik nu toch weer gedaan… komt dit nog wel goed?’. Maar inderdaad, dat trekt nog zoveel bij en is echt nog niks van te zeggen. Had toen de eerste week vierkante borsten met zoveel vocht en zwelling dat het net een uniboob was. Zijn er toch echt twee geworden uiteindelijk hahaha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, Monada zei:

Hi ladies, mag ik me ook even voorstellen in dit topic? Ik ben afgelopen woensdag geopereerd,  6 maart, en hoop hier over jullie herstel te lezen (ook om te kijken of het bij mij allemaal 'volgens het boekje' verloopt). Het bericht over de eerste keer douchen bijvoorbeeld...zo herkenbaar!

Hi Monada! 

1 dagje na mij dus. Hoe gaat het bij jou? 

Ik heb sinds zaterdag duidelijk minder last. Als ik wel rustig doe uiteraard..

Overdag zijn paracetamol genoeg. 

@Loutje3410 aftellen wordt serieus!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoiii allemaal, vers van de pers! Alles is goed gegaan! Voelt een beetje beurs als spierpijn als ik beweeg maar als ik stil lig voel ik nagenoeg geen pijn. 
Ik heb meteen gekeken naar het resultaat en ik ben nu al zo onder de indruk, laat staan als de zwelling weg is en de implantaten gezakt zijn.

Ik kan zonder problemen opstaan en net lekker een kopje koffie voor mezelf gemaakt dus ik hoop dat dit zo doorgaat. Verwacht nog wel een klap morgen en overmorgen maar ik heb genoeg series te kijken om de tijd de overbruggen 😃

Zo wat kan een mens blij zijn zeg, helemaal in love met m’n boobies😍

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Loutje3410 zei:

Hoiii allemaal, vers van de pers! Alles is goed gegaan! Voelt een beetje beurs als spierpijn als ik beweeg maar als ik stil lig voel ik nagenoeg geen pijn. 
Ik heb meteen gekeken naar het resultaat en ik ben nu al zo onder de indruk, laat staan als de zwelling weg is en de implantaten gezakt zijn.

Ik kan zonder problemen opstaan en net lekker een kopje koffie voor mezelf gemaakt dus ik hoop dat dit zo doorgaat. Verwacht nog wel een klap morgen en overmorgen maar ik heb genoeg series te kijken om de tijd de overbruggen 😃

Zo wat kan een mens blij zijn zeg, helemaal in love met m’n boobies😍

Wat lekker nieuws!!!! Dag van operatie voelde ik ook weinig. Door de pijnstillers ook die je krijgt daar. Morgen wat meer ongemak en dag twee en drie zijn pittigst. Bij mij dan. En daarna met de dag beter. 

Wat fijn dat je zo blij bent!! Daar doe je het voor

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Loutje3410 zei:

Hoiii allemaal, vers van de pers! Alles is goed gegaan! Voelt een beetje beurs als spierpijn als ik beweeg maar als ik stil lig voel ik nagenoeg geen pijn. 
Ik heb meteen gekeken naar het resultaat en ik ben nu al zo onder de indruk, laat staan als de zwelling weg is en de implantaten gezakt zijn.

Ik kan zonder problemen opstaan en net lekker een kopje koffie voor mezelf gemaakt dus ik hoop dat dit zo doorgaat. Verwacht nog wel een klap morgen en overmorgen maar ik heb genoeg series te kijken om de tijd de overbruggen 😃

Zo wat kan een mens blij zijn zeg, helemaal in love met m’n boobies😍

Wat top!! Ik moest de eerste keer ook meteen huilen na de narcose omdat ik eindelijk (weer) borsten had 😂😂.

maar fijn dat het allemaal mee gevallen is. Het zit erop! En nu rustig aan herstellen en inderdaad lekker series kijken en je in de watten laten leggen.

 

hier vandaag de eerste dag echt weinig/geen pijn in rust. Voel me ondertussen wel een lamlendig, nutteloos stuk vreten, maar dat terzijde. Hopelijk is het morgen wat droog en dan ga ik rustig aan het wandelen weer wat oppakken (als de kids op school/peuterspeelzaal zitten). Voel ik me vast al stukken beter door.

Aanstaande vrijdag controle bij de verpleegkundige en hechtingen/pleisters laten verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in rust sinds zaterdag geen pijn meer, maar o wee als ik een verkeerde beweging maak... Ai..  scherpe pijn dan. Maar verder gaat het hier ook heel goed. Bij lopen worden ze wel snel hard. Ervaart een van jullie dat ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rweisie ik ben ook bang voor dat lamlendige gevoel straks. Nu ben ik nog lekker suf en als ik pijn heb de komende dagen dan is het makkelijker om je gedeisd te houden. Maar daarna… ik heb me ook echt voorgenomen om NIET naar mijn lichaam te luisteren maar naar het advies van 6 weken rustig aan doen. Ik heb geen idee hoe het herstel van de wond binnenin verloopt dus beter gewoon relaxt doen.

Hebben je kinderen geen LEGO rondslingeren of diamond painting ofzo, iets om maar niet als een zak aardappelen op de bank te zitten?

Wanneer kwam je er eigenlijk achter dat er te veel ruimte rondom je prothese was destijds? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Mas123 zei:

Ik heb in rust sinds zaterdag geen pijn meer, maar o wee als ik een verkeerde beweging maak... Ai..  scherpe pijn dan. Maar verder gaat het hier ook heel goed. Bij lopen worden ze wel snel hard. Ervaart een van jullie dat ook?

 Is je zwelling wel helemaal weg? En hoe genezen je hechtingen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Mas123 zei:

Ik heb in rust sinds zaterdag geen pijn meer, maar o wee als ik een verkeerde beweging maak... Ai..  scherpe pijn dan. Maar verder gaat het hier ook heel goed. Bij lopen worden ze wel snel hard. Ervaart een van jullie dat ook?

 Dat herken ik inderdaad wel (van de eerste keer vooral). Maar dat word echt snel minder hoor! 
 

 

9 minuten geleden, Loutje3410 zei:

@Rweisie ik ben ook bang voor dat lamlendige gevoel straks. Nu ben ik nog lekker suf en als ik pijn heb de komende dagen dan is het makkelijker om je gedeisd te houden. Maar daarna… ik heb me ook echt voorgenomen om NIET naar mijn lichaam te luisteren maar naar het advies van 6 weken rustig aan doen. Ik heb geen idee hoe het herstel van de wond binnenin verloopt dus beter gewoon relaxt doen.

Hebben je kinderen geen LEGO rondslingeren of diamond painting ofzo, iets om maar niet als een zak aardappelen op de bank te zitten?

Wanneer kwam je er eigenlijk achter dat er te veel ruimte rondom je prothese was destijds? 

Heb de eerste week veel series gekeken inderdaad en gelezen. Deze week wel wat meer kleine dingetjes in huis gedaan dus dat scheelt opzich wel. En heb drie (vrij jonge) kinderen dus echt rust in huis is het hier nooit 🤪

In het begin merkte ik daar zelf niet zoveel van. Vond ze wel ver uit elkaar staan maar aangezien m’n voorsituatie op de bovenpool echt compleet plat was, dacht ik dat dat m’n anatomie wel was. Ik denk na een maand of drie dat er echt wel een gekke vorm in begon te komen, soortgelijk aan het idee van bottoming out. Ik ben dus deze ronde niet compleet relaxt tot ik een half jaar verder ben en dat het dan gewoon oké is. Hoef geen perfectie en complete symmetrie, maar wil wel dat het technische deel in ieder geval gewoon klopt! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, Loutje3410 zei:

@Rweisie ik ben ook bang voor dat lamlendige gevoel straks. Nu ben ik nog lekker suf en als ik pijn heb de komende dagen dan is het makkelijker om je gedeisd te houden. Maar daarna… ik heb me ook echt voorgenomen om NIET naar mijn lichaam te luisteren maar naar het advies van 6 weken rustig aan doen. Ik heb geen idee hoe het herstel van de wond binnenin verloopt dus beter gewoon relaxt doen.

Hebben je kinderen geen LEGO rondslingeren of diamond painting ofzo, iets om maar niet als een zak aardappelen op de bank te zitten?

Wanneer kwam je er eigenlijk achter dat er te veel ruimte rondom je prothese was destijds? 

Heel goed indd rust eisen van jezelf. Goede investering.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, Loutje3410 zei:

 Is je zwelling wel helemaal weg? En hoe genezen je hechtingen?

Zwelling lijkt minder. Maar ze zitten nog erg hoog. Maar dat had de PC al gezegd, dat het even zou duren. Vanwege de doorsnee van de prothese.  En het is sowieso nog erg snel iets te willen zien veranderen. 

De hechtingen heb ik nog niet gezien. Zitten pleisters op en hou er een handdoek op met douchen en maak ze niet nat, alleen met een washandje over mn boobs heen. 

Het lijkt wel wat te trekken aan de zijkanten van de hechtingen, tenminste ik denk dat die het zijn.  Mn bh zit er soms tegen en dan een irritant gevoel daar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, Mas123 zei:

@Loutje3410 hoe gaat het nu met je?

 

Met de boobs helemaal goed. Alleen veel last van mijn arm waar ze het infuus niet goed in kregen. Pas daarna probeerden ze mijn hand waar het in 1 keer pijnloos erin ging dus snap niet zo goed waarom ze het eerst in m’n arm probeerden. M’n arm (met name bicep) voelt pijnlijker dan m’n boobs 😅

Eerste nacht ook pijnloos doorgekomen. Op m’n rug slapen ben ik twee weken geleden al mee begonnen dus daar heb ik geen probleem mee. Paracetamol bouw ik ook al af. Het bankzitten gaat nog prima en straks even voor het eerst douchen. 
Kan echt niet klagen!!

Hoe gaat het bij jou nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Loutje3410 zei:

Met de boobs helemaal goed. Alleen veel last van mijn arm waar ze het infuus niet goed in kregen. Pas daarna probeerden ze mijn hand waar het in 1 keer pijnloos erin ging dus snap niet zo goed waarom ze het eerst in m’n arm probeerden. M’n arm (met name bicep) voelt pijnlijker dan m’n boobs 😅

Eerste nacht ook pijnloos doorgekomen. Op m’n rug slapen ben ik twee weken geleden al mee begonnen dus daar heb ik geen probleem mee. Paracetamol bouw ik ook al af. Het bankzitten gaat nog prima en straks even voor het eerst douchen. 
Kan echt niet klagen!!

Hoe gaat het bij jou nu?

Beter dat het zo goed gaat!! Alleen wel nog steeds je rust nemen he en niet te veel doen met je armen. Je lichaam sputtert niet tegen. dus zelf even verstandig zijn.

Hier vandaag een goede dag. Geen pijn meer, minimaal aan paracetamol gehad, kan goed bewegen en heb meer energie. Alleen nog zwaar gevoel, maar dat went en gaat vanzelf wel weg. Ook goed geslapen. 7a8 uur per nacht nu. Dus weer als normaal. 

Ik ben benieuwd hoe je het bh afdoen bevalt en wat je van de dames  vindt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.