Ga naar inhoud

Voorstellen en borstverkleining: wie is dit traject ook net begonnen?


Gerda Regina

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal,

 

Morgen heb ik mijn eerste afspraak in de Velthuis kliniek in Rotterdam voor een consult over een borstverkleining bij dokter Smulders. Ik ben een beetje zenuwachtig en opgetogen tegelijk. Cupmaat 85 F/G, leeftijd 57 jaar, ik ben getrouwd en we hebben drie volwassen zonen. Ik wilde al sinds mijn 17e een borstverkleining en heb nu het besluit genomen dat het na 40 jaar sjouwen genoeg is geweest. Ik hoop dat de verzekering mijn operatie goed zal keuren. Zijn er meer vrouwen die in deze fase zitten? Het lijkt me heerlijk om te kunnen praten met mensen die ook hopen te starten met een borstverkleining, of met mensen die deze operatie net achter de rug hebben. Om de mooie kanten te vieren en de moeilijke kanten te delen. Omdat ik nieuw ben hier weet ik de weg op deze site nog niet zo goed dus ik hoop dat ik op de juist plek zit. #best_boobie ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Gerda,

 

Wat dapper dat je de beslissing hebt genomen! Ik begrijp het helemaal dat je zenuwachtig bent voor morgen. Ik had mijn 1ste consult in April en vond het zo spannend maar alles was zo geregeld, Velthuiskliniek checkt tijdens het consult gelijk of je het vergoed krijgt van de verzekering.Ik had ook cupmaat F/G en kreeg het ook vergoed. Heel veel succes morgen!

 

Groeten van Marjolein 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Marjolein,

 

Wat leuk dat je reageert! Ik ben net terug uit de kliniek. Ze hebben inderdaad alles meteen geregeld, ook de verzekering, en ik heb al een operatiedatum: 28 november. Zo snel! Dat had ik niet verwacht!

 

Grappig trouwens, mijn doopnamen zijn Gerda Regina.

Mijn roepnaam is ook Marjolein😃.

Voor de duidelijkheid is het dus wel handig om deze naam niet voor mij te gebruiken😁

Wil je me Gina noemen? Ik vind Gerda geen mooie naam, da's meer iets voor koeien. En die associeer ik met een grote cupmaat, hi, hi,hi.

Groetjes, Marjolein ,

Gina dus😉.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd Marjolein! @Gerda Regina

 

Wat een goed nieuws en jeetje wat snel al, kun je al lekker bezig met de voorbereidingen. Tips zijn er genoeg te vinden hier en zorg voor genoeg hulp vooral de 1ste weken. Rust is de beste remedie!

En als je nog vragen hebt dan laat maar weten.Geniet van de voorbereidingen!

 

Groeten van de andere Marjolein 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel! Op het moment lees ik alles wat los en vast zit en maak ik lijstjes. (Ik wist niet dat dat zo leuk kon zijn.) Ik denk dat ik na de operatie wel meer te vragen zal hebben, omdat ik dan alles persoonlijk en werkelijk meemaak. Ik heb gelukkig een partner die voor de periode na mijn operatie mijn ziekenhuisbroeder wil zijn😁.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi! @Gerda Regina

 

Hier ook een bvk'tje. Ik had 75G en waarschijnlijk nu een C. Nu 3 weken p.o en valt me erg mee. Wel heb ik twee nachtjes na de operatie nog in het ziekenhuis moeten blijven omdat ik nog veel wondvocht in rechterborst had die maar niet afnam. heeft de p.c er handmatig en zonder verdoving uit moeten drukken.. was geen pretje maar was erg blij dat ze dat niet operatief hoefde te doen. Herstel van die borst gaat nu wel wat langer duren. Verder eigenlijk geen pijn gehad, hier en daar wel wat steekjes, beetje vervelend en gek gevoel en jeuk!!.. de eerste week is het inderdaad heel fijn om iemand te hebben die voor je kan zorgen. Die dagen vond ik het pittigst. Dienblad op bed vond ik heel handig zodat je niet ver hoeft te reiken. Doe het heel rustig aan, de sneller je lichaam kan herstellen. 

 

Oja, een douche krukje is ook wel fijn voor de eerste paar keer dat je thuis gaat douchen. Ik vond het heel prettig want ik was nogal vermoeid van de narcose en snel misselijk. 

 

Succes met de voorbereidingen! :)

 

Groetjes 

Rosalia 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Rosalia,

 

Fijn om te lezen hoe het herstel bij jou verloopt. In welk ziekenhuis ben jij geholpen? Ik heb niet eerder gelezen dat handmatig uitdrukken een manier om wondvocht kwijt te raken is. Dat lijkt me inderdaad een hele pijnlijke procedure! Je littekens zullen nog niet gesloten zijn maar wel heel gevoelig, net als het weefsel in de borst zelf. Als daar dan op geduwd wordt....😬

Ik lees regelmatig dat week 3 een moeilijke week is. Wel een geruststelling dat dit dus toch bij iedereen verschillend is. Jeuk, zou dat het gevolg kunnen zijn van de wondheling? Het lijkt me een van de lastigste gevolgen van de operatie. Kun je er vanaf blijven?

Dank voor de tip van het dienblad. Daar ga ik achteraan, net als het douchekrukje. 

"Succes met de voorbereidingen! :)" Dank je wel🥰

 

Het stelt me gerust om te lezen dat het tot nu toe voor jou prima te doen is geweest. (Behalve die zwelling dan...) 

Ik volg jouw helingsproces met veel belangstelling.

 

Groetjes,

Marjolein

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hey @Gerda Regina 

Spannend, jouw operatie is al bijna! Hoe gaat het met de voorbereidingen en de spanning? 

Ik ben in het Amphia Ziekenhuis in Breda geholpen en nogsteeds heel tevreden. Ik ben nu 6 weken p.o en het is me enorm meegevallen. Geen bloeding gehad bij het drielandenpunt zoals ik bij velen anderen kon lezen, maar wel heb ik in week 4 en 5  op een ander punt een kleine bloeding gehad, maar heel minimaal en verder geen last van gehad. Ik ben heel blij dat ik de operatie heb gedaan en ben zo blij met het resultaat. Geen rugklachten meer!  De 6 weken gingen voor mijn gevoel ook snel voorbij. De jeuk moet je inderdaad even doorstaan 🙂 

 

Heel veel succes met je operatie dinsdag en alvast een spoedig herstel!😇 

 

Groetjes, Rosalia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Rosalia,

 

Wat attent!🌞 Ja, over twee nachtjes ben ik al aan de beurt.

 

Heel fijn dat het nog steeds zo goed gaat met jou. Zo'n succesverhaal is hoopvol.

  

Bed verschoond, voedselvoorraad aangelegd, wasjes gedraaid en kleding met knopen op een lage plank gelegd.

En: dat douchekrukje en het dienblad zijn er ook klaar voor, net als ik. 

Ondanks dat, voel ik me toch wel een beetje gespannen.

Maar ik kijk er naar uit om straks de 'hele boel' niet meer mee te hoeven sjouwen. (Volgens mij en hopelijk, een hoeveelheid vergelijkbaar met een literblik tomatensoep aan de voorkant😁.) Bij mij zit de pijn voornamelijk tussen mijn schouders en in mijn nek. Dat zal straks verleden tijd zijn. 

 

Dank je wel Rosalia💐

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De operatie is helemaal goed gegaan. Het resultaat is prachtig, vind ik. Ik voel me goed en heb de afgelopen twee dagen eigenlijk best goed geslapen, op mijn rug, terwijl ik een hardnekkig zijslaper ben. Vanmorgen een kort wandelingetje gemaakt met mijn man en onze hond. Het is lekker buiten, er lag een klein laagje ijs op het water. De wonden zien er netjes uit. Ik houd me rustig en hoop dat er zoveel mogelijk van mijn energie naar de wonden gaat, zodat het vlot en goed kan helen.  En: de zeurende druk op mijn schouders en nek zijn weg. Heel raar, ik was al zo gewend aan het gevoel dat het lijkt alsof ik mijn handtas ergens heb laten staan 😁. (Er is een kilo weefsel verwijderd.) Nu naar de volgende stap: het genezingsproces. Hopelijk gaat het de komende weken ook niet tegenvallen.

Groetjes,

Marjolein/Gina 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat! En dat je al bent wezen wandelen klinkt goed, het is prachtig winter weer. Ik vond het ook zo apart dat de zeurende pijn weg was, heerlijk!

Goed kunnen slapen is zo belangrijk voor het herstel,  lekker rustig aan doen nog en geniet van het mooie resultaat.

 

Liefs van Marjolein (kreeft)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @kreeft73 @Rosalia,

Zaterdag is er een hechting geknapt en ontstond er een fikse bloeding. Het ging zo snel (binnen 10 minuten was mijn borst twee keer zo groot, ) dat ik onwel werd. De kliniek gebeld die mij meteen doorverwees naar het Ikazia. Diezelfde avond ben ik geopereerd. De wond ziet er mooi uit, het is zorgvuldig over de vorige hechtingslijn aangebracht. 

Dat de hechting springt na 4 dagen springt, is uitzonderlijk en gewoon pech. Wat een geluk dat de kliniek en hun artsen en het ziekenhuis zo adequaat, en met zoveel zorg, hebben gehandeld. Ik voel me dankbaar. Ondanks alles nauwelijks pijn (gehad). Ik moest het even kwijt, ook omdat het anderen vertrouwen kan geven dat ook de nazorg in mijn geval, heel erg goed is .

Groetjes, Gina

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Doe ik het of niet?, gefeliciteerd met je 6 jarig jubileum!

@kreeft73, @Rosalia,

 

Net terug van mijn controle afspraak. Twee weken na de operatie, (en iets korter van mijn rechterborst i.v.m. nabloeding,) zijn de pleisters en een paar hechtingen die nog waren blijven zitten, verwijderd. Geen pijn, eigenlijk vrijwel niet gehad.

En mijn voorgeveltje ziet er prachtig uit. Vakwerk! De huid is bij de hechtingen bijna dicht en er zijn geen blauwe plekken. Een mooier kerstcadeau kan ik me niet wensen.

Fijne feestdagen!💖

  

 

 

 

 

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.