Ga naar inhoud

mies71 : 10 november 2022 : Dr. van Leeuwen : Velthuiskliniek,Rotterdam


Aanbevolen berichten

Over 10 dagen is het zover en ga ik na heeeeeeel veel jaren twijfelen toch die borstverkleining laten doen! Ik vind het best heel spannend, ben vooral bang voor het herstel..Dat er iets mis gaat of het bij mij net 2  keer langer duurt dan normaal(dat is nl vaker gebeurd )

Maar iets anders....als ik naar de data bij berichten kijk, lijkt er hier niet zoveel te gebeuren? Of heb ik het mis? Ik kan ook geen verslagen vinden van anderen die een bvk bij VelthuisRotterdam of bij Dr van Leeuwen hebben gedaan. Nouja, ik zal proberen hier een verslag te plaatsen na afloop !

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi! Ik ben in december aan de beurt... blij dat ik hier niet alleen in afwachting van een bvk ben 🙂. Ik ben  ook heel bang en bezorgd voor zowat alles (narcose, slechte genezing, te klein, te groot, niet mooi, reacties omgeving...). Kunnen we elkaar wat steunen...

 

Ik ben wel van België.

 

Zou van een G naar een C gaan, maar dat kan ik voorlopig echt niet geloven 🙈.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie! Ik herken al je twijfels en angsten, snap ergens ook nog steeds niet dat ik het na iets van 25 jaar op en af twijfelen toch echt ga doen! Voel me zeker over de beslissing maar toch doodeng.. Probeer me maar vast te houden aan het feit dat ongeveer iedereen na afloop blij is, alles wel goed komt en veel vrouwen hooguit spijt hebben dat ze het niet eerder hebben gedaan.

Ik heb trouwens nu een H-cup en wil niet kleiner gaan dan een E omdat ik heel bang ben dat het anders niet meer bij me past...Mentaal vind ik het nu ook wel een dingetje, dat ik iets wat zo lang bij me hoorde ,ga veranderen.

Nouja...nog  5 nachtjes slapen! heb jij al een datum?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoii !

Gister ging alles goed,ik was er klaar voor en niet meer nerveus (de dagen ervoor wel) In de kliniek was iedereen superlief, en ik mocht na een paar uur naar huis.Als je meer wilt weten vraag je maar!

Ik heb gister eigenlijk geen pijn gehad en ook vannacht/vanmorgen niet echt.Wel braaf de voorgeschreven pijnstilling genomen.Maar halverwege de dag stortte ik een beetje in, moe en meer pijn,dus de middag op bed doorgebracht.Maarja,dat hoort erbij, het is me tot nu toe wel  meegevallen!Nu voelen mijn borsten wel heel gezwollen en pijnlijk, ook onder mijn armen.

Ik schrok wel erg toen ik hoorde hoeveel er weg was gehaald..totaal 1800 gram!! Ik had een H cup en wilde graag E, zeker niet kleiner..nu heb ik het gevoel dat t wel heel klein is,maar de arts zei dat het goedkomt dus daar probeer ik op te vertrouwen .En gister bloedde het savonds nog wat na op een paar plekken,ik hoop dat dat niet erg is.Ze zouden vandaag bellen ,maar heb niks gehoord,dat vind ik wel jammer.

Voorlopig idd maar rustig aan,ik merk wel dat dat echt nodig is.Vooral overeind komen,bv van liggen naar zitten is hopeloos.

Nou tot zover de update!

Groetjes,Mies 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat het goed is gegaan! En wat mocht je snel naar huis! Ik moest een nachtje blijven.. Heb je geen drains gehad dan? Ja je moet echt rustig aan doen zelfs als je weinig pijn hebt..en heel herkenbaar dat omhoog komen, je kunt je armen daarbij niet gebruiken..goed voor onze buikspiertjes! Bij mij zijn afgelopen woensdag de hechtpleisters verwijderd en alles ziet er mooi en rustig uit. Wel wat hobbelig en bobbelig maar dat komt door de inwendige hechtingen zei de verpleegkundige...vannacht voor het eerst zonder beha geslapen..erg spannend maar ook heel fijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik begreep dat je vanuit een kliniek zoals Velthuis meestal gelijk naar huis mag,en de meeste chirurgen werken niet meer met drains.In ziekenhuizen laten ze je wel een nacht blijven.

Fijn dat t bij jou ook goed gaat. Hoelang is het bij jou geleden,dat je al zonder bh kon slapen? Ik sliep altijd met (sport)bh, ben benieuwd of ik überhaupt kan wennen aan slapen  zonder,haha!  Ben jij al gewend aan de maat,was het wat je verwachtte? Nou ik ga weer verder met een dagje Netflix en lezen ....groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb ze meteen erna kunnen zien,voelde me voor mij als heel erg klein...maar ook echt veel weefsel verwijderd.Ik hoop dat het nog went,ben bang dat als ze niet meer zo gezwollen zijn het nog kleiner is,maar vlg de arts zou t goedkomen (had gevraagd niet kleiner dan E te gaan) dus dat hoop ik dan maar. Stom misschien,maar ik zit er ook mee omdat ik weet dat mijn man het in zijn hart doodzonde vindt..hij begreep waarom ik het wilde en gunde het mij,doet nu alles voor me maar van hem had het absoluut niet gehoeven,zei letterlijk dat hij ze erg gaat missen en littekens niks vindt.Dus daar voel ik me wel rot over..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super dat alles goed is gegaan! Ik ben  jaloers op jullie, jullie zijn er al vanaf :6:.

 

Bij mij mogen ze gerust veel weefsel wegnemen. De laatste dagen overheerst het idee dat het te weinig verschil zal maken. Maar ik hoop voor jou dat er zeker voldoende is overgeschreven, maar dat zal wel. De chirurg zal wel rekening gehouden hebben met jouw wensen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Sbr zei:

Super dat alles goed is gegaan! Ik ben  jaloers op jullie, jullie zijn er al vanaf :6:.

 

Bij mij mogen ze gerust veel weefsel wegnemen. De laatste dagen overheerst het idee dat het te weinig verschil zal maken. Maar ik hoop voor jou dat er zeker voldoende is overgeschreven, maar dat zal wel. De chirurg zal wel rekening gehouden hebben met jouw wensen. 

Overgebleven*

Link naar reactie
Delen op andere sites

@boobievanenaarbHoii, nou het gaat redelijk,denk ik! Echt een beetje met ups en downs, vooral fysiek en een beetje mentaal.Ik vind t vanaf dag 4 eigenlijk  pittiger qua pijn dan de eerste dagen,al is het in vlagen.Ook soms allerlei rare gevoelens in mijn borsten,hevig tintelen,trillen, een bruisend gevoel,soms ineens 1 kant kippenvel..is dat herkenbaar? En vooral savonds en sochtends vroeg keihard en gezwollen.Maar het lijkt me allemaal normaal, toch? Ik begin er aan te wennen hoe het eruit ziet, mijn dochter heeft t ook gezien en was heel enthousiast, haha!

Hoe gaat het met jou, voel je je al echt hersteld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat herken ik niet...wel af en toe een fikse pijnscheut..dat opzwellen herken ik wel..ik moet ook echt begin van de avond even een half uurtje de beha uit...dan vliegt het mij gewoon even aan. En sinds vandaag heb ik rechts aan de buitenkant van het litteken een pijnlijk plekje, ik denk dat daar een hechtingsknoopje zit. Is ook wat rood dus hoop niet dat het gaat ontsteken..dus nee voel me nog niet echt hersteld...kan al wel weer veel meer maar geloof echt dat je lichaam minimaal die 6 weken nodig heeft..waarschijnlijk wel langer voordat het echt weer normaal voelt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

@boobievanenaarboef, op een ontsteking zit je zeker niet te wachten!! Ik hoop dat het snel bijtrekt..

ja die minimaal 6 weken geloof ik nu ook wel...Gisteravond al superharde borsten,zoveel spanning erop,en vooral links was het vannacht niet uit te houden,zo pijnlijk.Leek ook  wel door mijn lijf naar mijn rug te trekken,en pijnstillers deden niks.Heb jij al iets gevonden wat verlichting geeft?Ik vind t nu echt pittiger dan de eerste drie dagen!

 

@Sbr laat je niet bang maken hoor...er vielen me ook dingen mee:) zoals de ingreep zelf.Ik verwachtte veel meer pijn vanaf t begin en dan langzaamaan minder maar zo werkt t bij mij in elk geval nog niet.Heb jij al een datum voor je ingreep?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-11-2022 om 08:16, mies71 zei:

@boobievanenaarboef, op een ontsteking zit je zeker niet te wachten!! Ik hoop dat het snel bijtrekt..

ja die minimaal 6 weken geloof ik nu ook wel...Gisteravond al superharde borsten,zoveel spanning erop,en vooral links was het vannacht niet uit te houden,zo pijnlijk.Leek ook  wel door mijn lijf naar mijn rug te trekken,en pijnstillers deden niks.Heb jij al iets gevonden wat verlichting geeft?Ik vind t nu echt pittiger dan de eerste drie dagen!

 

@Sbr laat je niet bang maken hoor...er vielen me ook dingen mee:) zoals de ingreep zelf.Ik verwachtte veel meer pijn vanaf t begin en dan langzaamaan minder maar zo werkt t bij mij in elk geval nog niet.Heb jij al een datum voor je ingreep?

5 december... nog steeds met een heel klein hartje en het idee dat ik misschien toch nog afhaak 🙈. Hoe gaat het met jou? En heb je al een idee van de maat die je hebt? Is het toch nog groot genoeg zoals je wou?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-11-2022 om 18:18, boobievanenaarb zei:

Vandaag trouwens even contact gehad met kliniek en is niet een ontsteking maar het lichaam wat het hechtingsknoopje aan het oplossen is. Dus lijkt mee te vallen..

Oef!! De littekens lijken me erg mee te vallen bij je. Dat viel me op toen ik de foto met mogelijke ontsteking bekeek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sbr ja echt spannend hè,die weken ervoor..ik bleef ook twijfelen tot het eind,maar dacht, ik heb er zolang over nagedacht,nu ga ik er maar gewoon voor!  Ik ben al meer gewend aan de maat,althans,ik vind ze nu best mooi,haha! Maarrr nog steeds spannend wat t echt wordt,want ze zijn nog zo gespannen en opgezet dat ik nu bang ben dat ze straks leeglopen als ballonnetjes...Nu is het wel iets van E gok ik(bh ook) maar blijft afwachten...

 

Ik hou echt ongeveer constant rust,pak alleen bv zelf wat drinken of boterhammetje,maar verder niks.Voelt mutsig maar alles om ellende te voorkomen. Douchen lukt me alleen goed,als alles laag staat, dat viel erg mee.Haar wassen heeft mijn dochter mee geholpen, bij de wastafel.Ik heb het geluk dat ik geen jonge kinderen meer heb,anders heb je echt wel minstens een week of 2 hulp nodig vind ik. Ik had het dag 4-5 wel pittig met de pijn,nu(dag 😎 beter.Nog steeds veel spanning erop vooral savonds,maar beter uit te houden.Ik moet vanmiddag naar de kliniek,ben benieuwd! 

@boobievanenaarb wat heerlijk dat je geen gespannen borsten meer hebt,na die 3 weken!! Dat geeft hoop.Ik vond je fotos er ook echt goed uitzien!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.