Ga naar inhoud

mies71 : 10 november 2022 : Dr. van Leeuwen : Velthuiskliniek,Rotterdam


Aanbevolen berichten

Hallo dames, 

Wat leuk om te zien dat dit topic nog we leeft :) Het is best rustig op het forum hier. Leuk om jullie verhalen te lezen. 

Ik zelf ben ook op 10 november geopereerd alleen ipv de verkleining bij jullie ik juist aan een borst vergroting. Zijn jullie ook zo zoekende naar wat nou verstandig is kwa beweging etc ? Ik merk dat toen ik gisteravond even mee naar de winkel was geweest met de auto mijn borsten daarna nog meer gestuwd waren. Dan ben ik die bh zo ontzettend zat ! Ook een winterjas aan hebben zorg voor zoveel druk. Is dit herkenbaar voor jullie ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden, boobievanenaarb zei:

Ja het is idd erg rustig hier... die stuwing door activiteit had ik ook..nu niet meer gelukkig..mn jassen zitten juist ruimer nu.. 😉

Goed om te horen ! Ik kan niet wachten tot ze wat minder gespannen zijn. Nu is mijn borstspier natuurlijk ook nog heel strak. Die spanning is eigenlijk nog het vervelendste. Ik heb ook zoveel zin om over een paar weken bh’s te gaan shoppen ! Voor de eerste keer dat ik gewoon kan gaan uitzoeken wat ik mooi vind en het dan ook gewoon past. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@beertje84wat toevallig dat je ook de 10e geholpen bent en in Velthuis zag ik? Ook in Rotterdam soms?  Ja ik heb op het moment ook het meeste last van de stuwing/spanning, echt niet normaal hoe opgeblazen en hard het aanvoelt soms.Het lastige is dat ik eigenlijk niet weet waar ik goed aan doe,want ook met rust heb ik het ,het is  de laatste dagen constant best hevig.Maar goed, hechtingen lopen bij mij ook heel ver door onder mijn armen(veel weefsel verwijderd)dus misschien niet zo vreemd.Nou,sterkte met het herstellen,als het goed is ben je er sneller mee klaar dan ik,toch?;)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden, mies71 zei:

@beertje84wat toevallig dat je ook de 10e geholpen bent en in Velthuis zag ik? Ook in Rotterdam soms?  Ja ik heb op het moment ook het meeste last van de stuwing/spanning, echt niet normaal hoe opgeblazen en hard het aanvoelt soms.Het lastige is dat ik eigenlijk niet weet waar ik goed aan doe,want ook met rust heb ik het ,het is  de laatste dagen constant best hevig.Maar goed, hechtingen lopen bij mij ook heel ver door onder mijn armen(veel weefsel verwijderd)dus misschien niet zo vreemd.Nou,sterkte met het herstellen,als het goed is ben je er sneller mee klaar dan ik,toch?;)

 

Ja ik ben ook geopereerd bij Velthuis. Maar dan in Amsterdam. 
Jij hebt ook zoveel spanning dan. Dan hoort het er echt bij. Ik heb natuurlijk maar een kleine wond ten opzichte van jou. Maar mijn borstspier is hetgeen wat

af en toe verkrampt en dan jodel je wel even. Ik ben de hele dag door ieder uur rek oefeningen aan het doen om zo de borstspier op de laten trekken. Met jas aan lopen is zo niet fijn. Ik heb dan nog meer spanning op mijn borsten staan. Ik mag de eerste 6 weken ook niet zwaar tillen bukken etc. 
Wat doe jij nu zoal op een dag ?  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-11-2022 om 08:26, mies71 zei:

@boobievanenaarbHoii, nou het gaat redelijk,denk ik! Echt een beetje met ups en downs, vooral fysiek en een beetje mentaal.Ik vind t vanaf dag 4 eigenlijk  pittiger qua pijn dan de eerste dagen,al is het in vlagen.Ook soms allerlei rare gevoelens in mijn borsten,hevig tintelen,trillen, een bruisend gevoel,soms ineens 1 kant kippenvel..is dat herkenbaar? En vooral savonds en sochtends vroeg keihard en gezwollen.Maar het lijkt me allemaal normaal, toch? Ik begin er aan te wennen hoe het eruit ziet, mijn dochter heeft t ook gezien en was heel enthousiast, haha!

Hoe gaat het met jou, voel je je al echt hersteld?

Die rare gevoelens heb ik ook in mijn borsten. Precies wat jij omschrijft. Ook die rare tintelingen en getril. En pijn aan mn ribben! Wanneer ben jij geopereerd? Ik 4 november. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Harma Ik ben 10 november geopereerd, scheelt dus bijna een week met jou.Dus jij herkent die rare gevoelens ook,ik dacht al dat t aan mij lag,of kwam doordat er zoveel is weggehaald(bijna 2 kilo..)Ik heb net jouw operatieverslag gelezen, wel vervelend dat je nog steeds pijn hebt! Ik herken niet echt de pijn aan de ribben, heb meer last van erg gespannen borsten door stuwing.Maar misschien omschrijven we het alleen anders;) Zijn bij jou de pleisters al verwijderd en hechting knoopjes weggeknipt? Dat heb ik vrijdag,lijkt me eng, omdat ze savonds snachts zo erg opzwellen.Ben bang dat t dan open kan springen ofzo? Nou sterkte met herstellen,leuk om van je te horen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoihoi,

Ik zag ook enorm op tegen het verwijderen van de pleisters.

Maar dat is me zo meegevallen! Had ik me druk gemaakt om niks. 

Ik heb ook pas sinds een paar dagen dat het zo veel pijn doet.

Heb vandaag de kliniek gebeld en het hoort er wel bij zeiden ze. Het is nog maar 2.5 week geleden. 

De knoopje hebben ze niet losgeknipt dat was niet nodig..

Ik zie wel dat het ontzettend mooi geneest. Niet rood of zoiets. Ik moet echt geduld hebben. 

Bij jou is dan ook best veel weggehaald. Zo veel had mn zusje ook toen ze op haar 18e geopereerd is.  

Stuwing zo kun je het ook noemen inderdaad. Vond ik ook pijnlijk haha. 

Sterkte en ik hoor graag hoe het je vergaat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Harmadie pijn in mijn ribben heb ik ook. Echt beurse plekken. 
 

Hier gaat donderdag het hechtknoopje eruit. Ik ben ook wel heel benieuwd hoe het er dan uit ziet. Ik merk wel dat mijn borsten wat jeuken. Of dat nou komt door de spanning die erop staat ? Die vitamine e crème die we mee kregen, smeer je die dat na het verwijderen van de pleister ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag in het midden twee hechtknoopjes afgeknipt. Die zaten heel strak en ze hebben me heel goed uitgelegd hoe ik dat kon doen. 

Ik hoop dat het wat verlichting geeft bij jou vandaag. 

Die ribben pffffff...niet leuk meer he? 

 

Volgens mij mag ik de crème nog niet gebruiken, pas na 4 weken of zo. Ik zal het eens opzoeken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gister zijn de knoopjes verwijderd en ook de pleisters verwijderen stelde weinig voor. Wondjes zien er goed uit. Ik zag gisteravond dat er wel 1 korstje iets had gebloed. Over een week mag ik beginnen met smeren en met het masseren van het litteken. Ook fijn dat je nu weer met je armen omhoog mag rekken. Al vind ik dat no wel spannend. Ik ben toch bang dat het open kan gaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben vandaag weer voor controle in de kliniek geweest, de pleisters zijn er nu af en ze heet enkele hechtingsknoopjes weggeknipt.Vooral rechts ziet het er al best goed uit,nog 1 open plek onder mn arm,dus daarmee echt rustig aan doen met bewegingen🙈
Links is lastiger.Het drielandenpunt is nog open,dat moet ik spoelen.Ze vond vooral links de zwelling en harde bulten van binnen ook wat zorgelijk,er kwam nog  een arts bij kijken.Maar kan toch nog zijn doordat er heel veel gebeurd is(en weggehaald)dus aankijken.Moet wel echt langzaamaan minder worden, en zo nog een stuk of dingetjes waarvoor ik indien nodig moet bellen en langskomen. Ik vond t al best pittig dat het bij mij vanaf dag 4 alleen maar erger werd en nog nauwelijks minder wat betreft de zwellingen en de pijn ( pas sinds gisteren lijkt t ietsje minder)Maar ik heb een opvallend lage bloeddruk,meestal prima maar in dit soort situaties een nadeel,werd me verteld.Nouja, daar waar de littekens al dicht zijn ziet t er al wel netjes uit. Afwachten maar weer ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-11-2022 om 18:08, mies71 zei:

ik ben vandaag weer voor controle in de kliniek geweest, de pleisters zijn er nu af en ze heet enkele hechtingsknoopjes weggeknipt.Vooral rechts ziet het er al best goed uit,nog 1 open plek onder mn arm,dus daarmee echt rustig aan doen met bewegingen🙈
Links is lastiger.Het drielandenpunt is nog open,dat moet ik spoelen.Ze vond vooral links de zwelling en harde bulten van binnen ook wat zorgelijk,er kwam nog  een arts bij kijken.Maar kan toch nog zijn doordat er heel veel gebeurd is(en weggehaald)dus aankijken.Moet wel echt langzaamaan minder worden, en zo nog een stuk of dingetjes waarvoor ik indien nodig moet bellen en langskomen. Ik vond t al best pittig dat het bij mij vanaf dag 4 alleen maar erger werd en nog nauwelijks minder wat betreft de zwellingen en de pijn ( pas sinds gisteren lijkt t ietsje minder)Maar ik heb een opvallend lage bloeddruk,meestal prima maar in dit soort situaties een nadeel,werd me verteld.Nouja, daar waar de littekens al dicht zijn ziet t er al wel netjes uit. Afwachten maar weer ...

Hoe gaat het intussen? Hopelijk aan de beterhand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sbr nou het is nog niet top..het positieve is dat alles dicht is, geen open plekken nu.Maar nog altijd veel spanning en harde plekken.Het gaat een beetje op en neer op een dag,maar het doet bijna altijd pijn, en af en toe voelt t alsof er stenen in zitten. Ik had toch gedacht dat dat wel een keer minder zou worden intussen( dag 20),maar ik merk de afgelopen week niet echt vooruitgang. Als t eind vd week nog zo is bel ik wel weer ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat had ik de vorige week, heel veel pijn en het gevoel van stuwing. Ik zit vandaag op 4 weken en ik merk echt de afgelopen twee dagen dat het echt beter gaat. Alles is mooi dicht en voel me veel beter. 

Het slapen gaat ook beter. 

Ik hoop voor jou dat die bulten wat weg zakken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sbr ik ben benieuwd hoe het vandaag gegaan is? Ik hoop dat je oke bent en wens je veel sterkte met het herstellen!(ik zie geen topic van jou,dus zet het hier maar even)

 

Met mij gaat het sinds een dag of twee ietsje beter,wb die pijnlijke bulten en spanning.Een paar uur per dag is het nog wel wat erger, maar ik merk tenminste iets van vooruitgang ten opzichte van week 2 en 3.(Nu halverwege week 4) Verder geen bijzonderheden, de wonden helen ook heel netjes.Ik vind het er heel aardig uitzien,alleen de uiteinden van de horizontale littekens vind ik wel lelijk, rechts loopt hij ook niet in de borstplooi maar een centimeter erboven.Nouja,wie weet trekt t nog bij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden, mies71 zei:

@Sbr ik ben benieuwd hoe het vandaag gegaan is? Ik hoop dat je oke bent en wens je veel sterkte met het herstellen!(ik zie geen topic van jou,dus zet het hier maar even)

 

Met mij gaat het sinds een dag of twee ietsje beter,wb die pijnlijke bulten en spanning.Een paar uur per dag is het nog wel wat erger, maar ik merk tenminste iets van vooruitgang ten opzichte van week 2 en 3.(Nu halverwege week 4) Verder geen bijzonderheden, de wonden helen ook heel netjes.Ik vind het er heel aardig uitzien,alleen de uiteinden van de horizontale littekens vind ik wel lelijk, rechts loopt hij ook niet in de borstplooi maar een centimeter erboven.Nouja,wie weet trekt t nog bij!

Bij mij is alles super gegaan tot hiertoe. Ik weet nog niet hoeveel er verwijderd is. Maar het ziet er wel een pak kleiner uit. Ik draag nu een Ccup sportbeha (valt wrs wel wat ruimer da  een gewone beha) waar nog voldoende plaats in was voor dikke compressen. Ik had pijn bij het ontwaken maar die is intussen onder controle. Straks hopelijk de drains eruit en dan naar huis... ben dan 1 nachtje gebleven. 

Borsten zijn voorlopig soepel. 

Bloot vind ik ze er wat raar uitzien voorlopig... met kleren aan ben ik al veel beter in proportie.

Maar mss worden ze nog terug wat groter/kleiner? Weet niet wat te verwachten...

 

 

Nu toch een beetje bang voor het herstel als ik jullie verhalen lees. Hopelijk gaar het enkel de goede richting uit bij jullie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sbr fijn dat t achter de rug is en alles voorspoedig is verlopen! Was je in het ziekenhuis,dat je een nachtje moest blijven? Ik hoop dat je nu weer thuis bent. Het was niet de bedoeling je bang te maken voor het herstel ! Het is best verschillend per persoon volgens mij.Al vind ik wel dat ze sommige dingen wel wat duidelijker mogen vertellen van te voren, dan ben je beter voorbereid.Nouja, daar is het forum dan wel weer handig voor.Ik wens je veel sterkte met herstellen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden, mies71 zei:

@Sbr fijn dat t achter de rug is en alles voorspoedig is verlopen! Was je in het ziekenhuis,dat je een nachtje moest blijven? Ik hoop dat je nu weer thuis bent. Het was niet de bedoeling je bang te maken voor het herstel ! Het is best verschillend per persoon volgens mij.Al vind ik wel dat ze sommige dingen wel wat duidelijker mogen vertellen van te voren, dan ben je beter voorbereid.Nouja, daar is het forum dan wel weer handig voor.Ik wens je veel sterkte met herstellen !

Ik ben idd in het ziekenhuis geopereerd. Heb nu eigenlijk enkel last van de plaatsen waar de drains zaten, dat is wat gezwollen. Maar als ik zag hoeveel er toch in die potjes terechtkwam, ben ik blij dat ik ze had. 

 

Ik neem voorlopig geen pijnstilling meer. Nu voel ik af en toe een steekje in mijn borsten en dus wat pijn vd zwellingen waar de drains zaten. Met dafalgan voel ik helemaal niets van last en dan heb ik de neiging teveel te doen omdat ik me zo goed voel. 

 

Ben nog altijd bang dat het ergste nog moet komen... 

 

Heb ook al zin om kleren te passen en te gaan shoppen 🙈 maar daar wacht ik nog wijselijk mee hoor. 

 

Hoe voel jij je intussen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sbr o dat klinkt allemaal best goed! Er zit best veel verschil ook in hoe klinieken en ziekenhuizen het aanpakken,en per persoon ook , dus wie weet valt het bij jou juist hartstikke mee! 

Ik heb geen drains gehad, leek me ook nogal eng,al heb ik ook weleens gedacht dat het misschien beter was geweest? Aan de andere kant, je hebt ze meestal maar een dag ofzo,en bij mij begon dat vollopen/opzwellen pas na dag 4...

Op dit moment daar het wel steeds beter, dus ik ben blij dat het nu de goede kant op gaat! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, mies71 zei:

@Sbr o dat klinkt allemaal best goed! Er zit best veel verschil ook in hoe klinieken en ziekenhuizen het aanpakken,en per persoon ook , dus wie weet valt het bij jou juist hartstikke mee! 

Ik heb geen drains gehad, leek me ook nogal eng,al heb ik ook weleens gedacht dat het misschien beter was geweest? Aan de andere kant, je hebt ze meestal maar een dag ofzo,en bij mij begon dat vollopen/opzwellen pas na dag 4...

Op dit moment daar het wel steeds beter, dus ik ben blij dat het nu de goede kant op gaat! 

Oh blij te horen dat het goed gaat nu!! Zijn de littekens/gaatjes al gesloten? Daar ben ik erg bang voor.

 

Ik zit op dag 5 en alles begint te kriebelen. De sportbeha irriteert me ook behoorlijk. Ik heb ook af en toe zo een tintelend gevoel in mijn borsten. Dat hadden jullie ook heb ik gelezen? Gek he? 

 

Maandag mag ik eindelijk douchen. Daar kijk ik naar uit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sbr Bij mij werden na twee weken de pleisters eraf gehaald, toen waren er twee kleine open plekjes.Maar die waren een dag later dicht.Sindsdien is het niet open geweest.Ik las dat bij sommigen het dan na bv 4 weken toch weer open ging,maar vooralsnog gaat dat hier goed.Ik smeer nu twee keer per dag,en doe wel nog steeds voorzichtig,niks boven mijn hoofd enzo.

Ja dat van dat tintelen is gek he? Ging bij mij wel snel over.Maar heb je geen harde plekken of erg gespannen borsten? Dat vind ik maar langzaam overgaan. 

Ik mocht de dag na de operatie douchen,wat een verschil hè! Niet gedaan hoor..ik vond dag 3 vroeg zat.Viel erg mee,en nu werkt het vaak juist ontspannend als ik savonds last heb. (Ben je in Nederland geholpen,of België? Al vaak gelezen dat beleid daar anders is) Fijn weekend, rustig aan he!

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden, mies71 zei:

@Sbr Bij mij werden na twee weken de pleisters eraf gehaald, toen waren er twee kleine open plekjes.Maar die waren een dag later dicht.Sindsdien is het niet open geweest.Ik las dat bij sommigen het dan na bv 4 weken toch weer open ging,maar vooralsnog gaat dat hier goed.Ik smeer nu twee keer per dag,en doe wel nog steeds voorzichtig,niks boven mijn hoofd enzo.

Ja dat van dat tintelen is gek he? Ging bij mij wel snel over.Maar heb je geen harde plekken of erg gespannen borsten? Dat vind ik maar langzaam overgaan. 

Ik mocht de dag na de operatie douchen,wat een verschil hè! Niet gedaan hoor..ik vond dag 3 vroeg zat.Viel erg mee,en nu werkt het vaak juist ontspannend als ik savonds last heb. (Ben je in Nederland geholpen,of België? Al vaak gelezen dat beleid daar anders is) Fijn weekend, rustig aan he!

Inderdaad in België... 

 

Ik heb geen harde plekken en ook niet erg gespannen. Heb wel het idee dat ze hier enndaar een beetje gezwollen zijn. Vooral mijn flanken zijn gezwollen door de lipo.

 

22dec worden de plakkers er pas afgehaald en de knoopjes doorgeknipt. Maar ze zouden er eerder kunnen afvallen door te douchen, werd me gezegd?

 

Douchen jullie met gewone zeep? En de shampoo? Kan het kwaad als die bij het uitspoelen over de borsten stroomt? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sbroo wat een zegen dat je geen harde plekken en erge spanning hebt! Lucky you! Dat van die zwelling aan de zijkant had ik ook erg,en hier geen lipo(nooit over gesproken tenminste)

 

Dat van de zeep en shampoo had ik gevraagd bij de kliniek, ze zeiden dat dat geen probleem is,als je goed afspoelt natuurlijk. Bij mij hebben ze maar enkele knoopjes weggeknipt, verder geen last van andere knoopjes of hechtingen,tot nu toe.Er kwam 1 keer een klein draadje naar buiten dat los zat. Ik denk dat er inmiddels veel opgelost is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.