Ga naar inhoud

Even nieuw voorstellen


Silleh

Aanbevolen berichten

Hoi ! Was al lid sinds 2016 :)

Inmiddels 44 jaar, en zijn bezig meteen prothese wissel.

 

Ik heb in 2016 Natrelle TRF385 laten plaatsen - echter door de recalls en het negatieve omtrent deze implantaten, toch besloten om deze te gaan vervangen.

 

Eerste consult is alweer geweest bij Bergman.

 

Wilde uiteraard ook een maatje grote, dus keuze nu voor de Mentor 595cc - SHPX595

 

Vraag is alleen, hoeveel groter gaat dit nou eigenlijk zijn ? Momenteel heb ik cup 80D.

 

We willen graag een goeie maat groter, maar twijfelen hoe groot dit nou gaat zijn - Wil niet over een tijdje toch spijt hebben, dat ik niet naar 650 ben gegaan zegmaar :)

 

Mijn afmetingen; 178cm en 75kg.

 

Iemand van jullie goed advies ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi! ik heb eind vorige maand gewisseld dus kan je nog niet alle ins-en-outs vertellen maar wel tot zover. ik had hiervoor de 380CC anatomische implantaten van mentor, die hebben een projectie van 4,1 cm. ik kwam van een 80b en zat daarmee op een 80d. 

nu heb ik 550cc full ergonomie van motivatie, en die zijn een halve cm breder waardoor ik meer side boob heb, maar de projectie is 5,5 cm. dat als dat nu meet is dat een 80E / 80F, afhankelijk. van het merk. maar er zit nog zwelling natuurijk. 

 

men zegt dat 150cc nodig is voor een merkbaar verschil, dus aan die vuistregel voldoe je.  mijn ' oude' borsten waren breed maar van de zijkant gezien leek het wel alsof ik er niks op vooruit gegaan was. dat is nu wel anders. door de ergonomix vorm ogen ze niet meteen onnatuurlijk, maar ik zit wel op het randje ' is dit nog echt'? maar, wel een hele mooie vorm. 

 

ik heb even gegoogeld op wat je hebt en waar je naar toe gaat; je hebt nu 12,5 cm breed met een projectie van 5,1 en gaat naar een 13,1 cm brede prothese met 6,3 cm projectie. dat is echt wel fors dus ik denk dat je ook wel op een F uitkomt. 

 

ben benieuwd! heb je al een datum?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Oh wat leuk! Motiva - ook een merk waar ik advies van de PC over wil hebben - vooral de zachtheid van de Ergonomix !

 

Mag ik vragen hoe lang en hoeveel je weegt ?

 

Ja klopt - de PC zei ook, 150cc is een cupmaat zegmaar - hij stelde 530 Mentor of de 595 - dus de 595 gekozen.

De maten kloppen inderdaad, breedte is iets breder, dus dat moet goed zitten op mijn borstkas. en Projectie gaat er flink op vooruit.

Hmmm F - dat zou dan 2 cups groter zijn :)

 

Maar nogmaals, wil gewoon niet zo'n; oh de mamma van (2 kids) heeft grote tieten op het schoolplein, haha.

 

Ben nu aan het testen met de Hunkemoller Maximizer BH - die maakt alles groter - maar heb het idee dat de 595 het toch nog iets groter maken.

 

Datum nog niet - volgende week maandag telefonisch afspraak voor anesthesie, en daarna ingepland. Verwachting dat het heeeel vlot kan, 6-8 weekjes.

 

Kan eigenlijk niet wachten !

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja die ergonomie is een bijzonder ding. ik had de anatomische en die zijn behoorlijk stug, dus ben erg benieuwd hoe dit gaat aanvoelen. 

ik ben niet zo groot, net boven de 1.60 en weeg 65 kilo. nu lijkt het wel alsof ik vooral borsten ben maar dat is nog een beetje gewenning. volgens mijn man is het allemaal nog prima in proportie. 

 

6-8 weekjes daar mag je inderdaad niet over klagen. ik ben blij bloemig geweest en eerste telefoontje oktober 2021, ingreep augustus 22 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oooohhhy oordeel van de man, 160cm en 550cc en in proportie, daar ga ik voor. Ik ben wel wat langer en wil ook in proportie (man ook, maar die twijfelt of de 650cc misschien beter is op mijn frame).

 

Ja, omdat deze prothese niet goed zijn zegmaar, wilde wij ook snel geholpen zijn. Erg goeie ervaringen met Bergman dus daar konden we ook snel op consult (zou 5 weken duren, maar dooruitval van afsrpaak de volgende dag al :) )

 

 

Is @best_boobie nog aanwezig die naar mijn keuze kan kijken ? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-9-2022 om 11:18, Silleh zei:

Oooohhhy oordeel van de man, 160cm en 550cc en in proportie, daar ga ik voor. Ik ben wel wat langer en wil ook in proportie (man ook, maar die twijfelt of de 650cc misschien beter is op mijn frame).

 

Ja, omdat deze prothese niet goed zijn zegmaar, wilde wij ook snel geholpen zijn. Erg goeie ervaringen met Bergman dus daar konden we ook snel op consult (zou 5 weken duren, maar dooruitval van afsrpaak de volgende dag al :) )

 

 

Is @best_boobie nog aanwezig die naar mijn keuze kan kijken ? :)

Die is er nog, maar iets minder online de laatste tijd helaas. 

 

Je hebt nu een 80D, en met de prothesen die je gaat krijgen ga je zeker naar 80E. Of je de F haalt, is afhankelijk van hoe vol je D nu zit. Met die 80 omtrek ga je in cupmaat minder snel omhoog dan wanneer je een 70 omtrek hebt. Die maten vallen gewoon anders, zeg maar. 

80E dus sowieso, misschien F, afhankelijk van je cup nu. 

 

De 650 scheelt 0,4 cm in breedte, dus 1 cm tov nu, en 0,2 cm in projectie. Het zal voor het zicht niet heel veel uitmaken of je de 595 of de 650 neemt, maar met de 650 kom je wel zeker op die 80F uit. De breedte van de prothese zorgt daar namelijk voor. 

 

Met je lengte en gewicht, kun je de prothesen makkelijk hebben, vind ik, maar hoofdzaak is wat jij op dit moment vindt van je borsten. 

Als je ze nu toch wat aan de kleine kant vindt, is de 650 misschien de beste optie (als dat mogelijk is volgens je pc, zonder dat je randen ziet/voelt). 

 

Mocht je nog iets willen weten, pb me dan ff. Daar kijk ik meestal eerder dan in een topic :)

 

Xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Update even hier neerzetten :)

 

Vandaag passessie gedaan om de twijfel weg te halen qua keuze - en we zijn er uit hoor. Op mijn frame oogde 700cc nog heel goed in proporties - vond de PC ook - breedte van prothese is wel 1.6cm in vergelijk met de Natrelle - maar is maar 8mm rondom dus - projectie neemt wel flink toe, wat wij ook wilden :) - projectie is nu 6.5cm tov 5.1cm met Natrelle 385 :D

 

Zijn wel zwaar hoor pffff :) Maar denk dat ik nu juiste keuze maak - niet te groot maar zeker niet te klein !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Even update van mijn kant.

 

Afgelopen donderdag operatie gehad. is SUPER gegaan - waren laat thuis, dat wel maar de zorg was zeer goed bij Bergman (Hilversum).

 

Na afloop de PC nog gezien.

Wij was ook zeer tevreden met de keuze die we uiteindelijk hebben gemaakt (van 385 naar 700cc) - op papier klinkt 700 zo veel, maar als het er in zit, valt het echt reuze mee !

 

Uiteraard nog zwelling zelf, maar niet al te gek.

 

Nu lekker herstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weeks later...

Nog even update hier - blijft wel anders zo stil.

 

Inmiddels bijna 5 weken PO - herstel gaat super goed, en lijkt dat de prothese al wat gezakt zijn - ik had na 2 weken al geen zwelling meer bovenop.

De 700cc staat echt heel goed - en je kan ze prima verbergen met een trui - maar met iets straks komen ze er mooi uit.

 

Ook nieuwe setje van Aubade gekocht - damn wat een goeie BH's zijn dat - erg veel support.

Uiteindelijke maat is 80F of 75G geworden.

 

Resume;

Van 385cc - 80D - naar 700cc voor een 80F ( Mentor SHPX700 )

@best_boobie even voor de vermelding vanwege je hulp.

 

 

De Mentor prothese zijn ook naar ons begrip veel beter dan de Natrelles - Deze hebben we mee naar huis gekregen, en voelen vrij stug aan.

De Mentor zijn veel zachter - en het beweegt erg mooi mee met het lichaam.

 

Ook heeft de PC iets meer borstspier gekliefd - dit om het effect van de prothese beweging sterk te verminderen als je kracht op de borst spier zet. (openen van deuren, leunen op je armen, sporten etc) - echt goed naar ons geluisterd en heeft het echt perfect gemaakt zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.