Ga naar inhoud

Is dit normaal?


Aanbevolen berichten

Hi meiden,

Ik heb een vraag.

Afgelopen dinsdag 22-02-11 heb ik een borstlift en vergroting gehad.

De operatie is allemaal goed verlopen maar na twee dagen kreeg ik aan één borst erge stekende pijn. Alsof iemand er even een mes insteekt. De plek zit aan het uiteinde van de hechting (richting mijn oksel).

De sekende pijn is niet constant aanwezig. Vooral bij bepaalde bewegingen of als ik de bh uit doe om te douchen. Eerst dacht ik dat ik openscheurde maar er heeft geen bloeding plaatsgevonden. Alles ziet er aan de buitenkant goed uit.

Heeft iemand hier ook ervaring mee?

Ik ga dinsdag voor nacontrole maar ik ben nu benieuwd of er anderen zijn die ook deze ervaring hebben of weten wat het is.

Liefs,

Nurlayla

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nurlayla,

Helaas kan ik je hier niet meehelpen. Ik krijg binnenkort ook een borstlift met vergroting.

Ik lees wel dat andere dames ook last hebben (gehad) van steken.

Hoe heb je de borstlift ervaren? Ben zeer benieuwd.

Sterkte met je herstel!

Groetjes Xanaa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Xanaa,

Ik ging er vrij onbevangen in eigenlijk. Ik was ook niet zenuwachtig. Ik voelde me bij het operatieteam ook erg op m'n gemak. Beetje grapjes maken enzo. En een heel humanitaire PC. Hij streek af en toe over m'n arm en dat vond ik erg menselijk en stelde me verder op m'n gemak. Hij heeft al meer dan 25 jaar ervaring met borstcorrecties en vindt het nog steeds leuk om te doen en werkt naar een zo goed mogelijk resultaat.

Ik zit momenteel nog volop in mijn herstel. Toen ik wakker werd uit de operatie had ik eigenlijk weinig pijn. Eigenlijk alleen pijn van de bosrtspier. Dat is nu na 6 dagen en gelukkig een stuk minder. Naast die steken aan één kant heb ik eigenlijk geen pijn aan de wonden. Mijn tepels zijn ook verkleind maar ook daar voel ik niets van. En er zit gelukkig nog steeds gevoel in. Aan de onderkant van beide borsten zitten wat lichte blauwe plekken en dat zijn dan ook de plekken waar ik even geen gevoel in heb.

groetjes,

Nurlayla

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Nurlayla,

Wat fijn te lezen, dat het bij jou tot nu toe is meegevallen. Nu maar hopen dat die steken niet steeds terugkomen.

Jou verhaal stelt me errug gerust haha.... Het schijnt dat je gevoel in de tepels steeds beter terugkomt.

Wanneer mogen de hechtingen er bij je uit? Heb je nu ook nog verband ofzo om?

Groetjes Xanaa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Nurlayla,

Ik denk wel dat dat normaal is wat je beschrijft, zelfs na een gewone bv hebben velen ook last van steken. Maar als je twijfelt kun je vast altijd wel je pc eens bellen of mailen, die kan je misschien wat meer gerust stellen.

Liefs, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Nurlayla,

Wat fijn te lezen, dat het bij jou tot nu toe is meegevallen. Nu maar hopen dat die steken niet steeds terugkomen.

Jou verhaal stelt me errug gerust haha.... Het schijnt dat je gevoel in de tepels steeds beter terugkomt.

Wanneer mogen de hechtingen er bij je uit? Heb je nu ook nog verband ofzo om?

Groetjes Xanaa

Hey Xanaa,

Morgen is het een week geleden dat ik werd geopereerd en ga ik op wondcontrole bij de kliniek. Op dit moment heb ik een stevige bh aan (gekocht bij de kliniek)en aan de bovenkant van mijn borsten zit een elastische band. Die zit lekker strak en ik zal blij zijn als die eraf mag. Maar ik geloof dat ik die een week moet omhouden dus het einde is in zicht grinn.

Volgende week dinsdag gaan ze de hechtstrips eraf halen. En dan kan ik het eindelijke resultaat beter zien. :1bouncingboobs: Althans ze moeten natuurlijk nog wel indalen :141:

Een ding is zeker. Mijn theezakjes zijn verdwenen en daar ben ik super blij mee.

Ik heb die hangers gekregen omdat ik nogal veel ben afgevallen. Ik had eens cup D en dit was(voor de operatie) cup A/kleine B geworden. Echt dramatisch hoor....HAhahahaa

Wat is jouw reden voor je borstlift? Ook afgevallen of zwangerschap of....? En gaan ze er ook een prothese indoen? bij mij was dat wel echt nodig. Er is bij mij uiteindelijk 275CC ingegaan. Mijn uitgangspunt was niet super grote borsten maar mooi passend bij mijn postuur (Ik ben vrij smal van postuur). Maar als ik het zo inschat zit ik wel op een grote C/D cup.

Het is echt fantastisch om te zien hoe je van het ene op het andere moment van "theezakjes" naar mooie rechtopstaande borsten gaat.

liefs,

Nurlayla

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Eefje,

Ik vermoedde ook eigenlijk wel dat dit een normale reactie van het lichaam is. Maar je wordt toch onzeker (zal ook wel normaal zijn) zeker omdat je zelf de keuze hebt gemaakt je te laten opereren. Niemand dwingt je en het is toch een gezond lichaam waar je in laat snijden.

Ik schok ook een beetje toen ze me vertelden dat ze tijdens de operatie bloeddrukverhogende middelen hebben moeten toedienen omdat mijn bloeddruk te laag werd. Na de operatie heb ik daar ook nog twee dagen last van gehad. Steeds erg duizelig en steeds op het randje van flauwvallen. M'n bloeddruk was na de operatie ook vrij laag. namelijk 90/45. Maar dat is goedgekomen. Even een dagje van zoute chips, drop en bouillon. Ach je kunt het erger treffen hihi.

liefs,

Nurlayla

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Nurlayla,

Dus vandaag op controle, toch ook weer spannend. Kan je meteen even vragen van je steken... Ik heb na jou berichtje nu ook een goed beeld van hoe en wat. Thanx daarvoor :1:

Ik had ook eens een mooie stevige D cup. Tijdens mijn 1e zwangerschap was ik 25 kilo gegroeid. En ik heb heel erg last van stuwing gehad. Pamela was niks vergeleken bij mij. Helaas zijn het nu 2 lege ballonnen.

Ik heb nu nog wel 75C en in kleren ziet het er nog wel goed uit. Maar zodra de bh afgaat :24: . Ik moet er ook altijd om denken dat alles erin blijft zitten haha....

Ik krijg 340 cc dual plane. Ze verwacht op een goede C cup uittekomen.

Ik ben 1.71 en weeg 64 kilo, volgens mij gemiddeld postuur ....

Liefs Xanaa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Xanaa,

Ik weet precies wat je bedoeld. Met een BH kan je en hoop verbergen en kan het er zels nog goed uitzien ook. En dan idd die randjes die eruit bubbelen. hahaha

Het lijkt me zelfs dat je wel op meer moet uitkomen met 340. Als ik het bij mij zie haal ik al wel die cup C met 275. Maar goed het blijkt bij iedereen ook weer anders te vallen. En dan heb je ook nog low en high profile. Ik heb Mcghan (heet nu natrelle) Inspire TSM.

Overigens moet ik morgen pas voor controle dus weet nog niets van die steken maar ik moet zeggen dat ik er vandaag nauwelijks last van heb gehad. En de steken die ik had waren een stuk minder scherp. Dus ik ga er van uit dat het erbij hoort en ook weer weg zal gaan.

Vanavond ga ik voor het eerst m'n haren wassen. Pffff en dat is wel nodig ook. Ik heb het al die tijd in een staart gedragen en durfde het niet goed aan. M'n man gaat me er wel bij helpen. Hij is een enorme steun geweest de afgelopen week. Je hebt echt wel hulp nodig die eerste week. Zeker met kindjes. Wij hebben er zelf 2 dus die vragen ook hun verzorging en aandacht. Gelukkig zijn ze oud genoeg om veel zelf te doen.

liefs,

Nurlayla

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nurlayla,

Wat fijn dat je man zo goed helpt. Die van mij is gelukkig ook de 1e week vrij en de kinderen zijn 2 nachtjes logeren. Ik heb 3 jonge kinderen (van 1,4 en 5). Dus ben wel benieuwd hoe het straks gaat...

Ben nu alvast begonnen het huis van boven naar beneden te poetsen, net alsof ik nesteldrang heb hihi

Jeetje dus je kan ook tijdelijk even niet douchen. Dat zijn allemaal dingen waar ik niet echt bij heb stilgestaan.

Heb je nu nog veel pijn?

Ik weet niet wat voor type prothese ik krijg :blush:. Ik heb daar tijdens mijn consult nooit aangedacht om te vragen. Of het high of low profile is weet ik ook niet...

Liefs Xanaa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Xanaa,

Ik mocht in principe de avond na de operatie weer gaan douchen maar dat zag ik zelf helemaal niet zitten. Ik had te veel spierpijn was nog té wankel van de operatie. Nu heb ik een paar keer gedouched en heb dat op een stoel gedaan. En mijn liefie heeft mijn haren gewassen maar dat is hij dan ook gewend bij onze dochter te doen grinn.

Wij hebben twee kids. Een meisje van 9 en een jongen van 8 dus die kunnen alles wel zelf. Ook zij hielpen goed mee in huis.

Ik las net dat jij een nachtje moet blijven. Dat is misschien wel lekker. En ook dat je drains krijgt? Dat heb ik allemaal niet gehad. Mijn PC zei dat drains eigenlijk niet nodig zijn. Ik had ze bij mijn buikwandcorrectie wel en daar kwam eigenlijk nagoenoeg niets uit.

Vandaag voor wondcontrole geweest. De arts was super tevreden en vond ze er al heel mooi uitzien. Hij vertelde dat de vorm de komende weken/maanden steeds een beetje van vorm kunnen veranderen. Maar dat is héél normaal. Ik zei: Ik heb twee barbapappa's gekocht whahaha.

De hechtpleisters zijn eraf gegaan en dan kan het hier en daar een beetje gaan bloeden vooral bij het "drielandenpunt". Maar daar was bij mij geen sprake van. Gelukkig maar op één klein plekje een druppelte bloed. Hij adviseerde vandaag een uurtje of twee mijn borsten aan de lucht te laten drogen zodat er een korsje kan ontstaan en dat dan niet aan de bh gaat kleven en dat je dan kans hebt dat als je je bh af doet je het weer open haalt.

Volgende week maandag gaan de hechtingen eruit. Weer een spannend moment.

Ik heb hem ook nog naar de steken gevraagd. Maar dat was niets om me zorgen over te maken. En ik moet zeggen dat de steken véél minder zijn en ook véél minder heftig. Alle pijn neemt langzaam af.

liefs,

Nurlayla

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Wat slim om met stoel te douchen haha... Ik ben ook snel duizelig ivm lage bloeddruk, dus deze tip wordt gebruikt!

Ja, ik krijg wel drains. Tenminste dat hebben ze wel tijdens het consult verteld. Ik vind het wel fijn dat ik een nachtje moet blijven. De meeste ervaren toch de 1e nacht als vrij heftig. Ik heb dan goede verzorging en pijnbestrijding bij de hand.

Ze hebben vanmiddag gebeld en tijdstip doorgegeven, 's ochtends half negen. Ben super blij dat ik zo vroeg wordt geholpen! Ik weet eindelijk ook dat ik een ronde prothese krijg, dual plane, medium profile.

Wat raar he, dat je borsten door het inkapselen nog zo kunnen veranderen.

Dus je hebt ook een buikwandcorrectie gehad, viel dat mee? Lijkt me ook vrij heftig.

Liefs Xanaa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Xanaa,

Idd lekker dat je vroeg geholpen wordt. Dan heb je daarna nog een hele dag en nacht in de kliniek.

Ik werd om 8 uur geopereerd. Ik moest er daardoor om half 8 zijn. Het was voor ons zo'n 40 minuutjes rijden dus om kwart over 5 stond ik naast m'n bed om nog even een laatste keer even lekker te kunnen douchen. Geen ontbijt helaas maar daar was het voor mij ook nog écht te vroeg voor.

Ik denk dat je door die drains dus een nachtje moet blijven. Bij mijn buikwandcorrectie vond ik die nacht in het ziekenhuis een hel. Zoals ik al schreef, had ik toen twee drains en de zusters (dit was in een echt ziekenhuis) moesten elke 2 uur die drains dus controleren en noteren hoeveel vocht er ingelopen was. Ik kon me natuurlijk niet bewegen en alleen op m'n rug liggen waardoor ik eigenlijk die nacht niet geslapen had. Wanneer ik eindelijk in dutte werd ik weer wakker van de zusters die met hun zaklampje m'n kamer binnen kwamen. Ondanks dat ze heel zachtjes deden werd ik daar wel wakker van.

Maar goed....een buikwandcorrectie vond ik wel veel zwaarder dat de borstlift. Alleen het herstel al....IK ben toen 5 weken thuis geweest. Nu ben ik twee weken thuis. Volgende week ga ik weer aan het werk.

Misschien wel een leuk idee.....Omdat mijn kids het vreemd vonden dat ik niet thuis kwam slapen (bij de bwc) en ik me ook wel eenzaam zou gaan voelen in zón ziekenhuis hebben ze mij allebij iets meegegeven waar ik naar kon kijken 's nachts. Mijn dochter had haar lievelings knuffel me gegegeven en mijn zoontje één van zijn autootjes. En daar heb ik in die slapeloze nacht veel aan gehad.

Een bwc is idd veel heftiger. Je buikspieren gebruik je toch meer dat je borstspieren. Maar ik ben bij beide erg blij dat ik het gedaan heb. Ik zou het zo weer doen. Maar zoals ik al schreef, ik ben veel afgevallen. In totaal 60 kilo dus je kunt je voorstellen dat dat wel iets met je lichaam doet.

Voor jou komt het nu ook heel spannend dichtbij. Ben je al een beetje zenuwachtig?

Ik vind het al met al aardig meevallen. De eerste week denk je dat de pijn nooit ophoudt maar de tweede week is zeker de herstellende week. Ik voel me nu best goed en zou best voor mijn gevoel dingen in huis kunnen doen maar ik weet dat dat nog niet goed is dus hou ik mezelf tegen. Ik ben normaal gesproken nogal een bezig bijtje namelijk.

Werk jij trouwens ook nog naast het moeder zijn? Zo ja heb je goed je verlofdagen kunnen regelen?

Nou ik ga er een eindje aan breien en maar weer eens een boek erbij pakken. Tis hier wel stil. De kids zijn nar school gebracht en die blijven deze dagen nog even over du zie ik ze pas weer om half 4.

liefs,

Nurlayla

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nurlayla,

Ooh moet je volgende week weer aan het werk? Zie je dat wel zitten?

Ik heb in eerste instatie 3 wkn vakantie geregeld. De 1e week is mijn man ook volledig thuis en daarna komt mijn moeder helpen. De kinderen gaan de 1e avond logeren, omdat ik dan de vlg 's ochtends om 9 uur weer opgehaald moet worden.

Whooo dat je 60 kilo bent afgevallen, RESPECT!!! Wat ontzettend knap. Ik zou dat echt niet kunnen. Was je door de zwangerschappen zo gegroeid of was je daarvoor ook voller?

Heb je als eens contact met Ingrid K gehad, zij is ook zoveel afgevallen.

De zenuwen zijn er nog niet echt, wel een beetje spanning. Ik kijk er erg tegen op om onder narcose te gaan. Dit wordt mijn 1e keer. Ik denk dat ik het dan ook niet meer heb van de zenuwen ....

De pijn na de tijd is zo verschillend bij iedereen op het forum. De een ervaart het als heeel heeel erg en de ander vindt het weer prima te doen.

Het is volgens mij net als bevallen, bij ieder persoon weer anders.

Ik ben ook een bezig bijtje, ik hoop dat ik het huishouden een beetje kan loslaten :23:

Gelukkig heb ik nog een paar hele mooie boeken liggen, die er vast voor zorgen dat ik op de bank blijf haha....

Liefs Xanaa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Xanaa,

Tja, je moet eens weer. Ik werk gelukkig maar twee en een halve dag dus dat lijkt me wel te overzien.

Ik heb verder een niet al te lichamelijke job. Ik moet alleen voorzichtig zijn met het omhoog doen van mijn aran. Ik merk dat je dat al snel doet. Ik moet er echt bewust mee bezig zijn om er aan te denken.

Als het maandag nog niet zou gaan dan ben ik gewoon nog ziek. De afgelopen twee weken heb ik mij trouwens gewoon ziek gemeld hoor. Geen vakantiedagen ofzo.....Daar heb je recht op. Alleen de operatiedag valt daar niet onder dus die had ik gewoon moeten betalen ware het niet dat ik die dag toch een verplichte vakantiedag had omdat dat in de voorjaarsvakantie viel. Ik ben namelijk groepsleerkracht op een basisschool. En om toch een beetje aan de school tegemoet te komen heb ik de eerste week in die vakantieweek laten vallen. De tweede week was ik gewoon ziek.

Ja 60 kilo afvallen is een hele opgave maar ik heb het in 5 jaar tijd gedaan. Dus rustig aan daarom heeft mijn lichaam ook de tijd gehad om zelf ook bij te trekken.

Ik werd langzaam dikker toen ik op mezelf ging wonen. Daarvoor zorgde mijn moeder ervoor dat dat niet gebeurde. Ik heb wel aanlag om snel dik te worden. Maar tijdens twee zwangerschappen ben ik ook nog meer aangekomen. Ik at alles wat los en vast zat. Echt ongelooflijk als ik er zo aan terug denk. Nu weeg ik 60 kilo bij een lengte van 1.73m. En daar ben ik uiteraard super trots op. hihi

De narcose is echt een eitje hoor. Daar merk je niets van. Toen de anestesist bij mij het infuus ging aanprikken zei hij: Het is wel een gemene prik hoor, in de bovenkant van je hand. Ik lachde hem nog net niet uit maar zei: Ik heb twee kids gebaard hoor denk je dan dat ik onder de indruk zal zijn van jou prikje? Ze moesten er allemaal om lachen en het onderbrak de spanning. Toen gingen ze over op bevallingsonzin. Je voelt van de narcose niets. Je bent opeens weg en dan kom je ook opeens bij. Het eerste wat jij gaat zeggen is: "Is het al gebeurd"? Ja het is al gebeurd hahaha. Ik zou je daar absoluut gen zorgen over maken.

Sommige mensen zijn bang dat ze bij zijn tijdens de narcose en dan de hele operatie bij zijn en niets kunnen zeggen. Maar ik heb mij laten vertellen dat ze je hersenactiviteit registreren en daaraan kunnen zien of je volledig onder zeil bent.

Tja...en pijn....dat is voor iedereen inderdaad anders. Maar bij een borstoperatie hangt het ook erg af of je de prothese voor of achter de borstspier hebt gekregen. Er achter geeft zoals bij mij enorme spierpijn. IK kan lleen maar zeggen. Probeer je die spier toch zoveel mogelijk te ontspennen. Dat geeft de prothese ook de meeste ruimte om in te dalen.

De eerste week had ik sowieso nergens zin in dus ook niet het huishouden daarna begon het te kriebelen maar je moet echt niets doen hoor. Het is heel belangrijk dat je goed hersteld.

liefs,

Nurlayla

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Nurlayla,

Ik weeg nu 63 kilo en ben 1.71, ik wil voor de zomer ook weer naar de 60.

De laatste kilo's zitten echt nog op mijn buik. Onze jongste is net een jaar, en ik at ook alles wat los en vast zat tijdens de zwangerschap :rolleyes: Gelukkig heb ik niet veel aanleg om te groeien. Maar ik moet er nu wel meer op letten naarmate ik ouder wordt.

Hoelang duurt het ongeveer dat ze ingedaald zijn? Ben je al tevreden met het resultaat? Smeer je ook met een littekencreme?

Voor mij komt het nu ook dichtbij! Ik heb de afgelopen dagen en de komende dagen redelijk vol gepland. Zelfs de avond voor de operatie ben ik nog op verjaardag. Dat zorgt wel voor afleiding. Als ik er teveel aan denk krijg ik echt buikpijn haha....

Bedankt voor je adviezen en ervaring! Tegen de narcose zie ik niet meer zo op. Ben wel benieuwd hoe het op het moment supreme is :4:

Heel veel sterkte met je eerste werkweek!

Liefs Xanaa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Xanaa,

Ik ga idd wel lidtekencreme smeren maar dan moeten eerst de korstjes weg zijn.Ik heb van mijn huisarts een siliconengel gekregen. Een heel klein minitubetje voor bijna 50 euro. Mijn pc zei dat siliconegels het beste zijn. Ze verkopen het bij de kliniek ook maar daar moet ik het zelf betalen.

Inmiddels hebben ze maandag de hechtingen eruit gehaald.Nu heb ik pas echt het gevoel dat het kan gaan helen.

Het werken valt best mee. Aan het einde van de dag ben ik wel moe maar het is goed vol te houden.

Al zenuwachtig?

Ik wens je heel veel sterkte bij je operatie. Lekker rustig aan doen en even genieten van het niets doen. En heel plezier met je boobies uiteraard.

Nurlayla X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel! Ik word vanmiddag om half drie geholpen. Ik krijg nu de kriebels. Gister nog redelijk goed geslapen.

Zodra ik weer een beetje bij de pinken ben, doe ik een verslagje op mijn topic! Nu nog even de laatste dingen pakken ...

Liefs Xanaa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Nurlayla,

Hier weer een berichtje van mij. Gaat alles nog steeds goed met je herstel? En gaat het werken een beetje?

Was jij meteen al blij toen jij je borsten zonder tape etc... zag?

Ben zelf niet zo happy :unsure:

Liefs Xanaa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je voelt is een normaal iets. Je zegt dat je het bij bepaalde bewegingen voelt. Op zo'n moment zit er iets teveel rek op de wond wat zorgt voor dat steekgevoel. Het scheurt niet open maar het is wel een teken dat je moet oppassen met bepaalde bewegingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.