Ga naar inhoud

Explantatie en ASIA syndroom


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,


Aan de hand van deze post wil ik jullie meenemen in mijn explantatie en de symptomen die ik heb van het ASIA syndroom. 

In april 2018 heb ik een borstvergroting gehad. Vanaf het begin heb ik veel problemen ondervonden. Het litteken zat ver boven de borstplooi (deze is na 2 jaar en een littekencorrectie wel iets ‘gezakt’). Na anderhalf jaar heb ik het litteken een plekje kunnen geven en kon ik gaan ‘genieten’ van mijn nieuwe borsten.
Maar na 2 jaar begonnen de problemen pas echt.  Ik begon vage klachten te krijgen, zoals gewichtstoename (in anderhalf jaar tijd 6 kilo aangekomen en moeilijk kunnen afvallen), haar uitval (wimpers die met bosjes uitvielen), laag libido, vermoeidheid, vuile lichaamsgeur, uitdroging, dronkere kringen onder mijn ogen, spierpijn en langzame genezing. Al deze klachten kreeg ik natuurlijk niet tegelijkertijd. De klachten zijn het afgelopen half jaar verergerd en er zijn er meer bij gekomen. Ik dacht eerst dat de klachten te maken hadden met mijn drukke levensstijl. Echter werden mijn klachten na 6 weken vakantie te hebben gehad niet minder. Toevallig kwam ik op youtube een video tegen over Breast Implant Illness (BII), in het Nederlands ook wel het ASIA syndroom genoemd. In deze video vertelde een jonge meid hoe haar borstimplantaten haar ziek maakte en wat voor symptomen er bij het ASIA syndroom kunnen ontstaan. Na het kijken van deze en nog vele andere video’s viel bij mij het kwartje. Na grondig onderzoen te hebben gedaan naar het ASIA syndroom heb ik de keuze gemaakt om mijn borstimplantaten te laten verwijderen. De implantaten bevatten zoveel slechte stoffen die ons lichaam erg ziek kunnen maken. Ik merk aan mezelf dat ik steeds zwakker word en dat mijn gezondheid verslechterd. Ik ben ouder geworden en ik zie in dat mijn gezondheid boven mijn ijdelheid gaat. Ik snap dat veel vrouwen dit niet willen horen en ik snap dat je onzeker kan zijn over je borsten (dit was ik zelf ook). Maar doe alsjeblieft goed je eigen onderzoek naar ook de negatieve effecten van implantaten.
Het aankomende jaar wil ik jullie meenemen in mijn proces richting de explantatie. 
Als je vragen hebt mag je ze altijd stellen! Of als je tips hebt zijn ze van harte welkom! 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.