Ga naar inhoud

Opnieuw hier na 11 jaar


Suffie72

Aanbevolen berichten

11 jaar geleden veel aan dit forum gehad. Heb toen een borstvergroting laten doen door dr Visser bij de Arenborghoeve, Softone Silicone implantaten.

In juni toch maar eens voor controle terug gegaan. Niet omdat ik ergens last van had, ben nog steeds super tevreden met mijn borsten, maar omdat de grens van 10 jaar al ruim overschreden was.

Mijn borsten zijn nog perfect in vorm, nog exact als op de foto die Dr Visser er bij pakte.

Ze vertelde me wel over de onderzoeken van de afgelopen 6 jaar, ASIA, en dat het echt beter was de implantaten te wisselen. Aangezien ik in de afgelopen 5 jaar ook gediagnosticeerd ben met Artritis, lijkt het me inderdaad goed om deze wissel te gaan laten uitvoeren.

Ik vind het alleen erg spannend. Nu ben ik erg tevreden, maar wat krijg ik er voor terug?

Ze adviseert Saline implantaten van mentor.

Veel mensen wachten op dit moment op de hydrogel implantaten, maar die worden voorlopig niet geleverd.

Ik zou graag van mensen horen die ook deze wissel hebben ondergaan, dus van softone siliconen naar saline.

 

Vooral ben ik nieuwsgierig naar of het anders voelt, of "klotst".....

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Ben voor een second opinion in het cwz bij een plastisch chirurg geweest en daar ben ik erg blij om. Voelt zoveel vriendelijker en professioneler dan bij Linda Visser! Ik krijg volgende week een mammografie en echo om beter te kijken. Maar per definitie wisselen is sowieso een commercieel dingetje. In het ziekenhuis zijn ze absoluut niet te spreken over mevrouw Visser. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Op 20-11-2020 om 08:28, Suffie72 zei:

Ben voor een second opinion in het cwz bij een plastisch chirurg geweest en daar ben ik erg blij om. Voelt zoveel vriendelijker en professioneler dan bij Linda Visser! Ik krijg volgende week een mammografie en echo om beter te kijken. Maar per definitie wisselen is sowieso een commercieel dingetje. In het ziekenhuis zijn ze absoluut niet te spreken over mevrouw Visser. 

Weet je waarom ze niet te spreken zijn over mevrouw Visser? Ik twijfel erover een consult bij haar af te spreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Ook ik had siliconen implantaten in 2008 laten plaatsen bij Arendborghoeve. Geen klachten die verband leken te houden met de implantaten. Ik ben recent terug gegaan en kreeg ook het advies om het te wisselen met mentor Saline. Er is inmiddels veel meer bekend over de siliconen implantaten. Implantaten 'zweten' dat wil zeggen, dat er altijd (micro) lekkage is van siliconen. Deze migreren naar de rest van je lichaam en kunnen voor andere klachten zorgen. Ik had mijn implantaten 14 jaar ingehad. Ik had de afgelopen jaren last van extreme vermoeidheid, haaruitval, huidklachten, mijn zicht was af en toe troebel, allemaal onverklaarbare klachten. Mijn huisarts kon niets vinden. 

Nou blijkt dat al deze klachten zeer waarschijnlijk verband houden met mijn implantaten. Ik heb vandaag mijn wissel gehad. Ik zal jullie op de hoogte houden of de klachten verdwijnen. 

Een ruptuur is niet de enige indicatie om je implantaten te wisselen. De siliconen gaan als eerst aan de buitenkant van de implantaten zitten, het zijn 'weekmakers' waardoor er steeds meer lekkage ontstaat en na 10 jaar is dat niet meer gezond/veilig. Daarom zou mijn advies zijn om het toch te wisselen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.