Ga naar inhoud

Gespannen harde borsten


Aanbevolen berichten

Hoi meiden,

 

ben niet heel actief hier.... meer een meelezer... 🙈.  23 mei jl. een protesewissel gehad. Nu dus 9 dagen po.

 

zit nog aan de paracetamol omdat ik nog steeds last heb van gespannen borsten. Zolang ik zit is er niks aan de hand, maar ga ik lopen dat voel ik het zo opkomen. Ook krijg ik dan steken rechtsonder in m’n linkerborst. Littekens zien er prima uit. Ik kan mij herinneren van m’n 1e bv dat ik dit ook had maar niet zo erg en zolang 

 

Moet ik mij zorgen maken? Of is dit normaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Taat76 zei:

Hoi meiden,

 

ben niet heel actief hier.... meer een meelezer... 🙈.  23 mei jl. een protesewissel gehad. Nu dus 9 dagen po.

 

zit nog aan de paracetamol omdat ik nog steeds last heb van gespannen borsten. Zolang ik zit is er niks aan de hand, maar ga ik lopen dat voel ik het zo opkomen. Ook krijg ik dan steken rechtsonder in m’n linkerborst. Littekens zien er prima uit. Ik kan mij herinneren van m’n 1e bv dat ik dit ook had maar niet zo erg en zolang 

 

Moet ik mij zorgen maken? Of is dit normaal?

Hallo Taat

Ik zie dat je 8 dagen geleden geopereerd bent. Ik denk dat de klachten die je op dit moment ervaart heel normaal zijn. Wonden helen nooit gelijk, en dus kan het dat je nu een heel ander gevoel ervaart dan bij je eerste bv. Daarbij is het ook wel zo, dat we de erge dingen snel vergeten ;) 

Wat Ld1234 schrijft (thanks voor de tag!!), het hechten aan het ribweefsel, zou natuurlijk kunnen. Je bent geopereerd bij dr. Nio, las ik, en vaak verlaagt hij ook de borstplooi. Om de plooi dan goed vast te zetten, wordt er vaak dieper gehecht. Dit kan extra klachten veroorzaken. 

Om dit zeker te weten, zou je Nio een bericht kunnen sturen, of het eventueel vragen op een controle. Als je geen koorts hebt, geen rode huid hebt bij je wonden, en geen vocht verliest via de littekens, mag je ervan uitgaan dat alles in orde is. Vertrouw je het echter niet, neem dan contact op met je pc. Hij is diegene die eindverantwoordelijk is over je operatie en je nazorg. Wees niet bang je pc lastig te vallen, beter dat je uit de onzekerheid bent, dan ermee blijft lopen. Wij kunnen je pc  niet vervangen ;) 

Een goed herstel gewenst!

xx BB
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie snelle antwoord lieve meiden.... 

 

ben inderdaad door Nio geopereerd, maar die heeft niets gezegd over een borstplooi verlagen.... wel omdat dit een wissel is ik er minder last van zou hebben... 🙈 had gehoopt dat ik na 9 dagen toch al wat mobieler zou zijn. Ben blij dat ik de komende week nog vrij ben... 

 

@best_boobie wil ook morgen even de kliniek bellen om te overleggen.... Weet dat jullie geen artsen zijn maar wel ervaringsdeskundigen 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Taat76 zei:

Bedankt voor jullie snelle antwoord lieve meiden.... 

 

ben inderdaad door Nio geopereerd, maar die heeft niets gezegd over een borstplooi verlagen.... wel omdat dit een wissel is ik er minder last van zou hebben... 🙈 had gehoopt dat ik na 9 dagen toch al wat mobieler zou zijn. Ben blij dat ik de komende week nog vrij ben... 

 

@best_boobie wil ook morgen even de kliniek bellen om te overleggen.... Weet dat jullie geen artsen zijn maar wel ervaringsdeskundigen 😉

Laat je het hier ook even weten of hij inderdaad je borstplooi verlaagd heeft? 

Wel balen als ie je belooft dat je minder last hebt, en je hebt het gevoel dat je meer last hebt hihi.. 
Probeer trouwens uit de zon te blijven en veel water te drinken! Regelmatig wat bewegen, binnen de beperkingen uiteraard, dat is goed voor het afvoeren van vocht.

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die stekende pijn voel ik nu sinds eergisteren dus ook! Ik lees hier dat het dus kan zijn dat ik gehecht ben aan het ribweefsel... het klopt ongeveer met de pijn die de topicstarter beschrijft. Steken, trekken en een branderig gevoel. (Geen warmte te voelen aan de borst zelf) 

Ik heb dit gevoel aan de binnenkant iets onder het litteken aan de “lekkende” borst. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist via de app contact gehad met dr Nio, hij geeft aan dat de pockets zijn verlaagd en dat daar het gevoel vandaan komt. Zolang het niet rood/gezwollen en koorts is hoef ik mij geen zorgen te maken. 
 

@Special-Me bij mij zit het gevoel meer boven het litteken midden in m’n borst.... Sterkte ook voor jou met het herstel! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Taat76 zei:

Zojuist via de app contact gehad met dr Nio, hij geeft aan dat de pockets zijn verlaagd en dat daar het gevoel vandaan komt. Zolang het niet rood/gezwollen en koorts is hoef ik mij geen zorgen te maken. 
 

@Special-Me bij mij zit het gevoel meer boven het litteken midden in m’n borst.... Sterkte ook voor jou met het herstel! 


 

Voor jou ook meid! 😘

Ik heb naar de kliniek gebeld en een mail gestuurd, ze gaan zo terug bellen. 
Ondertussen is de verpleegster geweest en was er minimaal verlies van pus/vocht. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Taat76 zei:

Zojuist via de app contact gehad met dr Nio, hij geeft aan dat de pockets zijn verlaagd en dat daar het gevoel vandaan komt. Zolang het niet rood/gezwollen en koorts is hoef ik mij geen zorgen te maken. 
 

@Special-Me bij mij zit het gevoel meer boven het litteken midden in m’n borst.... Sterkte ook voor jou met het herstel! 

Yep wat Ld1234 al aangaf dus. Goed om te weten waar de pijn dus vandaan komt!

Fijn dat je even contact hebt gehad met Nio. :35: 

 

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.