Ga naar inhoud

illie-vanilli : 3 januari 2020 : Dr. Beekmans : Hagaziekenhuis


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Op 3 januari heb ik een borstverkleining gehad. Voor de operatie was ik erg gespannen, ik was ook alleen in het ziekenhuis (dit had ik vooraf erg onderschat, het had achteraf prettiger geweest om iemand mee te hebben genomen voor steun). Na de operatie in de verkoeverkamer kreeg ik morfine voor de pijn, de dosis leek alleen wel wat hoog, want ik heb me de rest van de avond misselijk en duizelig gevoeld ervan. Omdat de operatie op vrijdag was en ik een nacht moest blijven werd ik op zaterdag ontslagen. Dit was gebeurd 'zonder zicht', ik heb de PC dus niet meer gezien na de operatie en werd door de verpleegkundige ontslagen. Hoewel dit schijnbaar standaard is in het weekend vond ik dit toch wel ongemakkelijk. Ik kreeg geen informatie mee over de nazorg, had (behalve de informatie die ging over de ingreep zelf en Google) geen advies gekregen of wat dan ook. De hele ervaring van de vrijdag op zaterdag voelde voor mij erg eenzaam en niet heel erg begeleid (voor zover je dat mag verwachten). Gelukkig viel de pijn wel erg mee. 

Ook de week erna was onrustig. Hoewel de verpleegkundige zei dat ik een brief zou ontvangen voor een controle-afspraak was dit niet gebeurd, en moest ik zelf een afspraak regelen. Ook bij de controle kwam er geen PC aan te pas, alleen een arts en verpleegkundige. Deze heeft de tape op de hechtingen verwijderd en stuurde me met een recept voor verband en gelukkig nu wel een foldertje over de nazorg weer weg. In het weekend na die afspraak begonnen de twijfels over de wondverzorging. Het drielandenpunt bij beide borsten had een klein gaatje, deze werd binnen drie dagen echter groter en leek vurig en onrustig. Omdat ik me toen toch onzeker begon te voelen (en ik bang was dat het ontstoken was) heb ik de dinsdag erna een afspraak kunnen maken om er nog eens naar te laten kijken. 

Hoewel de arts bij deze afspraak aangaf dat het niet ontstoken is maar dat het wondafzet is, en hoewel ze ook heeft aangegeven dat de gaten groter kunnen worden en dat dit normaal is, blijf ik me toch onzeker voelen. Hoe zijn jullie ervaringen met die drie landenpunten? Wanneer is er reden tot zorg? Hoe lang duurt het überhaupt voor deze wonden genezen zijn? En hoe zijn jullie ervaringen met de littekens na het helen van de drielandenpunten? Op dit moment zijn deze wonden bij beide borsten ongeveer 2 cm wijd en komt er nog steeds rommelige wondafzet en bloed uit. 

Ik hoop dat jullie je ervaringen met mij willen delen.

 

Albast bedankt!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @illie-vanilli

Wat vervelend dat dit je overkomt. En wat een vreemd verhaal dat ze je zo behandeld hebben.

Ik tag @best_boobie even want zij heeft mij destijds ook heel goed geholpen en ondersteund toen ik mijn complicatie na mijn BVK kreeg.

Ik raad je aan om haar een privébericht te sturen eventueel met een foto bij. Zij heeft verstand van zaken. Echt.

 

Je kan er mijn verhaal op nalezen. Ik had een gaatje aan 1 kant. Maar het is uiteindelijk allemaal goed gekomen.

Maar ik vond het ook super eng en jouw verhaal klinkt ernstiger (sorry). :147:

 

Misschien ook goed als je even aangeeft waar je geopereerd ben zodat andere meiden dit kunnen meenemen in hun overweging.

 

Veel sterkte nog en ik ga je verhaal volgen.

 

:71:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Doe ik het of niet?,

Wat een superlieve reactie, dank je wel! Ik zal nog even speuren op het forum, er staan een hoop ervaringen op in elk geval.
 

Ik zag overigens ook pas later dat het de bedoeling is om in de onderwerpregel die gegevens te zetten, maar ik krijg het niet meer aangepast ?

Hierbij in elk geval alsnog (misschien kan een moderator dit later nog aanpassen):

Ik ben op 3 januari 2020 geopereerd in Den Haag in het Hagaziekenhuis Leyweg (de polikliniek zit aan de Sportlaan), ik ben geopereerd door dr. Beekmans (S.J.A.), met de sleutelgattechniek. 
 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, illie-vanilli zei:

Hoi @Doe ik het of niet?,

Wat een superlieve reactie, dank je wel! Ik zal nog even speuren op het forum, er staan een hoop ervaringen op in elk geval.
 

Ik zag overigens ook pas later dat het de bedoeling is om in de onderwerpregel die gegevens te zetten, maar ik krijg het niet meer aangepast ?

Hierbij in elk geval alsnog (misschien kan een moderator dit later nog aanpassen):

Ik ben op 3 januari 2020 geopereerd in Den Haag in het Hagaziekenhuis Leyweg (de polikliniek zit aan de Sportlaan), ik ben geopereerd door dr. Beekmans (S.J.A.), met de sleutelgattechniek. 
 

Hoi hoi

Zoals @Doe ik het of niet? al aangeeft, mag je mij altijd even een foto sturen van je wonden, dan kijk ik met je mee. Doe dit dan wel in pb, zodat niemand anders je foto's kan zien. Zo zijn ze ook niet 'googlebaar' namelijk. Ik kan niet beloven dat ik kan helpen, maar heb dit gelukkig in het verleden wel al vaker kunnen doen (ben verpleegkundige)
Het is wel vaak wat lastig beoordelen vanaf een foto, dus het beste is natuurlijk als de kliniek je goed helpt (vreemd dat dat niet gebeurt, en je zo een beetje aan je lot overgelaten wordt, terwijl het toch een grote operatie is en ingrijpend!) maar mocht je je toch nog in de steek gelaten voelen door de kliniek, dan probeer ik je te helpen voor zover mogelijk.

Ik al ook je topictitel even aanpassen! 
Je hebt jezelf wel al in de goede categorie gezet, zie ik :35: 

xx BB

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, best_boobie zei:

Hoi hoi

Zoals @Doe ik het of niet? al aangeeft, mag je mij altijd even een foto sturen van je wonden, dan kijk ik met je mee. Doe dit dan wel in pb, zodat niemand anders je foto's kan zien. Zo zijn ze ook niet 'googlebaar' namelijk. Ik kan niet beloven dat ik kan helpen, maar heb dit gelukkig in het verleden wel al vaker kunnen doen (ben verpleegkundige)
Het is wel vaak wat lastig beoordelen vanaf een foto, dus het beste is natuurlijk als de kliniek je goed helpt (vreemd dat dat niet gebeurt, en je zo een beetje aan je lot overgelaten wordt, terwijl het toch een grote operatie is en ingrijpend!) maar mocht je je toch nog in de steek gelaten voelen door de kliniek, dan probeer ik je te helpen voor zover mogelijk.

Ik al ook je topictitel even aanpassen! 
Je hebt jezelf wel al in de goede categorie gezet, zie ik  

xx BB

Hoi, 

 

Dank voor je reactie! Ik stuur je wel even een pb met de foto's. ☺️

Groetjes, 

illie. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Hoi @Doe ik het of niet? ,

 

Het gaat hier aardig.. De drielandenpunten zijn inmiddels dicht, maar ik merk dat ik toch te snel ben gegaan want op andere plekken op het litteken is het weer open gegaan..

 

Het is dus echt heel erg oppassen, ook na zes weken, omdat de huid van de littekens toch ook weer open kan gaan bij verkeerde bewegingen. 

 

Hoe is het bij jou?

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

Goed om te horen dat het in ieder geval al beter gaat.

En doe maar heel voorzichtig.

 

Bij mij alles goed maar mijn BVK ligt al heel wat langer achter mij.

Maar ik herinnerde me hoe eng ik het vond toen mijn drielandenpunt terug open ging en daarom wou ik even navragen hoe het met je ging.

 

Veel succes met je verdere herstel en hopelijk blijft alles dicht.

:71:

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.